Ihmiset, jotka meikkaatte esim. kulmanne päivittäin: miksi pitää olla aina kuin juhliin menossa?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just mun mies puhui kuinka naisilla on kilo meikkiä ja meikin takana on ihan tavallisia naamoja finneineen, ryppyineen ja ihovirheineen. Häntä se lähinnä huvittaa ja sanoi ettei yhtään luota miltä joku ihminen näyttää meikeissä kuin miltä näyttää meikittömänä. Eli hän pitää yltiömeikkaamista huijauksena.
Minua lähinnä huvittaa tuollaiset muista puhuvat miehet, jotka itse eivät ole mitään jumalan lahjoja maailman naisille.
Nyt olet väärässä tämän miehen suhteen. On hyvät kasvot, tasainen iho, tummat kulmakarvat ja ripset ja hiukset. Todella hauskannäköinen. Vielä kaunis kallonmuoto. Ihan supisuomalainen. Hän vaan arvostaa rehellisyyttä niin ulkonäössä kuin muissakin asioissa.
Arvostaa rehellisyyttä ja naisten arvostelua. Kuulostaa todelliselta löydöltä.
Ymmärrät tahallasi väärin! Ihmettelee että miksi naiset huijaavat meikillä ulkonäkönsä kun usein takana on ihan tavallinen nainen ja asia paljastuu kuitenkin jossakin kohden. Ennemmin tai myöhemmin. Luonnonkauniit naiset ovat oikeasti harvassa. Ihmettelee että miksi pitää vetää sata kiloa meikkiä naamaan että minkä takia kun ei se totuutta poista kuitenkaan vaan siirtää sitä hetkeksi.
Tähän asti naisille on uskoteltu, että mies arvostaa sitä kun nainen tekee itsestään mahdollisimman miellyttävän näköisen vaikkei se kaikki ihan luonnon suomaa olisikaan. Että vaikka se oma kumppani olisi ns. totuuden nähnytkin, niin silti siitä tykätään, että toinen pyrkii näyttämään hyvältä. Mutta nyt sekin on sitten huonosti. Toki se laittautumisen jättäminenkin on näiden miesten mielestä väärin, ylipäänsä se on väärin, että nainen ei ole riittävän kaunis. Täydellisen kaunis.
Nykyään on paljon näitä äärimmäisen vihaisia ja katkeria miehiä joille mikään mitä nainen tekee ei ole hyvin. Nämä ovat itse asiassa paljon pahempia kuin ne vanhan polven miehet, joilla on monilla hyvin stereotyyppisiä käsityksiä sukupuolirooleista, mutta ne vanhan ajan miehet sentään saattoivat olla tyytyväisiä edes JOSTAIN mitä nainen tekee ja on, mutta nämä uuden polven misogyynit vihaavat naista katkeralla vihalla oli tämä millainen tahansa. Näiden naiskuva ei ole edes millään lailla ihminen, se on joku nukke ja kun nainen ei sellainen ole, herättää kaikki mitä nainen tekee, jopa naisen yritykset miellyttää miestä, vihaa ja halveksuntaa näissä miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just mun mies puhui kuinka naisilla on kilo meikkiä ja meikin takana on ihan tavallisia naamoja finneineen, ryppyineen ja ihovirheineen. Häntä se lähinnä huvittaa ja sanoi ettei yhtään luota miltä joku ihminen näyttää meikeissä kuin miltä näyttää meikittömänä. Eli hän pitää yltiömeikkaamista huijauksena.
Minua lähinnä huvittaa tuollaiset muista puhuvat miehet, jotka itse eivät ole mitään jumalan lahjoja maailman naisille.
Nyt olet väärässä tämän miehen suhteen. On hyvät kasvot, tasainen iho, tummat kulmakarvat ja ripset ja hiukset. Todella hauskannäköinen. Vielä kaunis kallonmuoto. Ihan supisuomalainen. Hän vaan arvostaa rehellisyyttä niin ulkonäössä kuin muissakin asioissa.
Ymmärrät tahallasi väärin! Ihmettelee että miksi naiset huijaavat meikillä ulkonäkönsä kun usein takana on ihan tavallinen nainen ja asia paljastuu kuitenkin jossakin kohden. Ennemmin tai myöhemmin. Luonnonkauniit naiset ovat oikeasti harvassa. Ihmettelee että miksi pitää vetää sata kiloa meikkiä naamaan että minkä takia kun ei se totuutta poista kuitenkaan vaan siirtää sitä hetkeksi.
Tähän asti naisille on uskoteltu, että mies arvostaa sitä kun nainen tekee itsestään mahdollisimman miellyttävän näköisen vaikkei se kaikki ihan luonnon suomaa olisikaan. Että vaikka se oma kumppani olisi ns. totuuden nähnytkin, niin silti siitä tykätään, että toinen pyrkii näyttämään hyvältä. Mutta nyt sekin on sitten huonosti. Toki se laittautumisen jättäminenkin on näiden miesten mielestä väärin, ylipäänsä se on väärin, että nainen ei ole riittävän kaunis. Täydellisen kaunis.
Nykyään on paljon näitä äärimmäisen vihaisia ja katkeria miehiä joille mikään mitä nainen tekee ei ole hyvin. Nämä ovat itse asiassa paljon pahempia kuin ne vanhan polven miehet, joilla on monilla hyvin stereotyyppisiä käsityksiä sukupuolirooleista, mutta ne vanhan ajan miehet sentään saattoivat olla tyytyväisiä edes JOSTAIN mitä nainen tekee ja on, mutta nämä uuden polven misogyynit vihaavat naista katkeralla vihalla oli tämä millainen tahansa. Näiden naiskuva ei ole edes millään lailla ihminen, se on joku nukke ja kun nainen ei sellainen ole, herättää kaikki mitä nainen tekee, jopa naisen yritykset miellyttää miestä, vihaa ja halveksuntaa näissä miehissä.
Naulan kantaan. Minun nuoruudessani kasarilla oli paljon sovinisteja, mutta heidän kanssaan oli helppo tulla toimeen. Huumorintajulla ja pitkällä pinnalla pärjäsi.
Nykyään on ihan valtavasti suoranaista misogyniaa. Naisten odotetaan olevan kuin jostakin konsolipelistä pompanneita povipommeja täydellisine kasvoineen ja silti samat miehet purnaavat "huijausta", jos naiset sellaiseksi laittautuvat. Ihan sama vielä, minkä näköisiä he itse ovat.
En tiedä, onko tuo enemmän sitten sitä hallinnan vähenemistä. Kun naiset lähestyvät tasa-arvoista asemaa, varsinkin hiukan heikommilla olevat miehet kokevat asemansa uhatuksi. Aika monet naiset ovat paremmin koulutettuja ja nykyään jo paremmin palkattujakin kuin he. Ja viis veisaavat urputtavista peräkammarin pojista.
Siellä ne nyt istuvat kahdestaan ja ihmettelevät toisten meikkaamisia. Mies on kehunut, kuinka luonnonkaunis sinä ap:ni olet. Ei tarvitse yhtään mitään meikkejä ollenkaan. Toiset on niin rumia vaan, että ihan kulmakarvojakin täytyy värjätä, ja ihan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sun miehen mielipide kiinnostaa ketä?
No toki sua. Oot taatusti naisia, jotka ei uskalla hengittääkään, jos ei ukko sano että "hengitä".
Värjään kulmat noin kerran viikossa ja jos väri on haalistunut, meikkaan aamuisin niihin väriä kynällä ja kulmageelillä. Iholle tupsuttelen yleensä ihan ohuelti väritöntä puuteria kiiltoa estämään. Silmät rajaan kajalilla, yläluomeen laitan joskus vähän luomiväriä. Ripsarilla ja poskipunalla viimeistelen tällingin. Aikaa tähän kaikkeen menee noin 10 minuuttia. Jos en poistu kotoa kuin lähikauppaan, en tee naamalleni mitään. Juhliin saatan lisätä vähän meikkipohjaa, luomiväriä ja huulikiiltoa tuon muun meikin lisäksi.
Tuntikausien pakkelointia en ymmärrä, mutta raja sen ja tuon oman laittautumiseni välillä on ohut. Kuka sanoo, mikä on kohtuullista kaunistautumista, miten paljon siihen kuuluu käyttää aikaa päivittäin? Onko hiustenkin päivittäinen siistiminen jonkun mielestä turhaa koristautumista?
Itse asiassa exäkin yritti joskus, että voisinko olla edes kerran meikkaamatta kun menen töihin. Kysyin, että miksi ihmeessä, kyllähän hänkin sukii tukkaansa ja ajaa partaansa, kun on lähdössä ihmisten ilmoille. Me ihmiset vaan halutaan näyttää hyvälle muiden silmissä ja tuntea itsemme näteiksi. Miten se on joillekin menninkäisille niin iso ongelma?
Ihailen kovasti luonnonkauniita ihmisiä, joiden ei tarvitse meikata.
Itse joudun meikkaamaan siniharmaat silmänympärykseni peite aineella, sekä laitan värivoiteen koko kasvoille. Kulmat värjään kestovärillä ja sen lisäksi paikkaan ne puuterimaisella luomivärillä. Poskipuna tulee heti silmän ulkonurkan alle. Ripsiin ei koskaan mitään, koska ripsiväri saa silmäni näyttämään vielä enemmän kuopilta. Tämä meikki on myös yöllä, ehkä värivoidetta niukemmin. Kulmat pitää olla yölläkin viimeisen päälle. Näytän siltä, että ”tuossakin olisi ihan nätti tyttö, jos se vähän meikkaisi. ”
Olen joskus harkinnut kestokulmia, mutta en ole vielä koskaan nähnyt yhtään onnistunutta toteutusta.
Kaunein ihminen on aina meikkaamaton luomu, poikkeuksena minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex oli tällainen. Valitti muille kun olen niin tavallinen ulkonäöltäni ja meikattuna olin taas h u@ r @. Olisi pitänyt näyttää jollekin metsän peikolle aina eli mahdollisimman rumalle ja suttuiselle että kotirauha olisi pysynyt. Seuraava puoliso kertoi samaa. Nuo vain vihaa naisia ja niiden itsenäisyyttä. Ne vaihtaa haukkumistaktiikkaa tilanteen mukaan. Kaikki on aina väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas pidän tuollaisia miehiä jokseenkin juntteina. Keskiaika soitti, se haluaa nihtinsä takaisin.
Mun kokemuksen mukaan tuollaiset miehet kuitenkin kuolaavat niiden laitettujen naisten perään. Oma nainen halutaan pitää harmaana hiirulaisena, jottei sitä vaan kukaan vieras mies vilkuilisi.
Tämä. Haukkuu miten rumalta näyttää tekoripset, lisäkkeet, laitetut kynnet, tatuoinnit, shokkivärit, voimakas meikki. Ja minkälaisen naisen kanssa löydät miehesi pettävän sinua? Katsoppas, siinä on kaikki mitä mies on sanonut vihaavansa!
Miten olis hei av-mamma jos pitäisit huolen vain omista asioistasi? Milloin täällä arvostellaan karvojen poistoa ja milloin meikkaamista, pukeutumista. Mitä ihmettä? Sellainen ihminen joka arvostelee toisten tekemiä valintoja jotka liittyvät vain ja ainoastaan henkilöön itseensä, on läpimätä. Yök. Milloin maailmasta tuli tälläinen?
Olkaa ihan rauhassa meikkaamatta ja pukeutumatta muuhun kuin lasten kanssa mätsääviin lettileggareihin, lihokaa 20kg ja väittäkää vielä 10v lasten saannista kantavanne raskauskiloja ja ajatelkaa olevanne siten oikeita naisia joille lapset merkitsee enemmän kuin itsensä ehostaminen, mutta älkää tuputtako tuota muille. Älkääkä vahingossakaan hankkiko kodin ulkopuolista elämää, saatatte pian alkaa hyväksymään ympärillänne olevat ihmiset sellaisina kuin he ovat, vaikka olisivatkin erilaisia kuin te.
Ap:n mainitsema kulmameikki ei mielestäni ole juhlameikki