Ihmiset, jotka meikkaatte esim. kulmanne päivittäin: miksi pitää olla aina kuin juhliin menossa?
Kommentit (151)
Nykymuodin mustat suorakulmaiset kalapuikkokulmakarvat on kyllä enstex-hirveitä. Olen päättänyt hypätä tämän villityksen yli ja katsoa millainen seuraava on. Toivottavasti vähemmän naurettava ja myötähäpeää herättävä.
Mistä niitä juhlia löytyy? Viimeksi olen ollut juhlissa kun nuorin lapseni kastettiin. Hän on kohta aikuinen. Siinä menee koko elämä ohi jos odotat jotain erikoistilaisuuksia näyttää hyvältä. Vielä kun on riittävän nuori ja nätti niin käyttää tämän ajan hyvältä näyttämiseen. Vanhana ehdin olla... Ei kun en ehdikään. Minusta tulee myös kaunis ja tyylikäs vanhus.
Jos joku meikkaa mitä se sinuun kuuluu ??? Jokaisen oma asia . Mistä asti kulmaväri on ollut juhlameikki ?? Sehän on ihan arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei finnin peittämisessä ole pahaa, eikä kevyessä ehostuksessa joka tuo usein esiin parhaat puolet kasvoista. Mutta siinä älyttömässä raskaassa teatterimeikissä on jolla pyritään luomaan täydellisyyden vaikutelma ilman mitään virheitä tms. Se on jotenkin vaarallista ja valheellista koska se ei pidä paikkaansa.
Entäpä kehon peittäminen vaatteilla? Mitä huijausta!! Alasti tai korkeintaan tiukoissa läpinäkyvissä trikoissa on jokaisen mentävä! Valheellista ja paikkaansa pitämätöntä jos ei jokainen ihosolu näy!!
Joo! Ja esim. rintaliivit, mitä huijausta :D Munkin pitäisi antaa kahden raskauden ja imetyksen roikauttamien H-kupin tissien vaan heilua vapaina paidan alla, että miehet varmasti näkee että tuo on tuommoinen riipputissi, eikä vaan huijaannu luulemaan että onpa kivat isot mutta terhakat tissit. Ei se mitään että saisin niskakipuja ilman liiivejä olosta ja rintojenalusiho hankautuisi rikki tissien heiilumisesta enemmän liikkuessa - pääasia että miehet näkee rehellisen totuuden koko ajan :D
Itse meikkaan kevyesti päivittäin, koska siitä tulee hyvä olo. Aamulla tuntuu että herää vasta sitten kunnolla kun on vähän ehostautunut. Toisilla aamurutiineihin kuuluu vaikka kahvi tai lenkki, toisilla niihin rutiineihin kuuluu meikkaaminen. Eikä siinä mitään ihmeellistä ole.
Ja koskaan ei ole ollut ongelmaa, että kukaan mies olisi jotenkin kokenut tulleensa huijatuksi, kun on jossain vaiheessa minut meikittä nähnyt. Toisaalta ihan hyvä keino karsia sellaiset vähän yksinkertaisemmat miehet, jotka järkyttyvät siitä, ettei naisella olekaan esimerkiksi kissarajauksia silmissä 24/7 tai että ihossa näkyy vähän enemmän ”virheitä”.
Vierailija kirjoitti:
Nykymuodin mustat suorakulmaiset kalapuikkokulmakarvat on kyllä enstex-hirveitä. Olen päättänyt hypätä tämän villityksen yli ja katsoa millainen seuraava on. Toivottavasti vähemmän naurettava ja myötähäpeää herättävä.
En ole ihan varma tiedänkö millaisia tarkoitat, mutta minä en nykytrendeistä ymmärrä laminoituja kulmakarvoja. Ovat lähinnä koomisen näköiset.
Ja onhan dödön käyttäminenkin huijausta, jos ilman sitä nainen haiseekin raadolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on luonnostaan tummat ja selvästi erottuvat sekä kaunismuotoiset kulmakarvat. En meikkaa tai laita niitä koskaan mitenkään, joskus vain vähän nypin enimpiä alareunasta. Ärsyttävää, jos joku luulee, että ovat feikit (=meikatut).
No on sinullakin ongelmat.
Miten niin? Ei tuo ole mikään ongelma, mutten halua pelätä, että joku luulee, että olen tarkoituksella laittautunut jotenkin erityisesti, kun en oikeasti ole laittautunut.
Viittaan siis otsikkoon ja siihen, että joku saattaisi luulla, että tummat kulmakarvat tai ripset olisivat kosmeettisen puunauksen tulosta. On minussa paljon muuta rumaa, joka oikeasti vaatiikin puunaamista, jos haluan näyttää paremmalta. Ideaalitilanne olisi kuitenkin 100% luonnollisuus.
No juhliin meikataan sitten lisää.
Kannattaa ap kokeilla, saatat yllättyä.
Heh, olen sen verran vanha, että juuri nykytrendi tehdä kulmakarvoista vaarallisen näköiset karvapöheiköt kieltämättä vähän oudoksuttaa.
Mutta noin yleisellä tasolla meikkaamisesta: meikkaan oikeastaan aina naamani, ihan samasta syystä kuin kampaan tukkani, puen silitetyt ja mietityt puhtaat vaatteet ja suihkautan kevyesti mietoa hajuvettä. Näyttääkseni siistiltä ja mahdollisimman hyvältä itseltäni.
Toki juhliin panen juhlavaatteet ja -meikin. Eli on arkivaatetuksessa ja juhlavaatetuksessa sekä arkimeikissä ja juhlameikissä ero. En esimerkiksi käytä arkisin huulipunaa, ainoastaan hoitavaa huulikiiltoa, silmämeikkiäkin on vähemmän.
Kulmat muotoilen kerran viikossa ja meikatessa laitan niihin kulmamaskaralla hiukan väriä.
N54
Meikkaaminen on kivaa ja meikata voi monella eri tavalla. Mun arkimeikki poikkeaa huomattavasti mun bilemeikistä muttei niinkään määrän vaan tyylin ja värien perusteella.
Mikäs ihmeen juhla-meikki-neuroosi sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just mun mies puhui kuinka naisilla on kilo meikkiä ja meikin takana on ihan tavallisia naamoja finneineen, ryppyineen ja ihovirheineen. Häntä se lähinnä huvittaa ja sanoi ettei yhtään luota miltä joku ihminen näyttää meikeissä kuin miltä näyttää meikittömänä. Eli hän pitää yltiömeikkaamista huijauksena.
Minua lähinnä huvittaa tuollaiset muista puhuvat miehet, jotka itse eivät ole mitään jumalan lahjoja maailman naisille.
Nyt olet väärässä tämän miehen suhteen. On hyvät kasvot, tasainen iho, tummat kulmakarvat ja ripset ja hiukset. Todella hauskannäköinen. Vielä kaunis kallonmuoto. Ihan supisuomalainen. Hän vaan arvostaa rehellisyyttä niin ulkonäössä kuin muissakin asioissa.
Arvostaa rehellisyyttä ja naisten arvostelua. Kuulostaa todelliselta löydöltä.
Ymmärrät tahallasi väärin! Ihmettelee että miksi naiset huijaavat meikillä ulkonäkönsä kun usein takana on ihan tavallinen nainen ja asia paljastuu kuitenkin jossakin kohden. Ennemmin tai myöhemmin. Luonnonkauniit naiset ovat oikeasti harvassa. Ihmettelee että miksi pitää vetää sata kiloa meikkiä naamaan että minkä takia kun ei se totuutta poista kuitenkaan vaan siirtää sitä hetkeksi.
Koskeeko sama pukeutumista, hiustenlaittoa, karvojen poistoa yms? Luonnotontahan se kaikki on ja muokkaa sitä miltä näytämme.
Moni vaan tykkää meikata ja ehostaa itseään, ei se ole mikään mittari sille että omaisi huonon itsetunnon jos ei halua olla täysin ilman meikkiä tai että aina pitäisi olla juhliin menossa olevan näköinen. Useimmilla arki- ja juhlameikki kyllä eroaa toisistaan (ei välttämättä kaikilla, riippuu siitä mistä itse tykkää ja mikä oma meikkityyli on).
Esim. itse meikkaan aamulla siksi koska se on osa mun aamurutiinia ja sellainen "rentoutumisen hetki" ihonhoidon kanssa. Kahvia, musiikkia tai podcast päälle, ja kevyt arkimeikki. Juhliin meikki on yleensä sama, paitsi saatan lisätä ripsiväriä tai kevyen rajauksen, mun silmät on sen verran herkät etten arkimeikissä yleensä käytä ripsiväriä. Ihan tunnistettavalta itseltäni näytän sekä arki- että juhlameikissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on luonnostaan tummat ja selvästi erottuvat sekä kaunismuotoiset kulmakarvat. En meikkaa tai laita niitä koskaan mitenkään, joskus vain vähän nypin enimpiä alareunasta. Ärsyttävää, jos joku luulee, että ovat feikit (=meikatut).
No on sinullakin ongelmat.
Miten niin? Ei tuo ole mikään ongelma, mutten halua pelätä, että joku luulee, että olen tarkoituksella laittautunut jotenkin erityisesti, kun en oikeasti ole laittautunut.
Viittaan siis otsikkoon ja siihen, että joku saattaisi luulla, että tummat kulmakarvat tai ripset olisivat kosmeettisen puunauksen tulosta. On minussa paljon muuta rumaa, joka oikeasti vaatiikin puunaamista, jos haluan näyttää paremmalta. Ideaalitilanne olisi kuitenkin 100% luonnollisuus.
Voisiko joku perustella alapeukutuksen. En ymmärrä syytä tai logiikkaa alapeukkujen taustalla. Vai onko niin, että olisi jotenkin hienoa, jos joku luulisikin luonnontilaista laittautuneeksi?
Mä en halua, että kukaan luulee, että yritän enemmän kuin mitä oikeasti teen. Se saisi minut vaikuttamaan säälittävältä feikiltä. Joskus, kun olin nuorempi ja todella hoikka, niin jotkut kuvittelivat, että liikun paljon ja syön terveellisesti. Kuitenkin söin ihan rennosti ja liikuin melko vähän, sillä pysyin luontaisesti hoikkana ilman vaivannäköä ja sama pätee pitkäkti edelleen. Olin siitä ylpeä ja olisi ollut tavallaan noloa tehdä hoikkuuden eteen hirveästi töitä (=olisi tarkoittanut geneettistä alttiutta lihavuuteen).
Miksi pitäisi näyttää siltä, että asuu navetassa?
No ei, vaan ihmettelen miksi Suomessa ollaan niin allergisia naisten laittautumiselle. Jos mies pukeutuu, silittää paitansa ja laittaa tukkansa, niin se on vain hienoa, mutta laittautuneiden naisten ulkomuoto tuntuu olevan edelleen punainen vaate. Sen on aina pakko olla venäläinen, virolainen tai menossa jonnekin jos pukeutuu ja laittautuu ennen lähtöä.
Juhliin pukeudun etiketin mukaa. Saatan lisätä tosin silmämeikkiä enemmän, mutta riippuu juhlan luonteesta. Ihaninta on, jos saa lisätä hansikkaat ja voi käyttää koruja.
Normaaliarjessa lakkaan kynnet (myös varpaat), pohjustan kasvot, teen kulmat, punaan huulet, teen contourit ja muut varjostukset ja lisään joskus ripset. Hiukset laitan kiharalle tai nostan nutturalle (en holkille) Tämä tuntuu ärsyttävän hirveän monia jos lisään soppaan vielä korot.
Vierailija kirjoitti:
Just mun mies puhui kuinka naisilla on kilo meikkiä ja meikin takana on ihan tavallisia naamoja finneineen, ryppyineen ja ihovirheineen. Häntä se lähinnä huvittaa ja sanoi ettei yhtään luota miltä joku ihminen näyttää meikeissä kuin miltä näyttää meikittömänä. Eli hän pitää yltiömeikkaamista huijauksena.
Minä taas pidän tuollaisia miehiä jokseenkin juntteina. Keskiaika soitti, se haluaa nihtinsä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei finnin peittämisessä ole pahaa, eikä kevyessä ehostuksessa joka tuo usein esiin parhaat puolet kasvoista. Mutta siinä älyttömässä raskaassa teatterimeikissä on jolla pyritään luomaan täydellisyyden vaikutelma ilman mitään virheitä tms. Se on jotenkin vaarallista ja valheellista koska se ei pidä paikkaansa.
Entäpä kehon peittäminen vaatteilla? Mitä huijausta!! Alasti tai korkeintaan tiukoissa läpinäkyvissä trikoissa on jokaisen mentävä! Valheellista ja paikkaansa pitämätöntä jos ei jokainen ihosolu näy!!
Joo! Ja esim. rintaliivit, mitä huijausta :D Munkin pitäisi antaa kahden raskauden ja imetyksen roikauttamien H-kupin tissien vaan heilua vapaina paidan alla, että miehet varmasti näkee että tuo on tuommoinen riipputissi, eikä vaan huijaannu luulemaan että onpa kivat isot mutta terhakat tissit. Ei se mitään että saisin niskakipuja ilman liiivejä olosta ja rintojenalusiho hankautuisi rikki tissien heiilumisesta enemmän liikkuessa - pääasia että miehet näkee rehellisen totuuden koko ajan :D
Hyvä hyvä! Kaikki vaan näkyville ettei me naiset vaan miehiä huijata. Miesten katseiden takiahan täällä vaan ollaan, ei meillä muuta tarkoitusta joidenkin mielestä ole.
Tää oli sarkasmia siis.
Mulle tuli heti ekasta viestistä vibat että kyseinen henkilö on itse mies.