Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset, jotka meikkaatte esim. kulmanne päivittäin: miksi pitää olla aina kuin juhliin menossa?

Vierailija
28.09.2021 |

Mitä te sitten teette, kun tulee juhlat?

Kommentit (151)

Vierailija
121/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just mun mies puhui kuinka naisilla on kilo meikkiä ja meikin takana on ihan tavallisia naamoja finneineen, ryppyineen ja ihovirheineen. Häntä se lähinnä huvittaa ja sanoi ettei yhtään luota miltä joku ihminen näyttää meikeissä kuin miltä näyttää meikittömänä. Eli hän pitää yltiömeikkaamista huijauksena. 

Meinaatko että naisten pitäisi alkaa miellyttämään sun miestäsi? 😊Luulenpa kyllä että sanoi sulle noin vain siksi, koska joko ihmettelit ääneen miten joku jaksaa meikata tai sä et jaksa nähdä vaivaa itsesi eteen, ja ei halunnut pahoittaa sun mieltä. Kyllä se vähän laitetummistakin naisista tykkää, jos niikseen tulee, älä huoli. 😅Niissä on muutakin kuin se ominaisuus, meikkaako vai ei, ja sekin voi vaihdella päivästä toiseen.

Mutta tosissaan mitä se kenenkään muun persausta kutittaa laittautuuko joku toinen vai ei. 😊 Jokainen tavallaan.

Ei kyse ole tästä vaan ihmettelee että miten ihminen muuttuu meikillä aivan eri näköiseksi eli kun totuus kuitenkin sieltä paljastuu kun ne meikit pestään pois. Ja kyse oli yltiömeikkauksesta. Katsoi erästä esiintyvää artistia ja totesi että "siinä on taas täysin meikillä luodut kasvot" kun totuus on että ihan tavapulliainen on sekin nainen kun ne meikit pestään pois. 

Eiköhän sen meikin idea olekin näyttää erilaiselta tai olisi ainakin hukkaan heitetyt rahat jos mikään ei muuttuisi :D Ihan samalla tavalla se on artistin esiintymisasu kuin teatteripukimet tai maskit sirkuksessa, mutta tyylisuuntaus vain eri. En tajua miksi naisen pitäisi ehdottomasti olla luomu ja luomun näköinen, kun on monia muitakin vaihtoehtoja. Hirveän naista alistava ja vanhanaikainen käsitys laittautumisesta. 

Vierailija
122/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just mun mies puhui kuinka naisilla on kilo meikkiä ja meikin takana on ihan tavallisia naamoja finneineen, ryppyineen ja ihovirheineen. Häntä se lähinnä huvittaa ja sanoi ettei yhtään luota miltä joku ihminen näyttää meikeissä kuin miltä näyttää meikittömänä. Eli hän pitää yltiömeikkaamista huijauksena. 

Minä taas pidän tuollaisia miehiä jokseenkin juntteina. Keskiaika soitti, se haluaa nihtinsä takaisin. 

Mun kokemuksen mukaan tuollaiset miehet kuitenkin kuolaavat niiden laitettujen naisten perään. Oma nainen halutaan pitää harmaana hiirulaisena, jottei sitä vaan kukaan vieras mies vilkuilisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat miehet pitää ”luonnonkauniina” naisia jotka ovat käyttäneet tuntikausia huolellisen, huomaamattoman meikin tekemiseen, mutta mies ei vaan tajua sitä koska nuo naiset eivät käytä kirkkaita värejä tai vahvoja rajauksia.

Joo, hauska kun minusta moni on sanonut että olen luonnonkaunis. Tosiasiassa olen aika luonnonruma, mutta mulla on aina julkisella paikalla kunnon instameikki varjostuksineen, korostuksineen, , roikkuvat silmäluomet korjattuna luomiteipeillä yms. Miehet ei vaan huomaa meikkiä koska en käytä juuri mitää värikästä kosmetiikkaa, ei ole huulipunaa tai luomivärejä paitsi ehkä luomivaossa varjostus varjostusvärillä. Moni tuntuu luulevan että käytän lähinnä vain ripsaria :D 

Saa kertoa muuten luomiteipeistä lisää! nim. kiinnostunut tietämään miten ne toimivat 

Vierailija
124/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien kulmakarvat ovat todella mitättömän näköiset ilman meikkiä. Siksi.

Vierailija
125/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin voisi kysyä miksi joku on valtaosan vuodesta homssuinen eikä huolehdi ulkonäöstään, mutta juhliin mennessä laittautuu niin paljon, että ei meinaa tunnistaa samaksi ihmiseksi.

Itselläni on kulmat kestopigmentoitu ja siistit siis joka päivä mitään tekemättä. Lisäksi laitan päivittäin silmien rajauksen ja ripsivärin. Kuuluu aamurutiiniin kuten suihku, hammaspesu ja siistien vaatteiden pukeminen. Juhliin voin lisäksi laittaa huulipunaa ja arkena käytettäviä koruja näyttävämmät korut sekä työläämmän kampauksen.

Vierailija
126/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi kaikkien pitäisi kulkea pieruverkkareissa ja kampaamattomista hiuksista sutaissussa ponnarissa/nutturassa? Miksi ei saisi arkenakin hieman panostaa ulkonäköönsä?

Vierailija
127/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään, mut itse ihmettelen että miksi kulmakarvat pitää olla näkyvät/tummat. Ei sovi vaalealle ihmiselle. Ylipäänsä kulmakarvat, jotka eivät näytä karvoista muodostuneilta vaan ovat selvästi vain laitettua väriä/piirretyt, ei näytä hyviltä. Miksei miehet piirrä itselleen viiksiä samalla logiikalla?

Vierailija
128/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi kaikkien pitäisi kulkea pieruverkkareissa ja kampaamattomista hiuksista sutaissussa ponnarissa/nutturassa? Miksi ei saisi arkenakin hieman panostaa ulkonäköönsä?

Mitään välimuotojahan ei ole. On vain pieruverkkariasu ja juhlameikkinaama.

Vierailija
129/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuule luonnostaan sellaiset kulmat että kaverikin hämmästyi saunassa että ai onko sulla omat nuo kulmat? No on, todellakin. Hänellä ei ollut ollenkaan omia kulmia

Vierailija
130/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa sellainen on naisilta "kielletty" kulttuurimme nojalla. Se laittautumattomuus on meidän kaapumme, jolla suojaudumme siltä, ettå joku luulisi moraalittomaksi ja liian kevytkenkäiseksi. Naisetkin vahtivat toisiaan tästä asiasta täällä. Suomessa luullaan helposti esim. maksulliseksi naiseksi, jos on muunlainen kuin harmaahiirulainen.

T. Tiedostava harmaahiirulainen itsekin

Vierailija
131/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään välimuotojahan ei ole. On vain pieruverkkariasu ja juhlameikkinaama.

Useinhan se juuri niin on.

Vierailija
132/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin tyylillään, mut itse ihmettelen että miksi kulmakarvat pitää olla näkyvät/tummat. Ei sovi vaalealle ihmiselle. Ylipäänsä kulmakarvat, jotka eivät näytä karvoista muodostuneilta vaan ovat selvästi vain laitettua väriä/piirretyt, ei näytä hyviltä. Miksei miehet piirrä itselleen viiksiä samalla logiikalla?

En tiedä, miksi viikset pitäisi piirtää, mutta meikkiä miehet voisivat käyttää. Kyllä se oikein tehty silmämeikki parantaisi miestenkin ulkonäköä. Ja viisastelijoille tiedoksi, että en tarkoita tällä sitä, että miehet meikkaisivat samalla lailla kuin naiset - jos ette osaa hahmottaa, miltä meikki näyttäisi miehen kasvoilla, niin katsokaa vaikka meikkaavien rock-artistien tyyliä.

Vierailija
133/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on arkena enemmän tarvettä olla "näyttävän" näköinen kuin juhlissa. Arkisin työssä kohtaan uusia ihmisiä, joihin haluan, ja työn puolesta pitää, tehdä hyvä vaikutus. Tarjolla on siis asiallinen, paras versio minusta. 

Juhlissa on yleensä paikalla perhettä, ystäviä ja sukua. He ovat kaikki nähneet minut saunan raikkaana mökkilookissa. Pukeudun ja meikkaan juhlan luonteen vaatimalla tavalla, mutta jos on kiireinen päivä tms. niin vähempikin riittää. 

Vierailija
134/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kuule luonnostaan sellaiset kulmat että kaverikin hämmästyi saunassa että ai onko sulla omat nuo kulmat? No on, todellakin. Hänellä ei ollut ollenkaan omia kulmia

Sama täällä. Mun pitäisi varmaankin ajella ne partakoneella yms. kokonaan pois ja piirtää kynällä vain juhlatilaisuuksiin jotkut tilalle, niin sulautuisin suomalaiseen massaan.

T. Tuo alapeukutettu

Vierailija
135/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi pyhä luoja siis mitä ihmettä taas??

Vierailija
136/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä huvittaa tuollaiset muista puhuvat miehet, jotka itse eivät ole mitään jumalan lahjoja maailman naisille.

Nyt olet väärässä tämän miehen suhteen. On hyvät kasvot, tasainen iho, tummat kulmakarvat ja ripset ja hiukset. Todella hauskannäköinen. Vielä kaunis kallonmuoto. Ihan supisuomalainen. Hän vaan arvostaa rehellisyyttä niin ulkonäössä kuin muissakin asioissa.

Miten tämä miehesi suhtautuu hiustenhoitoon? Onko hiusten leikkaaminen epärehellistä? Entä kampaaminen? Ajaako partaansa? Eikö olisi rehellisempää antaa karvojen rehottaa? Jos ei, niin miksi ei? Miten poikkeaa meikkaamisesta?

Ennen kuin vetoat hygieniaan sanon, että partaa ja pitkää tukkaakin voi pestä.

Pointtinanni tässä nyt siis se, että ulkonäon hoitamisessa ei ole kyse rehellisyydestä

Vierailija
137/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kulmameikki on aina vain harjaus ja geeli. Tummat, tuuheat karvat luonnostaan, vaikka muuten olen luonnostaan vaalea. Joku varmaan luulee, että kovastikkin nään vaivaa.

Vierailija
138/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokainen saa tehdä kuten haluaa, mutta mitään ei pitäisi vaatia muilta. Kulttuurissamme on sellainen ongelma, että naisilta oletetaan meikkausta tietyissä tilanteissa (juhlat, bisnestyyppinen työ ym.) ja miehiltä ei. Minusta näissäkin tilanteissa naisella pitäisi olla vapaus valita ja olla meikkaamatta, jos ei koe meikkaamista itseään kiinnostavaksi. Meikkaus ei ole synonyymi ulkonäöstään/itsestään huolehtimiselle. Puhtaat, kammatut hiukset ja tilanteeseen sopiva vaatetus pitäisi riittää. Ei saa olla niin, että vasta jos on nypityt, ehkä värjätytkin kulmat ja meikkiä, on mukamas huoliteltu ja siisti. Siisti ulkonäkö EI vaadi meikkiä.

Mulla on melkeinpä niin, että mitä enemmän kaikkia epäluonnollisia trendejä (tekoripsiä, laminoituja kulmia yms.) ympärillä näkyy, sitä enemmän haluan näyttää luonnolliselta. Arjessa en meikkaa lainkaan, juhliinkin hillitysti, niin että näytän yhä itseltäni ja luonnolliselta.

Vierailija
139/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on luonnostaan tummat ja selvästi erottuvat sekä kaunismuotoiset kulmakarvat. En meikkaa tai laita niitä koskaan mitenkään, joskus vain vähän nypin enimpiä alareunasta. Ärsyttävää, jos joku luulee, että ovat feikit (=meikatut).

No on sinullakin ongelmat.

Miten niin? Ei tuo ole mikään ongelma, mutten halua pelätä, että joku luulee, että olen tarkoituksella laittautunut jotenkin erityisesti, kun en oikeasti ole laittautunut.

Viittaan siis otsikkoon ja siihen, että joku saattaisi luulla, että tummat kulmakarvat tai ripset olisivat kosmeettisen puunauksen tulosta. On minussa paljon muuta rumaa, joka oikeasti vaatiikin puunaamista, jos haluan näyttää paremmalta. Ideaalitilanne olisi kuitenkin 100% luonnollisuus.

Voisiko joku perustella alapeukutuksen. En ymmärrä syytä tai logiikkaa alapeukkujen taustalla. Vai onko niin, että olisi jotenkin hienoa, jos joku luulisikin luonnontilaista laittautuneeksi?

Mä en halua, että kukaan luulee, että yritän enemmän kuin mitä oikeasti teen. Se saisi minut vaikuttamaan säälittävältä feikiltä. Joskus, kun olin nuorempi ja todella hoikka, niin jotkut kuvittelivat, että liikun paljon ja syön terveellisesti. Kuitenkin söin ihan rennosti ja liikuin melko vähän, sillä pysyin luontaisesti hoikkana ilman vaivannäköä ja sama pätee pitkäkti edelleen. Olin siitä ylpeä ja olisi ollut tavallaan noloa tehdä hoikkuuden eteen hirveästi töitä (=olisi tarkoittanut geneettistä alttiutta lihavuuteen).

No minä ainakin alapeukutin, koska:

- panet aivan liikaa painoa sille, mitä KUVITTELET muiden sinusta ajattelevan. Kuulostat anteeksi vaan aika neuroottiselta. Tuskinpa he noteeraavat sinua noin tarkoin ja mitä väliä vaikka noteeraisivatkin.

- mitä ihmeen feikkiä meikkaamisessa on sen enempää kuin missään muussakaan ulkonäön kohentamisessa? Varo vaan, saattavat pitää sinua "säälittävänä feikkinä", jos kampaat tukkasi! Huiiiiiiii.....

On jotenkin kliseistä, että suomalainen varoo kaikin mahdollisin tavoin, että kukaan ei vaan ajattelisi hänen olevan jotain. "Mikä sekin luulee olevansa" sopisi Suomen motoksi.

N54

Vierailija
140/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kulmameikkini syntyy niin, että harjaan luonnostaan tummat kulmani ojennukseen Lumenen kulmageelillä. Kulmien osalta meikkini on ihan samanlainen arjessa ja juhlassa.