Olen tuomittu yksinäisyyteen. Kolmen lapsen äitiä ei halua kukaan.
Taas nousi katkeruus pintaan. Lasten isä toi lapset kotiin, ja huomasin nimettömässään kihlasormuksen. Minulle jäi pienet lapset, ja olen ollut siitä lähtien yksin. Kolme vuotta. Hävisin lapsettomalle naiselle, jonka kanssa ex saa elää villiä ja vapaata elämää. Nyt ilmeisesti hekin aloilleen asettuen ja ehkäpä perhettä perustaen.
Tuntuu niin väärältä, epäoikeudenmukaiselta. Ei auta että ole sievä ja koulutettu, mukava ihminen, joka on empaattinen ja huolehtivainen. Lämminsydämiseksikin on sanottu. Suoritan tätä arkea, ja huolehdin lapsista. Suurin osa hoitovastuusta on minulla. Isä näkee lapsia muutaman tunnin kerran-pari kuussa. En ehdi todellakaan roikkua baareissa tai aikaavievissä harrastuksissa. Päivittäinen lenkkini on päiväkoti-yliopisto-kauppa-koti.
Lapset nukkuu tyytyväisinä. Minä olen illat tässä sohvalla yksin, vuodesta toiseen. Ihoni huutaa kosketusta ja tahtoisin kuulla toiselta muutaman kauniin sanan joskus. En etsi lapsille isää, itselleni vain hieman rakkautta. Mutta sitä ei saa. Hyvät miehet ovat menneet aika päiviä sitten tässä kohtaa elämää. Ikääkin on minulla jo 35 vuotta.
Aina vaan yksin, yksin, yksin. Joka päivä mietin miksen kelvannut miehelleni, vaan hän pystyi jättämään tämän kaiken iloisesti taakseen. Olen tyhmänä stalkannut hänen kuviaan, joissa viini virtaa, elämä on yhtä juhlaa. Nyt heillä on pieni koiravauva. On matkoja ja vaikka mitä huippukivaa. Kyllä tiedän, että lapsiperhe-elämä ei ole aina niin kevyttä, mutta en voi sille mitään että tukehdun suruun kun ajattelen miten helposti toinen voi vaan jättää kaiken taakseen ja aloittaa uuden elämän noin vain. Minulla kun ei ole edes sukua joka innosta kiljuen tahtoisi hoitaa lapsia joskus. Kädet on sidottu.
Rakastan lapsiani eniten maailmassa, ja tiedän ettei kaikilla ole sitäkään rakkautta. Mutta siltikin kaipaisin sitä hellää posken sipaisua elämänkumppanilta joskus. Tuntuu että ilo on kadonnut elämästä.
Kommentit (91)
Olet ihan kuuloinen ihminen ja äiti lapsillesi. Onko sinulla ystäviä? Kutsu heitä käymään säännöllisesti! Ja 35v ei oo ikäloppu :)
Todellako?! isa ei siis halua lapsia luokseen tuon useammin? oletko kysynyt missa mattaa, onko teilla tapaamissopimusta?
Hemmetin ukko, en ihmetttele yhtaan etta olet katkera. Mina olen omani ihan vapaahetoisesti jattanyt ja yksin olen yhden kanssa mutta kylla tuo haluaa lastaan nahda usein, vahintaan sen kaksi kertaa viikonloppu. MInulla ei ole ketaan muuta kuka lapsen ottaisi, maksan MLLn hoitajille jos haluan lisaa vapaata tai on tarkeaa menoa.
Tsemppia, anna sen retkun olla, voipi olla etta kun uutuusinnostus laantuu niin tulee ikava entiseen.. Kylla sinunkin aika viela tulee usko pois!!
Kyllä sä ap löydät vielä hyvän miehen. Lapset kasvaa, ja sullekin tulee hiukan enemmän vapaata. Sellaisia vapaita miehiä liikkuu kyllä tuolla maailmalla, ketkä arvostaa naista jolle lapset ja perhe on tärkeitä. Vaikutat sydämelliseltä ja oikeudentajuiselta ihmiseltä ja olet jollekin vielä todellinen timatti.
Voimia ja halaus tähän hetkeen!
Ota puheeksi tuo lastenhoitoasia, vaikka työpaikan kahvipöydässä. Voisit saada lastenhoitoapua, harva tarjoutuu mutta itse ainakin suostun jos kysytään. Miehelle vähän enempi hoitovuoroja ja öitä myös. Ja sit ylös, ulos ja maailmalle!
Varmasti löytäisit seuraa jos haluaisit. Sinun ei tarvitse kuin mennä baariin, niin löytyy jos olet tosiaan kuvailemasi kaltainen nainen. Eipä se kyse monesti ole, että saako sitä seuraa vaan kun ei mikään kelpaa, niin siinähän sitten on yksin vaikka koko loppuelämän.
Löytyy varmasti. Jos ei nyt niin sitten kun lapset kasvavat.
Mutta mitä se kolmen lapsen äiti itse haluaa? Haluaako se miehen vai haluaakO se ollakin yksin kolmen lapsen äiti?
Anna nyt itsellesi aika ja lepää ja kerää voima ja nauti lapsistasi.
Joku kirjoitti viisaasti, että etäsuhde uuteen kmppaniin toimi hyvin, kun lapset oli kotona.
Sitten kun oikeasti alkaa olla voimia
ja halua uuteen, niinnse kyllä lmestyy.
Älälkä vertaa ukkoosi tai sen uuteen vaimon. Sulla on ihanat lapset ja sulla on sun ihan oma elämä. Sulla on vaikka mitä, kun uskallat vain nähdä sen.
No ei tunnu kukaan huolivan sun ikäistä, vähän parisuhdekokemusta omaavaa miestäkään.
Lapset exälle useammin!!! Miksei ole viikko-viikko? Tunnistan tuon yksinäisyyden ja ikävän. Mulla on vain 1 lapsi, mutta sekin hankaloittaa parisuhteen mahdollisuutta. Uskon tietäväni edes jotenkin, miltä susta tuntuu. Mutta sinun kohdalla kyllä lapsen isä hoitamaan sitä isän roolia kunnolla! Itse en tollasen äijän kanssa lisääntyis, kun on hylännyt edelliset kolme lastaan. Todella vastenmielisen oloinen ihminen.
Kyllä löydät miehen kun vaan kävelet selkä suorana, nostat katseen jaloistasi ihmisten silmiin ja hymyilet! Jopa tällaisille 40+ vuotiaille kolmen lapsen äidille löytyi mukava ja ihana mies noilla konsteilla. Miehiä on joka paikassa, ruokakaupoissa, lenkkipoluilla, kirjastoissa, huoltoasemilla autojaan tankkaamassa jne. Niin minäkin omani löysin, ihan vahingossa.
Minulla oli aikanaan sama tilanne. En saanut lapsia 3kpl mihinkään yöhoitoon, isää ei kiinnostanut. Koki sen vissiin kovin työlääksi. 6 vuotta erosta , olin silloin 35, alkoi tapahtua kummia. Mulle laittoi viestiä eräs autokorjaaja ja pyyteli treffeille. Olin totaalisen hämmästynyt, että minua joku edes pyytää johonkin. Kävimmekin pari kertaa kahvilla, mutta en itse sitten hänestä kiinnostunut. Samaan aikaan kun lähdin siskoni syntymäpäiville tapasin aivan ihanan miehen, jonka kanssa tällä hetkellä olen ollut jo 7 vuotta ja meillä myös yhteinen 4v lapsi.
Tarinan opetus siis on tämä, kyllä se oikea vielä löytyy. Mulla tulee aina oma tilanne mieleen siitä juha tapion biisistä, joka menee jotenkin niin, että kelpaat kelle vaan.
Ja nyt nelikymppisenä saan oikeesti aina, jos baarissa käyn, miehiä ympärille pörräämään.
Tsemppiä tulevaisuuteen!
Tervetuloa miesten maailmaan, beibi!
Otamme mielellämme yhden naisenkin monipäiseen kerhoomme.
Yksi meillä joskus olikin - 150 kg painava aknenaamainen kananpersetukalla - mutta joku nettimiljonääri ihastui siihen ja vei pois. Siitä lähin ollaan oltu vaan miesten kesken.
Sinä olet helmi! Ja varmasti kohdallesi vielä osuu kunnollinen mies, joka ymmärtää löytämänsä aarteen arvon.
T. M38
Olipa koskettava. Mut ei se nii mee. Muista, vuoden päästä asiat voi olla ihan toisin mut sinä et tiedä sitä . Olet selvästi fiksu, pidä siitä kiinni vik toinen teki ratkaisunsa. Älä pui sitä, älä yritä etsiä rationaalista selitystä koska sellaista ei ole. Älä vaan lähde sinnenettiin. Sieltä et mitään löydä muuta kun huolia sakkaa ja petturuutta. Muista että ihan tavallinen tanssi esim tyydyttää tuota läheisyyden ja kosketuksen kaipuuta. Ei tarvo johtaa mihunkään! Odota odota ja odota
No hei, pääsit huonosta miehestä eroon! Onnittelut! Kyllä se uusi sieltä tulee, kunhan huomaat itsekin mikä mäihä sinulla kävi. Silloin olet valmis uuteen ja nautit täysillä elämästä. Sinähän haluat miehen, etkä keskenkasvuista bilettäjää? Jätä siis baarit väliin. T. 3 lapsen äiti uudessa suhteessa (5v erosta) ja onnellinen, kun tulee hyvin kohdelluksi suhteessa vihdoinkin
Sinulla on vielä elämää edessä, yritä ajatella positiivisesti!!
Älä anna jättämisen määritellä sinua naisena!
T. Toinen samassa tilanteessa
Ihania viestejä, kiitos. Isä ei vaan ehdi hoitamaan. On vuorotyö, juhlia ja matkoja. Hänen naisystävänsä on oikea superliikkuja sosiaalisesti, ja heillä on paljon erityisesti naisen puolesta erilaista toimintaa mihin lapsia ei vaan voi ottaa mukaan, kuten mökkibileitä, laivaviikonloppuja yms. Lasten isä pitää tämänkaltaisesta toiminnasta, enkä voi häntä vaatia kieltäytymään noista menoista tai pakottaa ottamaan lapsia mukaan aurinkorannoille joihin nämä nuoret aikuiset haluvat mennä omalla lapsettomalla porukallaan, tai Leville pikkujoulujuominkeihin.
Tilanne on siis tämä, enkä koe voivani sille mitään tehdä. En tiedä muuttuuko asiat jotenkin jos he saavat lapsia ja heidän on "pakko" asettua ja ottaa lapset huomioon.
Olen onnekas että minulla on ystäviä jokunen, mutta heilläkin on perheensä.
Ap
35-v yliopisto-opiskelija ja kolmen lapsen äiti, jolla ei ole vapaa-aikaa käytettävissään valittaa, kun hyvät miehet ovat jo menneet. En haluaisi olla ilkeä, mutta mitä annettavaa ap:lla on "hyvälle miehelle"?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:26"]Puhut täyttä paskaa. Ystäväni sai juuri neljännen lapsensa rakkaansa kanssa, tuli miehensä jättämäksi 34-vuotiaana kun kuopus oli 2.
Niin vain uusi rakas löytyi. Netistä.
[/quote]
Oli vähän epäselvää. Siis ystävällä oli 3 lasta kun mies jätti. Nyt sai vauvan uuden miehen kans.