Vuokraako kukaan asuntoa muutamiksi kuukausiksi?
Hei. Ajattelin vain tiedustella, tiedättekö ketään ihmistä tai kenties itse olisitte sellaisessa tilanteessa että vuokraisitte asunnon helsingin keskustasta 3 kk ajaksi? Meillä edessä tilanne että joudutaan laittamaan vuokralle, mutta olisi kiva kuulla että onko ihmisillä yleensä tälläisiä tarpeita?
Kommentit (9)
Tämä ei ole mikään vuokrailmoitus, vaan yleisesti kysyn että onko ihmisillä tarvetta tälläisille lyhyille vuokrasopimuksille?
On tarvetta!
Voi joutua vieraaseen kaupunkiin johonkin koulutukseen, tai oma asunto on saatu myytyä, mutta uusi ei ole vielä valmis/sitä ei ole vielä ostettu. On myös erilaisia työkomennuksia.
Uskoisin että löytyy. Laita ilmoituksia asunnosta. Itsekin vuokraisin talvisin muutamaksi kuukaudeksi, mutta en löytänyt. Piti sitten ottaa vakituinen. Toivottavasti saatte hyvän vuokralaisen!
Ota yhteyttä vaikka H:gin yliopistoon, Aaltoon, Taidekorkeakouluun. Vierailevalle tutkijalle/ opettajalle tuo voisi hyvin sopia.
Kun lapset ei vielä olleet koulussa muutettiin vähäksi aikaa ulkomaille ja vuokrattiin sieltä asunto siksi ajaksi. Kivempaahan se on kuin hotellissa asuminen. Nykyään lyhyillekin lomille varataan asuminen AirB&B:n kautta, ei hotellista.
Selaa vain nettiä, sieltä löytyy paljon mahdollisuuksia.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:22"]
Tuohon löytyy ihan firmojakin, että KVG.
[/quote]
Mitä tarkoittaa KVG?
No opiskelijat saattavat vuokrata jos lähtevät vaihtoon tai sellaiset, jotka lähtee töihin tietyksi aikaa pois.
Sit taas toisin päin tarve voi olla, jos lähtee evakkoon remontin takia, kuten putkiremontin.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 11:22"]
[/quote]tarkoittanee 'katso v*ttu googlesta'
Mitä tarkoittaa KVG?
[/quote]
On tarvetta! Minulla on koti ja opiskelut eri kaupungeissa, välimatkaa parisataa kilometriä. Tänä syksynä opinnoissa on ollut paljon pakollista läsnäoloa, joten vuokrasin kakkosasunnon opiskelukaupungista 3 kk:n ajaksi. Enkä ole ainoa opiskelijaporukastamme. Aiemmin olen vuokrannut asunnon eräänä kesänä 3 kk:n ajaksi työskennellessäni toisella paikkakunnalla.
Minulle tällaisissa lyhyissä vuokra-ajoissa kriteerinä on ollut se, että huone/asunto vuokrataan (ainakin osittain) kalustettuna, jolloin minun ei tarvitse varsinaisesti muuttaa ja voin pitää huonekaluni "oikeassa" kodissa.