Olen tuomittu yksinäisyyteen. Kolmen lapsen äitiä ei halua kukaan.
Taas nousi katkeruus pintaan. Lasten isä toi lapset kotiin, ja huomasin nimettömässään kihlasormuksen. Minulle jäi pienet lapset, ja olen ollut siitä lähtien yksin. Kolme vuotta. Hävisin lapsettomalle naiselle, jonka kanssa ex saa elää villiä ja vapaata elämää. Nyt ilmeisesti hekin aloilleen asettuen ja ehkäpä perhettä perustaen.
Tuntuu niin väärältä, epäoikeudenmukaiselta. Ei auta että ole sievä ja koulutettu, mukava ihminen, joka on empaattinen ja huolehtivainen. Lämminsydämiseksikin on sanottu. Suoritan tätä arkea, ja huolehdin lapsista. Suurin osa hoitovastuusta on minulla. Isä näkee lapsia muutaman tunnin kerran-pari kuussa. En ehdi todellakaan roikkua baareissa tai aikaavievissä harrastuksissa. Päivittäinen lenkkini on päiväkoti-yliopisto-kauppa-koti.
Lapset nukkuu tyytyväisinä. Minä olen illat tässä sohvalla yksin, vuodesta toiseen. Ihoni huutaa kosketusta ja tahtoisin kuulla toiselta muutaman kauniin sanan joskus. En etsi lapsille isää, itselleni vain hieman rakkautta. Mutta sitä ei saa. Hyvät miehet ovat menneet aika päiviä sitten tässä kohtaa elämää. Ikääkin on minulla jo 35 vuotta.
Aina vaan yksin, yksin, yksin. Joka päivä mietin miksen kelvannut miehelleni, vaan hän pystyi jättämään tämän kaiken iloisesti taakseen. Olen tyhmänä stalkannut hänen kuviaan, joissa viini virtaa, elämä on yhtä juhlaa. Nyt heillä on pieni koiravauva. On matkoja ja vaikka mitä huippukivaa. Kyllä tiedän, että lapsiperhe-elämä ei ole aina niin kevyttä, mutta en voi sille mitään että tukehdun suruun kun ajattelen miten helposti toinen voi vaan jättää kaiken taakseen ja aloittaa uuden elämän noin vain. Minulla kun ei ole edes sukua joka innosta kiljuen tahtoisi hoitaa lapsia joskus. Kädet on sidottu.
Rakastan lapsiani eniten maailmassa, ja tiedän ettei kaikilla ole sitäkään rakkautta. Mutta siltikin kaipaisin sitä hellää posken sipaisua elämänkumppanilta joskus. Tuntuu että ilo on kadonnut elämästä.
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:45"]
35-v yliopisto-opiskelija ja kolmen lapsen äiti, jolla ei ole vapaa-aikaa käytettävissään valittaa, kun hyvät miehet ovat jo menneet. En haluaisi olla ilkeä, mutta mitä annettavaa ap:lla on "hyvälle miehelle"?
[/quote]
Kaikki naiset on omasta mielestään aarteita. Se kuuluu niiden minäkuvaan.
Miksi tosiaan lapset niin vähän isällään? Varaat ajan lastenvalvojalle ja teette tapaamissopimuksen. Valvoja esittää suosituksensa määrästä. Kohta exälläsi taas edessä pikkulapsiarki. Ei tule olemaan ikuisesti juhlimista jos lapsia tekevät. Minä olen 38 ja myös 3 lapsen äiti. Kelpaisin monellekin vaikka ihan tavis olen. Ota salikortti salille missä jumppia ja lapsiparkki.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:43"]Ihania viestejä, kiitos. Isä ei vaan ehdi hoitamaan. On vuorotyö, juhlia ja matkoja. Hänen naisystävänsä on oikea superliikkuja sosiaalisesti, ja heillä on paljon erityisesti naisen puolesta erilaista toimintaa mihin lapsia ei vaan voi ottaa mukaan, kuten mökkibileitä, laivaviikonloppuja yms. Lasten isä pitää tämänkaltaisesta toiminnasta, enkä voi häntä vaatia kieltäytymään noista menoista tai pakottaa ottamaan lapsia mukaan aurinkorannoille joihin nämä nuoret aikuiset haluvat mennä omalla lapsettomalla porukallaan, tai Leville pikkujoulujuominkeihin.
Tilanne on siis tämä, enkä koe voivani sille mitään tehdä. En tiedä muuttuuko asiat jotenkin jos he saavat lapsia ja heidän on "pakko" asettua ja ottaa lapset huomioon.
Olen onnekas että minulla on ystäviä jokunen, mutta heilläkin on perheensä.
Ap
[/quote]Voit todellakin vaatia olemaan lasten kanssa. Kyse on LAPSEN oikeudesta olla vanhempansa kanssa. Onhan ne lapset tärkeempiä kuin miehen biletys. Haloo!
Kovin on erilaisia vastauksia kuin niissä ketjuissa, missä mies ruikuttaa kun ei naista löydy :D
Naiset ovat ilkeitä miehille. Etenkin jos mies paljastaa heikkoutensa :(
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:40"]Sinä olet helmi! Ja varmasti kohdallesi vielä osuu kunnollinen mies, joka ymmärtää löytämänsä aarteen arvon.
T. M38
[/quote][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:33"]Löytyy varmasti. Jos ei nyt niin sitten kun lapset kasvavat.
[/quote]
Just näin
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:43"]Ihania viestejä, kiitos. Isä ei vaan ehdi hoitamaan. On vuorotyö, juhlia ja matkoja. Hänen naisystävänsä on oikea superliikkuja sosiaalisesti, ja heillä on paljon erityisesti naisen puolesta erilaista toimintaa mihin lapsia ei vaan voi ottaa mukaan, kuten mökkibileitä, laivaviikonloppuja yms. Lasten isä pitää tämänkaltaisesta toiminnasta, enkä voi häntä vaatia kieltäytymään noista menoista tai pakottaa ottamaan lapsia mukaan aurinkorannoille joihin nämä nuoret aikuiset haluvat mennä omalla lapsettomalla porukallaan, tai Leville pikkujoulujuominkeihin. Tilanne on siis tämä, enkä koe voivani sille mitään tehdä. En tiedä muuttuuko asiat jotenkin jos he saavat lapsia ja heidän on "pakko" asettua ja ottaa lapset huomioon. Olen onnekas että minulla on ystäviä jokunen, mutta heilläkin on perheensä. Ap [/quote]Voit todellakin vaatia olemaan lasten kanssa. Kyse on LAPSEN oikeudesta olla vanhempansa kanssa. Onhan ne lapset tärkeempiä kuin miehen biletys. Haloo!
[/quote]
No kun etävanhempaa ei ihan oikeasti voi vaatimaan pitämään kiinni tapaamisista, vaikka tapaamissopimus olisi olemassa. Velvoite koskee ainoastaan lähiä ts. jos lähi ei luovuta lapsia etälle tämän viikonloppuna, lähi saattaa saada uhkasakkoja. Sen sijaan kukaan ei valvo sitä, että etä oikeasti tapaa lastaan sovittuina aikoina. Tämä on omantunnonkysymys ja on valitettavasti niitäkin etävanhempia, joilla biletys menee omien lasten ohi, eikä sille voi tehdä oikein mitään.
35-v yliopisto-opiskelija ja kolmen lapsen äiti, jolla ei ole vapaa-aikaa käytettävissään valittaa, kun hyvät miehet ovat jo menneet. En haluaisi olla ilkeä, mutta mitä annettavaa ap:lla on "hyvälle miehelle"?
[/quote]
Ei varmaan mitään sellaiselle, joka odottaa kovin ihmeitä.
Ap
Miksi ex ei ota lapsi koko viikonlopuksi esim 2 kertaa kuussa. Nykyään seura hetaan netistä. Voihan ihan hyvin joku kiva mies löytyä. Eikä tarvi muuttaa yhteen asumaan.
Mä oon naimisissa mut mies ei suostu halaamaan, ei pussaamaan, ei seksiin. Ei voi kuulemma kosketta mua koska olen niin vastenmielinen läski. Ja siis ihan 70 kiloa painan ja oon 167 cm. Ei oo helppoo kellään.
[/quote] olisi jos lasten isä olisi enemmän kuvioissa mukana, en oo ko kirjoittaja. On siinä homhaa kun opiskelee ja 3 lasta mutta lapset kasvaa ja aikanaan varmaan mies löytyy.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:55"]
Miksi ex ei ota lapsi koko viikonlopuksi esim 2 kertaa kuussa. Nykyään seura hetaan netistä. Voihan ihan hyvin joku kiva mies löytyä. Eikä tarvi muuttaa yhteen asumaan.
[/quote]
Ei vain "voi", kun on niin kiireinen. Kerran ehdotin että hän ottaisi lapset mukaan naisen mökille. Ex suuttui ja todella huusi parkkipaikalla, että haluan vain pilata hänen vähät vapaansa. En ole sen koommin edes yrittänyt. Lapset eivät mahdu noihin kuvioihin. Isä kyllä tykkää lapsistaan, ja omien sanojensa mukaan rakastaa. En vain ymmärrä miten se näkyy käytännössä.
Ap
Täällä myös yksi saman kaltaisessa tilanteessa. Kolme lasta, eivät käy koskaan isällään. Neljä vuotta olen ollut yksin.
Enimmäkseen arki on niin kiireistä, ettei asiaa ehdi juuri ajatella. Mutta jos illalla erehtyy sohvalle televisiota katselemaan, niin kyllä se haikeus sieltä aina yrittää hiipiä mieleen. Sänkyyn en viitsi mennä ennen kuin olen kuolemanväsynyt, mitäpä siellä yksinään isossa vuoteessa kun ei ole ketään kenen kanssa edes juttelisi. Yritän kuitenkin ajatella, että onhan niillä parisuhteessa elävilläkin omat murheensa ja vastoinkäymisensä. Minulla ei ole niitä, vaan nämä toisenlaiset. Ja joskus voi olla toisin.
Ole tyytyväinen että pääsit tuollaisesta miehestä eroon. Ei sinun menekkisi miesten kanssa lapsista riipu. Ok, on miehiä jotka haluavat ehdottomasti sen lapsettoman mutta jokainen fiksu mies ymmärtää että niitä lapsia useimmilla jo on. Minun tuttavapiirissäni ne eronneet miehet ovat kaikki nyt isäpuolina uudessa perheessä, hienoja miehiä kaikki vaikka ei sitten sillä ekalla kierroksella kaikki mennyt nappiin kumppanin kanssa. Moni mies, sekä yh-isä että lapseton, myös etsii kumppania; et ole vain kohdannut häntä vielä.
Olen itse kolmen lapsen yh (ja yksin aion/haluan pysyäkin) enkä ole koskaan törmännyt tilanteeseen jossa lapset olisivat olleet miehelle este. Baareissa en viihdy mutta miehiä tapaa ihan arkisissakin kuvioissa ja vientiä olisi ollut. Toisin kuin sinä, itse viihdyn yksin erittäin hyvin enkä kaipaa enää kumppania mutta voin sanoa että lapsiin parisuhdemahdollisuudet eivät tyssää.
Vaikutat oikein mukavalta ihmiseltä. Nyt vaan iloisella asenteella eteenpäin. Sopiva kumppani tulee vastaan sitten kun se tulee, siihen asti nauti elämästä ja siitä mitä sinulla nyt on. Tilannehan olisi aivan kauhea jos mies olisi vienyt ne lapset. Sen sijaan sinulle jäi se kaikkein tärkein ja pääsit eroon siitä mitä ei kannata pitääkään.
Haloo nainen! Seuraavan kerran viet kaikki kolme lasta miehelle, jätät ne sinne ja juokset pakoon huutaen jotain epämääräistä, kuten "tulen viikon päästä hakemaan" ja sitten painut jonnekin reissuun etkä vastaa puhelimeen...
No joo eipä taida tommonen onnistua, mutta jotain radikaalia sun pitäis tehdä, että mies ottaa enemmän vastuuta OMISTA lapsistaan ja sullekin jää aikaa!
Tarjoudun panopuuksi. Missäpäin asut?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:41"]Olipa koskettava. Mut ei se nii mee. Muista, vuoden päästä asiat voi olla ihan toisin mut sinä et tiedä sitä . Olet selvästi fiksu, pidä siitä kiinni vik toinen teki ratkaisunsa. Älä pui sitä, älä yritä etsiä rationaalista selitystä koska sellaista ei ole. Älä vaan lähde sinnenettiin. Sieltä et mitään löydä muuta kun huolia sakkaa ja petturuutta. Muista että ihan tavallinen tanssi esim tyydyttää tuota läheisyyden ja kosketuksen kaipuuta. Ei tarvo johtaa mihunkään! Odota odota ja odota
[/quote]
Mitä alapeukuttamusta tässä on?