Raamattu
Olen jokin aikaa sitten iltaisin aloittanut raamatun lukemisen, kannesta kanteen. Nyt olen ehtinyt puoleen väliin, saa nähdä, olenko kääntänyt viimeisen sivun jouluun mennessä, sehän olisi oiva päätepysäkki.
Kommentit (577)
https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/dab84eb6-4016-462d-93e5-afc99363…
Poikkeuksellisen muotoinen pilvi hämmästytti Turkissa – luultiin jopa muukalaisiksi
Poikkeuksellisen muotoista pilveä ihmeteltiin torstaina Turkin luoteisosassa sijaitsevassa Bursan kaupungissa.
Perjantai 20.1.2023 klo 13:50
Erikoisen muotoinen pilvi erosi suuresti alueen muiden pilvien muodosta. Osa pilven nähneistä ehti jopa luulla muukalaisten olevan asialla, Daily Mail kertoo.
Turkin ilmatieteenlaitoksen mukaan kyseessä oli kuitenkin soikean muotoinen mantelipilveksi kutsuttu ilmiö. Mantelipilvet muodostuvat voimakkaista tuulenvaihteluista ja ne voivat sisältää useita kerroksia. Mantelipilvet muodostuvat usein vuoristoisille alueille, jossa tuulen suunta voi johtaa vuoren rinnettä pitkin ylöspäin.
Katso yllä olevalta videolta, miten pilvimuodostelma erosi maisemasta.
Jeremia 1
1 Jeremian, Hilkian pojan, sanat. Tämä oli Anatotissa, Benjaminin maassa, asuvia pappeja.
2 Hänelle tuli Herran sana Juudan kuninkaan Joosian, Aamonin pojan, päivinä, tämän kolmantenatoista hallitusvuotena,
3 ja tuli vielä Juudan kuninkaan Joojakimin, Joosian pojan, päivinä ja aina Juudan kuninkaan Sidkian, Joosian pojan, yhdennentoista vuoden loppumiseen asti, jolloin Jerusalemin asukkaat viidentenä kuukautena vietiin pakkosiirtolaisuuteen.
4 Minulle tuli tämä Herran sana:
5 "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi".
6 Mutta minä sanoin: "Voi Herra, Herra! Katso, en minä kykene puhumaan, sillä minä olen nuori."
7 Niin Herra sanoi minulle: "Älä sano: 'Minä olen nuori', vaan mene, kunne ikinä minä sinut lähetän, ja puhu kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.
8 Älä pelkää heitä, sillä minä olen sinun kanssasi ja pelastan sinut, sanoo Herra."
9 Ja Herra ojensi kätensä ja kosketti minun suutani. Ja Herra sanoi minulle: "Katso, minä panen sanani sinun suuhusi.
10 Katso, minä asetan sinut tänä päivänä yli kansojen ja valtakuntain, repimään maasta ja hajottamaan, hävittämään ja kukistamaan, rakentamaan ja istuttamaan."
11 Minulle tuli tämä Herran sana: "Mitä sinä näet, Jeremia?" Minä vastasin: "Minä näen mantelipuun oksan".
12 Herra sanoi minulle: "Sinä olet nähnyt oikein; sillä minä valvon sanaani toteuttaakseni sen".
13 Minulle tuli toistamiseen Herran sana, näin kuuluva: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen kiehuvan padan; se näkyy pohjoisen puolelta".
14 Ja Herra sanoi minulle: "Pohjoisesta on onnettomuus purkautuva kaikkien maan asukasten yli.
15 Sillä katso, minä kutsun kaikki pohjoisten valtakuntain kansanheimot, sanoo Herra, ja ne tulevat ja asettavat kukin valtaistuimensa Jerusalemin porttien oville ja kaikkia sen muureja vastaan, yltympäri, ja kaikkia Juudan kaupunkeja vastaan.
16 Sitten minä julistan heille tuomioni kaikesta heidän pahuudestaan, koska he ovat hyljänneet minut, polttaneet uhreja muille jumalille ja kumartaneet kättensä tekoja.
17 Mutta sinä, vyötä kupeesi, nouse ja puhu heille kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään.
18 Sillä katso, minä teen sinusta tänä päivänä varustetun kaupungin, rautapatsaan ja vaskimuurin koko maata vastaan, Juudan kuninkaita, sen ruhtinaita, sen pappeja vastaan ja maan kansaa vastaan.
19 Ja he sotivat sinua vastaan, mutta eivät voita sinua, sillä minä olen sinun kanssasi, sanoo Herra, ja pelastan sinut."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hlystit
Hlystit (ven. , hlysty, ’ruoskijat, piiskaajat’) olivat Venäjällä 1600-luvulta 1900-luvun alkuun vaikuttanut siperialainen uskonlahko.
Suomessa siitä saivat vaikutteita muun muassa hyppääjien liikesekä kartanolaisuus.
Edvard Radzinskin mukaan Grigori Rasputinin uskonnolliset näkemykset edustivat eräänlaista versiota hlystiläisestä uskosta.
Hengelliset tavoitteet ja radenije-rituaali
Hlystien radenije-rituaali
Hlystien hengellisenä päämääränä oli Kristuksen uudelleensyntyminen sielussa vanhan syntisen minän kuolettamisen kautta.
Liike oli askeesimyönteinen, mutta harrasti hurmoksellisia öisiä kokouksia. Liikkeen teologiassa tavallisesta ihmisestä saattoi tulla Kristus tai Jumalansynnyttäjä, kunhan lihanhimo oli ensin kuoletettu Pyhän Hengen asettuessa ruumiiseen.
Tämä tapahtui ekstaattisen tanssimisen ja seksuaaliorgioitten kautta niin sanotussa radenije-rituaalissa. Rituaaliin osallistujat lauloivat "itseäni ruoskin, Jeesusta etsin" ja tanssivat villisti ympyrää. Rukouksenpitäjä ("profeetta") ruoski osanottajia molemmille olkapäille.
Tanssi päättyi ekstaattiseen lattialle taintumiseen, jonka aikana harrastettiin sukupuolista kanssakäymistä. Tämä nähtiin Pyhän Hengen vaikutuksena sekä synnin katoamisen merkkinä. Kollektiivisen synninteon nähtiin ikään kuin poistavan synnin rituaalisesti.
---------------
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyppääjien_liike
Hyppääjien liike syntyi 1800-luvulla Länsi-Inkerin Ropsussa. Hyppääjille oli tyypillistä voimakas hurmoksellisuus, joka ilmeni hyppäämisenä ja hurjana tanssimisena. Liikkeeseen lienee vaikuttanut Venäjällä ortodoksien keskuudessa syntynyt hlystien eli ruoskijoiden lahko.
Hyppääjien liikkeessä ilmeni sekä askeettisia että seksuaalisia piirteitä. Se kannatti vapaata seksuaalisuutta ja hylkäsi muodollisen avioliiton.
Hyppääjät vastustivat virkavaltaa ja papistoa. Hyppääminen, konttaaminen, sekava ääntely ja huutaminen nähtiin Pyhän Hengen läsnäolon merkkeinä. Heidän seuroissaan pidettiin puheita ja laulettiin osin itse sepitettyjä lauluja.
Liike piti keskinäisenä tervehdyksenään pyhää suudelmaa (laina ortodokseilta hlystien välityksellä).
Jäsenet kieltäytyivät alkoholista, kahvista ja tupakasta. Naiset saattoivat korostaa asketismia ajamalla tukkansa pois.
Hyppääjien kokoukset päättyivät yleensä pimeässä huoneessa transsitilassa harrastettuun ryhmäseksiin. Insestiäkin esiintyi, koska kuka tahansa saattoi pimeässä huoneessa tulla seksikumppaniksi.
Suomeen hyppääjien liike tuli Inkeristä vuonna 1836. Liikkeen taantuminen alkoi 1850-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue kertomuksia, ne todistavat miten suuri muutos, ja varmuus Jumalasta voi olla.
Muutos voi tapahtua ja varmoja voivat olla, mutta missä todisteet?
Neljä evankeliumia, toistakymmentä kirjettä ja ei-kritittyjen historioitsijoiden sekä Jeesusta vihanneiden historialliset todistukset ovat kyllä aika paljon. Mutta Jeesuksen sanoin "Jos he eivät uskoneet Moosesta eivätkä profeettoja, eivät he usko vaikka joku nousisi kuolleista".
Mitkä historialliset todistukset? Ne kaksi kuulopuheista ja tarinoista jälkikäteen kirjoitettua?
Neljä eri dokumenttia nimeltä "evankeliumi". Varmaan mistään historiallisesta tapahtumasta ei ole neljän eri silminnäkijän kertomusta.
Lähes 20 kirjettä Paavalilta, Pietarilta, Jaakobilta, Juudalta jne.
Apostolien teot.Ja sitten Raamatun ulkopuoliset, pääosin vihamieliset maininnat:
Josefus, Tacitus, Thallus, se muinainen pilkkapiirros Jeesuksesta ristillä, juutalaisten vihamieliset kirjoitukset Talmudissa ym.Korkeintaan todistaa, jos senkään vertaa, että mies nimeltä jeesus joskus eli. Ei todisteita Jumalasta.
Mitään historiallisia todisteita Jeesuksen olemassaolosta ei ole. Vastaavia henkilöhahmoja sensijaan löytyy varhaisemmista kertomuksista.
Raamattukin perustuu paljon varhaisimmille kertomuksille kuten esim. Gilgames-eepokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää tulin uskoon 4kk sitten. Näin myös unen jossa Jumala kysyi. Haluanko uskoa? Vastasin heti siinä unessa, että haluan. Sitten aloin leijumaan kohti kattoa ja tuntu hirvittävät voimat olevan siinä mukana. Se tuntu todelliselta se uni ja en ikinä unohda sitä.
Mistä voit olla varma, että se oli juuri Jumala, joka sinua kutsui? Voitko olla varma, ettei se ollut "susi lampaan vaatteessa"? Ylöspäin kohoaminen vaikuttaa ruumiista irtautumiskokemukselta ja kuvaamassasi unessa oli selkounen merkkejä.. Hirvittävät voimat ovat muillakin kuin ainoastaan Jumalalla! Voitko olla varma, että et tehnyt sopimusta itse paholaisen kanssa?
UFO-tyypit sieppaa ihmisiä ja nekin saattavat kertoa kaikenlaista satua hämärtääkseen synkkiä tarkoitusperiään.
2. Kuninkaiden kirja 2
1 Silloin, kun Herra oli vievä Elian tuulispäässä taivaaseen, kulkivat Elia ja Elisa Gilgalista.
2 Ja Elia sanoi Elisalle: "Jää tähän, sillä Herra on lähettänyt minut Beeteliin asti". Mutta Elisa vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, ja niin totta kuin sinun sielusi elää: minä en jätä sinua". Ja he menivät Beeteliin.
3 Niin Beetelissä olevat profeetanoppilaat tulivat Elisan tykö ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että Herra tänä päivänä ottaa sinun herrasi pois sinun pääsi ylitse?" Hän vastasi: "Tiedän kyllä; olkaa vaiti".
4 Ja Elia sanoi hänelle: "Elisa, jää tähän, sillä Herra on lähettänyt minut Jerikoon". Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, ja niin totta kuin sinun sielusi elää: minä en jätä sinua". Ja he tulivat Jerikoon.
5 Niin Jerikossa olevat profeetanoppilaat astuivat Elisan tykö ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että Herra tänä päivänä ottaa herrasi pois sinun pääsi ylitse?" Hän vastasi: "Tiedän kyllä; olkaa vaiti".
6 Ja Elia sanoi hänelle: "Jää tähän, sillä Herra on lähettänyt minut Jordanille". Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, ja niin totta kuin sinun sielusi elää: minä en jätä sinua". Niin he kulkivat molemmat yhdessä.
7 Mutta myös profeetanoppilaita lähti matkaan viisikymmentä miestä, ja he asettuivat syrjään jonkun matkan päähän näiden kahden pysähtyessä Jordanille.
8 Niin Elia otti vaippansa, kääri sen kokoon ja löi veteen; ja vesi jakaantui kummallekin puolelle, ja he kävivät molemmat virran yli kuivaa myöten.
9 Kun he olivat tulleet yli, sanoi Elia Elisalle: "Pyydä minua tekemään hyväksesi jotakin, ennenkuin minut otetaan pois sinun tyköäsi". Elisa sanoi: "Tulkoon minuun sinun hengestäsi kaksinkertainen osa".
10 Hän vastasi: "Pyyntösi on vaikea täyttää. Mutta jos näet, kuinka minut otetaan pois sinun tyköäsi, niin se täytetään; jollet, niin se jää täyttämättä."
11 Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.
12 Kun Elisa sen näki, huusi hän: "Isäni, isäni! Israelin sotavaunut ja ratsumiehet!" Sitten hän ei enää nähnyt häntä. Ja hän tarttui vaatteisiinsa ja repäisi ne kahdeksi kappaleeksi.
13 Sitten hän otti maasta Elian vaipan, joka oli pudonnut hänen päältään, palasi takaisin ja pysähtyi Jordanin rannalle.
14 Ja hän otti Elian vaipan, joka oli pudonnut tämän päältä, löi veteen ja sanoi: "Missä on Herra, Elian Jumala?" Kun hän siis löi veteen, jakaantui se kummallekin puolelle, ja Elisa kävi virran yli.
15 Kun Jerikosta tulleet profeetanoppilaat syrjästä näkivät sen, sanoivat he: "Elian henki on laskeutunut Elisaan". Niin he tulivat häntä vastaan ja kumartuivat hänen edessään maahan.
16 Ja he sanoivat hänelle: "Katso, palvelijaisi joukossa on viisikymmentä urhoollista miestä; menkööt he etsimään sinun isäntääsi. Ehkä Herran Henki on vienyt hänet ja heittänyt jollekin vuorelle tai johonkin laaksoon." Hän vastasi: "Älkää lähettäkö".
17 Mutta he pyysivät häntä pyytämällä, kyllästyksiin asti, kunnes hän sanoi: "Lähettäkää sitten". Niin he lähettivät viisikymmentä miestä; ja nämä etsivät kolme päivää, mutta eivät löytäneet häntä.
18 Kun he tulivat takaisin hänen luoksensa, hänen ollessaan Jerikossa, sanoi hän heille: "Enkö minä kieltänyt teitä menemästä?"
19 Ja kaupungin miehet sanoivat Elisalle: "Katso, kaupungin asema on hyvä, niinkuin herrani näkee, mutta vesi on huonoa, ja maassa syntyy keskoisia".
20 Hän sanoi: "Tuokaa minulle uusi malja ja pankaa siihen suoloja". Ja he toivat sen hänelle.
21 Niin hän meni vesien lähteelle ja heitti siihen suolat, sanoen: "Näin sanoo Herra: Minä olen parantanut tämän veden; siitä ei enää tule kuolemaa eikä keskenmenoa".
22 Niin vesi tuli terveelliseksi, aina tähän päivään asti, Elisan sanan mukaan, jonka hän puhui.
23 Sieltä hän meni Beeteliin, ja hänen käydessään tietä tuli pieniä poikasia kaupungista, ja ne pilkkasivat häntä ja sanoivat hänelle: "Tule ylös, kaljupää, tule ylös, kaljupää!"
24 Ja kun hän kääntyi ja näki heidät, kirosi hän heidät Herran nimeen. Silloin tuli metsästä kaksi karhua ja raateli neljäkymmentä kaksi poikaa kuoliaaksi.
25 Sieltä hän meni Karmel-vuorelle ja palasi sieltä Samariaan.
Johanneksen ilmestys 3
14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
5 lukua päivässä on hyvä määrä. Siinä menee noin puoli tuntia.
Mikäli jää jostain syystä väliin, jatkaa kaikessa rauhassa edellisestä.
https://www.foxnews.com/us/asbury-university-ends-24-7-revival-meeting-…
Asbury University ends 24/7 revival meeting after 50K flock to Kentucky town over 13 days
'Asbury Revival' has drawn tens of thousands of visitors from across country, overwhelming small Kentucky college town
-------------
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/rukous-ja-ylistys-jatkunut-yhdy…
#ASBURYREVIVAL 18.02.2023 20:07 (päivitetty 20:07)
Rukous ja ylistys jatkunut yhdysvaltalaisessa yliopistossa jo useita päiviä – TikTokissa #asburyrevival-hashtagilla lähes 57 miljoonaa näyttökertaa
------------
https://www.google.fi/search?q= Asburyn herätys&source=hp&ei=tVL3Y_fODYbxrgTCs56wAQ&iflsig=AK50M_UAAAAAY_dgxQ_bADHSYU0U0PbNEy-4f4KYDa6A&ved=0ahUKEwi3_ZbOyav9AhWGuIsKHcKZBxYQ4dUDCAg&uact=5&oq= Asburyn herätys&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQghEKABOgkILhCABBAKEBM6CwgAEB4Q8QQQChATOgUIABCiBDoHCCEQoAEQCkoFCEASATFQAFi9OGCRPGgEcAB4AIABXIgBnweSAQIxM5gBAKABAqABAQ&sclient=gws-wiz
-----------------
https://www.pelastussanoma.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=17&t=2740
Asburyn herätys
Viesti Kirjoittaja jsj » 21 Helmi 2023, 21:19
Oletteko kuulleet Jenkeissä alkaneesta Asburyn herätyksestä? Siellä tuhannet nuoret ovat rukoilleet nyt jo kaksi viikkoa putkeen lakkaamatta. Nyt jopa valtamediat ovat alkaneet noteeraamaan, että jotain poikkeuksellista on menossa:
https://twitter.com/i/status/1627968600119156744
Tämän uutisen mukaan jopa 50 000 mennyt kyseiselle pikkupaikkakunnalle Pyhää henkeä kohtaamaan:
https://www.foxnews.com/us/asbury-unive ... wn-13-days
Onko mitään kauniimpaa uutista näiden aikojen keskellä? :)
Vierailija kirjoitti:
https://www.foxnews.com/us/asbury-university-ends-24-7-revival-meeting-…
Asbury University ends 24/7 revival meeting after 50K flock to Kentucky town over 13 days
'Asbury Revival' has drawn tens of thousands of visitors from across country, overwhelming small Kentucky college town
-------------
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/rukous-ja-ylistys-jatkunut-yhdy…
#ASBURYREVIVAL 18.02.2023 20:07 (päivitetty 20:07)
Rukous ja ylistys jatkunut yhdysvaltalaisessa yliopistossa jo useita päiviä – TikTokissa #asburyrevival-hashtagilla lähes 57 miljoonaa näyttökertaa
------------
https://www.google.fi/search?q= Asburyn herätys&source=hp&ei=tVL3Y_fODYbxrgTCs56wAQ&iflsig=AK50M_UAAAAAY_dgxQ_bADHSYU0U0PbNEy-4f4KYDa6A&ved=0ahUKEwi3_ZbOyav9AhWGuIsKHcKZBxYQ4dUDCAg&uact=5&oq= Asburyn herätys&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQghEKABOgkILhCABBAKEBM6CwgAEB4Q8QQQChATOgUIABCiBDoHCCEQoAEQCkoFCEASATFQAFi9OGCRPGgEcAB4AIABXIgBnweSAQIxM5gBAKABAqABAQ&sclient=gws-wiz
-----------------
https://www.pelastussanoma.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=17&t=2740
Asburyn herätys
Viesti Kirjoittaja jsj » 21 Helmi 2023, 21:19
Oletteko kuulleet Jenkeissä alkaneesta Asburyn herätyksestä? Siellä tuhannet nuoret ovat rukoilleet nyt jo kaksi viikkoa putkeen lakkaamatta. Nyt jopa valtamediat ovat alkaneet noteeraamaan, että jotain poikkeuksellista on menossa:
https://twitter.com/i/status/1627968600119156744
Tämän uutisen mukaan jopa 50 000 mennyt kyseiselle pikkupaikkakunnalle Pyhää henkeä kohtaamaan:
https://www.foxnews.com/us/asbury-unive ... wn-13-days
Onko mitään kauniimpaa uutista näiden aikojen keskellä? :)
Eikö noilla ole parempaa tekemistä? Herralle tuskin on väliä, rukoileeko joku yksin hiljaa mielessään, vai kovaan ääneen isolla porukalla.
Psalmit 1
1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
4 Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
6 Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.
Elämäni on mennyt parempaan suuntaan tultuani uskoon 37 vuotiaana.
Ateismin synkähkö nihilinen maailmankuva on muuttunut positiivisemmaksi.
Jos joku lyö orjaansa tai orjatartaan kepillä ja tämä kuolee siihen paikkaan, lyöjä on ansainnut rangaistuksen. Mutta jos orja pysyy hengissä päivän tai kaksi, isäntää älköön rangaistako; onhan orja hänen omaisuuttaan.
2. Moos. 21:20-21
He huusivat Lootia ja sanoivat hänelle: Missä ovat ne miehet, jotka tulivat tänä iltana luoksesi? Tuo heidät tänne, me haluamme maata heidät! Loot meni ulos heidän luokseen, mutta sulki oven perässään. Hän sanoi: Hyvät miehet, älkää sentään tehkö niin pahaa tekoa. Minulla on kaksi tytärtä, jotka ovat vielä neitsyitä. Minä tuon heidät teille, saatte tehdä heille mitä haluatte.
1. Moos. 19:5-8
"No lassutetaanpa hiukan lisää koska se niin ärsyttää! :)"
Näitä entisiä "lassuttajia" on yllättävän paljon uskovissa nykyään.
1. Samuelin kirja 16
1 Ja Herra sanoi Samuelille: "Kuinka kauan sinä suret Saulia? Minähän olen hyljännyt hänet, niin ettei hän enää saa olla Israelin kuninkaana. Täytä sarvesi öljyllä ja mene; minä lähetän sinut beetlehemiläisen Iisain luo, sillä hänen pojistansa minä olen katsonut itselleni kuninkaan."
2 Mutta Samuel sanoi: "Kuinka minä voisin mennä sinne? Jos Saul saa sen kuulla, tappaa hän minut." Herra vastasi: "Ota mukaasi vasikka ja sano: 'Minä tulin uhraamaan Herralle'.
3 Kutsu sitten Iisai uhrille, niin minä ilmoitan sinulle, mitä sinun on tehtävä; ja voitele minulle se, jonka minä sinulle osoitan."
4 Samuel teki, niinkuin Herra oli puhunut. Mutta kun hän tuli Beetlehemiin, tulivat kaupungin vanhimmat vavisten häntä vastaan ja kysyivät: "Tietääkö tulosi rauhaa?"
5 Hän vastasi: "Rauhaa. Minä olen tullut uhraamaan Herralle. Pyhittäytykää ja tulkaa minun kanssani uhrille." Ja hän pyhitti Iisain ja hänen poikansa ja kutsui heidät uhrille.
6 Kun he sitten tulivat ja hän näki Eliabin, ajatteli hän: "Varmaan on nyt tässä Herran edessä hänen voideltunsa".
7 Mutta Herra sanoi Samuelille: "Älä katso hänen näköänsä äläkä kookasta vartaloansa, sillä minä olen hänet hyljännyt. Sillä ei ole, niinkuin ihminen näkee: ihminen näkee ulkomuodon, mutta Herra näkee sydämen."
8 Niin Iisai kutsui Abinadabin ja toi hänet Samuelin eteen. Mutta hän sanoi: "Ei ole Herra tätäkään valinnut".
9 Silloin Iisai toi Samman esille. Mutta hän sanoi: "Ei ole Herra tätäkään valinnut".
10 Niin toi Iisai seitsemän poikaansa Samuelin eteen. Mutta Samuel sanoi Iisaille: "Herra ei ole valinnut ketään näistä".
11 Ja Samuel kysyi Iisailta: "Siinäkö olivat kaikki nuorukaiset?" Hän vastasi: "Vielä on nuorin jäljellä, mutta hän on kaitsemassa lampaita". Niin Samuel sanoi Iisaille: "Lähetä noutamaan hänet, sillä me emme istu ruualle, ennenkuin hän tulee tänne".
12 Silloin tämä noudatti hänet; ja hän oli verevä, kaunissilmäinen ja sorea nähdä. Ja Herra sanoi: "Nouse ja voitele tämä, sillä hän se on".
13 Niin Samuel otti öljysarven ja voiteli hänet hänen veljiensä keskellä. Ja Herran henki tuli Daavidiin, siitä päivästä ja yhä edelleen. Sitten Samuel nousi ja meni Raamaan.
Mun rauhanruhtinaalla on iso mulkku ja se vasta rauhoittaa.