Ketodieetillä -37kg 5 kuukaudessa, diabetes ja veriarvot parantuneet
Lääkäri ei silti ollut kovin iloinen, varoitteli että ketolla on vakavia riskejä, vaikka olenkin nyt terveempi kuin koskaan. Hän kuitenkin sanoi, että terveyteni on parantunut huimasti 5 kuukauden aikana, mutta hän ei uskonut että se liittyisi vhh-dieettiin, vaan johonkin muuhun.
Jatkaisitko itse tätä?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Mun anopilla on luontaisesti korkea kolesteroli, vaikka se on normaalipainoinen ja syö terveellisesti.
Minä kyllä vannon vegaanisen ruokavalion nimeen, -25kg nyt. Enkä edes ollut kuin noin 15kg ylipainoinen, pudotin kerralla alle normaalipainon ylärajan. Veriarvot erinomaiset, vireystila mainio, ei uniongelmia tai yhtään mitään muuta negatiivista.
Jep, sama täällä. Painon ylläpitäminen on helppoa, kun esim kasvisproteiinissa on luontaisesti niin vähän rasvaa. Eikä tarvitse hannailla hiilareiden kanssa! Toki tämäkin elämäntapa saa ihmisiltä ikävän vastaanoton, mutta kyllä sen kestää koska oma olo on niin loistava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä vänkäämistä ja aliarvioimisra nämä ketjut, joissa joku kertoo laihtuneensa.
Mitä sitten, millä keinolla laihtuu. Itse tiputin ketoillen keväällä 12 kg. Kesällä söin sitten mitä sattuu, mutta paino ei noussut, koska 12 kg kevyempänä oli helpompi lenkkeilyä ja jaksoi liikkua paremmin.
Minulle tuo 12 kg riitti ja tarkoitus pitää paino tässä ilman mitään diettejä enää. Mutta parasta on, että löysin liikunnan ilon taas.
Kuulin itsekkin vähättelyä, että joo kohta lihot kaks kertaa lisää ja ei kukaan saa pidettyä kiloja pois ja oota vain, paino nousee kohta.
Ihan kuin ihmiset olisi katkeria, kun joku onnistuu tavoitteessaanEn mä ole katkera, olen 175 pitkä ja paino vaihdellut aikuisiän 60-65kg välillä, olen nainen. En ole ikinä karpannut tai edes vältellyt hiilareita ja tervekin olen. Ikävää että joidenkin pitää turvautua kaikenlaiseen kikkailuun kun eivät pysty pitämään painoaan normaalisti kurissa.
Joo, on se harmi, etteivät kaikki ole noin erinomaisia kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Lähes 40 kg:n laihtuminen 5 kuukaudessa ei ole mahdollista.
Ap valehtelee törkeästi.
Diabeetikko varsinkaan ei edes voi laihduttaa tuollaisella reseptillä pitkiä aikoja.
Onko tämä VHH diabeetikolle sitten jotenkin erityisen huono?
-ohis
On, koska saattaa jopa päästä piikeistä, lääkkeistä ja säännöllisistä lääkärikäynneistä eroon
No silloinhan se EI ole huono. Mutta mikä sopii ap:lle, ei sovi kaikille.
Itselleni ravitsemusterapeutti tyrkytti ketodieettiä, en innostunut. Vihannekset ok, kananmuna ja liha ei niinkään.
Minä pudotin 20kiloa ketogeenisella. Matkalla kahdessa vuodessa opin että ongelmat unen kanssa tulee siinä vaiheessa kun elimistö opettelee käyttämään rasvaa energiana, virkeys ja uniasiat korjautuu kun muutosvaihe on käyty.
Sit mitä tulee rytmihäiriöhin ja muihin muljahteluihin johtuu elektrolyyttien vajauksesta, eli ostakaa elektrolyyttijauhetta ja ottakaa sitä veden kanssa.
Yrittäkää nyt opetella ero 1. tyupin ja 2. tyypin diabeteksen suhteen. On olemassa myös meitä 1. tyyppiläisiä, jotka ketoilee, mutta omalla kohdalla se olisi matka sairaalaan tai hautaan. 2. tyyppiläinen hyötyy mistä vain tavasta, jolla saa painoa alas ja insuliiniresistenssin kuriin.
Minulla kroppa voi parhaiten nimenomaan keto-ruokavaliolla. Ei migreeniä, ei 15 eri vatsaongelmaa, ei PMS-vaivoja, ei huonoa ihoa, ei hauraita hiuksia jne.
Ideanahan on jättää pois ainoastaan viljat (puhdas tattari käy), juurekset, pavut ja linssit, teollisesti käsitellyt ruoat ja sokeri. Se riittää jo hyvin. Jäljelle jää vielä vaikka miten paljon syötävää ja puhtaana! Kaikki lihat ja lihatuotteet, kaikki kalat, kaikki merenelävät simpukoista merisiiliin, kaikki marjat, kaikki sienet, kaikki sitrushedelmät, kaikki vihreät vihannekset, kaalit, pinaatti, salaatit, kaikki melonit, munakoiso, tomaatti, kaikki yrtit, kaikki laktoosittomat ja sokerittomat maitotuotteet, kaikki juustot, kaikki sienet, kaikki sisäelimet, kaikki teet, kaakaopapu ajoittain, tofu, avocado, rypäleet, kaikki hedelmät joissa on kivi, ananaskirsikka, lähes kaikki eksoottiset hedelmät, 100% tattarituotteet, manteli ja mantelijauhot ja mantelimaito (sokeriton), soija, kananmunat ja ylipäätään kaikki munat, kaikki siipikarjaan kuuluva, metsästetty riista, rucola, kookos ja kookosmaitotuotteet, xylitol ja makeutusaineet (jos maha kestää), kaikki mausteet.
Kyllä jos tuosta ei keksi syötävää itselleen ja kokee jäävänsä paljosta paitsi, niin Pinterest auki ja sieltä hakemaan keto-reseptejä. On kakkuja, vanukasta, pitsaa, montaa eri leipää, lasagnea, pastaa, uuniruokia, patoja, keittoja, salaatteja...Pitää vaan itse jaksaa vääntää kaikki alusta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kroppa voi parhaiten nimenomaan keto-ruokavaliolla. Ei migreeniä, ei 15 eri vatsaongelmaa, ei PMS-vaivoja, ei huonoa ihoa, ei hauraita hiuksia jne.
Ideanahan on jättää pois ainoastaan viljat (puhdas tattari käy), juurekset, pavut ja linssit, teollisesti käsitellyt ruoat ja sokeri. Se riittää jo hyvin. Jäljelle jää vielä vaikka miten paljon syötävää ja puhtaana! Kaikki lihat ja lihatuotteet, kaikki kalat, kaikki merenelävät simpukoista merisiiliin, kaikki marjat, kaikki sienet, kaikki sitrushedelmät, kaikki vihreät vihannekset, kaalit, pinaatti, salaatit, kaikki melonit, munakoiso, tomaatti, kaikki yrtit, kaikki laktoosittomat ja sokerittomat maitotuotteet, kaikki juustot, kaikki sienet, kaikki sisäelimet, kaikki teet, kaakaopapu ajoittain, tofu, avocado, rypäleet, kaikki hedelmät joissa on kivi, ananaskirsikka, lähes kaikki eksoottiset hedelmät, 100% tattarituotteet, manteli ja mantelijauhot ja mantelimaito (sokeriton), soija, kananmunat ja ylipäätään kaikki munat, kaikki siipikarjaan kuuluva, metsästetty riista, rucola, kookos ja kookosmaitotuotteet, xylitol ja makeutusaineet (jos maha kestää), kaikki mausteet.
Kyllä jos tuosta ei keksi syötävää itselleen ja kokee jäävänsä paljosta paitsi, niin Pinterest auki ja sieltä hakemaan keto-reseptejä. On kakkuja, vanukasta, pitsaa, montaa eri leipää, lasagnea, pastaa, uuniruokia, patoja, keittoja, salaatteja...Pitää vaan itse jaksaa vääntää kaikki alusta saakka.
Mistä tulee tuo sun info, että tattari ja hedelmät on ok ketolla? Ja juurekset ja pavut ei? Siis joo, joku porkkana ja peruna nyt ei suurina määrinä ole ok, mutta kyllä punajuurta voi syödä? Ja papuja, ainakin niitä pitkiä vihreitä? Itsekin ketoilen, mutta näissä kohdissa meidän ketoilut kyllä poikkeaa toisistaan. (Syön kyllä itsekin välillä hedelmää, mutta ne on lähinnä mausteena salaatin joukossa, melonit yms.)
Sopiiko muuten kauramaito ketokarppaukseen? Vai pitääkö olla mantelimaito tms.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sillä ole muuten mitään väliä, kunhan sun päivittäinen hiilarimäärä pysyy sopivissa rajoissa. Yleensäkin mä oon sitä mieltä, että ketokarppaamiseen soveltuu ihan kaikki ruoka-aineet, kunhan vain päivän hiilariraja ei ylity. Se sitten taas, että onko ihmisen järkevää syödä vaikka sokeria tai eineksiä, on ihan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan. Karppausessa ei syödä korvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään sovi. Eihän tuollaisia edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihtumistavasta riippumatta pudotus korjaa nuo arvot.
Ei välttämättä, jos ruoka on huonoa. Ruualla on kuitenkin suurin merkitys.
Pari vuotta sitten joku brittitutkija tms pudotti painoa leivoksilla. Kuinka ollakaan veriarvot parani.
Vuosi sitten joku ranskalaistutkija yritti samaa ja kuinka ollakaan veriarvot huononi.
Pitkään jatkunut ketodieetti on vaarallinen ainoastaan silloin, jos ruokavalio on ravintoarvoiltaan köyhää ja elimistöön tulee vakavia puutostiloja, kun varastomineraalit ja -vitamiinit on käytetty loppuun. Varsinkin, kun monet ketoilijat syövät todella huonolaatuisia rasvoja ja hiilihydraatteja. Jos käytät noi sallitut hiilihydraatit ravintorikkaisiin kasviksiin (parsakaali, pinaatti, lehtikaali jne.), niin elimistö saa tarvittavia mineraaleja ja vitamiineja, etkä lopulta päädy aliravitsemustilaan, joka aiheuttaisi ongelmia pidemmällä tähtäimellä.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat on täysin tyhjiä hiilihydraatteja, jotka kannattaisi mieluummin käyttää lehtivihreisiin kasviksiin. Juo vettä tai opettele juomaan kahvi mustana.
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Ap valehtelee törkeästi.
Diabeetikko varsinkaan ei edes voi laihduttaa tuollaisella reseptillä pitkiä aikoja.
Kyllähän tuo mahdollista on jos painoa on ihan sairaalloisen paljon ja suolaa ja sokeria on vedetty kaksin käsin, jolloin suurin osa on pöhöttynyttä nestettä. Saattaa kymmenen kiloa pudota jo kättelyssä kun saa oikean lääkityksen ja jättää suolan ja sokerin pois kokonaan.
Se on sitten ihan eri asia onko se järkevää tai terveellistä.
Tarkoittaa että syö vaan rasvaa kolesterolia munia pekonia lihapullia eikä mitään viljaa sokeria ja kaalikeitto on hyvä ei yhtään sokeria ei rasvaa eikä lihaa vaan porkkanaa kaalia sipulia niille joille se käy ja paprikaa sekä selleriä mikä on pahaa mutta poistaa nestettä ja suolaa ihan vähän hiukan valkopippuria. Persiljaa sitä kun vetää 3-4 lautasellista päivässä ja omenan viikossa huomaa että paino tipahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään sovi. Eihän tuollaisia edes ole.
Kauramaito on suosittua kahviin kahviloissa ja kaupoissa on. Myös soijamaito. Kauraa kun liottaa vedessä siitä tulee kyllä maidon kaltaista. Mutta munissa on paljon valkuaista. Kalkkia. Kalsiumia. Kuin kalassa. Kala on terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Ap valehtelee törkeästi.
Itse laihdutin 118kg->83kg toukokuun puolestavälistä syyskuun loppuun, eli 35kg 4,5 kuukaudessa. Joten 40kg/5kk täysin mahdollista.
Itsekin painotin proteiinia enkä vältellyt rasvaa mitenkään, hiilareita vältin. Koska söin myös erästä lääkettä samalla, sain veroarvot (lääkken takia) ennen ja jälkeen, kaikki rasva-arvot parani selvästi. Eli ylipaino on paljon pahempaa veren rasva-arvoille kuin rasvainen ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Ap valehtelee törkeästi.
Lasketaampa. Ihminen voi maksimissaan polttaa rasvaa noin 100 grammaa rasvaa vuorokaudessa. 5 kuukautta on 150 päivää eli noin 15kg on mahdollista polttaa rasvaa maksimissaan. Loput kiloista on nestettä ja lihaksia.
höpö höpö, ihminen kuluttaa helposti 2000 kcal päivässä. Ketossa on tarkoitus että päivän energiat otetaan siitä omasta rasvasta. Rasva sisältää noin 9 kcal/g, eli jos vaikka 90% energiasta tulee oman kropan rasvoista niin lähtee 200 g/vrk. Energian kulutus voi helposti lisätä joten lähtee enemmän. 200g/vrk tekee n 6 kg /kk.
Puutostaudit ja anemiat tulee tuolla sinun ehdottamalla tavalla.