Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EX-mies jättää 4v.n yksin autoon kauppareissun ajaksi!!!

Vierailija
17.11.2014 |

Mitä tehdä! Ex mies jättää siis 4 v tyttäremme lyhyen ruokakauppareissun ajaksi autoon turvaisuimeen ja ovet ilmeisesti lukkoon. Itse en tätä hyväksy ja olen sen hänelle sanonut. Lapsi itse on kyllä suostuvainen autossa odottamaan, mutta mitä jos autoon tulee vika ja syttyy palamaan, joku kolaroi parkkipaikalla autoa, lapsi hätääntyisi autossa muuten vaan jne.. Exä pitää mua ylivarovaisena ja nipona, kun asiasta sanon ja sanoo vaan,  että hänen kauppareissu kestää vaan pari minuuttia ja jatkaa varmasti edelleenkin tätä. Miten toimisit itse tilanteessa?

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:04"]Niin maailmaa ei voi lapselle täysin silottaa, mutta aina voi itse laittaa omassa mielessä itsensä lapsen asemaan. Lukitussa tilassa olo, josta ei ole mahdollista päästä pois niin halutessaan ei kai kenellekään ole mukavaa. Oli nyt syy sitten tulipalo, toisen auton kolhaisu, ikävä, ahtaan paikan kammo jne. Ja miksi ihmeessä se lapsi pitää sinne autoon jättää? Antaisitko itse itsellesi anteeksi koskaani jos kuitenkin tuottamusellisesti aiheuttaisit lapsen menehtymisen esim autopalon seurauksena? Joo ja 4 v ja 7 v. ovat kypsyystasoltaan jo täysin toista luokkaa eli se siitä koulmatka vertauksesta. Juuri sen takia 4 - vuotiaat eivät vielä kouluun menekään ;). Joku fiksu kysyi myös onko 4v. lapseni autossa turvaistuimessa, niin kyllä vaan ja onko se jotenkin epänormaalia? Niin ja itse en ole jättänyt lasta autoon vielä yksin, enkä jätä, ennenkuin hän turvallisesti osaa sieltä itse tulla hätätilassa pois. Ja taas se jos lapsen jättää kotiin muutamaksi minuutiksi roskien viennin ajaksi yksin on myös eri asia, kun autoon jättäminen. Ovenhan voi jättää raolleen ja roskien vienti ei juuri minuuttia kauempaa vie ja jos hätä lapselle tuon minuutin aikana tulee voi hän tulla jo vanhempaa vastaan. Tosin tätä ei ole tarvinnut juuri tehdä, kun vie roskat kun lähtee muutenkin liikenteeseen lapsen kanssa. - ap
[/quote]
Yhtä asiaa ihmettelen, että miten täällä lapsilla on aina kauhea hätä? Onko ne kovin perusturvattomia? Kun meidän lapsia mietin, heillä ei oikeastaan melkein ikinä ole hätä missään asiassa tai mistään. Eikö kyse ole tunteiden tukahduttamisesta. Mutta ei siis ole hätä kotona, autossa, päiväkodissa, puistossa, harrastuksessa, kirkossa eikä nukkuessa.

Eikä autossa. Edelleenkään. Ei kyllä kaupassakaan.

Vierailija
82/135 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 22:35"]Puhdasta laiskuutta se on, jos ei jaksa ottaa 4-vuotiasta mukaan kauppaan. Joko osaat ennakoida ja ostat kerralla niin paljon, ettei sitä yksittäistä maitolitraa tarvitse lähteä erikseen hakemaan, tai sitten otat sen lapsen mukaan. Olen jättänyt minuutiksi pariksi 6- ja 8-vuotiaan autoon, jos molemmat haluavat jäädä. Jos 8-vuotias ei halua, niin 6-vuotias lähtee myös mukaan kauppaan. Vaihtoehtoa ei ole. Ja nyt on vielä vauva, jonka nostan ihan joka kerta autosta nukkuvana mukaan, kun haetaan vaikka isoveli eskarista tms. Vaikka auto olis suoraan oven edessä. Onneksi ollaan miehen kanssa samaa mieltä tästä asiasta, niin ei tarvitse riidellä.
[/quote]
On juu, laiskuutta ja mukavuudenhalua. Ja sujuvaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 00:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:56"]

Mitä ihmettä nyt taas. Mitäs te supermammat teette silloin, kun olette lähdössä kotoa autolla, ja juuri kun painat kytkkimen pohjaan huomaat, että olet unohtanut jotakin kotiin? Irrottatte lapset turvavöistä, menette kotiin lasten kanssa, etsit unohtuneen tavaran, otat sen, haet lapsen, joka on jo kerennyt karata leikkihuoneeseen ja vetänyt kengät ja takit päältä, puette ne takaisin, menette autolle ja lapset turvaistuimeen? Eikun supermamma ei koskaan unohda mitään.

[/quote]

kaipaisin edelleen vastausta tähän 

[/quote]

Siihen yhden asian hakemiseen kotoota menee vähemmän aikaa kuin kaupassa käyntiin. Joskus olen kyllä raahannut lapsen takaisin sisään, istuttanut ovelle leikkimään puhelimellani / lukemaan lehteä tai kirjaa samalla kun etsin jotain mikä jäi. Tai sitten lähtöön menee tupla-aika kun kengät on ehditty potkia pois ja ne pitää laittaa uudelleen. Lasten kanssa on aina joka tapauksessa kiire, ei parin minuutin myöhästyminen ketään tapa. Yleensä siihen yhden asian hakemiseen menee alle minuutti, koska se on joku valmiiksi mukaan pakattu ja odottaa esim eteisessä ulko-ovella. Siinä menee suurinpiirtein yhtä kauan, kun jos käyn ovi lukossa vessassa. Alepassa menee kauemmin. 
[/quote]meidän lähikaupassapa ei mene

Vierailija
84/135 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:42"]

Tuttavani on onnistunut "polttamaan" kaksi autoaan. Molemmat syttyivät sillä aikaa kun hän kävi kaupassa. Arvatkaa vaan jättääkö kukaan meistä, jotka tietää nämä tarinat lapsiaan autoon. Ekalla kerralla siellä olis ollut lapsi, ellei lapsi olis kiukutellut niin paljon, että hänet otettiin mukaan. No toisella kerralla oli ihan tyhjä auto.

[/quote]

Alkaa haiskahtaa vakuutuspetokselta, tai sitten se ajaa todella romu-pommi-autoilla. Yksi vielä, mutta kaksi samalle henkilölle on jo liikaa.
[/quote]

Höpö, höpö. Ihan normi autoja olivat, eikä hänellä ole mitään tarvetta petoksiin, rahaa on. Mutta huono-onninen kieltämättä on. Molemmissa autoissa oli joku sähkövika. Luojan lykky ei ekan palon jälkeen enää tullut mieleenkään jättää pieniä lapsia yksin autoon.

Vierailija
85/135 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos pieni lapsi jätetään yksin autoon ja isä/äiti saa kaupassa sairauskohtauksen ja kiidätetään sairaalaan, eikä kukaan tiedä että lapsi on yksin autossa?

Vierailija
86/135 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:56"]

Entä jos pieni lapsi jätetään yksin autoon ja isä/äiti saa kaupassa sairauskohtauksen ja kiidätetään sairaalaan, eikä kukaan tiedä että lapsi on yksin autossa?

[/quote]

Siitä on jo kysymys 2 sivua sitten jos lapsi on otsikon mukainen 4v.

-  Onko 4v niin avuton vielä, että jos näin kävisi niin hän istusi siellä autossa niin kauan kunnes kuolisi janoon? Eli hän ei osaisi mitenkään ilmaista ohi käveleville ihmisille että on hätä, vaan istusi vain siellä hiljaa ja kuolisi pois?

Vierailija
87/135 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:56"]

[/quote]

Siitä on jo kysymys 2 sivua sitten jos lapsi on otsikon mukainen 4v.

-  Onko 4v niin avuton vielä, että jos näin kävisi niin hän istusi siellä autossa niin kauan kunnes kuolisi janoon? Eli hän ei osaisi mitenkään ilmaista ohi käveleville ihmisille että on hätä, vaan istusi vain siellä hiljaa ja kuolisi pois?

[/quote]
Entä jos lapsi ilmaisisi hätänsä jollekin sekopäälle, joka päättäisi korjata lapsen talteen, eikä lapsesta enää kuultaisi mitään?

Vierailija
88/135 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 07:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 07:02"]

Teep, ap, parin päivän päästä aloitus toisin päin. Nyt olet sinä se, joka kipaisee kaupassa ja ex-mies kieltää jättämmästä lasta autoon.

Arvaapa vaan, kenen puolella ollaan ja mitä saat vastaukseksi...

[/quote]

Täytyy muistaa kun "tämä pöly" on laskeutunut. Olen mies ja huolissani kun ex. vaimoni jättää lapsen hetkeksi autoon. Sitten vertaillaan ketjuja ja vastauksia. en ole ap. siis

[/quote]

Kokeile mieluummin niin päin, että olet nainen ja jätät lapsesi autoon, etkä voi ymmärtää, miksi exäsi pillastuu.

[/quote]

Mikä tässä nyt on pointti? Tässäkin keskustelussa on tullut argumentteja sekä puolesta että vastaan, niin varmasti tulisi toisessakin keskustelussa. 

Vierailija
89/135 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja kannattaa laittaa lapselle myös turvakypärä päähän, ettei autosta noustessa ja sinne mentäessä lyö päätään autoon ja saa pahaa aivovammaa!

Vierailija
90/135 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutun lapsi oli mennyt etupenkille, löytänyt sytkärin ja räpsytellyt sitä ja sytyttänyt auton tuleen. Lapsi tuli itse pelastetuksi nipin napin ulkopuolisten toimesta mutta perheen koirat kuolivat takapaksiin...

Vierailija
91/135 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 08:45"]

Miten voi uskaltaa lähettää lapsi yksin koulumatkalle? Sen autoon kaappaaminen/houkutteleminen on paljon todennäköisempää, kun autosta lapsen kaappaaminen.

[/quote]

4-vuotias EI KÄY KOULUA. Mitä jos lähtee autosta hortoilemaan parkkikselle ja jää auton yliajamaksi?????

Vierailija
92/135 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lastensuojeluviranomainen olisi parkkipaikalla, hälyttäisikö hän lisäapua?

Jos vastauksesi on kyllä, olet toiminut väärin jättäessäsi lapsen autoon.

Vierailija
93/135 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi omia lapsiani, enkä myöskään jättäisi kotiin roskien vienti ajaksi. Mutta sinun lapsesi ei ole minun lapsiani.

Vierailija
94/135 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi jätetään autoon vain oman mukavuuden vuoksi.  Uskon sellaisessa perheessä monen muunkin asian menevän lapsen edelle. Ehkä asia ei ole näin, mutta siltä se vaan näyttää ulospäin.

Vierailija
95/135 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä NELJÄVUOTIAS istuu turvaistuimessa :DD?

Vierailija
96/135 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla roskien vienti vie max. 90s. Ehkä jos asuu 12 kerroksessa kerrostalossa ja joutuu ajelemaan hissillä alas roskien kanssa niin ymmärrän ettei jätä alle 4v. edes siksi aikaa yksin.. Muuten on ihan hulluutta raahata lapsia roskareissulle, olet ilmeisesti niitä äitejä jotka käyvät ovi auki tarpeillaankin ettei vaan sinä aikana mitään tapahdu. Järki käteen, miten voit nukkua yöllä, lapsihan voi herätä ja vaeltaa keittiöönja ottaa  veitsen tai alkaa yökiipeilemään pöydille ja tipahtaa, kai teillä on liiketunnistin?

Joo ja jätän järkevät alle kouluikäiseni autoon pikkukaupan tai kioskin pihaan kun haen maidon, 3min.  Isompi riski on että syöksähtelevär parkkiksella jonkun auton alle. Emme koe että kaupassa piipahtaminen yksittäisen pikkuasian vuoksi  on perheemme yhteistä aikaa ja lapsille iso elämys. Ei ole viitsimuaestä kiinni, vaan lasten edestakaisin retuuttamisen munimointia. Vitsi tällä palstalla on hulluja.

Vierailija
97/135 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän lapset nukkumaan kun käytän koiran pissalla. Eikä siis ole mikään hehtaarilenkki. Vaan 10min pikapissa. Itkuhälytin on mukana. Ikinä vielä ole tapahtunut mitään.
Samoin jätän lapset autoon jos käyn r-kioskilla.

Vierailija
98/135 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin on 4 v. lla turvaistuin..mitä hän outoa siinä on? No on vähän eri asia jos 4 v leikkii kotona sen aikaa kun vie roskat ulkoroskikseen kun on autossa parkkipaikalla. .kaikelta ei voi suojella. Kotioven voi jopa jättää raolleen et lapsi pääsee ulos vastaan jos roskisreissulla ikävä iskee tai muu hätä.Lukittu auto on loukku, josta ei poispääsyä.

Vierailija
99/135 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri joutui kerran paniikkiin, kun roskia pikaisesti viemään lähtiessä oli omien avainten sijaan ottanut työpaikkansa avaimet ja lapsi sisällä, eikä puhelinta mukana, mutta miehen kanssa tulimme juuri pihaan. Huoltomies oli onneksi lähellä hommissa ja tuli vartissa. Lapsi oli ollut leikeissään niin, että ei ollut huomannut asiaa. Tuossa oli vain tuuria. 

Vierailija
100/135 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt taas. Mitäs te supermammat teette silloin, kun olette lähdössä kotoa autolla, ja juuri kun painat kytkkimen pohjaan huomaat, että olet unohtanut jotakin kotiin? Irrottatte lapset turvavöistä, menette kotiin lasten kanssa, etsit unohtuneen tavaran, otat sen, haet lapsen, joka on jo kerennyt karata leikkihuoneeseen ja vetänyt kengät ja takit päältä, puette ne takaisin, menette autolle ja lapset turvaistuimeen? Eikun supermamma ei koskaan unohda mitään.