EX-mies jättää 4v.n yksin autoon kauppareissun ajaksi!!!
Mitä tehdä! Ex mies jättää siis 4 v tyttäremme lyhyen ruokakauppareissun ajaksi autoon turvaisuimeen ja ovet ilmeisesti lukkoon. Itse en tätä hyväksy ja olen sen hänelle sanonut. Lapsi itse on kyllä suostuvainen autossa odottamaan, mutta mitä jos autoon tulee vika ja syttyy palamaan, joku kolaroi parkkipaikalla autoa, lapsi hätääntyisi autossa muuten vaan jne.. Exä pitää mua ylivarovaisena ja nipona, kun asiasta sanon ja sanoo vaan, että hänen kauppareissu kestää vaan pari minuuttia ja jatkaa varmasti edelleenkin tätä. Miten toimisit itse tilanteessa?
Kommentit (135)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 07:26"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 07:02"]
Teep, ap, parin päivän päästä aloitus toisin päin. Nyt olet sinä se, joka kipaisee kaupassa ja ex-mies kieltää jättämmästä lasta autoon.
Arvaapa vaan, kenen puolella ollaan ja mitä saat vastaukseksi...
[/quote]
Täytyy muistaa kun "tämä pöly" on laskeutunut. Olen mies ja huolissani kun ex. vaimoni jättää lapsen hetkeksi autoon. Sitten vertaillaan ketjuja ja vastauksia. en ole ap. siis
[/quote]
Saat täysin samanlaisia vastauksia.
Huh huh mitä juttua. Itse jätän aina lapset yksin autoon (3v ja 5v) kun haen äkkiä alepasta maitoa ja leipää. Kauppareissu kestää just sen pari minuuttia. Joskus tuon lapsille jopa tikkarit kun reippaasti odottavat autossa. En siis ikinä ennen tätä ole edes ajatellut, että näin ei oikeasti voisi tehdä... Kääk ja apua.
Mun 4v haluaa aina joskus jäädä autoon. Ruokakaupassa käyminen ei ole niin hohdokasta. Haluaa mielummin pelata mun kännykällä autossa.
Lapsia ei tarvitse jättää autoon missään tapauksessa.
Huomaa, että ollaan suomessa. Muualla tuota ei tehdä! Eikö teitä pelota, että joku vie lapsen? Ei kovin todennäköistä, mutta en ikinä antaisi sitä anteeksi... Itse (ja mies) raahaan lapset aina mukana, vaikka oliskin vain se litra maitoa. Nyt isommat alakoululaisia, heidät voin jättää ihan hetkeksi. He osaavat toimia järkevästi ja kulkevat muutenkin jo yksikseen, joten autossa odottelu ei ole vaarallisempaa, kuin vaikka yksin kirjastoon tai harrastukseen meno. 4-vuotiasta en jättäisi milloinkaan. Ja sehän on helppo ottaa mukaankin! Kävelee itse ja kaikkea! Miksi se pitää sinne autoon edes jättää?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 08:32"]
Huomaa, että ollaan suomessa. Muualla tuota ei tehdä! Eikö teitä pelota, että joku vie lapsen?
[/quote]
No suomessa ei ole tapana ryöstellä lapsia, niin kuin jossain kolumbiassa.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 08:32"]
Huomaa, että ollaan suomessa. Muualla tuota ei tehdä!
[/quote]
Onko sinulla ihan tilastoja miten muissa maailman yli 200 maassa toimitaan, vai heitteletkö ihan mutuna.
Joo, kyllä minäkin ihmettelen, en koskaan jättäisi nelivuotiasta yksin autoon. Suomessa ollaan edelleen niin sinisilmäisiä, eihän mitään voi tapahtua kun MINÄ olen vain hetken poissa. Kyllä ne suuren maailman pahuudet tännekin ehtii, siinä sitten itket kun lapsi on viety ja ketä syytetään? Yhteiskuntaa tietysti kun ei itsellä älli riitä.
Miten voi uskaltaa lähettää lapsi yksin koulumatkalle? Sen autoon kaappaaminen/houkutteleminen on paljon todennäköisempää, kun autosta lapsen kaappaaminen.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 08:32"]
Huomaa, että ollaan suomessa. Muualla tuota ei tehdä!
[/quote]
Onko sinulla ihan tilastoja miten muissa maailman yli 200 maassa toimitaan, vai heitteletkö ihan mutuna.
[/quote]
No ei tähän tarvita tilastoja, ihan on kuule yleistietoa. Eikä tässä nyt kannatta ruveta viisastelemaan, että kyllä jossain Islannissakin varmaan jätetään lapsia autoon... Olkaamme onnellisia, että täällä on edelleen suhteellisen turvallista. Ja varmasti lapsia kaapataan vähemmän, kuin muualla, mutta lohduttaako tilasto, kun omalle kohdalle sattuu?? Tai kun rattijuoppo kolaroi parkkiksella? Niitä nyt varmaan ihan tilastollisestikin löytyy Suomesta. Tai se muuten niin tottelevainen lapsi pelästyy jotain ja lähtee harhailemaan ja jää peruuttavan auton alle? Eikö näinkään voi Suomessa käydä?
Mut jätettiin tuon ikäisenä yksin autoon. Ja kyllä pelotti, vaikken isälle sitä uskaltanutkaan sanoa. Mut isän reissut kesti kauemmin kuin pari minuuttia.
Ok. Luulin, että useamman mielestä ei ole ok jättää 4 v. yksin autoon , mutta aika sallivia näköjään ollaan. Mun mielestä lapsen, joka on yksin autossa pitää osata tarvittaessa poistua autosta itse turvallisesti ennenkuin voi yksin autoon jättää. Ap
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 08:45"]
Miten voi uskaltaa lähettää lapsi yksin koulumatkalle? Sen autoon kaappaaminen/houkutteleminen on paljon todennäköisempää, kun autosta lapsen kaappaaminen.
[/quote]
Aika moni kuljettaa lapset kouluun ja kohta varmaan tulee pakollinen kuljetus. Pieniä lapsia ei tarvitse jättää yksin odottamaan oman mukavuuden tähden.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 08:47"]
No ei tähän tarvita tilastoja, ihan on kuule yleistietoa. Eikä tässä nyt kannatta ruveta viisastelemaan, että kyllä jossain Islannissakin varmaan jätetään lapsia autoon... Olkaamme onnellisia, että täällä on edelleen suhteellisen turvallista. Ja varmasti lapsia kaapataan vähemmän, kuin muualla, mutta lohduttaako tilasto, kun omalle kohdalle sattuu?? Tai kun rattijuoppo kolaroi parkkiksella? Niitä nyt varmaan ihan tilastollisestikin löytyy Suomesta. Tai se muuten niin tottelevainen lapsi pelästyy jotain ja lähtee harhailemaan ja jää peruuttavan auton alle? Eikö näinkään voi Suomessa käydä?
[/quote]
Kuten yllä on kirjoitettu koulumatka voi olla vaarallinen. Miten selviät näistä vaaroista? Kuljetatko lapsesi kouluun kunnes he ovat aikuisia ja pystyvät puolustamaan itseään? Olisit nyt vielä maininnut itsemurhapommittajan mahdollisen parkkipaikalle tulon ja meteoriitin tippumisen auton katolle.
Mielestäni autoon voi jättää samanikäisen lapsen kuin yksin kotiinkin. Meillä kouluikäiset ovat saaneet jäädä yksin autoon odottamaan. Juuri viime viikolla kävin kirpparilla. Viereisessä autossa huusi naama punaisena kaksi pientä iät noin 6kk ja 2 vuotta. Menin kirpparille ja karjaisin ovelta: "kenellä on Audi rekisterinumero XXX-123, jossa itkee täyttä päätä pieni vauva pikku tyttö?" Tuli vähän kirpparille vipinää. Äiti koitti mennessään naama punaisena selitellä, että kävin vain pikaisesti katsomassa vähän tavaroita. Vastasin tylysti, että ensi kerralla soitan poliisin.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 08:11"]
Huh huh mitä juttua. Itse jätän aina lapset yksin autoon (3v ja 5v) kun haen äkkiä alepasta maitoa ja leipää. Kauppareissu kestää just sen pari minuuttia. Joskus tuon lapsille jopa tikkarit kun reippaasti odottavat autossa. En siis ikinä ennen tätä ole edes ajatellut, että näin ei oikeasti voisi tehdä... Kääk ja apua.
[/quote]
Ihan sama meillä.
Teen itsekin noin, jos haen vain maitoa tms.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 08:55"]
Vastasin tylysti, että ensi kerralla soitan poliisin.
[/quote]
Oliko sellainen "John Travolta pulp fiction" ilme naamalla kun sanoit?
Repiikö teidän 4-vuotiaat autossa paikkoja :o meidän lapsilta se on ollut aina kiellettyä eikä olisi ikään uskaltanut..