Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ratkaisu inttitasa-arvoon: Naisten pakollinen talouskoulu

Vierailija
16.11.2014 |

En oikein ymmärrä tällä ja muilla foorumeilla vellonutta keskustelua tasa-arvon ongelmista, joista yhtenä nähdään misten intti. Näin itse intin käyneenä alikkina keksin loistoratkaisun tähän: 

Miehille kuuluu intti tai sivari, naisille talouskoulu. Siellä opitaan kodinhoitoa kuten kodin puhtaanapito ja ruuanlaitto, sopiva käytös (intissäkin näet yhä painotetaan moista niin miksei naisillekin) sekä järkevä taloudenhoito raha-asioissa. 

Kyllä joka naiselta lohkeaa puoli vuotta tuollaiseen perusopintojen ja lukion/ amiksen jälkeen kun miehillä on oma koitoksensa. Sitäpaitsi talouskoulu sopii naisille vahvistamaan heille sopivia ominaisuuksia. Olen tavannut hyvinkin holtittomia sekä ihme kyllä uusavuttomia pissiksiä typyköissä jotka iältään luetaan täysikäisiin mutta eivät sitä kyllä tosiaankaan ole. 

Talouskoulu olisi oikea "naisten koulu", siinä kuin intti "miesten koulu". Ja jotkut naiset saattaisivat jopa nauttakin tuosta, kuten miehet armeijasta.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yhteiskunta nyt vaan ei pyöri ilman niitä naisia, jotka tehtailevat lisää lapsia.  Ja kun niitä lapsia tulee, ne on hoidettava. Ilman miesten metsäleikkejä se yhteiskunta pyörii vallan hyvin.

Vierailija
22/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:42"]

Sehän se ei vissiin riitä, että nainen uhraa vuosia työelämästään kun hoitaa lapsiaan, yhtä tai useita, kotosalla? Vastaa miesten partioleikkejä varsin hyvin.

[/quote]

Nämä asiat ovat toisistaan riippumattomia epäkohtia, ja ne tulee käsitellä erikseen. Muutenhan tämä menee väittelyksi tyyliin "naisten raiskaaminen on oikeutettua, koska miehet joutuvat useammin väkivallan uhreiksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:47"]

Tämä yhteiskunta nyt vaan ei pyöri ilman niitä naisia, jotka tehtailevat lisää lapsia.  Ja kun niitä lapsia tulee, ne on hoidettava. Ilman miesten metsäleikkejä se yhteiskunta pyörii vallan hyvin.

[/quote] Miten lapset liittyy tähän asiaan millään tavalla?

Vierailija
24/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:42"]

Sehän se ei vissiin riitä, että nainen uhraa vuosia työelämästään kun hoitaa lapsiaan, yhtä tai useita, kotosalla? Vastaa miesten partioleikkejä varsin hyvin.

[/quote]

Lisääntyminen on vapaahtoisesta ja mies voi jäädä kotiin. Niin meilläkin tehtiin. Minäkin palasin töihin heti kun olin toipunut synnyksestä (vauva oli noin 4kk:n ikäinen tuolloin) ja mies jäi kotiin. 

Joku talouskoulu ei liity mitenkään maanpuolustukseen. Eka mielikuva oli se, että naisista yritetään koulia jotain pikkurouvia häärimää kotona ja palvelemaan miehiä.

Minun ehdotukseni on se, että joko asevelvollisuus vapaaehtoiseksi tai sitten pakolliseksi kummallekin sukupuolelle.

Vierailija
25/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa 36 prosenttia Helsingin 40 vuotta täyttäneistä naisista ei ole synnyttänyt lasta. Ainakin nämä naiset voisivat käydä intin tai muun vastaavan koulutuksen.

Vierailija
26/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:50"]

[/quote] Miten lapset liittyy tähän asiaan millään tavalla?

[/quote]

Siten liittyy, että uusien veronmaksajien synnyttäminen on palvelus maalle siinä kuin maanpuolustuskin.

Vierailija
27/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onko sulla jäänyt historian tunnit väliin vai missä on vika? 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Talvisota

Vierailija
28/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintti tasa-arvoon tosiaan kuuluu yhteinen miestenkoulu. Kaikkihan sen tietää millaisia miehiä sieltä armeijasta kotiutuu.

Vierailija
29/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:56"]

Hintti tasa-arvoon tosiaan kuuluu yhteinen miestenkoulu. Kaikkihan sen tietää millaisia miehiä sieltä armeijasta kotiutuu.

[/quote]

Johan on köyhää juttua, hoh hoijaa.

Vierailija
30/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tasa-arvoista on siinä, että ihmiset erotellaan sukupuolen mukaan joko inttin, sivariin tai johonkin "talouskouluun"?

Vierailija
31/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:45"]

Mitenkäs nämä muuttohommat sitten, kuinkahan monta muuttoa on jo tähän elämään tehty missä nainen kantaa pari kippoa ja leikkii jotain työnjohtajaa, suu käy taukoamatta, jos kädet ja jalat kävisi yhtä rivakasti kuin suu olisi ne muutotkin paljon nopeammin ohi.

[/quote]

Enpä ole tuollaista muuttoa päässyt todistamaan. Monta sellaista kyllä, missä on talkoissa naisia kantamassa tavaroita, joskus ollut muutama mieskin ja muuttomiehet vieneet isoimmat tavarat. Aina on talkoolaisille jollain tavalla maksettukin. Mutta nämä eivät ole olleet pariskuntien muuttoja, en tiedä niistä sen enempää.

[/quote]

Jotkut muutot missä olen ollut, ovat olleet suoraan helvetistä. Yksi tosiaan oli sellainen, jossa nainen höpötti taukoamatta eikä tehnyt mitään, se naisen kimeä kimitys tuli uniinkin, herää hiessä yöllä painajaiseen ja luulee olevansa muuttamassa helvetissä :D

No meitä on moneen junaan, onneksi kovin moni ei ole samanlainen ääliö.

Vierailija
32/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja kuulostaa järjettömältä idealta. Kuten myös miesten pakkoarmeija. Onhan tästä tullut jo niin paljon nuhteluita ihmisoikeusjärjestöiltä, että kai täälläkin joskus tajutaan että tuohan on käytännössä laillistettua orjuutta.

Asevelvollisuus vapaaehtoiseksi ja puolustus palkka-armeijan avulla, saadaan oikeasti osaavia ja motivoituneita sotilaita!

Vierailija
33/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:32"]En kannata. Ainoa tasa-arvoinen ratkaisu olisi sukupuolesta riippumaton asevelvollisuus.
[/quote]

Niin kauan kun jehovat saa loisia en kannata.

Vierailija
34/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:03"]

Talouskoulun tilalta Lotta Svärd-tyylinen koulutus jossa naiset jaetaan jaostoihin oman osaamisen ja kiinnostuksen mukaan, muonitus, lääkintä,kenttätyö jne.jne. Kyllä minä ainakin olisin tuollaiseen valmis menemään ihan jo kunnianosoituksena isoäidilleni.

[/quote]

Ja näitä koulutuksiako ei siviilipalvelus tai puolustusvoimien asepalvelus tarjoa?

[/quote]

No tarjoaako, naisille, pakollisena?

[/quote]

Ei pakollisena, tarjoaa kyllä, mutta tuo Lotta Svärd-kommentoija sanoi olevansa valmis suorittamaan isoäitinsä muistoksi palveluksen, joka hänen mielestäni olisi mahdollista suorittaa ilman erillistä naisjärjestöä.

[/quote]

No eipä terveydentilani vapaaehtoiseen asepalvelukseen olisi riittänyt (nyt olen sinne jo yli-ikäinen) mutta vaikka muonitus ja lääkintäkoulutukseen tms.riittäisi kyllä.

Vierailija
35/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:53"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:49"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:45"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:38"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:36"] Voi vaimoparkoja kun ukot eivät osaa edes kauluspaitaansa silittää. [/quote] No se onkin naisten homma. [/quote] Ehkä silloin 50-luvulla. Jos meillä mies haluaa silitetyn kauluspaidan niin herra joutuu silittämään ihan itse. Onneksi hän ei olekaan niin uusavuton  kuin 90 prosenttia tapaamistani miehistä. [/quote] No entä jos rouva haluaa vaikkapa autoonsa talvirenkaat? Vaihdetaanko itse vai laitetaanko mies asialle? [/quote] Vaihdan kuule ihan itse. En ole myöskään uusavuton eikä renkaiden vaihtaminen ole mitään rakettitiedettä. [/quote] No ei kai siinä sitten, teillä hommat toimii ja hyvä niin. Valitettavasti jokaisessa suhteessa näin ei ole. [/quote] Monissa suhteissa miesten hommat tekee mies ja ne ns. naisten hommat tehdään puoliksi. Sen olen huomannut, sitä vain pidetään automaationa eikä siihen kiinnitetä mitään huomiota. Toki näillä foorumeilla ketään ei myönnä tätä, mutta tälläistä näkee jatkuvasti. [/quote] KUKAAN!! [/quote] Joku pilkunnussija taas eksynyt paikalle, yritä nyt äikkäope ottaa edes sunnuntaina rennommin. Pääset viilaamaan pilkkua taas huomenna. [/quote] Olisinkin äikän ope. En ole. Tuo sana vaan on ärsyttävä!

[/quote]

Tulin vain jatkamaan eeppistä lainauspyramidia. Mammat voisi ampua itsensä vaikka kuuhun.

[/quote]

Hanki elämä.

[/quote]

Onko mies käynyt vieraissa vai jättänyt sinut muuten vaan huomiotta viime aikoina? Vai minkä takia noin suutuit?

T: eri

Vierailija
36/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:21"]

Kaikki tietotekniikkaan liityvät asiat teen, renkaiden vaihdot, lumen luomiset, sähkötyöt, mahdolliset rempat, kaikki fyysisesti raskaat työt, korjaustyöt, auto ja muiden koneiden huolto/korjaus jne..

[/quote]

Mitä sähkötöitä tavan pulliainen saa kotona tehdä? Vai oletko sähköalan ammattilainen?

Ihmeen paljon ihmisillä on tietotekniikkaan liittyviä ongelmia. Oma läppäri on viisi vuotta vanha eikä sitä ole tarvinnut kuin päivittää ja siivota ylimääräiset pois. Samaten minua kiinnostaa koneiden huollot, onko ne ruohonleikkureita ja vastaavia? Niitä ei kerrostalossa asuvilla ole tehtävänä. Autotkin on nykyisin sellaisia, että itse ei kovinkaan paljoa pysty tekemään.

Vierailija
37/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:33"]Minun mielestä pitäisi olla enemmän painotusta haavoittuneiden miesten hoivaamiseen, miten annetaan ensiapua ja muuta. Heitähän sieltä eturintamalta sodan syttyessä tulee isoja määriä. Ja halukkaat toki saavat sotia miesten rinnalla, jos haluavat niitä kauheuksia nähdä eturintamalla, suosittelen naisia säästämään yhden luodin aina ja tappaamaan itsensä jos meinaavat joutua vangeiksi, meinaan kohtalo on varmasti karmiva.
[/quote]

Järkevä idea. Armeija on maamme puolustusta varten eikä siellä kenestäkään " miestä" tehdä. Talouskoulu ei paljoa auta sotatilanteessa. Paljon järkevämpää olisi juuri perustaa rinnalle joku koulutus jossa opetetaan ensiapua ja selviytymään sotatilanteessa.

Vierailija
38/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen provohan tämä oli.
En tiedä miten nykysodassa ruokahuolto hoidettaan, mutta jotain laitoskeittiö syystemiä varmaan.
Minusta pitäisi keskittyä oleelliseen eli miten voimme puolustaa maatamme tehokkaasti.
Minusta olisi ihan hyvä joku koulutus myös naisille jotka eivät mene armeijaan, mutta sen pitäisi olla jotain joka oikeasti olisi tarpeellista sotaaikana. Sairaanhoitoalalle menevien ei tarvitsisi osallistua.
Rahasta tässäkin on kyse ei ole varaa sellaista järjestää.
Keittiöalan ihmisiä varmaan maassamme on tarpeeksi jotta muonitus onnistuu.

Vierailija
39/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:35"]

Aina sama itku. Kyllä tässä on jo usko miehiin menny.

[/quote]

Epäkohdista tulee pitää meteliä tasan niin kauan kunnes ne korjataan. 

Vierailija
40/93 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:53"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:49"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:45"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:38"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:36"] Voi vaimoparkoja kun ukot eivät osaa edes kauluspaitaansa silittää. [/quote] No se onkin naisten homma. [/quote] Ehkä silloin 50-luvulla. Jos meillä mies haluaa silitetyn kauluspaidan niin herra joutuu silittämään ihan itse. Onneksi hän ei olekaan niin uusavuton  kuin 90 prosenttia tapaamistani miehistä. [/quote] No entä jos rouva haluaa vaikkapa autoonsa talvirenkaat? Vaihdetaanko itse vai laitetaanko mies asialle? [/quote] Vaihdan kuule ihan itse. En ole myöskään uusavuton eikä renkaiden vaihtaminen ole mitään rakettitiedettä. [/quote] No ei kai siinä sitten, teillä hommat toimii ja hyvä niin. Valitettavasti jokaisessa suhteessa näin ei ole. [/quote] Monissa suhteissa miesten hommat tekee mies ja ne ns. naisten hommat tehdään puoliksi. Sen olen huomannut, sitä vain pidetään automaationa eikä siihen kiinnitetä mitään huomiota. Toki näillä foorumeilla ketään ei myönnä tätä, mutta tälläistä näkee jatkuvasti. [/quote] KUKAAN!! [/quote] Joku pilkunnussija taas eksynyt paikalle, yritä nyt äikkäope ottaa edes sunnuntaina rennommin. Pääset viilaamaan pilkkua taas huomenna. [/quote] Olisinkin äikän ope. En ole. Tuo sana vaan on ärsyttävä!

[/quote]

Tulin vain jatkamaan eeppistä lainauspyramidia. Mammat voisi ampua itsensä vaikka kuuhun.

[/quote]

Hanki elämä.

[/quote]

Onko mies käynyt vieraissa vai jättänyt sinut muuten vaan huomiotta viime aikoina? Vai minkä takia noin suutuit?

T: eri
[/quote]
"Hanki elämä" ei ole kyllä suuttumista nähnytkään. Ihan jotain muuta siinä lukee jos suutun. Ja kiitos kysymästä, en ikinä olis miehen kanssa joka kävis vieraissa, ja ihan riittävästi huomiota saan muutenkin.