Ratkaisu inttitasa-arvoon: Naisten pakollinen talouskoulu
En oikein ymmärrä tällä ja muilla foorumeilla vellonutta keskustelua tasa-arvon ongelmista, joista yhtenä nähdään misten intti. Näin itse intin käyneenä alikkina keksin loistoratkaisun tähän:
Miehille kuuluu intti tai sivari, naisille talouskoulu. Siellä opitaan kodinhoitoa kuten kodin puhtaanapito ja ruuanlaitto, sopiva käytös (intissäkin näet yhä painotetaan moista niin miksei naisillekin) sekä järkevä taloudenhoito raha-asioissa.
Kyllä joka naiselta lohkeaa puoli vuotta tuollaiseen perusopintojen ja lukion/ amiksen jälkeen kun miehillä on oma koitoksensa. Sitäpaitsi talouskoulu sopii naisille vahvistamaan heille sopivia ominaisuuksia. Olen tavannut hyvinkin holtittomia sekä ihme kyllä uusavuttomia pissiksiä typyköissä jotka iältään luetaan täysikäisiin mutta eivät sitä kyllä tosiaankaan ole.
Talouskoulu olisi oikea "naisten koulu", siinä kuin intti "miesten koulu". Ja jotkut naiset saattaisivat jopa nauttakin tuosta, kuten miehet armeijasta.
Kommentit (93)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:45"]
Vaihdan kuule ihan itse. En ole myöskään uusavuton eikä renkaiden vaihtaminen ole mitään rakettitiedettä.
[/quote]
Ei ole ei, mutta ihan perstuntumalta voisin väittää, että kyllä useampi mies silittää itse kauluspaitansa kuin nainen vaihtaa talvirenkaansa.
[/quote]
Aika usein niitä paitoja varmaan pitää silittää. Talvirenkaat vaihdetaan kerran vuodessa. Ei ihan vastaa toisiaan nää hommat.
Vanha ehdotus, eikä edes järkevä.
Armeija kaikille pakolliseksi tai kokonaan vapaaehtoiseksi.
Hesarissa oli hyvä kolumni missä nainen myönsi, että mies on aina tehnyt ne miesten hommat ja naisten hommat on tehty puoliksi. Pistää vain miettimään kuinka yleistä tuo on, en usko että hän on mikään yksittäistapaus.
Itse teen mielellään noita ns. miesten hommia koska olen hyvä niissä ja ne luonnistuu minulta näppärästi. On kuitenkin päiviä jolloin ne hommat ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta pakko ne vaan on joskus tehdä vaikka kuinka väsyttää.
Palkka-armeija on oikea ja järkevä ratkaisu. Yhteiskunnallisesti edullisempi, tehokas ja tasa-arvoinen. Näin on melkein jokaisesa läntisen Euroopan maassa, Suomi vaan laahaa perässä. Suomi ja Ruotsi NATOn jäseniksi ja Pohjoismaista puolustusyhteistyötä myös lisättävä.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:36"]Mikä vitun talouskoulu :D reps ja kops
[/quote]
Niin, ihan talouskoulu. Niitä on ihan olemassa.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:49"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:45"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:38"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:36"] Voi vaimoparkoja kun ukot eivät osaa edes kauluspaitaansa silittää. [/quote] No se onkin naisten homma. [/quote] Ehkä silloin 50-luvulla. Jos meillä mies haluaa silitetyn kauluspaidan niin herra joutuu silittämään ihan itse. Onneksi hän ei olekaan niin uusavuton kuin 90 prosenttia tapaamistani miehistä. [/quote] No entä jos rouva haluaa vaikkapa autoonsa talvirenkaat? Vaihdetaanko itse vai laitetaanko mies asialle? [/quote] Vaihdan kuule ihan itse. En ole myöskään uusavuton eikä renkaiden vaihtaminen ole mitään rakettitiedettä. [/quote] No ei kai siinä sitten, teillä hommat toimii ja hyvä niin. Valitettavasti jokaisessa suhteessa näin ei ole. [/quote] Monissa suhteissa miesten hommat tekee mies ja ne ns. naisten hommat tehdään puoliksi. Sen olen huomannut, sitä vain pidetään automaationa eikä siihen kiinnitetä mitään huomiota. Toki näillä foorumeilla ketään ei myönnä tätä, mutta tälläistä näkee jatkuvasti. [/quote] KUKAAN!!
[/quote]
Joku pilkunnussija taas eksynyt paikalle, yritä nyt äikkäope ottaa edes sunnuntaina rennommin. Pääset viilaamaan pilkkua taas huomenna.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:45"]
Vaihdan kuule ihan itse. En ole myöskään uusavuton eikä renkaiden vaihtaminen ole mitään rakettitiedettä.
[/quote]
Ei ole ei, mutta ihan perstuntumalta voisin väittää, että kyllä useampi mies silittää itse kauluspaitansa kuin nainen vaihtaa talvirenkaansa.
[/quote]
Aika usein niitä paitoja varmaan pitää silittää. Talvirenkaat vaihdetaan kerran vuodessa. Ei ihan vastaa toisiaan nää hommat.
[/quote]
Yleensä vaihdetaan kuitenkin renkaat kahdesti vuodessa, meillä ainakin... Itse en paitojani silitä, joten jos mies haluaa paitansa silitettynä niin silittää.
Talouskoulun tilalta Lotta Svärd-tyylinen koulutus jossa naiset jaetaan jaostoihin oman osaamisen ja kiinnostuksen mukaan, muonitus, lääkintä,kenttätyö jne.jne. Kyllä minä ainakin olisin tuollaiseen valmis menemään ihan jo kunnianosoituksena isoäidilleni.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:01"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:49"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:45"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:38"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:36"] Voi vaimoparkoja kun ukot eivät osaa edes kauluspaitaansa silittää. [/quote] No se onkin naisten homma. [/quote] Ehkä silloin 50-luvulla. Jos meillä mies haluaa silitetyn kauluspaidan niin herra joutuu silittämään ihan itse. Onneksi hän ei olekaan niin uusavuton kuin 90 prosenttia tapaamistani miehistä. [/quote] No entä jos rouva haluaa vaikkapa autoonsa talvirenkaat? Vaihdetaanko itse vai laitetaanko mies asialle? [/quote] Vaihdan kuule ihan itse. En ole myöskään uusavuton eikä renkaiden vaihtaminen ole mitään rakettitiedettä. [/quote] No ei kai siinä sitten, teillä hommat toimii ja hyvä niin. Valitettavasti jokaisessa suhteessa näin ei ole. [/quote] Monissa suhteissa miesten hommat tekee mies ja ne ns. naisten hommat tehdään puoliksi. Sen olen huomannut, sitä vain pidetään automaationa eikä siihen kiinnitetä mitään huomiota. Toki näillä foorumeilla ketään ei myönnä tätä, mutta tälläistä näkee jatkuvasti. [/quote] KUKAAN!!
[/quote]
Joku pilkunnussija taas eksynyt paikalle, yritä nyt äikkäope ottaa edes sunnuntaina rennommin. Pääset viilaamaan pilkkua taas huomenna.
[/quote]
Olisinkin äikän ope. En ole. Tuo sana vaan on ärsyttävä!
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:50"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:45"] Vaihdan kuule ihan itse. En ole myöskään uusavuton eikä renkaiden vaihtaminen ole mitään rakettitiedettä. [/quote] Ei ole ei, mutta ihan perstuntumalta voisin väittää, että kyllä useampi mies silittää itse kauluspaitansa kuin nainen vaihtaa talvirenkaansa. [/quote] Aika usein niitä paitoja varmaan pitää silittää. Talvirenkaat vaihdetaan kerran vuodessa. Ei ihan vastaa toisiaan nää hommat. [/quote] Yleensä vaihdetaan kuitenkin renkaat kahdesti vuodessa, meillä ainakin... Itse en paitojani silitä, joten jos mies haluaa paitansa silitettynä niin silittää.
[/quote]
Talvirenkaat. Kerran vuodessa laitetaan talvirenkaat. Eikä se kaksi kertaakaan nyt hirveästi ole.
Talouskoulun tilalta Lotta Svärd-tyylinen koulutus jossa naiset jaetaan jaostoihin oman osaamisen ja kiinnostuksen mukaan, muonitus, lääkintä,kenttätyö jne.jne. Kyllä minä ainakin olisin tuollaiseen valmis menemään ihan jo kunnianosoituksena isoäidilleni.
[/quote]
Kyllä ja sinne kuntotestit ja pakolliset liikunnat myös. Terveydenhuollon määrärahat kiittää.
Kyllä minusta lapsi olisi hyvä syy vapauttaa palveluksesta. Monellakos sitten on kaksikymppisenä, kun palvelus yleensä suoritetaan?
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:00"]
Hesarissa oli hyvä kolumni missä nainen myönsi, että mies on aina tehnyt ne miesten hommat ja naisten hommat on tehty puoliksi. Pistää vain miettimään kuinka yleistä tuo on, en usko että hän on mikään yksittäistapaus.
Itse teen mielellään noita ns. miesten hommia koska olen hyvä niissä ja ne luonnistuu minulta näppärästi. On kuitenkin päiviä jolloin ne hommat ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta pakko ne vaan on joskus tehdä vaikka kuinka väsyttää.
[/quote]
Luettelepa ne miesten hommat ja kerro, kuinka usein niitä teet ja kauanko menee aikaa.
Jos toinen pariskunnan osapuolista osaa vaihtaa renkaat ja sen homman tekee kahdesti vuodessa, ei minusta ole tarpeen vähentää hänen normaaleja kotitöitään. Voi se renkaita vaihtamaton osapuoli vaikka tehdä kyseisenä päivänä ne kotityöt yksin, mutta naisten hommat ja miesten hommat -jako vuoden jokaisena päivänä ei toimi, koska "miesten hommia" ei niin paljon ole.
[/quote]
Ja näitä koulutuksiako ei siviilipalvelus tai puolustusvoimien asepalvelus tarjoa?
Oppivatko miehet varmasti siellä armeijassa kokkaamaan? Jos naisille pitää vastaavan tasoisia taitoja varten olla koulutus.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:00"]
[/quote]
Logiikkasi on kyllä ihan päätöntä. Vai uskotko oikeasti kaiken, mitä yksi ihminen (1) kirjoittaa koskevan miljoonien ihmisten ryhmää? Tyhmää yleistystä minusta.
Omasta suhteestani voin sanoa esimerkiksi, että mieheni yleensä tekee ns. meillä useimmat miesten hommat eli vaihtaa talvirenkaat, hoitaa muutkin autojutut ja korjaa polkupyörät. Hän myös tekee ruokaa, tiskaa, pyykkää mutta minä teen niitä hommia paljon useammin. Lisäksi mies ei koskaan pese vessaa tai imuroi, ne ovat minun hommiani ja niitä tehdään kyllä aika paljon useammin kuin polkupyörän korjausta. Myös tietokoneet ovat meillä minun vastuullani, koska tiedän niistä paljon enemmän. Tämä sopii meille oikein hyvi, hommat menevät suunnilleen tasan. En tosin ole kellottanut mutta eipä ole valituksen sanaa kuulunut mieheltä.
Itse en näe mitään järkeä jakaa hommia miesten ja naisten töihin, sillä kai nyt mieskin haluaa käyttää puhtaita vaatteita ja syödä puhtailta lautasilta, ja nainen ajaa autolla jossa on talvirenkaat. Hommat jaetaan sen mukaan miten kukakin osaa ja ehtii.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:13"]
[/quote]
Ja näitä koulutuksiako ei siviilipalvelus tai puolustusvoimien asepalvelus tarjoa?
[/quote]
No tarjoaako, naisille, pakollisena?
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:13"]
[/quote]
[/quote]
No tarjoaako, naisille, pakollisena?
[/quote]
Ei pakollisena, tarjoaa kyllä, mutta tuo Lotta Svärd-kommentoija sanoi olevansa valmis suorittamaan isoäitinsä muistoksi palveluksen, joka hänen mielestäni olisi mahdollista suorittaa ilman erillistä naisjärjestöä.
Itse lähdin lukion jälkeen au-pairiksi, siinä oli talouskoulua kerrakseen.