Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ratkaisu inttitasa-arvoon: Naisten pakollinen talouskoulu

Vierailija
16.11.2014 |

En oikein ymmärrä tällä ja muilla foorumeilla vellonutta keskustelua tasa-arvon ongelmista, joista yhtenä nähdään misten intti. Näin itse intin käyneenä alikkina keksin loistoratkaisun tähän: 

Miehille kuuluu intti tai sivari, naisille talouskoulu. Siellä opitaan kodinhoitoa kuten kodin puhtaanapito ja ruuanlaitto, sopiva käytös (intissäkin näet yhä painotetaan moista niin miksei naisillekin) sekä järkevä taloudenhoito raha-asioissa. 

Kyllä joka naiselta lohkeaa puoli vuotta tuollaiseen perusopintojen ja lukion/ amiksen jälkeen kun miehillä on oma koitoksensa. Sitäpaitsi talouskoulu sopii naisille vahvistamaan heille sopivia ominaisuuksia. Olen tavannut hyvinkin holtittomia sekä ihme kyllä uusavuttomia pissiksiä typyköissä jotka iältään luetaan täysikäisiin mutta eivät sitä kyllä tosiaankaan ole. 

Talouskoulu olisi oikea "naisten koulu", siinä kuin intti "miesten koulu". Ja jotkut naiset saattaisivat jopa nauttakin tuosta, kuten miehet armeijasta.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen naisia, jotka eivät osaa tai halua vaihtaa renkaita autoon tai korjata esim. polkupyörää. Verhot he kyllä ylettyvät vaihtamaan, mutta valaisimen asennus on jo suoranaista "avaruusteknologiaa" (tai oli ennen nykyisiä pistokkeita). Asenteesta kiinni, joskus ikäluokka vaikuttaa, mutta yleisesti ottaen tavat/asenteet eivät ole paljoakaan muuttuneet vuosien saatossa. Näin sinkkunaisena osaan kyllä siivota, kokata ja vaihtaa sen lampun tai renkaan (heh). Miehellä on tosin useimmiten sitä ulottuvuutta (pituus) ja voimaa enemmän, mutta niitäkään ei aivan joka päivä tarvita.

Vierailija
82/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:00"]

Hesarissa oli hyvä kolumni missä nainen myönsi, että mies on aina tehnyt ne miesten hommat ja naisten hommat on tehty puoliksi. Pistää vain miettimään kuinka yleistä tuo on, en usko että hän on mikään yksittäistapaus.

Itse teen mielellään noita ns. miesten hommia koska olen hyvä niissä ja ne luonnistuu minulta näppärästi. On kuitenkin päiviä jolloin ne hommat ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta pakko ne vaan on joskus tehdä vaikka kuinka väsyttää.

[/quote]

Luettelepa ne miesten hommat ja kerro, kuinka usein niitä teet ja kauanko menee aikaa.

Jos toinen pariskunnan osapuolista osaa vaihtaa renkaat ja sen homman tekee kahdesti vuodessa, ei minusta ole tarpeen vähentää hänen normaaleja kotitöitään. Voi se renkaita vaihtamaton osapuoli vaikka tehdä kyseisenä päivänä ne kotityöt yksin, mutta naisten hommat ja miesten hommat -jako vuoden jokaisena päivänä ei toimi, koska "miesten hommia" ei niin paljon ole.

[/quote]

Kaikki tietotekniikkaan liityvät asiat teen, renkaiden vaihdot, lumen luomiset, sähkötyöt, mahdolliset rempat, kaikki fyysisesti raskaat työt, korjaustyöt, auto ja muiden koneiden huolto/korjaus jne..

Siinä jotain mitä tuli äkkiseltään mieleen, mutta tietyt hommat on osoitettu vain minulle. Siivoamiset ja muut ns. naisten hommat tehdään puoliksi. Näin varmaan on aika monissa perheissä, lisäksi mökillä saa raataa näissä raskaisssa hommissa ja rakentamisessa.

Onneksi meillä nainen sentään ymmärtää, että jos me miesten kanssa teemme vaikka mökillä koko päivän hommia, niin hän yrittää jotenkin osallistua tekemällä vaikka ruokaa, tekemällä jotain kevyitä töitä ja yleensä yrittää helpottaa meidän työtaakkaa.

Kaikki naiset ei onneksi ole mitään prinsessoja jotka pötköttelvät ottamassa aurinkoa kun muut tekevät töitä, en olisi edes kimpassa jos nainen olisi niin itsekäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:50"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:45"] Vaihdan kuule ihan itse. En ole myöskään uusavuton eikä renkaiden vaihtaminen ole mitään rakettitiedettä. [/quote] Ei ole ei, mutta ihan perstuntumalta voisin väittää, että kyllä useampi mies silittää itse kauluspaitansa kuin nainen vaihtaa talvirenkaansa. [/quote] Aika usein niitä paitoja varmaan pitää silittää. Talvirenkaat vaihdetaan kerran vuodessa. Ei ihan vastaa toisiaan nää hommat. [/quote] Yleensä vaihdetaan kuitenkin renkaat kahdesti vuodessa, meillä ainakin... Itse en paitojani silitä, joten jos mies haluaa paitansa silitettynä niin silittää.

[/quote]

Talvirenkaat. Kerran vuodessa laitetaan talvirenkaat. Eikä se kaksi kertaakaan nyt hirveästi ole.
[/quote]
Joo osaan kyllä lukea. Ihmettelin vaan että onko se talvirenkaiden vaihto nyt sitten jotenkin eri asia kuin kesärenkaiden...

Vierailija
84/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:21"]

Hesarissa oli hyvä kolumni missä nainen myönsi, että mies on aina tehnyt ne miesten hommat ja naisten hommat on tehty puoliksi. Pistää vain miettimään kuinka yleistä tuo on, en usko että hän on mikään yksittäistapaus.

Itse teen mielellään noita ns. miesten hommia koska olen hyvä niissä ja ne luonnistuu minulta näppärästi. On kuitenkin päiviä jolloin ne hommat ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta pakko ne vaan on joskus tehdä vaikka kuinka väsyttää.

[/quote]

Luettelepa ne miesten hommat ja kerro, kuinka usein niitä teet ja kauanko menee aikaa.

Jos toinen pariskunnan osapuolista osaa vaihtaa renkaat ja sen homman tekee kahdesti vuodessa, ei minusta ole tarpeen vähentää hänen normaaleja kotitöitään. Voi se renkaita vaihtamaton osapuoli vaikka tehdä kyseisenä päivänä ne kotityöt yksin, mutta naisten hommat ja miesten hommat -jako vuoden jokaisena päivänä ei toimi, koska "miesten hommia" ei niin paljon ole.

[/quote]

Kaikki tietotekniikkaan liityvät asiat teen, renkaiden vaihdot, lumen luomiset, sähkötyöt, mahdolliset rempat, kaikki fyysisesti raskaat työt, korjaustyöt, auto ja muiden koneiden huolto/korjaus jne..

Siinä jotain mitä tuli äkkiseltään mieleen, mutta tietyt hommat on osoitettu vain minulle. Siivoamiset ja muut ns. naisten hommat tehdään puoliksi. Näin varmaan on aika monissa perheissä, lisäksi mökillä saa raataa näissä raskaisssa hommissa ja rakentamisessa.

Onneksi meillä nainen sentään ymmärtää, että jos me miesten kanssa teemme vaikka mökillä koko päivän hommia, niin hän yrittää jotenkin osallistua tekemällä vaikka ruokaa, tekemällä jotain kevyitä töitä ja yleensä yrittää helpottaa meidän työtaakkaa.

Kaikki naiset ei onneksi ole mitään prinsessoja jotka pötköttelvät ottamassa aurinkoa kun muut tekevät töitä, en olisi edes kimpassa jos nainen olisi niin itsekäs.

[/quote]

Jos todella teet paljon niitä miesten hommia, esim. joudut luomaan lumet talvella päivittäin ja vaikka ajamaan nurmen kesällä usein, niin tietty silloin on syytä kohtuullistaa muita töitä kuten tiskausta tai imuroimista. Mutta esimerkiksi kerrostalossa asuvalle ei paljon miesten töitä jää ja mielestäni renkaiden vaihto kahdesti vuodessa ei oikeuta muuna aikana lorvimiseen.

Vierailija
85/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:03"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:50"] [quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:45"] Vaihdan kuule ihan itse. En ole myöskään uusavuton eikä renkaiden vaihtaminen ole mitään rakettitiedettä. [/quote] Ei ole ei, mutta ihan perstuntumalta voisin väittää, että kyllä useampi mies silittää itse kauluspaitansa kuin nainen vaihtaa talvirenkaansa. [/quote] Aika usein niitä paitoja varmaan pitää silittää. Talvirenkaat vaihdetaan kerran vuodessa. Ei ihan vastaa toisiaan nää hommat. [/quote] Yleensä vaihdetaan kuitenkin renkaat kahdesti vuodessa, meillä ainakin... Itse en paitojani silitä, joten jos mies haluaa paitansa silitettynä niin silittää. [/quote] Talvirenkaat. Kerran vuodessa laitetaan talvirenkaat. Eikä se kaksi kertaakaan nyt hirveästi ole. [/quote] Joo osaan kyllä lukea. Ihmettelin vaan että onko se talvirenkaiden vaihto nyt sitten jotenkin eri asia kuin kesärenkaiden...

[/quote]

Ei ole, mutta kommenteissa alettiin puhua talvirenkaista ja jatkoin sitten itsekin sillä linjalla.

Vierailija
86/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos todella teet paljon niitä miesten hommia, esim. joudut luomaan lumet talvella päivittäin ja vaikka ajamaan nurmen kesällä usein, niin tietty silloin on syytä kohtuullistaa muita töitä kuten tiskausta tai imuroimista. Mutta esimerkiksi kerrostalossa asuvalle ei paljon miesten töitä jää ja mielestäni renkaiden vaihto kahdesti vuodessa ei oikeuta muuna aikana lorvimiseen.

[/quote]

Onneksi seurustelen naisen kanssa joka tosiaan ymmärtää, että minäkin teen jotain ja monesti hän tekee pöperöt tai muita hommia samaan aikaan, ettei tarvitse kaikkea tehdä. Monissa perheissä mitkä minä tunnen, niin asia ei suinkaan ole näin ja minusta tuntuu että nämä naiset olettavat näiden hommien hoituvan automaattisesti koska mies.

Ei tästä ole kuin viikko takaperin kun olin risusavotassa kaverille, siellä se nainen makaa sohvalla katsomassa televisiota, ei aikuisia ihmisiä voi pakottaa mihinkään, mutta antaa aika helvetin huonon kuvan itsestään tuollaiset naiset.

Paljon tuli tehtyä heinätöitä kesäisin ja niihin osallistui naiset myös ja jos ei osallistunut joku nainen hän toi virvokkeita, teki voikkareita tai pyöräytti pöperöt. Nykyään näkee näitä ihmisiä jotka tulevat toisten mökillekkin passattaviksi, taitaa nykyaikana olla aika paljon yleisempää kuin ennen.

Vierailija
87/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs nämä muuttohommat sitten, kuinkahan monta muuttoa on jo tähän elämään tehty missä nainen kantaa pari kippoa ja leikkii jotain työnjohtajaa, suu käy taukoamatta, jos kädet ja jalat kävisi yhtä rivakasti kuin suu olisi ne muutotkin paljon nopeammin ohi.

Vierailija
88/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koko sanasta "asepalvelus" voitaisiin luopua ja vaihtaa se esimerkiksi yhteiskuntapalvelukseksi, jossa sekä naiset, että miehet suorittaisivat esimerkiksi ennen 25 vuoden ikää vähintään puolen vuoden yhteiskuntapalveluksen, jonka voisi suorittaa valintansa  mukaan joko intin muodossa tai muussa toiminnassa. Vaihtoehtoisessa palveluksessa toimittaisiin yleishyödyllisissä tehtävissä, opeteltaisiin esimerkiksi lääkinnällisiä taitoja, avustettaisiin kouluissa, päiväkodeissa tai kirjastoossa, kuten sivarit nykyään. Lapsi oikeuttaisi ainakin toisen vanhemman vapautukseen palvelusta, yksinhuoltajan tapauksessa luonnollisesti lähivanhemman.

Vain toisen sukupuolen pakollinen palvelus ei ole nykyaikaa ja rikkoo yhdenmukaisen kohtelun periaatetta.

Ai niin, olen feministi. Nyt miesasiamiehet joukolla alapeukuttamaan! 

Vierailija
89/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:45"]Mitenkäs nämä muuttohommat sitten, kuinkahan monta muuttoa on jo tähän elämään tehty missä nainen kantaa pari kippoa ja leikkii jotain työnjohtajaa, suu käy taukoamatta, jos kädet ja jalat kävisi yhtä rivakasti kuin suu olisi ne muutotkin paljon nopeammin ohi.
[/quote]
Me ainakin miehen kanssa on viimeiset kerrat muutettu kahdestaan. Joten ihan samalla tavalla olen kantanut kun hänkin. Ja toivottavasti vika muutto aikoihin on parin viikon päästä taas. Tähän tietoon kaksistaan tehdään.

Vierailija
90/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Onneksi seurustelen naisen kanssa joka tosiaan ymmärtää, että minäkin teen jotain ja monesti hän tekee pöperöt tai muita hommia samaan aikaan, ettei tarvitse kaikkea tehdä. Monissa perheissä mitkä minä tunnen, niin asia ei suinkaan ole näin ja minusta tuntuu että nämä naiset olettavat näiden hommien hoituvan automaattisesti koska mies.

Ei tästä ole kuin viikko takaperin kun olin risusavotassa kaverille, siellä se nainen makaa sohvalla katsomassa televisiota, ei aikuisia ihmisiä voi pakottaa mihinkään, mutta antaa aika helvetin huonon kuvan itsestään tuollaiset naiset.

Paljon tuli tehtyä heinätöitä kesäisin ja niihin osallistui naiset myös ja jos ei osallistunut joku nainen hän toi virvokkeita, teki voikkareita tai pyöräytti pöperöt. Nykyään näkee näitä ihmisiä jotka tulevat toisten mökillekkin passattaviksi, taitaa nykyaikana olla aika paljon yleisempää kuin ennen.

[/quote]

Kyllähän niitä kaikenlaisia hiihtäjiä ja lorvijoita on. Tuo että tietyt "naiset olettavat näiden hommien hoituvan automaattisesti koska mies" voi olla totta. Kaikki ei jotenkin tajua laskea tiettyjä juttuja töiksi ollenkaan. Ihan kuten on niitäkin tapauksia, joissa (yleensä) mies jotenkin ajattelee, että ruoka ilmaantuu pöytään automaattisesti ja pyykitkin peseytyy itsekseen. Sitä ei sisäistä ennen kuin ne hommat jätetään tekemättä ja näkee, mitä siitä seuraa. Jos vaikka toisen vastuulla on aina ollut vaihtaa lamput automaattisesti ja sitten se jätettäisiinkin tekemättä, niin pian voisi tapahtua valaistuminen, kirjaimellisesti.

Vierailija
91/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:32"]En kannata. Ainoa tasa-arvoinen ratkaisu olisi sukupuolesta riippumaton asevelvollisuus.
[/quote]
Ei vaan tasa-arvo saavutetaan sitten kun mieskin synnyttää.

Vierailija
92/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:45"]Mitenkäs nämä muuttohommat sitten, kuinkahan monta muuttoa on jo tähän elämään tehty missä nainen kantaa pari kippoa ja leikkii jotain työnjohtajaa, suu käy taukoamatta, jos kädet ja jalat kävisi yhtä rivakasti kuin suu olisi ne muutotkin paljon nopeammin ohi. [/quote] Me ainakin miehen kanssa on viimeiset kerrat muutettu kahdestaan. Joten ihan samalla tavalla olen kantanut kun hänkin. Ja toivottavasti vika muutto aikoihin on parin viikon päästä taas. Tähän tietoon kaksistaan tehdään.

[/quote]

Hienoa, kaltaisiasi naisia arvosta paljon, et pelkää että kynsi katkeaa ja muutenkin olet valmis hikoilemaan. Jossain muutoissa missä olen ollut, on tehnyt mieli lähteä vetämään kesken muuton kun rupeaa vituttamaan liian ankarasti. Vapaapäivänä kun olisi muutakin tekemistä kuin muuttaa.

Vierailija
93/93 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:45"]

Mitenkäs nämä muuttohommat sitten, kuinkahan monta muuttoa on jo tähän elämään tehty missä nainen kantaa pari kippoa ja leikkii jotain työnjohtajaa, suu käy taukoamatta, jos kädet ja jalat kävisi yhtä rivakasti kuin suu olisi ne muutotkin paljon nopeammin ohi.

[/quote]

Enpä ole tuollaista muuttoa päässyt todistamaan. Monta sellaista kyllä, missä on talkoissa naisia kantamassa tavaroita, joskus ollut muutama mieskin ja muuttomiehet vieneet isoimmat tavarat. Aina on talkoolaisille jollain tavalla maksettukin. Mutta nämä eivät ole olleet pariskuntien muuttoja, en tiedä niistä sen enempää.