Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailusuhde peruttu? Nuori koirani pissasi miehen takapihan rottinkikalusteille

Vierailija
27.09.2021 |

Koira oli minulla jo ennen kuin tapasin tämän miehen, jonka kanssa näemme ja viestittelemme jo hyvin, hyvin tiiviisti. Koirani on sisäsiisti, mutta vähän hölmö vielä. Nyt viikonloppuna otin koiran ensimmäistä kertaa mukaan miehen kotiin viettääksemme viikonloppu yhdessä tällä kertaa siellä.

Olen itse aivan rakastunut pieneen, kilttiin koiraani, ja myönnän olevani hieman sokea sille, pitävätkö muut koirastani itse asiassa ollenkaan. Mies leikkii sen kanssa ja lähtee pihalle mukaan, eli osallistuu siis koira-arkeen. Hänellä ei kuitenkaan ole koskaan ollut lemmikkejä, paitsi lapsena pari kissaa joita ei juuri muista.

Vierailun viimeisenä päivänä eli eilen aamulla varhain lähdin viemään koiraa tarpeilleen, mies jäi sänkyyn, muttemme ehtineet koiran kanssa pihasta, kun se pissasi kuistin rottinkisohvan reunaan. Puhdistin pissan huolellisesti, ja palasin kertomaan asiasta.

Mies meni kuistille, tuijotti märkää länttiä kivetyksessä, ja pyysi hyvin ystävällisesti meitä poistumaan kuitenkin sanoen, että koirakin on taas tervetullut kun se on vähän kasvanut.

Kuten sanoin, tavallisesti olemme yhteydessä hyvin tiiviisti, oikeastaan niin tiiviisti että vapaa-aikani menee tällä hetkellä koiraan ja mieheen sataprosenttisesti, mutta miehestä ei nyt ole käytännössä 24 tuntiin kuulunut yhtään mitään. Itse ne kehtaa kysyä perään, koska hävettää, vaikka koira ei tehnyt tahallaan.

Ehkä aikuisesta ihmisestä on vaikea koulia koiraihmistä, kun koiriin ei ole koskaan ollut mitään kosketusta? Ja eikö kuulostakin siltä, että mies ei itse asiassa tykkää koirastani ylipäätään, jolloin pissa rottinkisohvassa katkaisi vain kamelin selän?

Suhde vaikutti lupaavalta, mutta näyttää tosiaan siltä, että ajankohta tai suhteellisen pysyvät olosuhteet (eli koira) eivät ole parhaat mahdolliset.

Onko suhde peruttu? Jos kuvittelette itsenne miehen asemaan, olisinko minä (ja koirani…) enää tervetullut osaksi elämäänne?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä ketjusta mieleen, kun tapasin ekaa kertaa mieheni, niin mulla oli pentukoira silloin ja se pissasi sohvalle, johon mies istui. Kun mies nousi seisomaan, niin iso ja märkä kusiläntti vaan loisti takapuolessa. Hävetti ja nauratti 😂🤦‍♀️ Onneks mieski otti huumorilla ja yhessä ollaan oltu 10vuotta. Sama koiraki meillä vielä on, tosin aikuinen jo 🤭

Että joo, tosi lapsellista tuollanen, sehän on vielä pentu ja on kyllä ymmärrettävää että vahinkoja voi sattua ja se on täysin normaalia. En kahtelis tuollasta ukkoa, menkööt menojaan 🤦‍♀️

Vierailija
62/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten koiran kusi puhdistetaan sohvasta? Pilallahan se on.

Rottingista??? Ihan vaikka vedellä ja pesuaineella???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tyttö- vai poikakoira? Minkä ikäinen?

Osoittaa kysyjän tietämättömyyttä koira-asioista, joten turhaan kyselet, kun et kuitenkaan osaisi auttaa.

Vierailija
64/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli tästä ketjusta mieleen, kun tapasin ekaa kertaa mieheni, niin mulla oli pentukoira silloin ja se pissasi sohvalle, johon mies istui. Kun mies nousi seisomaan, niin iso ja märkä kusiläntti vaan loisti takapuolessa. Hävetti ja nauratti 😂🤦‍♀️ Onneks mieski otti huumorilla ja yhessä ollaan oltu 10vuotta. Sama koiraki meillä vielä on, tosin aikuinen jo 🤭

Että joo, tosi lapsellista tuollanen, sehän on vielä pentu ja on kyllä ymmärrettävää että vahinkoja voi sattua ja se on täysin normaalia. En kahtelis tuollasta ukkoa, menkööt menojaan 🤦‍♀️

Onnea, löysit itsellesi koiranoissaleikkeistä tykkäävän puolison. Ilmeisesti olette yhtä kuvottavia, kun kustu sohva on molemmille naurun asia.

Siinäpä tosi fiksu ihminen!

Vierailija
65/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin harmistuisin vaikka olen ihan koirallinen ihminen. Toki minulla on narttuja jotka on tässä suhteessa paljon fiksumpia. Mutta jos mies sen aloittajan tapaan siivoaisi ja pahoittelisi niin en minä nyt mitään välejä pistäisi poikki tai kiukuttelisi. Toivoisin että ois fiksumpi ja tarkempi jatkossa, vahinkoja sattuu ja tästä eteenpäin.

Vierailija
66/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei jatkoon. Mun koira oli ekaa kertaa miehen luona yökylässä ja sillä oli onnettomalla alkanut ripuli. No aamulla en herännyt sen ulospyyntöyrityksiin (se ei vingu vaan kävleee ovea kohti ja takaisin) ja se onneton oli sitten päästellyt hätänsä kylppärin lattialle. Mies oli kävelyttänyt koiran ja siivonnut sotkut. Tuumas mulle että kiva kun se osaa käydä vessassa. 

Mitenhän tuo sun tapailukaverisi olisi reagoinut asiaan? Ei kuulosta kovin empaattiselta tyypiltä....

Vierailija
67/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde on tapailuvaiheessa, ei vielä mikään elämää suurempi rakkaustarina. Ilmiselvästi mies nyt miettii, haluaako aloittaa seurustelun koiran kanssa -sitähän se on, jos kumppanilla on koira. Sinä ap et ole miehen mielestä niin kiinnostava, että olisi valmis elämään koiran kanssa.

Miehen reaktio on ihan asiallinen. Jos olisi raivonnut, huutanut tms, niin ymmärtäisin sinun reaktiosi, mutta mies kohteliaasti pyytää poistumaan. Täysin ymmärrettävää, jos koira kuseksii kalusteisiin. Onko sinulla ap jokin sokea piste koirasi suhteen?

Vierailija
68/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhde on tapailuvaiheessa, ei vielä mikään elämää suurempi rakkaustarina. Ilmiselvästi mies nyt miettii, haluaako aloittaa seurustelun koiran kanssa -sitähän se on, jos kumppanilla on koira. Sinä ap et ole miehen mielestä niin kiinnostava, että olisi valmis elämään koiran kanssa.

Miehen reaktio on ihan asiallinen. Jos olisi raivonnut, huutanut tms, niin ymmärtäisin sinun reaktiosi, mutta mies kohteliaasti pyytää poistumaan. Täysin ymmärrettävää, jos koira kuseksii kalusteisiin. Onko sinulla ap jokin sokea piste koirasi suhteen?

No ei kyllä ole asiallinen reaktio noin mitättömästä asiasta.

Minustakaan ei ole mitenkään asiallista pyytää poistumaan vaan tosi kummallista ylireagointia. Asiallista olisi ollut antaa aloittajan+koiran lähteä aikanaan, siis ilman että tuo vahinko olisi vaikuttanut lähtöaikaan. Toki asiasta olisi voitu jutella heti tai myöhemmin.

Minusta oli epäreilua tuolla tavalla lähettää toinen kotiinsa ihmettelemään. Kuulostaa oudolta ja jos tapailu jatkuu niin kannattaa ehkä ottaa asia puheeksi ja tarkkailla jatkossakin että onko vastaavia reaktioita.

Vierailija
69/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina haukutaan,kun miehet elää kuin jossain sikolätissä. Sitten kun joku mies on sen verran sisäsiisti, että välittää kodistaan ja sen siisteydestä, alkaakin ruikutus. Että ei pienet koiran pissat ja oksennukset nyt ketään voi haitata.

Toivottavasti mies löytää kunnollisen naisen. Ap se ei ole.

Vierailija
70/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua pyydettäisiin poistumaan yhteisen yön jälkeen saisi ihmeitä tapahtua, että palaisin. Ihan riippumatta syystä. En hyväksyisi niin nöyryyttävää kohtelua.

Vierailija
71/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun kotia aletaan heti tuhoamaan koiran eritteillä, niin ei tarvitse tulla toista kertaa. Ymmärrän miestä.

Sama. Itsellänikin on koira, mutta minun luokseni ovat tervetulleita vain eläimet, jotka osaavat käyttäytyä.

Ap on lisäksi aivan vähämielinen, jos ei tajua, että kun poikakoira jää nuuhkimaan jotain, seuraavaksi nostetaan koipea. Joten pissaharjoitteluvaiheessa koiran EI anneta jäädä nuuhkimaan mitään, mihin ei saa kusta.

Ap ei selvästi ole ollut lainkaan niin valppaana, kuin koiranomistajan tulee koulutuksessa olevan koiran kanssa olla. Varsinkin muiden nurkissa.

Vierailija
72/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä Sylvi! Koiran pienet jätökset ei todellakaan haittaa yhtikäs mitään.

Jätä se sika! Siis mies vai mikä tuo nyt onkaan<-mies ei välittäisi pätkääkään

Mua haittaa jo ihan hygieniasyistä. Kaikki eivät nauti niistä koiran eritteistä kuten ilmeisesti sinä teet.

Kyllä, jätä se mies. Hän ansaitsee parempaa!

Jonkun uroskoiran aamupissa sitäpaitsi haisee ihan kammottavalta, kun on koko yön virtsa väkevöitynyt, kuten ihmisilläkin. Ja jos kyseessä oli oikea rottinkisohva, eikä siis polyrottinkin, virtsa voi myös värjätä sitä, ja imeytyä rottinkiin niin, ettei todellakaan lähde millään pienellä pyyhkimisellä mihinkään.

Mieti ap siltä kannalta, että jos olisitte sinun luonasi, ja mies olisi kusaissut SINUN terassisohvasi kulmaan? Olisitko tyytyväinen?

Ei se koiran kusi ole yhtään sen ihanampaa ainetta kuin aikuisen miehenkään. Kusi on kusta. Sen paikka ei ole terassilla, eikä sohvassa.

Vierailija
73/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pidetään ovesta ulos mennessä lyhyessä hihnassa kunnes ollaan jonkin matkan päässä talosta eikä sen anneta pysähtyä koskaan heti oven eteen pissalle. Oppii nopeasti pissaamaan vasta vähän kauempana. Inhottaa kaupungissakin kun ihmiset antaa koirien pissailla ihan oven eteen ja porttikongit ja sisäpihatkin löyhkää kuselle. (Tykkään koirista mutta ihmisten ilmoilla niiden pitää käyttäytyä.)

Vierailija
74/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakaan ei ole mitenkään asiallista pyytää poistumaan vaan tosi kummallista ylireagointia. Asiallista olisi ollut antaa aloittajan+koiran lähteä aikanaan, siis ilman että tuo vahinko olisi vaikuttanut lähtöaikaan. Toki asiasta olisi voitu jutella heti tai myöhemmin.

Minusta oli epäreilua tuolla tavalla lähettää toinen kotiinsa ihmettelemään. Kuulostaa oudolta ja jos tapailu jatkuu niin kannattaa ehkä ottaa asia puheeksi ja tarkkailla jatkossakin että onko vastaavia reaktioita.

Omasta kodistaan voi kyllä pyytää ketä hyvänsä poistumaan ihan koska hyvänsä, ja on aivan asiallista.

Jos koira kusee sopimattomaan paikkaan, se on aivan sama kuin aikuinen ihminen kusisi, koska se koira on omistajansa vastuulla kaiken aikaa. Ymmärtäisittekö miehen reaktion, jos ap olisi itse lorottanut terassille?

Nuoren koiran kanssa vastuullinen koiranomistaja käyttää sitä riittävän usein pissalla ja myös pitää siellä ulkona silmänsä auki, ettei koipi nouse sopimattomaan kohtaan.

Vierailija
75/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan tulla pissaamaan sinun sohvallesi.

Vierailija
76/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta kodistaan voi kyllä pyytää ketä hyvänsä poistumaan ihan koska hyvänsä, ja on aivan asiallista.

Jos koira kusee sopimattomaan paikkaan, se on aivan sama kuin aikuinen ihminen kusisi, koska se koira on omistajansa vastuulla kaiken aikaa. Ymmärtäisittekö miehen reaktion, jos ap olisi itse lorottanut terassille?

Nuoren koiran kanssa vastuullinen koiranomistaja käyttää sitä riittävän usein pissalla ja myös pitää siellä ulkona silmänsä auki, ettei koipi nouse sopimattomaan kohtaan.

Voi hyvä luoja. :D En ole se jolle vastasit, mutta oletko ihan tosissasi? Koiranpennun vahinkopissa on sama asia kuin jos aikuinen ihminen kusisi mihin sattuu?

Ja kyllähän ihminen tietenkin saa pyytää ketä tahansa poistumaan kotoaan milloin vain. Turha sitten parkua jos toinen ei halua enää palata. Aikuisen ihmisen pitäisi pystyä käsittelemään mielipaha ja konfliktitilanteet muilla tavoin.

Vierailija
77/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä mieheen ( jos hän sinua yhä kiinnostaa) ja pahoittele vielä kerran se vahinko. Kysy jäikö jälki/haju/menikö pilalle? Jos pilalla, niin tarjoudu korvaamaan. Sittenpähän tiedät onko hän päässyt asian yli ja haluaako olla kanssasi tekemisissä enää jatkossa

En tiedä meneekö kotivakuutuksen piiriin kun kyläilijän koira. Tuskin. Mutta voihan sitä tiedustella

Vierailija
78/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti olisin toiminut samoin kuin mies

Kaikki eivät ole koira ihmisiä.Naisena olisin toiminut samoin.Kun toimi mies ystäväsi.En halua pihakalusteisin tai pihalleni koirat kusee ymm.Oli pieni tai suuri koira. Syy miksi mies ystävälläsi ei koiraa,ei pidä sen jätöksistä.Hanki uusi mies jolla koira.Ei tule ongelmia silloin..

Vierailija
79/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui ulkona, ihan perus moka, eli jatkossa koira lyhyessä hihnassa ohi terassin tms. ja vienti ripeästi luvallisille merkkauspaikoille.

Poikakoiria omistaneena vinkki: jo valmiiksi voi hankkia eläinkaupasta ns. poikahousut, jos yhtään epäilyttää, että koira merkkailisi kylässä myös sisällä. Oma koirani valitettavasti teki niin, mikä on erittäin kiusallista. Mutta noi housut kun pistää sille, niin ne jo nolottaa sitä sen verran, ettei kehtaa nostaa jalkaa, ja vaikka kehtaisi, pissa jäisi housuihin.

Ja se mies; ehkä ihan hyvä että kävi näin, pienet vastoinkäymiset tuo tuoreen kumppanin todellisen luonteen esiin.

Vierailija
80/90 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n reaktio vasta järkevä onkin, kirjoittelee vauvapalstalle, eikä yritä henkilökohtaisesti selvittää asiaa?! Siinä tulee ap.n todellinen luonne esiin, ei vaan voi myöntää, että mokasi koiransa kanssa ja joku voi siitä pahastua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme