Tapailusuhde peruttu? Nuori koirani pissasi miehen takapihan rottinkikalusteille
Koira oli minulla jo ennen kuin tapasin tämän miehen, jonka kanssa näemme ja viestittelemme jo hyvin, hyvin tiiviisti. Koirani on sisäsiisti, mutta vähän hölmö vielä. Nyt viikonloppuna otin koiran ensimmäistä kertaa mukaan miehen kotiin viettääksemme viikonloppu yhdessä tällä kertaa siellä.
Olen itse aivan rakastunut pieneen, kilttiin koiraani, ja myönnän olevani hieman sokea sille, pitävätkö muut koirastani itse asiassa ollenkaan. Mies leikkii sen kanssa ja lähtee pihalle mukaan, eli osallistuu siis koira-arkeen. Hänellä ei kuitenkaan ole koskaan ollut lemmikkejä, paitsi lapsena pari kissaa joita ei juuri muista.
Vierailun viimeisenä päivänä eli eilen aamulla varhain lähdin viemään koiraa tarpeilleen, mies jäi sänkyyn, muttemme ehtineet koiran kanssa pihasta, kun se pissasi kuistin rottinkisohvan reunaan. Puhdistin pissan huolellisesti, ja palasin kertomaan asiasta.
Mies meni kuistille, tuijotti märkää länttiä kivetyksessä, ja pyysi hyvin ystävällisesti meitä poistumaan kuitenkin sanoen, että koirakin on taas tervetullut kun se on vähän kasvanut.
Kuten sanoin, tavallisesti olemme yhteydessä hyvin tiiviisti, oikeastaan niin tiiviisti että vapaa-aikani menee tällä hetkellä koiraan ja mieheen sataprosenttisesti, mutta miehestä ei nyt ole käytännössä 24 tuntiin kuulunut yhtään mitään. Itse ne kehtaa kysyä perään, koska hävettää, vaikka koira ei tehnyt tahallaan.
Ehkä aikuisesta ihmisestä on vaikea koulia koiraihmistä, kun koiriin ei ole koskaan ollut mitään kosketusta? Ja eikö kuulostakin siltä, että mies ei itse asiassa tykkää koirastani ylipäätään, jolloin pissa rottinkisohvassa katkaisi vain kamelin selän?
Suhde vaikutti lupaavalta, mutta näyttää tosiaan siltä, että ajankohta tai suhteellisen pysyvät olosuhteet (eli koira) eivät ole parhaat mahdolliset.
Onko suhde peruttu? Jos kuvittelette itsenne miehen asemaan, olisinko minä (ja koirani…) enää tervetullut osaksi elämäänne?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Sen, että mies harmistui koiranpissasta , voin vielä ymmärtää. Mutta se, että hän kutsui teidät poistumaan asunnostaan, saa jotenkin vairoituskellot soimaan. Ei kiva ele.
Minä voin tuonkin vielä ymmärtää, jos mies oli itsekin yllättynyt miten koville otti koiran pissavahinko ja tarvitsi aikaa asian käsittelyyn. Jos hän koki, että nyt tässä tilanteessa hän ei pysty jatkamaan hyväntuulista yhdessäoloa, niin ehkä oli parempi että hän pyysi vieraita lähtemään. Toki tuossa kohtaa olisi voinut ehkä tarkemmin kertoa, miksi kokee nyt paremmaksi, että vieraat lähtevät.
Mutta en tyrmäisi vielä tuon perusteella, ennen kuin siitä on jälkeenpäin keskusteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivosit jäljet? No kyllähän koirankusi imeytyy huokoiseen rottinkiin, eli vahinko on jo tapahtunut.
Ehkä et miehen mielestä esim. pahoittelut oikeaa asiaa, ja hän varmaan mietti jo tuhoutunutta sohvaa.
Harmi.
Pikkutarkka ja huithapeli eivät sovi yhteen, eli sikäli et varmaan oo oikea miehelle, jos et edes näe ongelmaa.
Rottinkisohva ei todellakaan mene pilalle yhdestä, saman tien siivotusta pissasta. Tällaisia tai hygieniaan liittyviä kommentteja kirjoittavat eivät selvästikään ole koiraihmisiä, eikä heillä ole kokemusta koiranpissojen siivouksesta. Todellisuudessa, jos ap ei olisi asiasta kertonut, mies ei olisi huomannut koko asiaa. (Hyvä silti että kertoi, saattoi säästää molemmilta huomattavasti aikaa.)
Samaa mieltä. Siivottu koiran pissa ei jää haisemaan. Jos samaan kohtaan pissataan jatkuvasti, niin silloin voi jäädä, vaikka siivottasiin kunnolla, koska kyllähän ihan pieniä määriä voi jäädä sinne väleihin. Mutta niin pieniä, että ne ei haise, eikä ole millään tavalla vaarallisia, kun nyt ei rupea sitä rottinkisohvan kulmaa sentään nuolemaan (tuskin olisi vaarallista sittenkään, mutta en suosittele kokeilemaan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivosit jäljet? No kyllähän koirankusi imeytyy huokoiseen rottinkiin, eli vahinko on jo tapahtunut.
Ehkä et miehen mielestä esim. pahoittelut oikeaa asiaa, ja hän varmaan mietti jo tuhoutunutta sohvaa.
Harmi.
Pikkutarkka ja huithapeli eivät sovi yhteen, eli sikäli et varmaan oo oikea miehelle, jos et edes näe ongelmaa.
Rottinkisohva ei todellakaan mene pilalle yhdestä, saman tien siivotusta pissasta. Tällaisia tai hygieniaan liittyviä kommentteja kirjoittavat eivät selvästikään ole koiraihmisiä, eikä heillä ole kokemusta koiranpissojen siivouksesta. Todellisuudessa, jos ap ei olisi asiasta kertonut, mies ei olisi huomannut koko asiaa. (Hyvä silti että kertoi, saattoi säästää molemmilta huomattavasti aikaa.)
Aito rottinki todellakin kärsii virtsasta, riippuen myös rakenteesta ja sidoksista puhdistus on lähes mahdoton tehdä täysin, kun eritettä on jo päässyt sidoksien väliin. Niiden puhdistus ei todellakaan onnistu pelkällä rätillä.
Oli sellainen reaktio mieheltä, että elämä koiran kanssa tuskin tulee onnistumaan häneltä. Mielestäni on myös aika käsittämätöntä, että hän pyysi teitä poistumaan. Itse tekisin tuossa tilanteessa kyllä johtopäätökset.
On ymmärrettävää että 8 kk ikäiselle koiralle sattuu joskus vahinko.
Itselläni on kaksi keskikokoista aikuista koiraa (3 v ja 8 v), eikä niille satu minkäänlaisia eritevahinkoja edes kerran vuodessa. Koirien kanssa eläminen ei tarkoita sitä että kahlataan jatkuvasti oksennuksissa ja eritteissä.
Vierailija kirjoitti:
Miten koiran kusi puhdistetaan sohvasta? Pilallahan se on.
Terassin sohvasta oli kyse. Ap puhui rottingista, mutta voi myös olla polyrottinkia, joita nykyisin on todella paljon. Kyseessä on siis luultavasti muovinen sohva, jossa on irrotettavat toppaukset. Koira ei pissinyt sohvan istuimen päälle, vaan sohvan jalkaan. Ja se jalka on joko muovirottinkia tai puurottinkia. Kyllä sen aika hyvin ihan pesuaineliuoksella ja hyvällä huuhtelulla saa puhdistettua. Eikä tässä mies ollut ainakaan heti uutta sohvaakaan vaatimassa.
Eläintarvikekaupoista saa erilaisia puhdistusaineita ja hajunpoistajia, joilla voi puhdistusta vielä viimeistellä. Ap:llä on näitä varmaan kotonaan, mutta ei ehkä saapunut yökylään koko puhdistusvälinearsenaalin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
360 asteen käännös ja juokse!
Pyörähdä ympäri ja juokse päin miestä? Miksi?
Pyytääkö mies myöhemmin ap:n ja vauvan poistumaan, kun vauva puklasi villamatolle ja teki selkäkakat sohvalla maatessaan?
Eikö tämä siis tapahtunut ulkona? Senhän voi huudella letkulla tai ämpärillä koko lattian helposti. Mitä ihmettä mies silloin tekee, jos vaikka ulkona lentävät lintu kakkaa pihakalusteelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehellä ole mitään syytä murjottaa. Sinä siivosit koirasi jäljet ja kerroit asiasta heti.
Ehkä tuo on vain tekosyy miehelle ottaa etäisyyttä. Itse en seurustelisi koiraihmisen kanssa alunperinkään koska en erityisesti pidä koirista. Jos meillä kuitenkin on kylässä koira syystä x, tiedän hyvin jo sen tullessa sisään että vierailuun liittyy riskejä. Vahinkopissa, oksennus, ripuli... Turha niistä siinä vaiheessa on nokkiinsa ottaa.
Olen kyllä eri mieltä. Jos minun luokseni tulee vieraita niin totta kai odotan näiden osaavan myös käyttäytyä! Pätee niin koiriin kuin lapsiinkin, en katsoisi hyvällä jos kumpikaan kävisi rottinkisohvalla pissillä.
Olen eri, mutta kommentoin silti. Lähtökohtaisesti tietysti on mielestäni koiranomistajan (tai lapsen vanhemman) vastuulla katsoa ja varmistaa, että koirat (ja lapset) käyttäytyy, eikä sotke. Jos on esimerkiksi aikuinen koira, jolla on taipumusta merkkailla sisällä, niin mielestäni siitä kerrotaan etukäteen, jotta kutsu voidaan tarvittaessa perua - jos ei peruta, niin tiedostetaan se riski, että jalka saattaa nousta. Koirat (tai lapset) ei kuitenkaan ole koneita, eikä kukaan voi mitenkään varmistaa, ettei mitään yllättävää joskus sattuisi. Itse ainakin lapsivieraiden tullessa olen varautunut siihen, että jotain menee rikki ja sotkua syntyy, vaikka oletankin, että vanhemmat lasta melko tarkasti vahtivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen, että mies harmistui koiranpissasta , voin vielä ymmärtää. Mutta se, että hän kutsui teidät poistumaan asunnostaan, saa jotenkin vairoituskellot soimaan. Ei kiva ele.
Se, että koiranomistajien mielestä pissat ei haittaa mitään, pistää varoituskellot soimaan. Onko pissa aamupuurossa ja kengässä ok? Aika monelle näyttää olevan.
Jos me nyt luetaan samaa ketjua, niin mielestäni tässä puhutaan pissaläntistä rottinkilalusteen jalassa. Tai sitten multa on jäänyt jokin viesti huomaamatta.. Kumma juttu.
Vierailija kirjoitti:
Miten koiran kusi puhdistetaan sohvasta? Pilallahan se on.
Tässä on kyse ulkona olevasta sadettakin kestävästä ulkokalusteesta, johon joutuu ulkona ollessaan paljon pahempaakin kuin pissa, esimerkiksi linnunkakkaa, siitepölyä, homeitiöitä, ilmansaasteita jne...
Aika ymmärtämätön mies. 8kk ikäinen koira vielä opettelee mitä saa tehdä ja kusi kuitenkin ulos ja sinä siivosit kaiken heti. En näkisi tuossa itse mitään ongelmaa. Menisi heti myös mielenkiinto tuohon ihmiseen kun noin pikkutarkka. Luultavasti olisi ajan myötä tulisi yhteentörmäyksiä muusta turhasta asiasta.
Ymmärrä nyt ap, se mies ei tykkää koirastasi, eikä myöskään sinusta riittävästi. Olet hänelle vain ajankulu, tuskin sitäkään enää. Ei halua jatkaa enää sun kanssa.
No kyllä esim aikuinen koirakin voi vaikka oksentaa matolle vaikka olisi miten koulutettu.Eli tuollaisella asenteella oleva mies ei todellakaan sovi koiraihmisille.Miten lie olisi lapsien laita?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä siis tapahtunut ulkona? Senhän voi huudella letkulla tai ämpärillä koko lattian helposti. Mitä ihmettä mies silloin tekee, jos vaikka ulkona lentävät lintu kakkaa pihakalusteelle?
Onko sillä linnullakin naru kaulassa ja ihminen toisessa päässä?
Tämmöisiä nämä Porvoolaiset miehet ovat!
Olit vaan miehelle pllureikä. Sillä on parempi nainen odottamassa. Tuo oli vain hyvä tekosyy päästä sinusta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehellä ole mitään syytä murjottaa. Sinä siivosit koirasi jäljet ja kerroit asiasta heti.
Ehkä tuo on vain tekosyy miehelle ottaa etäisyyttä. Itse en seurustelisi koiraihmisen kanssa alunperinkään koska en erityisesti pidä koirista. Jos meillä kuitenkin on kylässä koira syystä x, tiedän hyvin jo sen tullessa sisään että vierailuun liittyy riskejä. Vahinkopissa, oksennus, ripuli... Turha niistä siinä vaiheessa on nokkiinsa ottaa.
Olen kyllä eri mieltä. Jos minun luokseni tulee vieraita niin totta kai odotan näiden osaavan myös käyttäytyä! Pätee niin koiriin kuin lapsiinkin, en katsoisi hyvällä jos kumpikaan kävisi rottinkisohvalla pissillä.
Olen eri, mutta kommentoin silti. Lähtökohtaisesti tietysti on mielestäni koiranomistajan (tai lapsen vanhemman) vastuulla katsoa ja varmistaa, että koirat (ja lapset) käyttäytyy, eikä sotke. Jos on esimerkiksi aikuinen koira, jolla on taipumusta merkkailla sisällä, niin mielestäni siitä kerrotaan etukäteen, jotta kutsu voidaan tarvittaessa perua - jos ei peruta, niin tiedostetaan se riski, että jalka saattaa nousta. Koirat (tai lapset) ei kuitenkaan ole koneita, eikä kukaan voi mitenkään varmistaa, ettei mitään yllättävää joskus sattuisi. Itse ainakin lapsivieraiden tullessa olen varautunut siihen, että jotain menee rikki ja sotkua syntyy, vaikka oletankin, että vanhemmat lasta melko tarkasti vahtivat.
Juurikin näin. Olen tuo ensimmäinen kommentoija.
On ihan ok olettaa että lemmikinomistajat ja lasten vanhemmat minimoivat sotkun ja siivoavat omat ja lastensa/lemmikkiensä jäljet. Vahinkoja kuitenkin sattuu ja se täytyy jokaisen tiedostaa. Voihan sitä aikuinenkin vaikka itse yksin kotonaan oksentaa matolle jos raivokas vatsatauti yllättää. Isäni pa skoi kerran sohvalle kun kärvisteli noroviruksen kourissa.
Vastaavasti ystäväni oli pienten lastensa kanssa käymässä meillä, ja taapero pissasi vastapestylle isolle matolle kun ei ehtinyt vessaan. Samalla kastuivat kenkäni joita lapsi lainasi kun oli hauskaa läpsytellä isot kengät jalassa ympäriinsä. Totta kai se harmittaa, mutta jos se olisi ylitsepääsemätöntä niin ei pitäisi suostua vierailuun alun alkaenkaan.
Itselleni olisi kyllä iso turn-off noin kylmä reagointi mieheltä. Vahinkoja sattuu elämässä tosiaan, ja etenkin kun oma-aloitteisesti putsasitkin sotkun, niin kyllä melkein olankohautuksella voisi normaalin rento ihminen suhtautua asiaan. Varsinkin, jos todella pitäisi sinusta! Nyt tuosta tulee vaikutelma, että hänellä on hyvin jäykät raamit ja kulissit joita ei sopisi arkisella elämisellä vahingossakaan kupruttaa.