Olen 34 v ja en ole varma haluanko sittenkin vielä lisää lapsia
Tiedän jo että tästä tulee täällä lokaa niskaan, mutta kirjoitan silti, koska aina täällä saa myös muutaman neutraalin ja järkevän vastauksen 😄
Olen 34v, täytän tänä vuonna 35v. Minulla on edellisestä liitosta 2 lasta jotka ovat pieniä koululaisia nyt. Erosta on 5 vuotta. Minulla on tuore suhde; n. puoli vuotta vanha. Uusi mies ei ole tavannut lapsiani eikä hän todennäköisesti halua omia lapsia.
Suhde on hyvä, mutta minua kuitenkin vaivaa se että mies ei halua lapsia. Tuntuu että mitä vanhemmaksi tässä tulen (ja aika käy vähiin), sitä enemmän olen kaivannut vielä kolmatta lasta. En tiedä kuinka paljon se jäisi harmittamaan jos miehen takia tavallaan luovun siitä asiasta. Toki eihän minulla myöskään vielä olisi sitäkään miestä jonka kanssa tehdä lapsi, eikä sellaista välttämättä enää ehdi löytämään.
Mitä nykyisiin lapsiin tulee niin kuopus (7v tyttö) odottaa kovasti että saisi pikkusisaruksen ja kyselee sitä aika ajoin (olen kyllä kertonut että on epätodennäköistä). Esikoinen (10v poika) ei omaa asiasta mitään vahvaa mielipidettä mutta uskon että hänelle pikkusisarus olisi ihan iloinen asia koska tykkää ja on kiinnostunut kaveriperheiden pikkuisista aina. En siis usko että nykyisten lasten elämä lentäis kaivoon pikkusisaruksen myötä
No siis, kannattaako lapsihaaveista luopua miehen vuoksi?
Kommentit (18)
Riippuu siitä rakastatko häntä enemmän kuin itseäsi. Onko pahempi asia oma kärsimyksesi siitä ettet lisääntynyt vai lapsen kärsimys siitä että lisäännyit?
Jos lapsia hankkii pitää niistä pitää huolta eikä pakottaa mukaan uusperheristiinrastiinsikiämisiin.
Elät siis alkuhuumaa. Onko edellinenkin satsi hankittu alkuhuumassa?
Alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalle herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä ja hän aloittaa niistä mankumisen.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tarvitse enempää kuin kaksi lasta.
Tarvitset minut mihin?
(Uuden vuosituhannen kymmeneen käskyyn kuuluu: "Älä hanki enempää kuin kaksi lasta")
Vierailija kirjoitti:
Alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalle herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä ja hän aloittaa niistä mankumisen.
Lapsihalu ei liity alkuhuumaan vaan olen aina halunnut.
Edellisiä ei tehty alkuhuumassa vaan 5 vuoden yhdessäolon jälkeen.
Ihminen on sukua apinalle, ei joutsenelle. Geenipooli monipuolistuu, jos sikiää monelle eri pojalle. Näin tulee useampia eri geeniyhdistelmiä.
Normaali luonnon kiertokulku:
Paritellaan pojan 1 kanssa, porsitaan, erotaan.
Paritellaan pojan 2 kanssa, porsitaan, erotaan.
Paritellaan pojan 3 kanssa, porsitaan, erotaan.
Paritellaan pojan 4 kanssa, porsitaan, erotaan.
Paritellaan pojan 5 kanssa, porsitaan, erotaan.
jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli päätös siitä tehtiin alkuhuumassa, aivan kuten lainaamassasi viestissä todettiin.
On hyvä miettiä muitakin kuin itseään. Ei ole inhimillistä lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli päätös siitä tehtiin alkuhuumassa, aivan kuten lainaamassasi viestissä todettiin.
On hyvä miettiä muitakin kuin itseään. Ei ole inhimillistä lisääntyä.
No eihän tehty kun se tehtiin viiden vuoden kohdalla 😄 Olet yksinkertaisesti väärässä.
Jos haluaisit vielä lapsia, sinun pitäisi löytää mies nopeasti ja edetä suhteessa lapsentekovaiheeseen nopeasti. Kuinka todennäköisenä pidät sitä? Ja mitä se tarkoittaisi olemassa olevien lastesi kannalta? Lapset nyt usein kyselee pikkusisarusten perään, mutta se ei tarkoita että he tajuaisivat mitä se todella tarkoittaa. Jos mietit asiaa yhtään järjellä, käsittelet nyt sen surusi ettei kolmatta lasta tullut ja keskityt nauttimaan siitä mitä on. Aika loppuu, nopea eteneminen suhteessa on riski ja sinun tulee ajatella niitten olemassa olevien lastesi etua ensin.
Tää on totaalisen väärä paikka kysyä tällaisia, jos haluaa asiallisia vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsihaaveista ei kannata luopua miehen takia.
Tämä. Lisääntyminen lähtee itsekkäistä tarpeista. Siksi vanhemmat ovat aina itsekkäitä.
Ap:lla on vielä helposti 6 vuotta aikaa löytää mies ja tehdä lapsi. Ihan normaalia saada lapsi vielä +40 vuotiaana, etenkin kun ei ole ensisynnyttäjästä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on vielä helposti 6 vuotta aikaa löytää mies ja tehdä lapsi. Ihan normaalia saada lapsi vielä +40 vuotiaana, etenkin kun ei ole ensisynnyttäjästä kyse.
Tämä. Jos porsii joka vuosi 12-vuotiaasta 50-vuotiaaksi ja saa vaikka nelosia, voi helposti porsia liikakansoitusta 156 kpl suomalaiseen elintasoon.
Jos olet "aina" halunnut kolme lasta, niin kenties sinun kannattaisi tavoitella tätä asiaa - vaikka lähtökohtaisesti pidänkin uusperheitä ongelmallisina. Joutuisit tutustuttamaan uuden miehen aika nopeasti lapsiisi ja aloittamaan lapsen yrityksenkin aika nopeasti ikäsi puolesta.
Nykyinen suhde sinänsä on niin tuore, että tuskin on hirveä tragedia lopettaa se, ja etsiä lapsia haluavaa miestä. Kunhan ei ota ketä tahansa, vaan miehen pitää suhtautua hyvin nykyisiin lapsiisi. Isäpuoli-lapsipuoli-suhde on joidenkin tutkimusten mukaan kaikkein vaarallisin ihmissuhde. Toki on myös mahtavia isäpuolia, esim. lankoni vaikuttaa hoitavan homman loistavasti.
Mieti myös sitä, onko toive kolmannesta lapsesta tosiaan ollut aina voimakas, vai onko se voimistunut iän myötä. Naisen elimistö yrittää "huijata" meitä vielä lisääntymään, kun valomerkki lähestyy. Kaikilla meillä on yksi syntymätön lapsi, sanotaan.
Onko taloutesi niin hyvä, että voisit hankkia kolmannen lapsen itsellisenä? Silloin lastesi elämään ei tulisi uutta miestä.
Ei tosta suhteesta mitään tule, jos lapsi-asiasta ette ole samaa mieltä. Hanki lapsi itsellisesti ja sillä hyvä. Miehiä on maailma täysi, et sä siihen lapsen tekoon miestä tarvitse.
Syntymä on kuolemantuomio :(
Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.