Miehen jatkuvat puhelut
Olen tapaillut muutaman kuukauden ajan kivannäköistä ja koulutettua miestä, asutaan erillämme. Tavataan pari kolme kertaa viikossa. Aika nopeasti viestintä alkoi mennä kummalliseksi. Hän soittaa monta kertaa päivässä. Hän haluaisi puhua päivässä useamman tunninkin puhelimessa, jos en rajoittaisi puheluita niin varmaan puolet vuorokaudesta menisi noin (molemmilla joustava etätyö). Suuttuu/ärsyyntyy jos en vastaa vaikka parin kolmen tunnin sisään tai jos laitan kännykän yöksi tai vaikka kavereita tai perhettäni tavatessani äänettömälle. Mikä voi olla taustalla tässä? Tuntuu kaipaavan loputonta huomiota ja seuraa.
Ei kuitenkaan ole perinteisellä tavalla mustasukkainen niin että kyyläisi ketä tapaan tai vahtaisi miespuolisia kavereitani tms. Mutta haluaisi selkeästi että olen jatkuvasti tavoitettavissa ja valmiina kuuntelemaan ja puhumaan hänen kanssaan.
Mielipiteitä?
Kommentit (81)
No Ap, joko teit oikean ratkaisun?
Varovasti sitten sen jälkeen, tyyppi saattaa olla vaarallinen.
Kuulostaa kovin tutulta. Alkuun tuollainen huomio tuntui kivalta, mutta vähitellen alkoi todella ahdistaa. Hänestä paljastui totaalisen itsekeskeinen ihminen, jolla ei ollut muita merkityksellisiä ihmissuhteita kuin minut (ja lapsensa). Ei minulla ollut aikaa kuunnella häntä loputtomiin, muutakin elämää kun on. Oli lopulta suuri helpotus kun pääsin hänestä eroon.
Ja tosiaan se poliittisten mielipiteiden vyöryttäminen… aargh.
Olen jättänyt monta naista juuri tuommoisen käytöksen takia. Ei mennyt jakeluun, että elämässä on muutakin kuin jatkuva puhelimessa puhuminen.
Rölli vois antaa oman puhelinnumeronsa, vaikka prepaidin. Erittäin tiivistä ihmissuhdetta kaipaaville sokkotreffit.
Tässä ei tarvita mitään muita tietoja kuin se, että mies suuttuu, jos ap ei halua jutella monta tuntia päivässä. Ihan sama miten päin sukupuolet on, jos ihminen suuttuu tuollaisesta asiasta niin hän on sekaisin ja on korkea aika lopettaa suhde ja hakeutua itse terapiaan miettimään, miksi tuollainen touhu ei saanut sinua lopettamaan suhdetta samantien. On suuri riski, että siedät jotain hieman vähemmän rajatonta tapausta vuosia.
Olen muuttanut yhteen papupadan kanssa, ja meillä oikeasti riideltiinkin siitä, että minulla ei ollut lainkaan tilaa omille ajatuksilleni. Ei siinä mitään, jos on puhelias, mutta suhteen edetessä itsekeskeisyys tuli ilmi koko laajuudessaan. Hän puhui päälle, käänsi kaikki keskustelut itseensä ja odotti katkeamatonta, välitöntä huomiota. Mitään ei voinut suunnitella eikä sopia, koska jokainen keskustelu päätyi rönsyilemään hänen menneisyyteensä ja haaveisiinsa, suunnitelmiinsa ja jopa väsyttävyyteen asti joihinkin tarinoihin, joita hän halusi kertoa useiten. Minulle ei jäänyt tilaa olla oma itseni siinä suhteessa. Piti olla vain toiselle kuuleva korva ja ikuinen ymmärtäjä. En voinut käydä edes hierojalla ilman, että hän soitti perään jonkin suht tyhjänpäiväisen asian takia, mikä olisi voinut odottaa siihen asti että pääsen kotiin. Vuoden jälkeen alkoi tuntua siltä, että jatkuva ajatusten keskeyttäminen ja keskittymisen häiritseminen ovat jokin kiinalainen kidutusmuoto :D
Jotain takertumista ja turvattomuuttahan se oli, ihan samanlainen riippakivi se oli kavereilleen. Että saatoimme soittaa tunnin puhelun aamulla, ja puolen tunnin kuluttua hän saattoi soittaa uudelleen kysyäkseen ja kertoakseen kuulumisia. Silloin piti parahtaa, ettei minulle kerry puolessa tunnissa uusia kuulumisia :D
On normaalia jos molemmat ovat todella ihastuneita ja haluavat pitää yhteyttä 24/7 miten unilta ja töiltä kerkeää muttei ole normaalia jos toinen ei ole NIIN kiinnostunut ja toinen sitten painostaa.
Kyllähän kavereiden ja sukulaistenkin kanssa puhutaan maratonpuheluita tai jäädään suusta kiinni jonkun tutun kanssa, mutta jos joku pakottaisi vaikka tekemään näin niin se olisi inhottavaa ja väkinäistä.
Kokisin tuollaisen tyypin hyvin ahdistavana ja heivaisin nopeasti. Varmaan tulisi kirosanoja mukana takertumisesta. En ole kenellekään mitään velkaa.
Minulla on ollut tuollainen mies, emme edes ehtineet alkaa tapailemaan sen enempää, onneksi.
Olin ravintolassa ja tämä mies alkoi tanssittaa minua. En ollut hänestä kiinnostunut, mutta kohteliaisuuttani tanssin muutaman kerran. Sitten hän jäi siihen viereen juttelemaan, mutta sanoin, että täytyy mennä ystävättäreni luo kun olemme tulleet yhdessä. Huomasin, että närkästyi, mutta antoi minun mennä.
Mutta kun ilta loppui hän liimaantui siihen ja tarjosi kyytiä kotiin. Asuin ihan lähellä ja yritin estellä, mutta ei. Onneksi kyytiin tuli myös puolituttu mies niin ajattelin, että pääsen vähemmällä kun suostun. Ihan kiltisti jätti pihaan, onneksi ei tiennyt osoitetta kun vain neuvoin mihin käännytään jne. Mutta kysyi numeroani, en ymmärrä tänä päivänä misi sen annoin. Ehkä ajattelin, että pääsen nukkumaan helpommin.
Mies soitti sitten vielä yöllä kun oli päässyt kotiinsa, olisi varmaan jutellut pitkäänkin, sanoin, että olen väsynyt ja menen nyt nukkumaan.
Mies soitti sitten heti sunnuntaina aamupäivällä. Sitten iltapäivällä ja vielä illalla. Ihmettelin kyllä, mutta en sen kummemmin pohtinut vielä.
Taas seuraavana aamupäivällä jne. Samaa rataa. Monta kertaa päivässä puhelua ja viestiä. Olin silloin lomalla, että olin kotona. Mies oli maanviljelijä.
Aloin sitten lopettaa puheluja lyhyeen. Sanoin, että olen menossa kirjastoon, olinkin oikeasti. Jätin puhelimen kotiin.
Kun tulin niin oli tullut paljon puheluja ja viestejä, missä olet, soita kun tulet, soita!
Soitin ja kysyin mikä on hätänä. Mies alkoi tavalliseen tapaan jaaritella. Sanoin, että luulin olevan jotain tärkeää, en ehdi nyt puhua.
Puhelin soi taas pitkin päiväå mutten vastannut.
Illalla sitten vastasin ja puhuin pitkän puhelun ja sanoin, että olen ajatellut, että ei kannata jatkaa soittelua. En nyt ole siinä tilanteessa, että ehdin tutustua uuteen ihmiseen.
Klo 21.00 lopetin ja sanoin, että alan nyt katsoa elokuvaa.
Vartin päästä puhelin taas pirisi, en vastannut.
Kerran, pari vielä vastasin ja sanoin joka kerta, etten halua enkä ehdi puhua näin paljon ja en muutenkaan halua mitään suhdetta.
Sen jälkeen en vastannut mihinkään puheluun tai viestiin, rumba jatkui kyllä jonkin aikaa. Olisiko pari viikkoa. Onneksi tosiaan ei tiennyt tarkkaan missä asuin, pelkäsin silti, että tulee ovelle. Olisi varmaan tullutkin jos olisi tiennyt.
Kysyin niiltä, jotka tämän miehen tunsivat, että mikä ihme tätä oikein vaivaa. Oli kuulemma juuri mt-ongelmia ja muitakin ongelmia elämässä. Että älä vaan ala mihinkään hänen kanssaan, on mustasukkainen ja vainonnut ja uhkaillut naisystäviään ja ex-vaimoa. Myös naapurien kanssa hankaluuksia.
Tässä tuli pitkä selostus, mutta näillä on sama koodi toimia.
Aloittaja, lopeta yhteydenpito nopeaan, mies muuttuu vaativammaksi ja ei usko tai tajua yhtään mitä hänelle sanoo.
Vaikka ette edes seurustelisi tai tapailisi niin luulee, että olet hänen naisensa kun kuitenkin soittelette.
Vierailija kirjoitti:
Että ei kunnioita rajoja ja vielä suuttuu jos niitä yrittää asettaa, on pelottavaa. Suosittelen että lopetat tuon nyt heti alkuunsa, ennen kuin teidän elämät on ihan kietoutuneet yhteen ja hän on syrjäyttänyt kaiken muun elämästäsi, kun sille muulle ei vain jää aikaa eikä energiaa.
Ei kannata sanoa että olet löytänyt toisen, tai että hän on ahdistava, ettei suutu. Sano vaikka että on nyt sellainen elämäntilanne ettei siihen sovi seurustelu. Kerro sun läheisille että on tuollainen häirikkö ja että laitat siihen yhteyden poikki. Älä päästä sitä sun kotiin kun olet eronnut, ei tiedä mitä se tekee.
Ja älä ilmoita kasvokkain vaan vaikka viestissä tai puhelimessa, jos vaikka kilahtaa.
Joo, turvallisinta tuollaisen oletetusti pakkomielteisen kanssa on vedota siihen, miten itse on ”huono” ihminen versus pienelläkään sanalla vihjata että toisessa olisi mitään vikaa saati että tavannut jonkun muun.
Vierailija kirjoitti:
No Ap, joko teit oikean ratkaisun?
Varovasti sitten sen jälkeen, tyyppi saattaa olla vaarallinen.
Kyllä tein, vaikka vähän pelotti. Nyt jälkeenpäin tuntuu pahalta unelta vain koko suhde.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on rakastunut.
Tai sekaisin
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisyys? Ei ole muita joille avautua arkipäivän asioista, joten avautuu sinulle. Etenkin jos on etätöissä niin ei pääse edes kahvipöytäkeskustelemaan työkavereiden kanssa.
Moni ihminen on yksinäinen mutta ei kuitenkaan käyttäydy noin...
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt monta naista juuri tuommoisen käytöksen takia. Ei mennyt jakeluun, että elämässä on muutakin kuin jatkuva puhelimessa puhuminen.
Onko oikeasti yleistä tuollainen? Mistä ihmiset edes puhuu kaiken aikaa? Ja törkeää olettaa että toisella on vuorokaudessa tuntikausia aikaa roikkua puhelimessa
Miettisin tarkkaan asiaa ennenkun muuttaisin yhteen. Kontrollointi ei yleensä lopu.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen useita naisia, jotka käyttäytyvät ihastuneena noin, miksei siis miehetkin.
Tuolla tavalla käyttäytyvät naiset kyllä irtautuu orastavasta suhteesta hyvinkin herkästi mikäli ei heti alusta asti ole tavoitettavissa ja pidä yhteyttä monta kertaa päivässä.
Toki varmaan irtautuu muutenkin helposti koska uusua on suhteita on löydettävissä heidän mielestänsä loputon määrä ja mikäli ei tyydytä hallinraviettiä niin uutta miesystävää kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kovin tutulta. Alkuun tuollainen huomio tuntui kivalta, mutta vähitellen alkoi todella ahdistaa. Hänestä paljastui totaalisen itsekeskeinen ihminen, jolla ei ollut muita merkityksellisiä ihmissuhteita kuin minut (ja lapsensa). Ei minulla ollut aikaa kuunnella häntä loputtomiin, muutakin elämää kun on. Oli lopulta suuri helpotus kun pääsin hänestä eroon.
Ja tosiaan se poliittisten mielipiteiden vyöryttäminen aargh.
Minkä ikäinen mies ja mistä päin Suomea?
Nimimerkillä "olenko tutustunut exääsi"
Vierailija kirjoitti:
Miettisin tarkkaan asiaa ennenkun muuttaisin yhteen. Kontrollointi ei yleensä lopu.
Yleensä pahenee vaan kun saa toisesta millään tavalla otetta.
Lähinnä kuullostaa henkisesti sairaalta tuo ap:n kuvailema mies.
Olis kärsimystä tuollaisen kanssa olla suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Toi johtaa vaan huonoihin juttuihin. Kaikki punasetliput ylhäällä. Kantsii lopettaa enenku huomaat olevas 10v + lapset parisuhteessa narsistin kanssa.
Samaa mieltä! Nyt sun täytyy osoittaa selkeät rajat eli esim 1-2 puhelua päivässä (koska sulla on muutakin elämää🙂) ja jos suuttuu, niin kannattaa ottaa keskusteluun että voitteko jatkaa suhdetta. Tuossa vaiheessa tapailua on kuitenkin vielä molemmilla omat elämät. Jos mies esittää jo nyt vaatimuksia sun ajasta, eikä ole valmis löysäämään vaatimuksiaan tai muuttamaan toimintatapaansa, on tiedossa kontrollifriikki sekä mahdollisesti naisia alistava henkilö. Eli laita rajat ja katso mitä tapahtuu!
Ammmmuuuuu!
Mitäpä jos kerrot miehelle syysi edes miksi niin... Useimmiten nämä lehmät tekevät tuota, mutta eivät edes kysyttäessä anna vastausta miksi kestää...