Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen jatkuvat puhelut

Vierailija
27.09.2021 |

Olen tapaillut muutaman kuukauden ajan kivannäköistä ja koulutettua miestä, asutaan erillämme. Tavataan pari kolme kertaa viikossa. Aika nopeasti viestintä alkoi mennä kummalliseksi. Hän soittaa monta kertaa päivässä. Hän haluaisi puhua päivässä useamman tunninkin puhelimessa, jos en rajoittaisi puheluita niin varmaan puolet vuorokaudesta menisi noin (molemmilla joustava etätyö). Suuttuu/ärsyyntyy jos en vastaa vaikka parin kolmen tunnin sisään tai jos laitan kännykän yöksi tai vaikka kavereita tai perhettäni tavatessani äänettömälle. Mikä voi olla taustalla tässä? Tuntuu kaipaavan loputonta huomiota ja seuraa.

Ei kuitenkaan ole perinteisellä tavalla mustasukkainen niin että kyyläisi ketä tapaan tai vahtaisi miespuolisia kavereitani tms. Mutta haluaisi selkeästi että olen jatkuvasti tavoitettavissa ja valmiina kuuntelemaan ja puhumaan hänen kanssaan.

Mielipiteitä?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pakkomielteiseltä. Onko hänellä muita ihmisiä elämässään ollenkaan? Jotenkin pelottava

Vierailija
22/81 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen henkilö keväällä ja kolmen kuukauden jälkeen alkoi jo todella ahdistaa. Edes ennalta ilmoitettuna yksin viettämästäni viikonlopusta en saanut olla yksin, vaan minun olisi pitänyt ilmoittaa olevani turvassa vähintään kolme kertaa päivässä. Maanantaina kun aukaisin puhelimen oli minulle tullut 56 puhelua ja 128 viestiä kyseiseltä herralta. Hän suuttui aivan mielettömästi kun en ajatellut hänen kanssaan samalla tavalla eli sitä, että minä olen rauhassa muilta ihmisiltä paitsi häneltä. Otin tiukan puhuttelun ja kysyin, että mitä kohtaa lauseesta: "haluan olla yksin koko viikonlopun", hän ei ymmärtänyt. Minä on yksikkö ja me on monikko. Tuosta meni perjantaihin ja soitin hänelle sitten, että ei pysty. Ihan tarpeeksi stressaan hänen seurassaan ja maanantain käytös sai ahdistuneeksi joten ei tule onnistumaan ja en halua hänestä kuulla enää ollenkaan mitään kanavia pitkin. Koen ettei hän kuuntele minua ja kunnioita minun päätöksiäni..

Hän ei edelleenkään kunnioittanut rajojani ja koitti viikon verran soitella ja laittoi viestiä.

Toivon, ettei sinulla aloittaja ole tuollaista miestä.

Vierailija
24/81 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samanlainen henkilö keväällä ja kolmen kuukauden jälkeen alkoi jo todella ahdistaa. Edes ennalta ilmoitettuna yksin viettämästäni viikonlopusta en saanut olla yksin, vaan minun olisi pitänyt ilmoittaa olevani turvassa vähintään kolme kertaa päivässä. Maanantaina kun aukaisin puhelimen oli minulle tullut 56 puhelua ja 128 viestiä kyseiseltä herralta. Hän suuttui aivan mielettömästi kun en ajatellut hänen kanssaan samalla tavalla eli sitä, että minä olen rauhassa muilta ihmisiltä paitsi häneltä. Otin tiukan puhuttelun ja kysyin, että mitä kohtaa lauseesta: "haluan olla yksin koko viikonlopun", hän ei ymmärtänyt. Minä on yksikkö ja me on monikko. Tuosta meni perjantaihin ja soitin hänelle sitten, että ei pysty. Ihan tarpeeksi stressaan hänen seurassaan ja maanantain käytös sai ahdistuneeksi joten ei tule onnistumaan ja en halua hänestä kuulla enää ollenkaan mitään kanavia pitkin. Koen ettei hän kuuntele minua ja kunnioita minun päätöksiäni..

Hän ei edelleenkään kunnioittanut rajojani ja koitti viikon verran soitella ja laittoi viestiä.

Toivon, ettei sinulla aloittaja ole tuollaista miestä.

Samoja piirteitä on, ei kyllä ihan tuollaista viesti tai puhelumäärää. Onneksi. Hän ei kyllä ole ilmaissut huolta siitä olenko turvassa, vaan vaikuttaa haluavan vain seuraa ja kuuntelijaa jutuilleen. Mutta rajojen kunnioitus on olematonta ja suuttuminen siitä että ei vastaa on pelottavaa.

ap

Vierailija
25/81 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei kunnioita rajoja ja vielä suuttuu jos niitä yrittää asettaa, on pelottavaa. Suosittelen että lopetat tuon nyt heti alkuunsa, ennen kuin teidän elämät on ihan kietoutuneet yhteen ja hän on syrjäyttänyt kaiken muun elämästäsi, kun sille muulle ei vain jää aikaa eikä energiaa.

Ei kannata sanoa että olet löytänyt toisen, tai että hän on ahdistava, ettei suutu. Sano vaikka että on nyt sellainen elämäntilanne ettei siihen sovi seurustelu. Kerro sun läheisille että on tuollainen häirikkö ja että laitat siihen yhteyden poikki. Älä päästä sitä sun kotiin kun olet eronnut, ei tiedä mitä se tekee.

Ja älä ilmoita kasvokkain vaan vaikka viestissä tai puhelimessa, jos vaikka kilahtaa.

Vierailija
26/81 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tarvitse olla mustasukkainen niin kauan kuin tietää koko ajan, missä olet. To että haluaa sinun olevan aina saatavilla, on kontrollointia ja sinun tarkoitus on olla hänen käytettävissä. Ei tuossa sinun parasta ajatella yhtään.

Vierailija
27/81 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ADHD-ystävä, joka voisi roikkua puhelimessa mun kanssa päivittäin tuntikausia, jos antaisin.

En tosin usko, että tässä on ADHD välttämättä kyseessä. Joko harmiton liika huomion haluaminen, eli ehkä pitää jotenkin romanttisena sitä, että eletään symbioosissa 24/7, tai puhtaasti kontrollifriikki. Ei jatkoon.

Vierailija
28/81 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rakastunut.

Vierailija
29/81 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av mammojen kyökkipsykologikomitea kokoontuu jälleen. Ehdottomasti jokainen mies on hullu ja kontrollifriikki teidän mielestänne. Jos nainen toimisi samoin ette te tuollaisia järkeilisi.

Vierailija
30/81 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ADHD-ystävä, joka voisi roikkua puhelimessa mun kanssa päivittäin tuntikausia, jos antaisin.

En tosin usko, että tässä on ADHD välttämättä kyseessä. Joko harmiton liika huomion haluaminen, eli ehkä pitää jotenkin romanttisena sitä, että eletään symbioosissa 24/7, tai puhtaasti kontrollifriikki. Ei jatkoon.

itseasiassa olen joskus pohtinut voisiko hänellä olla ADHD. On todella kärsimätön ja levoton, samalla keskittymisen ja asioiden hoitamisen kanssa paljon ongelmia.

Vierailija
31/81 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itseasiassa olen joskus pohtinut voisiko hänellä olla ADHD. On todella kärsimätön ja levoton, samalla keskittymisen ja asioiden hoitamisen kanssa paljon ongelmia.

tämä siis ap

Vierailija
32/81 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av mammojen kyökkipsykologikomitea kokoontuu jälleen. Ehdottomasti jokainen mies on hullu ja kontrollifriikki teidän mielestänne. Jos nainen toimisi samoin ette te tuollaisia järkeilisi.

Varmaan noin toimivaa naista pidettäisiin takertuvana ressukkana. Normaalia tai tervettä tuo ei mitenkään päin.

Vierailija
33/81 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi johtaa vaan huonoihin juttuihin. Kaikki punasetliput ylhäällä. Kantsii lopettaa enenku huomaat olevas 10v + lapset parisuhteessa narsistin kanssa.

Joo lapset ja yhteinen koti on viimeinen asia mitä kannattaa hankkia narsistin kanssa.

Yhtään mikään siinä, mitä ap kertoi, ei viittaa narsismiin.

Sen sijaan en ymmärrä, miksi ap on ylipäänsä päästänyt asioita näin pitkälle. Miksi ei jo aikaisemmin vetänyt rajojaan? Jos suuttuu, niin sitten suuttuu, ei siitä mene rikki. Ja jos menee rikki, niin parempi että se selviää pian kuin vasta kun suhde on syventynyt.

Vierailija
34/81 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi johtaa vaan huonoihin juttuihin. Kaikki punasetliput ylhäällä. Kantsii lopettaa enenku huomaat olevas 10v + lapset parisuhteessa narsistin kanssa.

Joo lapset ja yhteinen koti on viimeinen asia mitä kannattaa hankkia narsistin kanssa.

Sen sijaan en ymmärrä, miksi ap on ylipäänsä päästänyt asioita näin pitkälle. Miksi ei jo aikaisemmin vetänyt rajojaan? Jos suuttuu, niin sitten suuttuu, ei siitä mene rikki. Ja jos menee rikki, niin parempi että se selviää pian kuin vasta kun suhde on syventynyt.

Hyvä kysymys. Miehen suuttumus on pelottavaa ja toisaalta mukana oli tahto miellyttää toista. Todellakin olisi pitänyt vetää rajat paljon jämäkämmin heti alusta asti.

ap

Vierailija
35/81 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan juuri on perinteisellä tavalla mustasukkainen. Haluaa että olet kokoajan tavoitettavissa ja haluaa olla kokoajan kartalla missä olet ja mitä teet, että olet ainakin puhelimen päässä kokoajan.

Vierailija
36/81 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Juokse!

Vierailija
37/81 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys? Ei ole muita joille avautua arkipäivän asioista, joten avautuu sinulle. Etenkin jos on etätöissä niin ei pääse edes kahvipöytäkeskustelemaan työkavereiden kanssa.

Vierailija
38/81 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hirveä. Vaikkei olisi edes seko (paitsi että on), on äärimmäisen rasittava.

Vierailija
39/81 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Miehen suuttumus on pelottavaa ja toisaalta mukana oli tahto miellyttää toista. Todellakin olisi pitänyt vetää rajat paljon jämäkämmin heti alusta asti.

ap

Ei tuollainen luonnehäiriöinen sekopää ole ihminen mille laitetaan rajoja. Ei ne niistä välitä eikä kunnioita. Tuollainen jätetään tekstarilla ja häivytään heti.

Vierailija
40/81 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyys? Ei ole muita joille avautua arkipäivän asioista, joten avautuu sinulle. Etenkin jos on etätöissä niin ei pääse edes kahvipöytäkeskustelemaan työkavereiden kanssa.

Tuntikausien hölötys on sairasta.