Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä psykologinen häiriö mulla on?

Vierailija
16.11.2014 |

Olen 27-vuotias nainen. Olen suorittanut yo-tutkinnon enkä mitään muuta. Lukioon menin, koska en tiennyt mitä haluan. En tiedä vieläkään.

En ollut koskaan kovin hyvä kouluainessa, keskitasoa, en kympin oppilas, mutta jotkut oli mua huonompia.

Nyt se varsinainen ongelma: mulla on takaraivossa koko ajan sellainen tunne, että olen aika huono. Etten tavallaan edes viitsi yrittää kun epäonnistun kuitenkin.

Mulla on nettiriippuvuus, ja avokki valittaa siitä koko ajan. Ja uhkaa suhteen loppumisella jopa. 

Ja mä en korjaa tilannetta! Mä kuitenkin ajattelen, että olen niin ruma että mies jättää mut.

MULLA EI OLE ELÄMÄSSÄ TAVOITTEITA.

Mä en ole koskaan ollut sillä tavalla vallan-ja huomionhakuinen, että olisin halunnut olla missään luottamustehtävissä mukana.

Ja mun elämä pyörii ulkonäön mukaan. Mä tavallaan tiedä että olen ruma, mutta yritän silti meikillä ja voiteilla  hoitaa sitä. Tietty ruokavalio on ihan ok myös.

Ja se että pitäisi ammatti opiskella, jos tulee nykyisestä duunista monoa yt:n takia, olen ansiosidonnaisen varassa. Ja kun palkka on nyt +2000e/kk, niin miksi toisaalta opiskella. Mistä ammatista tienaa ton verran, mihin mun aivoilla pääsee?

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavasta palautteesta.

Onko kenelläkään suositella jotain kirjoja?

Mitä kirjoja psykiatrit käyttävät opiskellessaan persoonallisuushäiriöistä?

Vierailija
122/178 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, mä opiskelen luovaa alaa ja kärsin aika samoista jutuista kuin sä. Paineet on tosi kovat kun pitäis tuottaa sisältöä ja ratkaisen sen kattomalla jotain random juutuubvideoita päivät pitkät. Mutta mindfulness auttaa aika paljon. Tsekkaa Mark Williamsin tietoinen läsnäolo https://www.booky.fi/tuote/mark_williams/tietoinen_lasnaolo/9789522600684 ja Katri Mannisen blogi http://kutri.net/osiot/hyva-mieli/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOn lohduttanut, mutta lopetin sen. Koska mä en koskaan saanut lohdutusta silloin kun olisin tarvinnut.

Vierailija
124/178 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää.

Nyt kiinnostaa psykedeelit, kun hain niistä tietoa.

Mä en ole koskaan käyttänyt huumeita tai mitään. Mutta jännä ajatus.

Vierailija
125/178 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terapeutin ammattiminän takana onkin samanlainen ilkeä ihminen kuin kaikki muutkin.

Vierailija
126/178 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Taas mä olen valvonut kun en saa nukuttua.

Vierailija
127/178 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikkaatkin tekevät itsemurhia?

Vierailija
128/178 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja upporikkaalla voi olla päihdeongelmia. Ajatelkaa, miksi?
Mulla suurin ongelma on rahanpuute. Mutta saattaisin olla onneton rikkaanakin.
Mä muistan jo lapsuudesta hetkiä, n. 5v olin, ja tunsin masentuneisuutta. Luulin että kaikki tuntee samoin.

Vierailija
129/178 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näkökulmia?

Vierailija
130/178 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaappa passiivis-aggressiivinen eli negativistinen persoonallisuushäiriö.

Vierailija
131/178 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paljon erilaisia mahdollisia persoonallisuushäiriöitä!
Eniten ahdistaa aamuisin.
Välillä tuntuu että olisi ihan sama tappaa itsensä. Koko ajan täytyy tehdä jotain, ja mä en jaksaisi.
Tavallisen ihmisen elämä on melko turhaa.

Vierailija
132/178 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiinnitti huomiotani: Mä en ole koskaan ollut sillä tavalla vallan-ja huomionhakuinen, että olisin halunnut olla missään luottamustehtävissä mukana.

Kummallinen luulo, että vain vallan tai huomion halu ajaa ihmiset luottamustehtäviin mukaan. Ainakin minulla se osallistuminen on velvollisuudentuntoa, ei vallan tai huomionhakua tai pätemisen tarvetta.  

Vierailija
133/178 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sellaista huomiohuoraamista. Esim. lukioaikana jotkut halusivat olla kaikessa oppilaskuntatoiminnassa mukana.

Mun mielestä se on melkein sama asia kuin tyrkkyjulkkis hakee väkisin lehtien palstoille.

Asian eri muoto vain.

Ja en ikinä haluaisi olla tyrkkyjulkkiskaan.

Vierailija
134/178 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä putoa.

Mä tiedän että olen jollain tavalla ärsyttävä, mutta en tiedä mitä teen väärin. Kukaan ei suostu kertomaan mitä vikaa mussa on. Mä arvostan suoraan puhumista.

Vierailija
135/178 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
136/178 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta googletapa epävakaa persoonallisuushäiriö, siinä voi olla jotain tuttua. Minulla on ollut aika samanlaisia tuntemuksia, ikä ja itsetutkiskelu sekä self help -kirjallisuus ovat auttaneet paljon.

Vierailija
137/178 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Self-help, ei ei.
Haluan lukea psykiatrista oppikirjallisuutta.

Vierailija
138/178 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa, muistuu mieleen asioita lapsuudestani.

Kun mä olin pieni, mulla oli eräs sairaus, jouduin olemaan viikon tai kaksi sairaalassa. Mun vanhemmat vain toi ja haki mut pois. Kun jompi kumpi vanhempi tuli hakemaan mua pois sieltä, en olisi halunnut lähteä kotiin, olisin halunnut jäädä sairaalaan.

Ja muiden vanhemmat oli sairaalassa mukana. Vaikka saattoivat olla mua vanhempia.

Pidin niitä lapsia jotenkin vajakkeina, kun eivät pärjää ilman vanhempaa (:/).

Vierailija
139/178 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo etten halunnut lähteä sairaalasta kotiin, kertoo kait ettei mulla ollut kotona kaikki kunnossa?

Vierailija
140/178 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin 17v, join viiniä ja otin rauhoittavia. Mä aloin oksentaa punkkua, ja tosi välkky kaveri luuli että oksennan verta. Ja soitti lanssin. Päädyin sairaalaan, vanhemmat ei tulleet edes hakemaan mua sieltä. Vaikka matkaa oli asunnolta sairaalaan jotain 5km.

Pääsin sairaalasta samana aamuna, ja lähdin bussipysäkille odottaman bussia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi