Ozempic kokemuksia?
Olen varmaan malttamaton, mutta nyt on pari viikkoa takana (=kaksi pistosta, molemmat 0,25mg), enkä ole huomannut mitään muutoksia itsessäni ja ruokahalussani :(
Ozempic on siis pistettävä diabeteslääke, jota voidaan käyttää myös laihdutuslääkkeenä ilman, että on diabetesta.
Millä aikataululla ja/tai annostuksella alkoin tulla jotain muutoksia? Kenelläkään kokemusta?
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitan ensi viikolla ozempicin käytön, minulla ei ole diabetesta, ihan puhtaasti laihdutuksen tueksi. Bmi on yli 30, polvi on ruvennut kiukuttelemaan nopean painonnousun seurauksena. En ole saanut painoa tippumaan kiloakaan puoleen vuoteen. Muutaman päivän kun noudatan maltillista dieettiä, jonka ravitsemusterapeutti minulle teki, tuntuu kuin kuolisin nälkään. 2kk en syönyt mitään herkkuja, olo oli hyvä, mutta paino ei tippunut. Pienikin apu tässä projektissa otetaan vastaan.
Kiinnostaisi tietää, te joilla lääke toimii, kuinka nopeasti huomasitte vaikutuksen nälänsäätelyssä?Tää on just se mitä monikaan ei ymmärrä. Itsekin olen tehnyt elämäntapamuutoksia. Olen vaihtanut kevytmaidon rasvattomaan, olen jättänyt voin ja kerman ihan kokonaan pois, samoin pullat, keksit, sipsit ja jäätelöt. Ostan vain kevyt tuotteita. Koko tänä kesänä en ole syönyt ainuttakaan grillimakkaraa jne. Silti en ole laihtunut yhtään, itse asiassa on tullut 1 kg lisää!
Mä vaan syön liikaa määrällisesti. Terveellinenkin ruoka lihottaa jos sitä syö liikaa, eikä liiku paljon. Ja mulla on 3 lääkettä käytössä jotka kaikki lisää ruokahalua ja muuttaa metaboliaa. En ole ollut aina lihava, näiden lääkkeiden myötä lihosin tolkuttomasti. Ärsyttää kuulla juttuja ihmisiltä, että "joo mä vain vaihdoin maidon rasvattomaan ja laihduin pelkästään sillä niin ja niin paljon". No eipä auta kaikilla.
Joten. Mulla alkaa nyt laihdutuslääkitys tällä merkillä. Tuun siitä sitten kertomaan kun asia etenee.
Ehkä kuitenkin niin, että juuri SIKSI et pysty painoasi hallitsemaan. Et laihdu, jos vaihdat oikean ruuan johonkin "kevyt-ruokaan" ne vain lisäävät nälkää. Mitkään lääkkeet ei tuohon auta, vaan oikea ruoka.
Onko ihminen oikeutettu saamaan tämän pistoshoidon lihavuuteensa, johon toivoo apua, kun omat keinot ei auta...?
Mulle terv.keskuslääkäri sanoi etten voi saada tätä, koska ei ole diabetestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitan ensi viikolla ozempicin käytön, minulla ei ole diabetesta, ihan puhtaasti laihdutuksen tueksi. Bmi on yli 30, polvi on ruvennut kiukuttelemaan nopean painonnousun seurauksena. En ole saanut painoa tippumaan kiloakaan puoleen vuoteen. Muutaman päivän kun noudatan maltillista dieettiä, jonka ravitsemusterapeutti minulle teki, tuntuu kuin kuolisin nälkään. 2kk en syönyt mitään herkkuja, olo oli hyvä, mutta paino ei tippunut. Pienikin apu tässä projektissa otetaan vastaan.
Kiinnostaisi tietää, te joilla lääke toimii, kuinka nopeasti huomasitte vaikutuksen nälänsäätelyssä?Tää on just se mitä monikaan ei ymmärrä. Itsekin olen tehnyt elämäntapamuutoksia. Olen vaihtanut kevytmaidon rasvattomaan, olen jättänyt voin ja kerman ihan kokonaan pois, samoin pullat, keksit, sipsit ja jäätelöt. Ostan vain kevyt tuotteita. Koko tänä kesänä en ole syönyt ainuttakaan grillimakkaraa jne. Silti en ole laihtunut yhtään, itse asiassa on tullut 1 kg lisää!
Mä vaan syön liikaa määrällisesti. Terveellinenkin ruoka lihottaa jos sitä syö liikaa, eikä liiku paljon. Ja mulla on 3 lääkettä käytössä jotka kaikki lisää ruokahalua ja muuttaa metaboliaa. En ole ollut aina lihava, näiden lääkkeiden myötä lihosin tolkuttomasti. Ärsyttää kuulla juttuja ihmisiltä, että "joo mä vain vaihdoin maidon rasvattomaan ja laihduin pelkästään sillä niin ja niin paljon". No eipä auta kaikilla.
Joten. Mulla alkaa nyt laihdutuslääkitys tällä merkillä. Tuun siitä sitten kertomaan kun asia etenee.
Ehkä kuitenkin niin, että juuri SIKSI et pysty painoasi hallitsemaan. Et laihdu, jos vaihdat oikean ruuan johonkin "kevyt-ruokaan" ne vain lisäävät nälkää. Mitkään lääkkeet ei tuohon auta, vaan oikea ruoka.
Inhoan tätä kun mulle puhutaan kuin idiootille. Luuletko etten ole jo kokeillut kaikkea? Ja mä en edes itse ollut kuullutkaan mistään laihdutuslääkkeistä, mun työterveyslääkärini ITSE ehdotti tätä minulle. Siihen kuuluu ravitsemusterapeutilla käyminen ja jatkuva seuranta. Olen tehnyt paljon elämäntapamuutoksia, mulla on ollut sama työterveyslääkäri jo lähes 20 vuotta, joten hän tietää historiani täysin. Ainut asia mitä elämäntapamuutokset on minulle aiheuttaneet on se, etten ole enää ainakaan lihonut lisää viimeiseen 10 vuoteen. Hyvä! Mutta en myöskään laihdu. Mun pitäisi syödä määrällisesti vähemmän, mutta en vaan pysty siihen koska käyttämäni lääkkeet kilkattaa ruokakelloa päässäni jatkuvasti. Vaikka olisin just syönyt.
En ole ollut aina lihava, olen lihonut vain sairauksien ja lääkkeiden takia. Olen ollut täysin hoikka ja urheilullinen nuori, täys tikissä. Nyt yritän saada sitä vanhaa minääni takaisin. Takaisin siihen kuntoon, että pystyn taas liikkumaan ilman kipuja ja normaali ruokarytmi, eikä niin että on 24/7 nälkä ja pätkäpaastoilen.
Jos mulla ei olis ollut mitään itsekuria, painaisin tässä vaiheessa jo varmaan 200 kiloa. Lääkäri sanoi sen mulle. Nyt olen vasta lähestymässä sairaalloisen lihavuuden rajaa ja aion ajoissa tehdä asialle jotakin, joten MIKSI SE ON NIIN VÄÄRIN? Miks pitää tulla negailemaan? Tiedän kyllä, että jokaisella lääkkeellä on sivuvaikutuksia, niitä on tässä jo ihan tarpeeksi ennestään kertynyt. Mutta jos nyt kerrankin saisi jotain positiivisia sivuvaikutuksia. Jää nähtäväksi.
Täysin turha lääke ei diabeetikoille. Ozempic on vain tilapäinen laastari. Heti lääkeen lopetettua suurin osa ihmisistä lihoaa takaisin. Lääkäreiden määrätyt reseptit ovat myös päin puuta. Annostus tulisi jakaa 2-3 pienempään annokseen per viikko. Tämä lieventäisi sivuvaikutuksia huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Täysin turha lääke ei diabeetikoille. Ozempic on vain tilapäinen laastari. Heti lääkeen lopetettua suurin osa ihmisistä lihoaa takaisin. Lääkäreiden määrätyt reseptit ovat myös päin puuta. Annostus tulisi jakaa 2-3 pienempään annokseen per viikko. Tämä lieventäisi sivuvaikutuksia huomattavasti.
Mihin perustat väitteesi? Onko omakohtaista kokemusta, vai perustuuko vain iltapäivälehtien juttuihin? Oletko huomioinut että joillakin lääkkeen käyttö on ollut lyhytaikaista ns. laihdutuskuuriajattelua ja ovat palanneet vanhoihin ruokailutottumuksiin kuten aikaisempien laihdutusyritysten jälkeenkin ja toisilla on mukana selkeä elämäntapamuutos, jota on voinut opetella Ozempicia käyttäessä? En itse ole löytänyt vielä mitään tietoa tai kertomuksia, miten on käynyt esim. 2 vuoden käytön jälkeen, kun on myös 2 vuotta syönyt uudella tavalla ja sisäistänyt sen. Annoskoot, ruokarytmi, ruoan sisältö jne. Laita linkki, jos tästä löydät jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihminen oikeutettu saamaan tämän pistoshoidon lihavuuteensa, johon toivoo apua, kun omat keinot ei auta...?
Mulle terv.keskuslääkäri sanoi etten voi saada tätä, koska ei ole diabetestä.
Tottakai voit saada reseptin ja lääkkeen mutta et kela korvausta. Moni meistä maksaa lääkkeen itse n. 115 €/kk.
Onko kellään kokemusta, mitä tapahtuu lopettamisen jälkeen? Onko kiloja tullut takaisin? Kauanko käytit lääkettä ja paljonko kiloja lähti? Kauanko olet ollut ilman lääkettä?
Kilot tulee takaisin jos palaa aiempaan ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Kilot tulee takaisin jos palaa aiempaan ruokavalioon.
Totta tuo, mutta entä jos on omaksunut ruokavaliomuutoksen?
Olen 2 d diabeetikko, ei ylipainoa, mutta suositeltiin että sydän-verisuoni-suvulla johon kuulun
olis hyvä apu tällä, no pudotti se sokereita, käytin 8 kk, mutta kun alavatsaa alkoi "väännellä"
aina herättyäni, tilasin ajan yksityisklinikalsyple tutkimuksiin ja löytyihän sieltä,
paksusuolen syöpäkasvain, pikavauhtia leikattiin ja olen toipumassa, mulla ei ollut mitään
oireita, paitsi tuossa lopussa, onneksi ei ollut lähettänyt etäpesäkkeitä, ootan patologin
vastausta ja ennen kaikkea sitä miten kauan tämä on ollut, varmaa kyllä on että en laita
enää mitään ylimääräisiä juttuja, kun tätä asiaa ei ole kuulemma tutkittu. Ei tienneet miten tämä
on kehittynyt, mutta leikkauksen jälkeen en voi sietää mitään imelää, ja ennen kyllä maistui
pullakin ja karkit, vaikka en niitä niin paljon ottanut, yhtään karkkia enkä pullaa ole ottanut
19 päivään, että jotain hyvääkin jos on pahaakin. Lääkäri ei myöntänyt eikä kieltänyt kun
kysyin Ozempic -onko sillä jotain tekemistä?
Aloitin tänään 0,25 ja en malttais odottaa vaikutusta ja tulosta. Minulla on 2 vaiheen diabetes ja BMI arvo on 35. Harmina minulla on makean nälkä ruokaa syön kohtuudella ja lautasmallia noudattaen. Eli onko kellään ohjeita makeanhimon välttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin tänään 0,25 ja en malttais odottaa vaikutusta ja tulosta. Minulla on 2 vaiheen diabetes ja BMI arvo on 35. Harmina minulla on makean nälkä ruokaa syön kohtuudella ja lautasmallia noudattaen. Eli onko kellään ohjeita makeanhimon välttämiseksi.
2vaiheen diabetes? Makeanhimon poistamiseen auttaa vhh-ruokavalio. Se on hyvä myös 2tyypin diabeteksen hoitoon.
Minulla BMI pikkuhiljaa kivunnut ylöspäin, se on nyt 29-30. Kärsin tästä ylipainosta ja siitä että joudun pian luopumaan rakkaasta harrastuksestani ratsastuksesta. Tallilla 80 kg raja ja painan nyt jo 83 kg. En ole lukuisista yrityksistä huolimatta onnistunut laihduttamaan. Olen nyt varannut ajan työterveyteen ja ajattelin kysyä reseptiä laihdutusvalmisteeseen. Miten lääkärit suhtautuvat jos painoindeksi on lähellä 30 mutta ei vielä yli? Saako laihdutuslääkkeen jos paino yli rajan automaattisesti vai onko vielä jotain muita kriteerejä? Miten olette perustelleet tarvetta lääkkeen saamiseksi?
Onko kellään kokemusta lääkkeiden saannista?
Käytin lähes vuoden, mutta jouduin lopettamaan, koska huomasin lääkkeen aiheuttavan minulle syvän masennuksen. Paino putosi kivasti kun ruokahalu väheni. Lopettamisen jälkeen paino on noussut, mutta onneksi mieliala on nyt normaali.
Koska tulee sellaiset pistokset, että ei tee mieli syödä mitään?
Mmmm joopa joo
Siis parhaimmillan sillä saa pois tyyliin 1/4 ylipainosta kuten muutenkin elinirl 1/10 selityy geeneillä...
Ja sivuvaikutukset ja kaikki palautuu taas korkone kanssa jos ei ryhtiä löydy...
En voi suositella. Sain urtikkarian siitä. Nyt pissa vaahtoaa kuin olut kuohuaa.
Olisko sellainen vaihtoehto sulle ok, missä ruokaa syömällä saa saman vaikutuksen kuin niillä laihdutuslääkkeillä?