Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempic kokemuksia?

Vierailija
26.09.2021 |

Olen varmaan malttamaton, mutta nyt on pari viikkoa takana (=kaksi pistosta, molemmat 0,25mg), enkä ole huomannut mitään muutoksia itsessäni ja ruokahalussani :(

Ozempic on siis pistettävä diabeteslääke, jota voidaan käyttää myös laihdutuslääkkeenä ilman, että on diabetesta.

Millä aikataululla ja/tai annostuksella alkoin tulla jotain muutoksia? Kenelläkään kokemusta?

Kommentit (253)

Vierailija
101/253 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic ei ole pysyvä laihdutuskeino. Siitä voi olla myös terveydelle haittaa pidemmässä käytössä. Ja kun lääkkeen jossain vaiheessa lopettaa, niin tulee mieliteot takaisin. Tämän lääkkeen käyttö pelkästään laihdutukseen on siinäkin mielessä huono, etteivät diabeetikot saa tätä lääkettä kun sille on tullut laihdutusryntäyksen vuoksi saatavuusongelmia.

Oikotietä onneen ei ole.

Vierailija
102/253 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut käytössä noin vuoden. Käytössä sairauden vuoksi vaikka ylipainoakin löytyy yli 20 kiloa.

Ruokahalu vähentynyt ja tekee mieli raikkaampaa ruokaa, kuten salaattia ja hedelmiä. Annoskoot pienentyneet selvästi kun vähemmästä tulee jo täyteen. Syön 3x päivässä. En myöskään enää syö iltaisin tai muuten tulee pahoinvointia.

Paino pudonnut vuodessa 2kg. Muuta en odottanutkaan kun mikään dieetti ei ole koskaan tuottanut juuri tuloksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/253 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt nyt noin 4kk.

Aivan mahtava lääke, täytyy sanoa  :)

Ruokahalu on laskenut huomattavasti, enää en mieti syömistä  ja herkkuja 24/7.

Pieni annos syötävää kerrallaan riittää. Parhaimmillaan tarvitsee van pari suupalaa. Myös sokeriset juomat täyttävät, enkä pysty kerralla juomaan kuin ehkä desin.

Nälästä ei tarvitse enää kärsiä.

Ainut haitta on ollut pahoinvointi, jos erehtyy syömään liikaa kerralla.

Tämä kuitenkin hoituu kun syö pieniä annoksia useasti päivässä.

Sanoisin että syön noin 5x päivässä.

Kerralla max 2 leipää/puolikas pienestä lautasellusesta ruokaa/2dl keittoa/yksi pulla/yksi suklaapatukka jne.

Vähemmälläkin pärjään tarvittaessa.

Herkkuja syön edelleen, mutta esim. Yksi tupla tai yksi pulla riittää Päivää kohden. Ennen ozempicia söin päivässä monta pullaa, suklaalevyn, karkki- tai sipsipussin poikineen.

Äärimmäisen harvoin on varsinaisesti nälkä.

Pikemminkin heikottaa kun on aika syödä.

Energiaa on silti normaaliin tapaan, itseasiassa paljon enemmän kuin ennen  :)

Plussana korkeat verensokerit laskeneet hyvälle tasolle ja paino pikkuhiljaa putoaa.

Ja kyllä, pudotettavaa on.

Vierailija
104/253 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt nyt noin 4 kk. Paino pudonnut 14 kg. Oli lievä ylipaino, mutta sain terveydellisistä syistä reseptin. Nyt jo normipainossa, mutta vielä saa pudota. 

Aiemminkin olin pieniruokainen, mutta paino ei pudonnut. Nyt todella pieniruokainen eli esim. tänään en ole vielä syönyt mitään. Pullia ja karkkeja en syönyt aiemminkaan, joten käytännössä ruokailu ei ole muuten muuttunut kuin, etten nykyään syö juuri mitään.

2 hapankorppua ja olen täynnä. 1 kananmuna ja olen täynnä. Muutama haarukallinen ruokaa ja olen täynnä.

Vierailija
105/253 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käyttänyt nyt noin 4 kk. Paino pudonnut 14 kg. Oli lievä ylipaino, mutta sain terveydellisistä syistä reseptin. Nyt jo normipainossa, mutta vielä saa pudota. 

Aiemminkin olin pieniruokainen, mutta paino ei pudonnut. Nyt todella pieniruokainen eli esim. tänään en ole vielä syönyt mitään. Pullia ja karkkeja en syönyt aiemminkaan, joten käytännössä ruokailu ei ole muuten muuttunut kuin, etten nykyään syö juuri mitään.

2 hapankorppua ja olen täynnä. 1 kananmuna ja olen täynnä. Muutama haarukallinen ruokaa ja olen täynnä.

Vain neljätoista kiloa ylipainoa ja päätit käyttää tätä lääkettä? Onko siis terveydellisten syiden taustalla jotain isompaa sairautta tai sukurasitusta?

Mietin vaan kun ei tuo energian saanti vaikuta riittävältä. Onko lääkäri edelleen suositellut terveyssyistä? Millainen kontrolli lääkärin kanssa?

Vierailija
106/253 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelin puoli vuotta lähes joka päivä ja lihoin 20kg. Sitten päätin että nyt alan laihtumaan onhan kyse kuitenkin vain CICO:sta = calories in calories out ja nyt taas normaalipainoinen eli kalorivajeella olin puoli vuotta. Eli se on täysin päästä kiinni ei mitään lääkkeitä tarvita.

Vierailija
107/253 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1% käyttäjistä tulee haimatulehdus.

Vierailija
108/253 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

CICO auttaa. Itse tiputin 45kg vuodessa ilman lääkkeitä vain ottamalla itseä niskasta kiinni ja lopettamalla liian syömisen.

Vierailija
109/253 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei auta kalvavaan nälkääni,ei ozempic ei rybelsus,aiheutti ainoastaan pahan närästyksen,refluksin ,jonka johdosta olin aina yöllä tukehtua oksennukseeni! Lopetin lääkkeen ,josta minulle ei ollut hyötyä:(

Vierailija
110/253 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen,en juuri syö makeeta ,olen joutunut välttelemään herkkuja niin pitkään.Juustonkin jätin ruoka valiosta pois! Liikun vähintään 3 kertaa  viikossa.En laihdu! Psyykelääkkeeni  ja kilpirauhasen vajaatomintako syynä ?Lisäksi minulla on raudan puute anemia.ferritiini arvot ovat alhaiset,sekä nyt todettu D-vitamiinin puutos.Ja kirsikkana kakun päällä vaihdevuodet Lääkärin vastaanotolla   kysyin voisinko päästä ravitsemusterapeutille, jotta minulle laadittaisiin dieetti,hän sanoi,etten vielä ole tarpeeksi lihava,   Ajatella ne säästävät siinäkin! 20 kiloa ylipainoa,enkä saa mistään apua!Juu   lihavuusleikkaukseenkin en ole tarpeeksi lihava!Kysyin sitäkin vaihtoehtoa!Varmaan tämä on sitten sitä paskaa perimää,jolle ei mahda yhtään mitään! 

Vierailija
111/253 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan  söisi,jos minulle ei tulisi nälkä,En ole tunne syöppö.En ole niin kiinnostunut ruoasta, vaikka ehkä pitäisi. Syön paljon myös kasviksia ja kalaa ja hyviä kuituja.Koko suku on lihavaa.Kaiketi tähän on tyydyttävä.Paskat geenit,sairas suku,niin rakkaita  ihmisiä kuin he minulle ovatkin:(

Vierailija
112/253 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ollut mitään vaikutusta painoon jostain syystä. Eikö sitten kaikille toimi? Diabetekseen sitä käytin useamman vuoden ja toimi siinä erinomaisesti. Sokerit ei noussu niin korkealle aterian jälkeen. En ole jotain vuoteen sitä käyttänyt kun tuli nämä saatavuusongelmat. Piti aina jännittää saako seuraavan satsin niin ajattelin että antaa olla. Painoon ei lopetus tosiaan vaikuttanut mitään lopetus mutta sokerit kohoaa välillä vähän turhan ylös.

Vierailija
113/253 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla,verensokerit laski. Esi-diabeteshan tai diabetes yleensä aiheutta sitä nälän tunnetta. Verensokerit ei vielä tarpeeksi koholla,että minua hoidettaisiin diabeettikona:(

Vierailija
114/253 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi loppui kuin seinään ,kun jätin laihdutusvalmisteet.Paino ei ole onneksi noussut, vaikka en ole kohta 3 kuukauteen käyttänyt laihdutusvalmistetta.Rahaa ei mene myöskään enää närsästyslääkkeisiin ,joiden suurkuluttaja olin koko sen kolmen vuoden ajan kun laihdutusvalmisteita käytin.

Vierailija
115/253 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic, jonka vaikuttava aine on semaglutidi, on suolistohormoni ja jos sen puutetta ei ole niin ei auta laihtumisessa. Eli syöt ja lihot jostain muusta syystä kuin suolistohormonin puutteesta.

Vierailija
116/253 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin nopeasti sen avulla 10 kiloa. Tekee olon kylläiseksi, tunsin että ensimmäistä kertaa ehkä ikinä suhteeni ruokaan ja syömiseen oli normaali. Ajattelin, että tällaiselta varmaan normaaleista ihmisistä tuntuu. Ruoka ei enää pyörinyt mielessä koko ajan, en kokenut syyllisyyttä syömisestä, tulin hyvälle mielelle ja kylläiseksi normaaleista ruoka-annoksista. 

Huonona puolena ajoittainen ripuli. En keksinyt miksi vatsa meni välillä todella sekaisin. Aiheuttiko sen jokin ruoka-aine, joka ei lääkkeen kanssa sopinutkaan vai mikä - En tiedä. 

Ongelmana saatavuus. Lääkettä ei vain saa mistään. Jouduin sen takia lopettamaan käytön, koska kyniä ei yksinkertaisesti saanut apteekista. Minulla ei ole autoa, joten en voi lähteä metsästämään lääkettä jostakin sivukuntien pikkuapteekeista enkä voi esimerkiksi kesken työpäivän rynnätä apteekkiin, kun näen Lääkehausta, että jossakin nyt olisi lääkettä saatavana. 

Aloitin nyt toiseen kertaan Rybelsuksen. Söin sitä jo aiemmin keväällä, mutta minusta se ei toiminut oikein itselläni, en huomannut juuri mitään vaikutuksia vrt. ozempiciin. Olin useamman kuukauden ilman lääkkeitä, kunnes nyt huomasin muutama viikko sitten, että sama kalvava näläntunne, jatkuvat ruoan ajatteleminen, isot annokset jne tulivat taas takaisin ja painokin tietysti nousi nopeasti muutaman kilon. Aloitin Rybelsuksen uudelleen ja toistaiseksi, näin muutaman päivän jälkeen, se tuntuu vaikuttavan eli olo on hyvin kylläinen koko ajan. Toivottavasti vaikutukset kestävät.  

Vierailija
117/253 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozempic, jonka vaikuttava aine on semaglutidi, on suolistohormoni ja jos sen puutetta ei ole niin ei auta laihtumisessa. Eli syöt ja lihot jostain muusta syystä kuin suolistohormonin puutteesta.

Kiitän tiedosta,vilpittömästi:)

Vierailija
118/253 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan  sitten kilpirauhaseni,joka on sukurasite.

Vierailija
119/253 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynnä raskas  psyykelääkitys ,ynnä vaihdevuodet,you name it!:(

Vierailija
120/253 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleiskunto paljastaa että olet Ozempicin avulla laihduttanut. Et tule olemaan timmien riveissä kenenkään silmissä.