Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempic kokemuksia?

Vierailija
26.09.2021 |

Olen varmaan malttamaton, mutta nyt on pari viikkoa takana (=kaksi pistosta, molemmat 0,25mg), enkä ole huomannut mitään muutoksia itsessäni ja ruokahalussani :(

Ozempic on siis pistettävä diabeteslääke, jota voidaan käyttää myös laihdutuslääkkeenä ilman, että on diabetesta.

Millä aikataululla ja/tai annostuksella alkoin tulla jotain muutoksia? Kenelläkään kokemusta?

Kommentit (253)

Vierailija
41/253 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin alkuvuodesta ja paino on pudonnut hitaasti noin 6-7 kg. Tätä ei varmaan moni pidä minään kun toisilla pudonnut kymmeniä kiloja samassa ajassa, mutta on se silti parempi kuin ei mitään, ja paastosokeri korjaantui diabetesrajalta normaaliksi. Samoin arjen jaksaminen parantunut. Alussa lääke vei tosi tehokkaasti ruokahalun mutta mulla se vaikutus laimeni nopeasti ja elimistö tottui, mikä on vaikeuttanut ruodussa pysymistä. Siitä on seurannut painon jumitusta ja sitä että välillä nousee vähän ja sitten taas laskee.

Sillä arjen jaksamisella on paljon merkitystä energiankulutuksessa. Ei tarvi lähteä edes kotinsa ulkopuolelle. Kalorit kuluvat ja kunto kasvaa ihan pyykätessä koneellinen pyykkiä ja imuroidessa asuntoa.

Jos suklaanhimo jäytää niin kannattaa vaikka ostaa kaupasta se sokeriton Ehrmannin proteiinivanukas tai kaupan kuntoiluhyllyltä suklaavanukasjauhot ja ottaa yksi sellainen annos kaikessa rauhassa syömiseen keskittyen.

Jokainen ymmärtää, että se liika paino johtuu miljoonista liian suurista aterioista ja välipaloista. Jos saa aterialla 100 kcal ylimääräistä ja syö kolmesti vuorokaudessa sen verran liikaa niin se on 300 kcal ylimääräistä joka päivä. Rasvakilossa on noin 8000 kcal. Paino ei tule hetkessä eikä lähde hetkessä.

Vierailija
42/253 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vatsa ollut aivan sekaisin sen jälkeen kun annos nousi 1mg. Mistähän se johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/253 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tänä syksynä lääkityksen diabetekseen ja sillä on sokeriarvot normalisoituneet. Samalla myös painoa on lähtenyt. Elokuussa painoin 6 kg enemmän kuin nyt. 

Haittavaikutuksena on vatsavaivoja, sunnuntai on piikkipäivä ja seurauksena ripulointia. En aio luopua lääkkeestä koska auttaa painonpudotuksessa. Joku mainitsi aiemmin hiilitabletit. alankin ottamaan niitä.

Vierailija
44/253 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään, annoskoko on 0,5 mg. Aloitusannos on aina 0,25 eikä sitä saa omin päin muuttaa suuremmaksi, kuukausi pienellä annoksella ja sitten suurennetaan. Tämä annoskoko on minulle riittävä diabeteksen näkökulmasta.

Vierailija kirjoitti:

Aloitin tänä syksynä lääkityksen diabetekseen ja sillä on sokeriarvot normalisoituneet. Samalla myös painoa on lähtenyt. Elokuussa painoin 6 kg enemmän kuin nyt. 

Haittavaikutuksena on vatsavaivoja, sunnuntai on piikkipäivä ja seurauksena ripulointia. En aio luopua lääkkeestä koska auttaa painonpudotuksessa. Joku mainitsi aiemmin hiilitabletit. alankin ottamaan niitä.

Vierailija
45/253 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästääkö muilla Ozempic? Tuntuu, että vaikutus perustuu pelkästään närästykseen, kun jo pelkkä ruuan tuoksu laukaisee röyhtäilyn.

Vierailija
46/253 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle annettiin ohjeeksi että 18naksautusta =0,25

Eli: Ozempic 1 mg:n kynästä napsutetaan 18 kertaa, niin tulee 0,25 mg:n annos. Aloitan Ozempicin käytön, kunhan sitä taas saa apteekista: jee!

Vierailija
47/253 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli: Ozempic 1 mg:n kynästä napsutetaan 18 kertaa, niin tulee 0,25 mg:n annos. Aloitan Ozempicin käytön, kunhan sitä taas saa apteekista: jee!

Lääkehausta näkee, missä esim. Ozempicia on myytävänä, ja tällä hetkellä esimerkiksi pääkaupunkiseudulla ei ole missään apteekissa Ozempic 1 mg:aa:

https://www.apteekki.fi/laakehaku.html

Vierailija
48/253 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vatsa ollut aivan sekaisin sen jälkeen kun annos nousi 1mg. Mistähän se johtuu?

Kannattaa AINA annosta nostaessa syödä vatsalle helliä ruokia ja välttää ylimääräistä rasvaa, närästäviä ruokia ja kuplajuomia.

Vierailija
49/253 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutuslääke - https://tonzes.com/slimfi.htm Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.

Vierailija
50/253 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa sanottiin että nyt kun Ozempicin saatavuus on huono niin Kela korvaa vain 1kk annoksen entisen 3kk:n sijaan. En oo Kelan sivuilta löytäny moisesta mitään tietoa.

Vierailija
51/253 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempicista minulle tulee sydänoireita, kuten niin kovaa sydämenjyskytystä ja sydänkipuja, että minun on pakko lopettaa Ozempic.

Ensimmäisen Ozempic 0,25 mg -pistoksen jälkeen tuli erilaisia 'krapulaoloja', jotka kuitenkin kestin ihan hyvin.

Toisen Ozempic 0,25 mg -pistoksen jälkeen alkoivat erilaiset kammottavat sydänoireet, jotka laimenivat kuitenkin viikon edetessä, ja järkeilin, että otan 3. Ozempic-pistokseen vain hyvin pienen eli noin 1/4 määrän 0,25 mg:sta, jotta kehossani oleva semaglutidin määrä vastaa ainakin teoreettisesti laskettuna 1. pistoksen jälkeistä semaglutidin määrää kehossani, mutta sydänoireilut ja kammottava olo on jatkunut, joten tosiaan joudun lopettamaan koko Ozempicin, koska Ozempic ei yksiselitteisesti sovi minulle.

Harmi, sillä Ozempic tosiaan vähentää hyvin ruokahalua, jota varten käytinkin sitä. Olen lukenut tällaisista kammottavista sydänoireista mm. englanninkielisiltä nettisivuilta. Ozempic ei tosiaan sovi kaikille, ja toivon, että toivun näistä sydänoireista täysin.

Vierailija
52/253 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozempicista minulle tulee sydänoireita, kuten niin kovaa sydämenjyskytystä ja sydänkipuja, että minun on pakko lopettaa Ozempic.

Ensimmäisen Ozempic 0,25 mg -pistoksen jälkeen tuli erilaisia 'krapulaoloja', jotka kuitenkin kestin ihan hyvin.

Toisen Ozempic 0,25 mg -pistoksen jälkeen alkoivat erilaiset kammottavat sydänoireet, jotka laimenivat kuitenkin viikon edetessä, ja järkeilin, että otan 3. Ozempic-pistokseen vain hyvin pienen eli noin 1/4 määrän 0,25 mg:sta, jotta kehossani oleva semaglutidin määrä vastaa ainakin teoreettisesti laskettuna 1. pistoksen jälkeistä semaglutidin määrää kehossani, mutta sydänoireilut ja kammottava olo on jatkunut, joten tosiaan joudun lopettamaan koko Ozempicin, koska Ozempic ei yksiselitteisesti sovi minulle.

Harmi, sillä Ozempic tosiaan vähentää hyvin ruokahalua, jota varten käytinkin sitä. Olen lukenut tällaisista kammottavista sydänoireista mm. englanninkielisiltä nettisivuilta. Ozempic ei tosiaan sovi kaikille, ja toivon, että toivun näistä sydänoireista täysin.

https://www.thecut.com/2022/11/ozempic-side-effects.html

https://www.is.fi/viihde/art-2000008236721.html

Vierailija
53/253 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/253 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/253 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
56/253 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin kuukausi sitten. Vajaa 5 kiloa lähteny. Huomaa selvästi, ettei tee mieli syödä enää liian suuria annoksia eikä ruoka pyöri koko ajan mielessä.

Vierailija
57/253 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 6vk sitten ( 4 x 0,25mg + 2 x 0,5 mg). Paino pudonnut 10 kg. Ohjeistuksena oli, että parin vkon päästä siirrytään 1mg:aan/vko. Haluaisin silti jatkaa tällä 0,5 mg:lla, koska nopeampaa tahtia painonpudotukseen en halua. Pudotettavaa on vielä 15kg, mutta aikaakin on 🤔

Onko joku jatkanut 0,5mg:lla pidempään?

Entä onko teille puhuttu Ozempicin vaikutuksesta kilpirauhassyöpään? Kansainvälisillä sivuilla varoitellaan.

Vierailija
58/253 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako napsatusta pitää olla että saa 0,5 kynästä 0,25 annoksen?

Vierailija
59/253 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin vuodessa 45 kg oxempicillä. Viimeiset kolme kiloa ovat tippuneet lääkkeen lopettamisen jälkeen. Eli suolistohormonit ovat varmaan korjaantuneet + en ole kokenut tarvetta syödä mitään herkkuja. Syön vain kotiruokaa ja sitäkin vähän. Liikun paljon. Olen uskomattoman tyytyväinen.

Vierailija
60/253 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla pudotettiin takaisin 0,5mg koska sokerit laskivat liikaa.

Mulla oli vaan 1mg resepti. Sanoin farmaseutille että olen naksutellut. EI suositellut. Ei voi mennä takuuseen tuleeko oikea määrä.

Nyt sitten odottelen respeptin uusimista 0,5mg takaisin ja että sitä tulisi apteekkiin. niin, lääkäri oli unohtanut uusia o,5ksi! Voioi. Painoon ei ole ollut kuin vähäinen vaikutus, sokerit on siis ok nytte.