Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te joilla autoissa "Baby on board"-kyltti

Vierailija
15.11.2014 |

Kuvitteletteko ihan oikeasti, että muut liikenteessä nyt ajattelevat sitä teidän pientä kullannuppuanne ja ajavat hiljempaa/varovaisemmin? Vai minkä takia sellaisen olette autonne lasiin kiinnittäneet?

Kommentit (190)

Vierailija
121/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:31"]

Alkuperäinen ideahan kyltissä oli se, että kolaritilanteessa pelastushenkilökunta on tietoinen että kyydissä on lapsi. Ideana erittäin hyvä. Joku täällä ulkomailla kertoi juttua, jossa lapsi lentänyt kauas autosta. jos kuski/autossa olijat tajuttomia/kuolleita/pahasti loukkaantuneita ettei pysty lapsen läsnäoloa ilmaisemaan niin hyvä juttuhan se olisi (jos toimisi).

[/quote]

Tuohan  on ihan typerää, ellei sitten ota tarraa aina pois kun kyydissä ei ole vauvaa.
[/quote]

Itse puhuin kyltistä (en tarrasta) ja kuten totesin, olisi hyvä jos toimisi, eli ihmiset tietäisivät mistä on kyse JA ottaisivat sen pois kun lapsi ei ole kyydissä.

Vierailija
122/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:11"]

Vaikka ap oletkin hölmö, etkä tiedä miksi meillä on se kyltti niin sillä on merkitys. Et vain ymmärrä:)

[/quote]

Otatko kyltin joka kerta pois kun autossa ei ole lasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kylttiä voi pitää hyvän tuulen viestinä ja samalla muistutuksena siitä, että ratissa voi olla väsynyt ja tilanteita selvittelvä vanhempi ja että emme kai kukan halua tappaa lähimmäisiämme autolla, sellaiseksi sen tulkitsen. Minulla ei itselläni ole tuollaista kylttiä ollut, mutta ihan kivoina niitä pidän.  

Vierailija
124/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää ottaa kyltti takalasilta pois,niin ottakaa sitten turvaistuimet myös..monikohan ajelee se turvaistuin kyydissä ilman lasta.voiko jonkun elämä olla niin tylsää että tuo kyltti niin ärsyttää..kyllä täälä on taas rasittavaa porukkaa!

Vierailija
125/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pieni punavalkoinen tarra, jossa lukee "Protected by loaded guns". Silläkin on tietty merkitys, jota kaikki eivät tosin tiedä :)

Vierailija
126/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:11"]

Ap, sinäkin pidät tyhmänä meitä, joilla tuo kyltti on! 

Taidat olla sellainen totuudentorvi, joka saa sanoa mitä idioottimaisuuksia tahansa, mutta kun sinulle sanoo saman, se on mielestäsi kohtuutonta.;) Kuudesluokkalainen? 

Vaikka ap oletkin hölmö, etkä tiedä miksi meillä on se kyltti niin sillä on merkitys. Et vain ymmärrä:)

[/quote]

Olenko haukkunut jotakuta täällä tyhmäksi??Mielenkiintoista...Kysyin, miksi sitä kylttiä pidätte vai kuvitteletteko muiden ihmisten tuntevan jotain erityistä lastanne kohtaan. Siis ihmettelin voiko joku oikeasti elää sellaisissa kuvitelmissa lapsensa suhteen...Mielestäni "alkuperäinen idea" kylttiin on jotenkin kaukaa haettu ja kummallinen...

Vierailija
127/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kyltin tarkoitus on juuri se mikä tuolla on jo kerrottu. Ollaan niin ylpeitä kun on onnistuttu lisääntymään, ja se halutaan näyttää kaikilla mahdollisilla tavoilla. Suomessa missä käytetään turvaistuimia jotka ovat turvavyöllä kiinni, se vauva ei lennä yhtään mihinkään pelolle sieltä autosta, joten sen alkuperäisellä tarkoituksella ei ole mitään tekemistä Suomessa. Jos se olisi joku turvallisuusnäkökohta, trafi olisi teettänyt ne tarrat Suomeksi.

Vierailija
128/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee "Nainen ratissa", ihankuin olisi vähentänyt puskurissa kiinni ajavia.

Vierailija
129/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kyltissä lue "Lapsi/ Vauva kyydissä" jos asutaan Suomessa ja noin 98% ajoista on täällä? Jos nyt autossa joku kyltti pitää olla. 

Vierailija
130/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:20"]

Niitä jaetaan neuvolassa meilla taalla maailmalla.

[/quote]

No ei se tarkoita, että se pitäisi läntätä auton ikkunaan. Mä niin haluaisin vastapainoksi tarran, jossa lukisi "Adults on board - we want to live, too!"

[/quote]

Mihinkä se sitten on tarkoitettu laitettavan? Veneeseen? Kotioveen?

Vierailija
131/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:35"]

Miksei kyltissä lue "Lapsi/ Vauva kyydissä" jos asutaan Suomessa ja noin 98% ajoista on täällä? Jos nyt autossa joku kyltti pitää olla. 

[/quote]

Ei täällä niitä missään myydä. Ehkä siksi.

Vierailija
132/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole jokaisen ihan oma asia jos tahtoo jonkun kyltin autoonsa laittaa... Naurettavaa tuollaisestakin vetää herne nenään.. 

Vierailija
133/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:35"]

[/quote]

Ei täällä niitä missään myydä. Ehkä siksi.

[/quote]

Miksi ei myydä? Siksi koska niitä ei ole todettu mitenkään hyödyllisiksi/turvallisuutta edistäviksi.

Vierailija
134/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta millasista asioista ihmisten pitaa vetaa herneet nenaan... Keta se nyt haittaa jos jollain on joku kyltti autossa? Siis aikuisten oikeesti..

Vierailija
135/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut, että ne kyltit on sitä varten, että kun hakee vastasyntyneen vauvan sairaalasta tai muuten ajaa ihan vastasyntyneen kanssa ja joutuu siksi ajamaan hiljempaa kuin normaalisti, niin muut tietää, mikä on syy hiljaiseen vauhtiin. Ilmeisesti olin väärässä ja se onkin pelkkää krääsää...

Vierailija
136/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:42"]

Uskomatonta millasista asioista ihmisten pitaa vetaa herneet nenaan... Keta se nyt haittaa jos jollain on joku kyltti autossa? Siis aikuisten oikeesti..

[/quote]

Minua ei haittaa kyltti, mutta jos joku sanoo "aikuisten oikeesti" se saa karvat pystyyn. Ehkä typerin sanonta jonka tiedän.

Vierailija
137/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:44"]

Olen luullut, että ne kyltit on sitä varten, että kun hakee vastasyntyneen vauvan sairaalasta tai muuten ajaa ihan vastasyntyneen kanssa ja joutuu siksi ajamaan hiljempaa kuin normaalisti, niin muut tietää, mikä on syy hiljaiseen vauhtiin. Ilmeisesti olin väärässä ja se onkin pelkkää krääsää...

[/quote]

Minkä kokosia ne on, en ole nähnyt? Jos liikenteessä haluaa sen kiinittävän muiden huomion, sen on oltava TODELLA ISO JA NÄKYVÄ.  Jos se on joku kärpäslätkän kokoinen, sillä ei ole paskan merkitystä, sitä ei huomaa kun liikennevaloissa ja parkkipaikalla.

Vierailija
138/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:20"]

Niitä jaetaan neuvolassa meilla taalla maailmalla.

[/quote]

No ei se tarkoita, että se pitäisi läntätä auton ikkunaan. Mä niin haluaisin vastapainoksi tarran, jossa lukisi "Adults on board - we want to live, too!"

[/quote]

Mihinkä se sitten on tarkoitettu laitettavan? Veneeseen? Kotioveen?

[/quote]

Kirjoittaja varmaan tarkoitti että vaikka sen sais neuvolasta niin sit ei ole pakko laittaa autoon. :)

Vierailija
139/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 20:56"]

No aika sekasin saa olla jos ei edes lisääntymään kykene.

[/quote]

Miten "sekaisin" oleminen vaikuttaa siihen jos ei voi lisääntyä? Minulle kerrottiin jo lapsena etten pysty ikinä lapsia saamaan. Jouduin kovinen kipujen takia sairaalaan, jossa todettiin endometrioosi ja kohdun rakenteellinen virhe. Olenko nyt siis sekaisin, koska en kykene lisääntymään?

Vierailija
140/190 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoijaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän