Mistä tietää onko kihomatoja?
Lapsen päiväkodissa oli lappu, että siellä jollain on. Oma lapseni on ajoittain kesän mittaan valitellut vatsakipua, mutta olen tulkinnut sen ummetukseen liittyväksi/kakkahädäksi. Ja sitten kun lapsi on käynyt kakalla, niin vatsakipu on helpottanut. Lapsi on kohta neljä ja hänellä on vielä vaipoissa oleva sisarus. Molemmat päivähoidossa.
Kutinaa ei tiemmä ole sen kummemmin. Joskus on valittanut pimpin/pyllyn kutinaa, mutta sitten se menee ohi eikä esim. valita enää pesun ja rasvauksen jälkeen. Taskulampulla on käynyt katsomassa pyllyn seutua nyt muutamana iltana lapsen nukahdettua, ei liikehdintää. Myöskään teippitestiin en selkeästi nähnyt jäävän mitään. Kakassa ei näy mitään.
Kuitenkin minua vaivaa, kun laps kastelee joskus vielä öisin ja joskus sitä kutinaa on valitellut.
Että mistä tietää onko niitä matoja vai ei? Näkyykö ne taskulampulla jos vaikka viikon verran käyn kytiksellä lapsen nukahdettua?
Kommentit (6)
Onkohan lapses samassa päiväkodissa.
No ei nyt google auta. Kertokaa vaikka kokemuksia.. Voiko olla vaikkei hirveästi kutise? Tai vaikkei niitä näy? Millä aikavälillä luulis näkyvän?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:50"]No ei nyt google auta. Kertokaa vaikka kokemuksia.. Voiko olla vaikkei hirveästi kutise? Tai vaikkei niitä näy? Millä aikavälillä luulis näkyvän?
[/quote]
Mulla on aikuisena ollut kihomatoja ja sinne peräreijälle ne nousee kun on kuoriutunut. Kutina on karmea ainakin iltaisin. Laita lapsi kalalle pottaan ja kaiva kakka läpi madon munat ja pesäkket erottaa kakasta silmin. Madotkin erottaa silmin. Jos ei ole kutinaa ja matoja peräreiässä niin ei ole matoja.
Kutina on kuulemma helvetillista.