Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole täti lapsellesi!!

Vierailija
15.11.2014 |

Täti=äidin tai isän sisko.
Miksi kassalle mentäessä pitää ohjeistaa ihanaa pikkutenavaa antamaan tavaran x tädille, niin täti ottaa siitä hinnan.
Arg. En ole kenenkään teidän muksujen täti :D Pännii tädittely varsinkin, kun olen alle kahdenkymmenen.
Sanokaa kassaneiti, kassa, tyttö tms mutta älkää täditelkö!

Kommentit (434)

Vierailija
81/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää mammat töihin. Menkää kassatädeiksi. Tulen tantattelemaan teitä ja kunnolla.

Vierailija
82/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä, ensi kerralla kehotan antamaan rahat sitruunanaamaiselle ämmälle.

Joteskin huono itsetunto ihmisellä jos tuollaisesta herneet nokkaan vetää. Täditetly on perua vuosikymmenten takaa, silloin se katsottiin kohteliaaksi. Milloin siitä tuli  kirosana? Tädittely  alkoi siiinä vaiheessa kun lopetettiin puhuttelemasta omia vanhempia rouvana ja herrana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:17"]

Kaupassa on myyjiä! Päiväkodissa on hoitajia! Koulussa on opettajia! Sukujuhlissa on tätejä!

[/quote]Väärin. Kaupassa on myös myymäläpäälliköitä, päiväkodissa lasentarhan opettajia jne... Ihan yhtä lailla eri asioita kuin kaupan täti ja sukulaistäti.

Vierailija
84/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:10"]Selvä, ensi kerralla kehotan antamaan rahat sitruunanaamaiselle ämmälle.

Joteskin huono itsetunto ihmisellä jos tuollaisesta herneet nokkaan vetää. Täditetly on perua vuosikymmenten takaa, silloin se katsottiin kohteliaaksi. Milloin siitä tuli  kirosana? Tädittely  alkoi siiinä vaiheessa kun lopetettiin puhuttelemasta omia vanhempia rouvana ja herrana.
[/quote]

Sitruunanaamaiselle ämmälle? Et ole tosissasi! Onko sullakaan elämässä kaikki hyvin? Hahha

Vierailija
85/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:05"]

Sanon tädiksi.

[/quote]

Niin sanot, vaikka olet varmastikin aikuinen. Ja minä ajattelen mielessäni V'''n Urpo!

[/quote]

Miksi minä siitä piittaisin?

Ehkä tajuat joskus kun saat omia lapsia, ehkä et. Aivan sama.

[/quote]

No mulla kyllä on jo omia lapsia. Olen kyllä keksinyt muista ihmisistä hyvin sopivia ja kuvaavia sanoja: kaupassa on myyjiä ja asiakkaita, päiväkodissa olemme kutsuneet hoitajia etunimeltä, on bussinkuljettajaa, siivoojaa, ison koiran ulkoiluttajaa jne. Bussissa olen sanonut esim. mene istumaan tuon vihreätakkisen naisen viereen, olen käyttänyt termejä "miellyttävä avulias vanhempi herrasmies" jne. Olen pyrkinyt myös mainitsemaan satunnaisesti ammattien viralliset nimet, jotta termit tulevat tutuiksi.

Eipä ole tullut eteen tilannetta, jossa olisi pitänyt käyttää sanaa täti. Tätimäinen on tullut mainittua. Setiä lapsillani on vain yksi, tätejä ei ikävä kyllä yhtään.

Vierailija
86/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kutsun tästälähtien tuntemattomia aikuisia neideiksi ja herroiksi. 

Vierailija
87/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:10"]

Selvä, ensi kerralla kehotan antamaan rahat sitruunanaamaiselle ämmälle.

[/quote]

Miksi "sitruunanaamainen ämmä"? Eikö tässä ole monta kertaa todettu, että "myyjä" on ihan hyvä sana?

Vierailija
88/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta paljon isompi ongelma kuin vakiintunut tapa puhua lapselle vieraista aikuisista naisista täteinä, on se, että ap ja moni muu nuori nainen halveksii ikää. 

Eli mistä lähtien me naiset itse olemme alkaneetr pitää tätiyttä negatiivisena? Ja miksi ihmeessä näin?

Minua - nelikymppistä äitiä - on pari kertaa koulun pihalla lapset mummotelleet, ja nyt en puhu mistään neutraalista "kenen mummo sä olet?" -tyypåpistä, vaan selvästi lapsista ikä ja mummous ovat jotenkin haukkumanimeksi kelpaavia asioita.

Miksi? Kuka heitä on opettanut pitämään iäkkyyttä nolona ja huonona asiana?

Peräänkuuluttaisinkin vastaliikettä. Me kaikki naiset ikäännymme, emme pysy ikuisesti median meille markkinoimassa "ihanneiässä", simpsakoina ja seksikkäinä parikymppsinä. Osa naisista ei sitä ole koskaan, siis simpsakka ja seksikäs.

Miksi ihmeessä suostumme pitämään ikää ja vaikkapa tätiyttä huonona asiana? Miksi miehiä ei nolota yhtään olla setiä?

Vierailija
89/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 7 lapsen täti ja 21v, en pahastu siitä jos vieraat lapset tädittelee, mutta kyllä se kuulostaa jotenkin ärsyttävältä kun äiti sanoo jopa 10v lapselleen että kysyppäs tuolta tädiltä. Lapsilta hyväksyn tädittelyn, mutta kyllä kouluikäisille lapsille voi puhua naisista, myyjistä tai vaikka siivoojista eikä täditellä. Tämä tädittely tuntuu olevan pakko näille mammoille ja lapsia ei kiinnosta onko kyseessä täti, setä tai vaikka myyjä

Vierailija
90/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:14"]

Täti=äidin tai isän sisko. Miksi kassalle mentäessä pitää ohjeistaa ihanaa pikkutenavaa antamaan tavaran x tädille, niin täti ottaa siitä hinnan. Arg. En ole kenenkään teidän muksujen täti :D Pännii tädittely varsinkin, kun olen alle kahdenkymmenen. Sanokaa kassaneiti, kassa, tyttö tms mutta älkää täditelkö!

[/quote]

:) oi pikkuista. 

Vierailija
91/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:15"]

[/quote]

Hyvä valinta. (toivottavasti et tarkoittanut viestiäsi ironiseksi)

Vierailija
92/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, tädittelystä ei saa pahastua mutta älkää itsekkään sitten suuttuko kun olette n. 50+ ja teistä puhutaan mummoina vaikka ette vielä olisikaan. Lapsille kaikki vanhemmat naiset ovat mummoja vaikkei nämä olisikaan heidän isoäitejään.

Vierailija
93/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:21"]Okei, tädittelystä ei saa pahastua mutta älkää itsekkään sitten suuttuko kun olette n. 50+ ja teistä puhutaan mummoina vaikka ette vielä olisikaan. Lapsille kaikki vanhemmat naiset ovat mummoja vaikkei nämä olisikaan heidän isoäitejään.
[/quote]

Ei onneksu kaikille. On meitä jotka opetetaan jälkikasvullemme ymmärrystä ja laajempaa sanavarastoa jo pienestä pitäen ;)

Vierailija
94/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen yksi tuttavan lapsi joka tosiaan luuli 6vuotiaana että lähi kioskin myyjä oli hänen sukulaisensa kun äiti aina täditteli tätä :D

Vierailija
95/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:17"]Minusta paljon isompi ongelma kuin vakiintunut tapa puhua lapselle vieraista aikuisista naisista täteinä, on se, että ap ja moni muu nuori nainen halveksii ikää. 

Eli mistä lähtien me naiset itse olemme alkaneetr pitää tätiyttä negatiivisena? Ja miksi ihmeessä näin?

Minua - nelikymppistä äitiä - on pari kertaa koulun pihalla lapset mummotelleet, ja nyt en puhu mistään neutraalista "kenen mummo sä olet?" -tyypåpistä, vaan selvästi lapsista ikä ja mummous ovat jotenkin haukkumanimeksi kelpaavia asioita.

Miksi? Kuka heitä on opettanut pitämään iäkkyyttä nolona ja huonona asiana?

Peräänkuuluttaisinkin vastaliikettä. Me kaikki naiset ikäännymme, emme pysy ikuisesti median meille markkinoimassa "ihanneiässä", simpsakoina ja seksikkäinä parikymppsinä. Osa naisista ei sitä ole koskaan, siis simpsakka ja seksikäs.

Miksi ihmeessä suostumme pitämään ikää ja vaikkapa tätiyttä huonona asiana? Miksi miehiä ei nolota yhtään olla setiä?

[/quote]

Kyllä miehiäkin nolottaa. Asian esiin ottaminen nolottaa vaan vielä enemmän.

Vierailija
96/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:21"]Okei, tädittelystä ei saa pahastua mutta älkää itsekkään sitten suuttuko kun olette n. 50+ ja teistä puhutaan mummoina vaikka ette vielä olisikaan. Lapsille kaikki vanhemmat naiset ovat mummoja vaikkei nämä olisikaan heidän isoäitejään.
[/quote]

Ei onneksu kaikille. On meitä jotka opetetaan jälkikasvullemme ymmärrystä ja laajempaa sanavarastoa jo pienestä pitäen ;)
[/quote]
Mutta tädittelette silti?

Vierailija
97/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti! Mitä täti!

Vierailija
98/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:25"]Miten voi olla noin häiritsevää että LAPSI kutsuu sinua tädiksi? Olen varma ettei kukaan näistä ihmisistä luule että olisit kyseisen lapsen täti. Mä olen aina ajatellut niin että lapselle voi tulla turvallinen olo kun kutsuu aikuisia tädeiksi ja sediksi. Itse en puhu lapselle muista aikuisista täteinä ja setinä, juuri tuon takia että jotkut ahdistuu siitä. Mua saa kutsua tädiksi jos haluaa, ei kaada mun maailmaa. Ottakaa vähän rennommin. :)
[/quote]

Ah. You so stupid. Osaatko lukea? AP tarkoitti kylläkin aikuista joka ohjeistaa lastaan.

Vierailija
99/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:15"]

[/quote]

Hyvä valinta. (toivottavasti et tarkoittanut viestiäsi ironiseksi)

[/quote]

En tarkoittanut. Varmaan olen täditellyt aiemmin. En vaan oikein ole tiennyt mitä pitäis sanoa. Ei se tädittely omassakaan suussa maistu.

Itse kun olin kaupassa töissä, isä lapsineen tuli ostoksille. Juuri maksutilanteessa kehoitti; " Anna rahat tädille". Sitten se mies katsoi mua ja korjasi "tai tytölle". Olin hieman alle 30 v. Täysin täti lapselle, mutta miehelle en.

Ehkäpä saadaan muutettua kaavaa kohteliaammaksi.

Vierailija
100/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:21"]Okei, tädittelystä ei saa pahastua mutta älkää itsekkään sitten suuttuko kun olette n. 50+ ja teistä puhutaan mummoina vaikka ette vielä olisikaan. Lapsille kaikki vanhemmat naiset ovat mummoja vaikkei nämä olisikaan heidän isoäitejään.
[/quote]

[/quote]
Mutta tädittelette silti?
[/quote]

Niin täi sitten nämä ovat niitä jotka eivät tädittelette tai mummottele :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi