Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole täti lapsellesi!!

Vierailija
15.11.2014 |

Täti=äidin tai isän sisko.
Miksi kassalle mentäessä pitää ohjeistaa ihanaa pikkutenavaa antamaan tavaran x tädille, niin täti ottaa siitä hinnan.
Arg. En ole kenenkään teidän muksujen täti :D Pännii tädittely varsinkin, kun olen alle kahdenkymmenen.
Sanokaa kassaneiti, kassa, tyttö tms mutta älkää täditelkö!

Kommentit (434)

Vierailija
421/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:01"] [quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:20"] [quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:05"] Sanon tädiksi. [/quote]   Niin sanot, vaikka olet varmastikin aikuinen. Ja minä ajattelen mielessäni V'''n Urpo! [/quote] Miksi minä siitä piittaisin? Ehkä tajuat joskus kun saat omia lapsia, ehkä et. Aivan sama. [/quote] No mulla kyllä on jo omia lapsia. Olen kyllä keksinyt muista ihmisistä hyvin sopivia ja kuvaavia sanoja: kaupassa on myyjiä ja asiakkaita, päiväkodissa olemme kutsuneet hoitajia etunimeltä, on bussinkuljettajaa, siivoojaa, ison koiran ulkoiluttajaa jne. Bussissa olen sanonut esim. mene istumaan tuon vihreätakkisen naisen viereen, olen käyttänyt termejä "miellyttävä avulias vanhempi herrasmies" jne. Olen pyrkinyt myös mainitsemaan satunnaisesti ammattien viralliset nimet, jotta termit tulevat tutuiksi. Eipä ole tullut eteen tilannetta, jossa olisi pitänyt käyttää sanaa täti. Tätimäinen on tullut mainittua. Setiä lapsillani on vain yksi, tätejä ei ikävä kyllä yhtään.   [/quote] Ihanaa sinä! Toivottavaati muutkin tajuaisivat

[/quote]

Hei ison koiran ulkoiluttaja! Hei punapäinen nainen! Hei paksu öö eiku sinitakkinen mies? Hyvät naiset ja herrasmiehet!

Tässäkö ei ole mielestäsi mitään ongelmaa?

Vierailija
422/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:36"] Minä olen täti VAIN omien sisarusteni lapsille. Olen työskennellyt kaupan kassalla enkä ole sen takia lapsesi täti. Työskentelen nyt päiväkodissa ja olen hoitaja ENKÄ TÄTI. Täällä mammat ovat taas niin itsekkäitä "jos mua ei häiritse niin voivoi" KUINKA VAIKEAA ON AJATELLA ASIAA TOISEN IHMISEN(ei tädin) KANNALTA? [/quote]   Korjasitko aina kassalla vanhemmille, että et ole täti? Entä nyt päiväkodissa? [/quote] Kyllä sanon ystävällisesti että en pidä siitä. Ja kaikki ovat ottaneet sen hyvin :)

[/quote]

Epäilemättä, hymyilevät herttaisesti, ja selän takana kutsuvat hönöksi. Mitä siitä nyt tulee, jos aina puhutellessa pitäisi tietää, oletko hoitaja, harjoittelija, sivari, tai peräti joku kirjainyhdistelmä? Seuraavaksi on kaarti kiukkuisia mulkoilijoita, kun miksi minua kutsuttiin väärällä ammattinimikkeellä, tai miksi tuota nimitettiin hoitajaksi vaikka se on vain työkokeiluorjapelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:01"] [quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:20"] [quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 12:05"] Sanon tädiksi. [/quote]   Niin sanot, vaikka olet varmastikin aikuinen. Ja minä ajattelen mielessäni V'''n Urpo! [/quote] Miksi minä siitä piittaisin? Ehkä tajuat joskus kun saat omia lapsia, ehkä et. Aivan sama. [/quote] No mulla kyllä on jo omia lapsia. Olen kyllä keksinyt muista ihmisistä hyvin sopivia ja kuvaavia sanoja: kaupassa on myyjiä ja asiakkaita, päiväkodissa olemme kutsuneet hoitajia etunimeltä, on bussinkuljettajaa, siivoojaa, ison koiran ulkoiluttajaa jne. Bussissa olen sanonut esim. mene istumaan tuon vihreätakkisen naisen viereen, olen käyttänyt termejä "miellyttävä avulias vanhempi herrasmies" jne. Olen pyrkinyt myös mainitsemaan satunnaisesti ammattien viralliset nimet, jotta termit tulevat tutuiksi. Eipä ole tullut eteen tilannetta, jossa olisi pitänyt käyttää sanaa täti. Tätimäinen on tullut mainittua. Setiä lapsillani on vain yksi, tätejä ei ikävä kyllä yhtään.   [/quote] Ihanaa sinä! Toivottavaati muutkin tajuaisivat

[/quote]

Hei ison koiran ulkoiluttaja! Hei punapäinen nainen! Hei paksu öö eiku sinitakkinen mies? Hyvät naiset ja herrasmiehet!

Tässäkö ei ole mielestäsi mitään ongelmaa?

[/quote]

No miten sinä normaalisti aikuisena ihmisenä puhuttelet vieraita ihmisiä, ellei sinulla ole lapsia mukana? Onko sinulla tapana sanoa "hei sinä täti siellä"? Sanotko "paljon kiitoksia, täti hyvä" kun kiität kohteliaasti tuntematonta ihmistä? Veikkaanpa, että et.

Vierailija
424/434 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi, jos sanon KASSATÄDILLE.

Vierailija
425/434 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täditeltiin lapselle kun poikkesin hakemassa kupin kahvia purilaispaikasta lenkillä.  Lapsikin ihmetteli.  En loukkaantunut kunhan ajatus harvoin käyn ehkä vieläkin harvennan.  Pikkuiset osaavat olla kohteliaampia?  Onko mentävä porukassa.

Vierailija
426/434 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:14"]

Täti=äidin tai isän sisko. Miksi kassalle mentäessä pitää ohjeistaa ihanaa pikkutenavaa antamaan tavaran x tädille, niin täti ottaa siitä hinnan. Arg. En ole kenenkään teidän muksujen täti :D Pännii tädittely varsinkin, kun olen alle kahdenkymmenen. Sanokaa kassaneiti, kassa, tyttö tms mutta älkää täditelkö!

[/quote]
On teillä v*ttu murheet! xDxD Pitäskö mun loukkaantuu jokaisesta tädittelystä myös. Viime viikolla talon hissiin olin menossa ja siihen tuli nainen vanhan koiran kanssa ja se täditteli mua sen koiralle tyyliin: Mene vaan sinne hissiin,siellä on vaa yks täti. =D Hohhoijaa sentään,pakko sanoa että hankkikaa pliis se elämä.

Vierailija
427/434 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä meininki, tantat?

T. 18-vuotias täti, jota miehenne kuolaavat. Auuu.

Vierailija
428/434 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:25"]Mikä meininki, tantat?

T. 18-vuotias täti, jota miehenne kuolaavat. Auuu.
[/quote]

Nyt luulee tyttö itsestään liikoja! :D

Vierailija
429/434 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens kerralla sanon sitten että annatko tuolle teinille. Vain teiniä voi nyppiä tädittely.

Vierailija
430/434 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:14"]

Täti=äidin tai isän sisko. Miksi kassalle mentäessä pitää ohjeistaa ihanaa pikkutenavaa antamaan tavaran x tädille, niin täti ottaa siitä hinnan. Arg. En ole kenenkään teidän muksujen täti :D Pännii tädittely varsinkin, kun olen alle kahdenkymmenen. Sanokaa kassaneiti, kassa, tyttö tms mutta älkää täditelkö!

[/quote]

Voi pikku ansarikukkasta.

Vierailija
431/434 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:36"]Minä olen täti VAIN omien sisarusteni lapsille. Olen työskennellyt kaupan kassalla enkä ole sen takia lapsesi täti. Työskentelen nyt päiväkodissa ja olen hoitaja ENKÄ TÄTI.

Täällä mammat ovat taas niin itsekkäitä "jos mua ei häiritse niin voivoi" KUINKA VAIKEAA ON AJATELLA ASIAA TOISEN IHMISEN(ei tädin) KANNALTA?
[/quote]

KAMALAA että olet päiväkodissa. Oikeasti. Ihan oikeasti.

Vierailija
432/434 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lapsi saa sanoa minua tädiksi. Tuntuu vain hassulta, kun äiti selittää lapselleen jotain tädistä. Vielä huvittavampaa on kuulla, kun äidit viittaavat nuoriin miehiin setinä. Hassu tapa :D

Vierailija
433/434 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:46"]Totta kai lapsi saa sanoa minua tädiksi. Tuntuu vain hassulta, kun äiti selittää lapselleen jotain tädistä. Vielä huvittavampaa on kuulla, kun äidit viittaavat nuoriin miehiin setinä. Hassu tapa :D
[/quote]

Jatkan vielä: ekan kerran yksi naapuri täditteli minua kun olin 12-v. "Katsopa, miten tädillä on kauniit hiukset!" Muistan tämän aina. Olin varsamainen nuori tyttö, jolla oli pitkät hiukset.

No, hiukset on pitkät edelleenkin, vaikka olen keski-iässä, ja olen yhden lapsen täti. Ja saa täditellä saa muutkin, mutta hassulta se yhä kuulostaa.

Onhan niitä toki seksikkäitäkin tätejä, kuten Täti Monika.

Vierailija
434/434 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan käyttäväni täti/setä nimitystä lasten kanssa. En ole ajatellut, että siitä voisi joku nimensä pahoittaa. 

Sanon jatkossa alta kakskymppisten kassoilla, että "anna se teinille niin teini ottaa siitä hinnan ensin".