Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilisät pitää ottaa pois hyvätuloisilta

Vierailija
26.09.2021 |

Ja muutenkin heiltä on varaa leikata ja reilulla kädellä. Luuletteko, että kukaan normaaliälyinen aikoo enää aikoo katsoa tätä menoa tässä maassa? Nyt on aika tullut leikata rikkailta seuraavaksi. Ja niiltä kaikilta ahneilta saastaisilta sutkiyrityksiltä, tunnistatte kyllä itsenne, jos omaatuntoa on yhtään.
Kohta näette sen, mitä tapahtuu jos vielä r*iskataan heikompia.

Kommentit (190)

Vierailija
81/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät pois kaikilta ja tilalle verotuksen lapsivähennys.

Lapsivähennys suosii hyvätuloisia. Verotettava lapsilisä suosii pienituloisia.

Olisi ihan vaan oikein välillä suosiakin myös hyvätuloisia! Nykyään on lähes rangaistavaa olla hyvä tuloinen. Mitään ei saisi itselle jäädä, vaan yhteisen hyvän eteen vaan pitäisi töitä tehdä. Suomi on hyvä maa köyhille, ei niinkään hyvätuloisille. Varsinaisia rikkaitahan täällä ei edes ole, siitä huolehtii juurikin Suomen verotus…

Älä uhriudu. Rikkaammalla on kuitenkin kaikki tarvittava ja enemmän valinnanvaraa.

Vierailija
82/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte nähdä että täällä on kohta sisällissota.

Toivoa sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana olen yli 20 vuotta käynyt töissä ja maksanut veroja. En olen saanut latin latia tukia tältä yhteiskunnalta (asumistuki, äitiyspäiväraha jne.), mutta osallistunut muiden lasten hyvinvoinnin tukemiseen ( terveydenhuolto, koulutus, ilmainen kouluruokailu, päivähoito jne.)

Kaiken muun minä vielä siedän, mutta en sitä, että minun maksamista verorahoista annetaan joka kuukausi sijoitusrahaa varakkaille perheille!

Vierailija
84/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että kukaan normaaliälyinen hyvätuloinen enää jää Suomeen kustantamaan teidän elättien lapsilisiä jos vielä meitä riistetään lisää. Meillä on jo progressiivinen verotus jolla leikataan hyvätuloisilta ja esimerkiksi päiväkodeista joutuu maksamaan enemmän. Lapsilisät on tarkoitettu tasapuolisesti kaikille joilla on lapsia.

Et sinä mihinkään uskalla lähteä. Kunhan öyhötät

Vierailija
85/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi veronmaksajien kuten työttömien ja eläkeläisten pitäisi rahoittaa rikkaiden perheiden lasten asuntosäästötilejä?

Rikkaat rahoittaa työttömien tuet.

Ja köyhät/pienituloiset työssäkäyvät.

Meitäkin on.

ette rahoita. Te ette maksa veroina edes sitä mitä yhteiskunnan kustannukset per capita ovat. Silloin ette voi muitten osuutta maksaa jos ette kata edes omaa osuuttanne.

Tietysti rahoitan, teen työtä joka ylläpitää yhteiskuntaa, käytän palveluja ym.

Eihän tämä maa sillä pyöri, että muutamilla on parempi liksa koska eivät he myönnä rahaa valtion budjettiin.

Vierailija
86/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että kukaan normaaliälyinen hyvätuloinen enää jää Suomeen kustantamaan teidän elättien lapsilisiä jos vielä meitä riistetään lisää. Meillä on jo progressiivinen verotus jolla leikataan hyvätuloisilta ja esimerkiksi päiväkodeista joutuu maksamaan enemmän. Lapsilisät on tarkoitettu tasapuolisesti kaikille joilla on lapsia.

Et sinä mihinkään uskalla lähteä. Kunhan öyhötät

No itse asiassa kyllä lähdin jo.

Vierailija
87/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva on ”syntymärikas”. Rahan käyttö lähtee korvien välistä, ja jos ei asioitaan osaa hoitaa, niin täytyy harjoitella!

(Mutta ei ei, mennään sossuun…)

Vierailija
88/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana olen yli 20 vuotta käynyt töissä ja maksanut veroja. En olen saanut latin latia tukia tältä yhteiskunnalta (asumistuki, äitiyspäiväraha jne.), mutta osallistunut muiden lasten hyvinvoinnin tukemiseen ( terveydenhuolto, koulutus, ilmainen kouluruokailu, päivähoito jne.)

Kaiken muun minä vielä siedän, mutta en sitä, että minun maksamista verorahoista annetaan joka kuukausi sijoitusrahaa varakkaille perheille!

Asian ytimessä! Tuen universaalisuus on poistettava.

Vierailija
89/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt tätä asiaa päättäjältä, joka taatusti tietää, mistä on kysymys. Lapsilisien poistaminen suuri- tai pienituloisilta yksinkertaisesti olisi niin mittava operaatio, että siihen olisi käytettävä enemmän rahaa kuin sillä säästettäisiin. Ihmisten tulot nimittäin muuttuvat, perhesuhteet muuttuvat, ja muutosten ja oikaisupyyntöjen käsittelemiseen tarvittaisiin työvoimaa.

Pelkkä ideologinen ilo siitä, että "rikkaat eivät tarvitse" ja "köyhät eivät ansaitse", ei riitä.

Juu, ihan kuin verottajalle tulisi tilanne että ei osaa verottaa koska se on niin hankalaa - tuo on poliittista selittelyä.

Vierailija
90/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, mutta minä taas en halua että minun verorahoillani kustannetaan yhteiskunnan elättien holtitonta lisääntymistä ja kannustetaan aina vaan uusien elättien tekemiseen. Ennemmin se raha mennä niille jotka pystyvät tarjoamaan kunnon kasvatuksen tuleville veronmaksajille.

Vierailija
91/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät pois kaikilta ja tilalle verotuksen lapsivähennys.

Lapsivähennys suosii hyvätuloisia. Verotettava lapsilisä suosii pienituloisia.

Olisi ihan vaan oikein välillä suosiakin myös hyvätuloisia! Nykyään on lähes rangaistavaa olla hyvä tuloinen. Mitään ei saisi itselle jäädä, vaan yhteisen hyvän eteen vaan pitäisi töitä tehdä. Suomi on hyvä maa köyhille, ei niinkään hyvätuloisille. Varsinaisia rikkaitahan täällä ei edes ole, siitä huolehtii juurikin Suomen verotus…

Älä uhriudu. Rikkaammalla on kuitenkin kaikki tarvittava ja enemmän valinnanvaraa.

Niin kuuluukin olla jos on siihen panostanut jo kouluttautuessa, ja tekee nyt vastuullista ja vaativaa työtä johon kuluu aikaakin paljon enemmän kuin se perus 8-16. Siitä palkkiona kuuluukin saada korkeampi elintaso ja valinnanvapaus! Ei se ole oikein että pitää sitten rahoittaa muiden elämää kun on itsensä hoitanut parempaan asemaan. Kommunismia se on, eikä mitään muuta!

Vierailija
92/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten se rikkaan perheen rouva saa leskeneläkkeen "vain"  kymmeneksi vuodeksi samalla kun sinä hänen jälkikasvuaan tukenut poloinen kituuttelet, koska olisi kurjaa jos saavutettu elintaso laskisi. Mitä siitäkin tulisi?

Vierailija
93/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hyvätuloinen yh. Maksan veroja joka vuosi yli 20.000 euroa. Lapsilisä on ainoa tulonsiirto, minkä minä saan yhteiskunnalta. Lapsen kustantaminen täysi-ikäiseksi maksaa vanhemmilleen 200.000 euroa. Kyllä tässä joutuu ihan omaa lompakkoaankin kaivelemaan.

Vierailija
94/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs erittäin varakas vanhempi oli täysin pöyristynyt siitä, että yhteiskunta ei maksa hänen lapsensa itsenäistymistä ja elämistä, kun lapsen tilillä oli noin 20 000 euroa lapsilisistä säästettyä rahaa eli siis yhteiskunnan antamia rahoja.

Tämän vanhemman mielestä ne olisi pitänyt antaa olla säästössä ja yhteiskunnan maksaa kulut, kun lapsi muutti vanhemman omistamaan sijoitusasuntoon. Siinä oli röyhkeys huipussaan. Tämä tarina on tosi, töissä kohdattu aikoinaan.

Vierailija
95/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisien yh.lapsilisä poistettava tai sitä pitäisi maksaa vain ja ainoastaan leskeksi jääneelle alaikäisen lapsen vanhemmalle, eikä ainakaan hyvätuloiselle yh.huoltajalle lasten jäädessä eron jälkeen hänelle pääasialliseen huoltoon.

En ikinä ole ymmärtänyt, että mihin jo avio-/avoliitossa ollessaan jo hyvätuloinen vanhempi tarvitsee eron jälkeen lapsilisäänsä vielä yh-lisärahan peruslapsilisän päälle, vaikka toinen vanhemmista on jo poissa taloudesta, ja yh.huoltaja tienaa aivan yhtä paljon kuin ennen eroakin.

Etävanhempi maksaa vieläpä elatustukea tulojensa mukaan laskettuna lähivanhemmalle.

Aivan käsittämätöntä palkitsemista avioerosta tai avoerosta yhteisten aikaansaannostensa varjolla eli lastensa.

Vierailija
96/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hyvätuloinen yh. Maksan veroja joka vuosi yli 20.000 euroa. Lapsilisä on ainoa tulonsiirto, minkä minä saan yhteiskunnalta. Lapsen kustantaminen täysi-ikäiseksi maksaa vanhemmilleen 200.000 euroa. Kyllä tässä joutuu ihan omaa lompakkoaankin kaivelemaan.

Lähipiirissä mesoo lasten elättämisen kalleudesta kaikkein rikkaimmat. Kun ne lukion kirjat on niin kalliit ym. Samaan aikaan on lapselle tarjotaan kaikki luksus: ulkomaan matkat, kalliit vaatteet ja harrastukset, iso koti ja upea kesähuvila uima-altaalla jne. Mikäs siinä, jos omilla rahoilla tuon tekee. Verorahoja ei tuohon tarvitse laittaa.

Vierailija
97/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mulla on semmonen tuntuma, että lapsettomat ihmiset kadehtivat eniten lapsiperheiden valtion pikkuapurahasta eli lapsilisästä.  Niin ikäväähän se on, jos ei lapsia saa, vaikka haluaisi, mutta eikö lapsettomiksi jäävät ihmiset ymmärrä sitä tosiasiaa, että ei se lapsi leipää tuo tullessaan mukanaan. Sitä pitää ihan elättää sen 18 vuotta ja siitäkin eteenpän avustaa, kun aikuinen lapsi lähtee opiskelemaan. ja usein se opiskelupaikka ei sijaitse lapsuuskodin paikkakunnalta.

Minulla on sellainen tuntuma että sinä yleistät ja leimaat.

Olen lapseton ja itse hyvätuloinen. Olen valmis korottamaan lapsilisiä mutta vain pienituloisilta ja köyhiltä. Hyvätuloiset voivat opettaa omille lapsilleen niitä arvoja joita tässäkin ketjussa toitotetaan omillaan toimeentulosta ja elämisestä omien varojen mukaan. 

Vierailija
98/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ruokakin maksaa ihan sikamaisesti.   Verovaroistamme joudumme tukemaan maatalousyrittäjiä eli ruokamme tuotantoyrityksiä maataloustukina.   Arvonlisävero miltei joka tuotteessa ja palvelussa.  En yhtään ihmettele, että ihmisiä muuttaa ulkomaille asumaan Suomesta.

Vierailija
99/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee sellainen käsitys, että työttömät joutaisivat makoilemaan pankolla kaiken aikansa?

Eiköhän niillä perintörikkailla henkilöillä ole enemmän aikaa makoilla divaaneilla kuin köyhällä ihmisellä ylipäätänsä.   Helppoahan se on huudella, jos on rikas ja on varallisuutta asua rikkaitten rinteillä ja käyttää lukuisia maksullisia palveluita, joihin köyhällä ei ole mahdollisuuksia ikinä muuta kuin unelmoida järsien parin päivän vanhaa makaronilaatikkoa hampaattomalla suullaan, kun ei ole varaa hammashoitoihinkaan.

Kautta historian hyväosaiset ovat kertoneet mitä vähäosaisten pitäisi tehdä, mikä on heidän osansa ja miten heidän kuuluisi elää.

Vasta viimeaikoina on alettu tunnustamaan se tosiasia, että hyväosaisuus on hyvin pitkälti peritty elämäntila.

Vierailija
100/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Korona-testit ovat maksaneet jo yli puoli miljardia. Ei meillä ole varaa entisenkaltaiseen hyvinvointivaltioon enää. Jostain on leikattava, rikkaat eivät tarvitse tällaista tukea veronmaksajilta. Alun perin lapsilisät oli tarkoitettu pienituloisille perheille.

Alun perin ( ja edelleenkin) lapsilisät oli tarkoitettu tasoittamaan eroa lapsiperheiden ja lapsettomien välillä.

Jos poistettan hyvätuloisilta, on verotuksessa progression takia huomioitava kunnollisella lapsivähennyksella: vrt pariskunta, joka tienaa yhteensä 10 000/kk ja vaikkapa kolmilapsinen perhe, joka tienaa samanverran, mutta samalla rahalla pitää kustantaa 5 henkilön eläminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän