Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilisät pitää ottaa pois hyvätuloisilta

Vierailija
26.09.2021 |

Ja muutenkin heiltä on varaa leikata ja reilulla kädellä. Luuletteko, että kukaan normaaliälyinen aikoo enää aikoo katsoa tätä menoa tässä maassa? Nyt on aika tullut leikata rikkailta seuraavaksi. Ja niiltä kaikilta ahneilta saastaisilta sutkiyrityksiltä, tunnistatte kyllä itsenne, jos omaatuntoa on yhtään.
Kohta näette sen, mitä tapahtuu jos vielä r*iskataan heikompia.

Kommentit (190)

Vierailija
101/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kyynel*

Vierailija
102/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*kyynel*

No älähän nyt itke, mikä on huolena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana olen yli 20 vuotta käynyt töissä ja maksanut veroja. En olen saanut latin latia tukia tältä yhteiskunnalta (asumistuki, äitiyspäiväraha jne.), mutta osallistunut muiden lasten hyvinvoinnin tukemiseen ( terveydenhuolto, koulutus, ilmainen kouluruokailu, päivähoito jne.)

Kaiken muun minä vielä siedän, mutta en sitä, että minun maksamista verorahoista annetaan joka kuukausi sijoitusrahaa varakkaille perheille!

Minä olen hyvätuloinen yh. Maksan veroja joka vuosi yli 20.000 euroa. Lapsilisä on ainoa tulonsiirto, minkä minä saan yhteiskunnalta. Lapsen kustantaminen täysi-ikäiseksi maksaa vanhemmilleen 200.000 euroa. Kyllä tässä joutuu ihan omaa lompakkoaankin kaivelemaan.

Lähipiirissä mesoo lasten elättämisen kalleudesta kaikkein rikkaimmat. Kun ne lukion kirjat on niin kalliit ym. Samaan aikaan on lapselle tarjotaan kaikki luksus: ulkomaan matkat, kalliit vaatteet ja harrastukset, iso koti ja upea kesähuvila uima-altaalla jne. Mikäs siinä, jos omilla rahoilla tuon tekee. Verorahoja ei tuohon tarvitse laittaa.

Vielä 1970-luvun alkupuolella piti vanhempien maksaa lastensa oppikoulusta aiheutuneet kulut ja lukiosta myös. Yliopistoon ken pääsi opiskelemaan tai opistotasoisiinkin kouluihin, niin oppilaan piti hakea opintolaina pankista. Auttoi opiskelevaa lasta asennoitumaan opintoihinsa tehokkaasti, koska joutui myös maksamaan opintolainansa korkoineen takaisin pankille valmistuttuaan.  Oikeastaan systeemi karsikin ne huvikseen opiskelevat lusmut, joita nykyisin riittää, kun jo lukioikäiselle maksetaan verovaroistamme opintotuet ja esim. asuntotuki, jos muuttaa omalta kotipaikkakunnalta toisen paikkakunnan lukioon opiskelemaan, jossa joutuu hommamaan kämpän itselleen. 

Vierailija
104/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana olen yli 20 vuotta käynyt töissä ja maksanut veroja. En olen saanut latin latia tukia tältä yhteiskunnalta (asumistuki, äitiyspäiväraha jne.), mutta osallistunut muiden lasten hyvinvoinnin tukemiseen ( terveydenhuolto, koulutus, ilmainen kouluruokailu, päivähoito jne.)

Kaiken muun minä vielä siedän, mutta en sitä, että minun maksamista verorahoista annetaan joka kuukausi sijoitusrahaa varakkaille perheille!

Minä olen hyvätuloinen yh. Maksan veroja joka vuosi yli 20.000 euroa. Lapsilisä on ainoa tulonsiirto, minkä minä saan yhteiskunnalta. Lapsen kustantaminen täysi-ikäiseksi maksaa vanhemmilleen 200.000 euroa. Kyllä tässä joutuu ihan omaa lompakkoaankin kaivelemaan.

Ajatella että rahaa menee tonni kuussa lapsen kustannuksiin. Minulla menee 1400 kuussa omiin kustannuksiini, asun Helsingin keskustassa, minulla on auto ja kesämökki.

Vierailija
105/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät pois kaikilta ja tilalle verotuksen lapsivähennys.

Lapsivähennys suosii hyvätuloisia. Verotettava lapsilisä suosii pienituloisia.

Olisi ihan vaan oikein välillä suosiakin myös hyvätuloisia! Nykyään on lähes rangaistavaa olla hyvä tuloinen. Mitään ei saisi itselle jäädä, vaan yhteisen hyvän eteen vaan pitäisi töitä tehdä. Suomi on hyvä maa köyhille, ei niinkään hyvätuloisille. Varsinaisia rikkaitahan täällä ei edes ole, siitä huolehtii juurikin Suomen verotus…

Älä uhriudu. Rikkaammalla on kuitenkin kaikki tarvittava ja enemmän valinnanvaraa.

Faktojen sanominen ääneen ei ole uhriutumista. Tottahan se on on että hyvin hanakasti Suomessa oltaisiin viemässä vähänkin varakkaammilta kaikki mikä irti saadaan. En yhtään ihmettele että hyvin tienaavat mielellään muuttavat pois Suomesta.

Vierailija
106/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Korona-testit ovat maksaneet jo yli puoli miljardia. Ei meillä ole varaa entisenkaltaiseen hyvinvointivaltioon enää. Jostain on leikattava, rikkaat eivät tarvitse tällaista tukea veronmaksajilta. Alun perin lapsilisät oli tarkoitettu pienituloisille perheille.

Alun perin ( ja edelleenkin) lapsilisät oli tarkoitettu tasoittamaan eroa lapsiperheiden ja lapsettomien välillä.

Jos poistettan hyvätuloisilta, on verotuksessa progression takia huomioitava kunnollisella lapsivähennyksella: vrt pariskunta, joka tienaa yhteensä 10 000/kk ja vaikkapa kolmilapsinen perhe, joka tienaa samanverran, mutta samalla rahalla pitää kustantaa 5 henkilön eläminen.

Juuri näin. Lapsilisiä korotettava, lapsettomilta taas kerättävä ylimääräinen vero tmän kustantamiseksi.

Vierailija
107/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun olet vanha ja raihnainen, nämä lapset ovat aikuisia ja hoitavat sinua ja tuottavat palvelutjoita tarvitsevat. He käyvät töissä ja maksavat veroja joilla sinunkin menosi sitten kustannetaan.

Vierailija
108/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi kokeilla muuttaa vaikka Dubaihin. Sehän on suosittu matkakohde. Lapsilisää siellä ei tosin saa. Mutta ei tarvitse maksaa verojakasn. Kaikki maksetaan itse.

Vierailija
109/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia pitäisi hankkia vain, jos pystyy hoitamaan siitä aiheutuvat kulut. Sitten jos elämä yllättää (sairaus, yllättävä työttömyys tms.) voisi yhteiskunta tulla apuun. Hyvätuloisilta ei voi ihan loputtomasti verottaa tai kohta ei ole maassa ketä verottaa. Ja kaikilla pitäisi olla pyrkimys elättää itsensä ja perheensä.

Vierailija
110/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli maksat hädin tuskin oman osuutesi julkishallinnon menoista. Et tuolla veronmaksulla vielä mikään hyvätuloinen ole.

Vierailija
111/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Korona-testit ovat maksaneet jo yli puoli miljardia. Ei meillä ole varaa entisenkaltaiseen hyvinvointivaltioon enää. Jostain on leikattava, rikkaat eivät tarvitse tällaista tukea veronmaksajilta. Alun perin lapsilisät oli tarkoitettu pienituloisille perheille.

Alun perin ( ja edelleenkin) lapsilisät oli tarkoitettu tasoittamaan eroa lapsiperheiden ja lapsettomien välillä.

Jos poistettan hyvätuloisilta, on verotuksessa progression takia huomioitava kunnollisella lapsivähennyksella: vrt pariskunta, joka tienaa yhteensä 10 000/kk ja vaikkapa kolmilapsinen perhe, joka tienaa samanverran, mutta samalla rahalla pitää kustantaa 5 henkilön eläminen.

Juuri näin. Lapsilisiä korotettava, lapsettomilta taas kerättävä ylimääräinen vero tmän kustantamiseksi.

Ja koska yksin asuvilla elämä on paljon kalliimpaa, heille pitää maksaa yksin asumisen lisää. Jonkun pitää maksaa puolet yksinasuvan kiinteistä kuluista. Kyllä tämä homma saadaan toimimaan.

Vierailija
112/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin paheksuttavaa säästää lapsilisät, hyi miten julkeaa.

Me ainakin käytetään lapsilisät lapsen kuluihin. Omista muista rahoista sitten laitetaan lapsen tilille 4999 euroa kolmen vuoden välein per vanhempi.

Vierailija
113/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun olet vanha ja raihnainen, nämä lapset ovat aikuisia ja hoitavat sinua ja tuottavat palvelutjoita tarvitsevat. He käyvät töissä ja maksavat veroja joilla sinunkin menosi sitten kustannetaan.

Näistä lapsista tulee nettoveronmaksajia yli 40-vuotiaina. Minun sukupolveni on ollut nettomaksajana jo reilusti alle kolmekymppisestä. Iso syy nykyisen huoltosuhteen järjettömyydelle on tukia ja palveluita käyttävien ahneus. Ei ole sellaista tuntumaa että ylelliseen elämään ei pitäisi enää kinuta tukia.   

Vierailija
114/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalousvähennys pitäisi olla 100%, ei niin että siitä joutuu osan maksamaan itse jos tilaa jonkun työn.

Vierailija
115/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koska yksin asuvilla elämä on paljon kalliimpaa, heille pitää maksaa yksin asumisen lisää. Jonkun pitää maksaa puolet yksinasuvan kiinteistä kuluista. Kyllä tämä homma saadaan toimimaan.

Yksin asuvilla elämä ei ole kalliimpaa.

Vierailija
116/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta, onko itseaiheutettu tila vai ei, sanoisin että ei kai meillä ole varaa antaa rahaa muuta kun selvään tarpeeseen. Kyllä erittäin hyvätuloisilla ne menee usein suoraan säästöön. Siis verorahoista tulonsiirtona säästöön suoraan. Ei kuulosta järkevälle. Ei varmaan hirveän suuri summa kerry, vaikka lapsilisät poistettaisiin, vaikka yli 5000€ tienaavilta (jotenkin porrastetusti) ei niin, että jos tienaat 4800€ ja 3 lasta, saat 350€ ja jos tienaat 5000€ saat 0€, mutta näin voi ajatella aika monestakin rahapurosta.

Vierailija
117/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvilla elämä ei ole kalliimpaa.

Väitätkö tosissasi että esimerkiksi kaksion vuokra on kaksi kertaa yksiön vuokra? Yksinasuva maksaa yksin kotivakuutuksen, netin, suoratoistot, auton kulut jne. siinä missä kahdestaan asuttaessa ne kulut jaetaan. Miten se ei muka ole kalliimpaa? T.Eri

Vierailija
118/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan lopettaa työnteon, kun ei enää kiinnosta maksaa laiskojen elämää. 40% lähti viimeisestä palkasta ihan vain teille. Mieti: Tienaan kympin ja joudun siitä antamaan sinulle 4€. Minulle, joka teen 10-12 tunnin työpäivää jää 6€. Onko se reilua?

Eli tervetuloa maksamaan näitä yhteisiä menoja. Mitä useampi tekee töitä elintasonsa eteen, sitä vähemmän tarttee kolehtia kerätä veroina. Ja sitä kautta saataisiin verotusta kevennettyä kaikilta.

Lapsilisät voisi poistaa kokonaan ja kaikilta. Jos ei penskoihin riitä rahat, niin älä silloin tee niitä.

Onko reilua, että minä en työllisty oman alan enkä ns. hanttihommiin, vaikka olen hakenut töitä vuosia? Pitäisikö minun nyt ne vakituisen työsuhteen aikana tehdyt lapseni esimerkiksi tappaa? Työsuhteeni muuten irtisanottiin juurikin sopivasti perhevapaiden jälkeen. Sen jälkeen on ollut vaan työttömyyttä, silppua, pätkää ja etenkin tempputyöllistämistä.

Vierailija
119/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1990 syntyneestä tulee keskimäärin nettomaksaja 46-vuotiaana. 1960 syntyneestä tuli nettomaksaja 35-vuotiaana. Kallis ja pitkä nuoruus.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/18/katso-mita-maksat-yhteiskunnal…

Vierailija
120/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi otti mitä, 7 miljardia euroa, syömävelkaa tänäkin vuonna. Lapsilisäjärjestelmää pitäisi todellakin leikata osana muita julkisen talouden säästötoimenpiteitä siten, ettei niitä enää makseta hyvätuloisille. Meillä ei ole varaa pitää tällaista syöttölää.

T. Isä 6300 €/kk -palkalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi