Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilisät pitää ottaa pois hyvätuloisilta

Vierailija
26.09.2021 |

Ja muutenkin heiltä on varaa leikata ja reilulla kädellä. Luuletteko, että kukaan normaaliälyinen aikoo enää aikoo katsoa tätä menoa tässä maassa? Nyt on aika tullut leikata rikkailta seuraavaksi. Ja niiltä kaikilta ahneilta saastaisilta sutkiyrityksiltä, tunnistatte kyllä itsenne, jos omaatuntoa on yhtään.
Kohta näette sen, mitä tapahtuu jos vielä r*iskataan heikompia.

Kommentit (190)

Vierailija
1/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät pois kaikilta ja tilalle verotuksen lapsivähennys.

Vierailija
2/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät pitäisi muuttaa tuloperusteisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että kukaan normaaliälyinen hyvätuloinen enää jää Suomeen kustantamaan teidän elättien lapsilisiä jos vielä meitä riistetään lisää. Meillä on jo progressiivinen verotus jolla leikataan hyvätuloisilta ja esimerkiksi päiväkodeista joutuu maksamaan enemmän. Lapsilisät on tarkoitettu tasapuolisesti kaikille joilla on lapsia.

Vierailija
4/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule meiltä "rikkailta" leikataan jo ihan tarpeeksi. Toisin kuin vastaavasti oikeastihan köyhiltä ei leikata yhtään. Heille vain annetaan, ehkä jatkossa hiukan vähemmän.

Minun palkastani leikattiin viime kuussakin 40% veroina ja sivukuluina.

Vierailija
5/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte nähdä että täällä on kohta sisällissota.

Vierailija
6/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti olen samaa mieltä. En aina edes huomaa, että lapsilisät on tulleet. Ohjaan ne säästötilille.

Vierailija
7/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 15000 tienaavat ei maksa senttiäkään valtio- ja kuntaveroa. Yleensä vielä kaikki tulot tulee tulonsiirroista muilta veronmaksajilta, sen päälle kaikki ilmaiset palvelut. Millon ajattelitte alkaa osallistumaan talkoisiin uunin pankolla makoilun sijaan?

Vierailija
8/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat maksavat sen, että köyhät eivät suostu tekemään töitä. Etuudet minimiin, tilalle ruokakuponkeja ja asuntolamajoitus, niin ehkä saadaan muutama lusmu ymmärtämään työnteon arvo.

Vierailija
9/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte nähdä että täällä on kohta sisällissota.

Tätä on ennustettu jo vuosia, mutta uskon, että rikkaat alkavat vähitellen kyllästymään siihen, että he maksavat kotona makoilevien kynsienhoidot ja ulkomaanmatkat. Ilmaista aamupalaa ei ole kuin Marinilla.

Vierailija
10/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas kannatan köyhiltä lapsilisän poistoa eli niitä lapsia ei tehdä sen takia, että tilille tulee rahaa lasten takia.

Sossuperheet tekee lapsia eikä jaksa hoitaa, mutta tukia haetaan kyllä.

No tietysti nyt yleistin, mutta on hirveän vaikea määritellä kenelle se raha kuuluu ja kenelle ei.

Vierailija
11/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan lopettaa työnteon, kun ei enää kiinnosta maksaa laiskojen elämää. 40% lähti viimeisestä palkasta ihan vain teille. Mieti: Tienaan kympin ja joudun siitä antamaan sinulle 4€. Minulle, joka teen 10-12 tunnin työpäivää jää 6€. Onko se reilua?

Eli tervetuloa maksamaan näitä yhteisiä menoja. Mitä useampi tekee töitä elintasonsa eteen, sitä vähemmän tarttee kolehtia kerätä veroina. Ja sitä kautta saataisiin verotusta kevennettyä kaikilta.

Lapsilisät voisi poistaa kokonaan ja kaikilta. Jos ei penskoihin riitä rahat, niin älä silloin tee niitä.

Vierailija
12/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää että lapsilisistä tehdään verollista tuloa enemmän ansaitsevan vanhemman tuloverotuksen mukaisesti. Lapsilisiä voi näin korottaa jonkun verran ilman että hyöty valuu hyvätuloisille.

Vierailija
13/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kannatan köyhiltä lapsilisän poistoa eli niitä lapsia ei tehdä sen takia, että tilille tulee rahaa lasten takia.

No tietysti nyt yleistin, mutta on hirveän vaikea määritellä kenelle se raha kuuluu ja kenelle ei.

Ei se ole ollenkaan vaikeaa. Raha kuuluu niille lapsille jotka joku on saattanut maailmaan ja joilla ei ole muuten mahdollisuutta elää sellaista elämää joka mahdollistaa heidän kasvunsa ja kehittymisensä hyväksi kansalaiseksi ja onnelliseksi ihmiseksi.

Vierailija
14/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ollenkaan vaikeaa. Raha kuuluu niille lapsille jotka joku on saattanut maailmaan ja joilla ei ole muuten mahdollisuutta elää sellaista elämää joka mahdollistaa heidän kasvunsa ja kehittymisensä hyväksi kansalaiseksi ja onnelliseksi ihmiseksi.

Muuten voisin olla kanssasi samaa mieltä, mutta olen tehnyt lastensuojelutyötä yli 20v ja nähnyt ettei se elämä toimi noin yksinkertaisesti

Vierailija
15/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä on lakiin kirjattu etu, joka maksetaan kaikista lapsista riippumatta perheen tuloista.

Ehdotus: kerrotaan nykyiset lisät esim 1,5 ja lisät sitten verolle, iso tuloinen maksaa isolla % veroja ja valtio saa veroja takaisin, pieni tulonen maksaa pienellä % veroja ja hänellä jää enemmän elämiseen.

Esim: lapsilisä nyt 100€, korotus (1,5X) ->150€,

isot tulot,       veroprosentti 40%, lapsilisä netto (60%), 90€ /kk, (-10€)

pienet tulot, veroprosentti 25%, lapsilisä netto (75%), 112,50€/kk (+12,5€)

STM:ssä voisivat sitten viilata luvut paremmin kohdalleen mutta olisiko tässä järkeä?

Vierailija
16/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät pois kaikilta ja tilalle verotuksen lapsivähennys.

Lapsivähennys suosii hyvätuloisia. Verotettava lapsilisä suosii pienituloisia.

Vierailija
17/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan lapsilisällä kompensoidaan lapsesta aiheutuvia kustannuksia. Se ei liity mitenkään siihen mitä mahdollisuuksia lapsella olisi ilman sitä.

Vierailija
18/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan lopettaa työnteon, kun ei enää kiinnosta maksaa laiskojen elämää. 40% lähti viimeisestä palkasta ihan vain teille. Mieti: Tienaan kympin ja joudun siitä antamaan sinulle 4€. Minulle, joka teen 10-12 tunnin työpäivää jää 6€. Onko se reilua?

Eli tervetuloa maksamaan näitä yhteisiä menoja. Mitä useampi tekee töitä elintasonsa eteen, sitä vähemmän tarttee kolehtia kerätä veroina. Ja sitä kautta saataisiin verotusta kevennettyä kaikilta.

Lapsilisät voisi poistaa kokonaan ja kaikilta. Jos ei penskoihin riitä rahat, niin älä silloin tee niitä.

Ihan täysi vapaus on lopettaa työnteko. Ole hyvä vaan. Silloinkin tosin sinulta lähtee 20%.

Vierailija
19/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos otetaan tuet pois niiltä, jotka eivät tee yhtään mitään parantaakseen tilannettaan (poislukien sairaseläkeläiset)? Suomi on pullollaan ihmisiä, jotka hankkivat 5 lasta ja 5 vasikan kokoista koiraa, kahdeksan kissaa ja pari käärmettä pistämättä tikkua ristiin itse. Ja me hyvätuloiset maksamme suurella verotuksella heidänkin elämisen.

Itselläni on yksi lapsi. Hänen saamat lapsilisät ja mut etuudet ovat taatusti pienempi kuluerä valtiolle kuin mitä minä ja isänsä maksamme veroja vuodessa.

Vierailija
20/190 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Korona-testit ovat maksaneet jo yli puoli miljardia. Ei meillä ole varaa entisenkaltaiseen hyvinvointivaltioon enää. Jostain on leikattava, rikkaat eivät tarvitse tällaista tukea veronmaksajilta. Alun perin lapsilisät oli tarkoitettu pienituloisille perheille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan