Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko aikuinen olla ujo?

Vierailija
19.10.2024 |

Itse olin todella ujo lapsi, mutta ujoudesta karisi ihan itsellään suurin osa lukioikäisenä ja kaksikymppisenä loput. Nyt aikuisena en ole enää millään tavalla ujo, en jännitä edes satapäiselle yleisölle puhumista. Mutta voiko aikuinen (yli kolmikymppinen) olla ujo? Siis silleen kovasti ujo (pientä ujoutta ei lasketa). Vai lähteekö kaikilla ujous pois kun tulee aikuiseksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä oikeesti tosissas, missä kuplassa pitää ihmisen elää jos ei ole koskaan tavannut ujoa aikuista :D

Vierailija
2/11 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Minä olen nelikymppisenä yhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko sä oikeesti tosissas, missä kuplassa pitää ihmisen elää jos ei ole koskaan tavannut ujoa aikuista :D

En vain ole. En tiedä missä kuplassa sitten elän. Ap

Vierailija
4/11 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi

Vierailija
5/11 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin ujo aikuinen. Olen tietty opetellut toimintatapoja joilla pärjään kohtalaisen hyvin eri tilanteissa. Jännitän kuitenkin ja varmasti se näkyy usein myös ulospäin.

Vierailija
6/11 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi

Kyse on temperamenttipiirteestä. Joku lämpeää hitaammin ja tarvii enemmän aikaa uusien ihmisten kanssa. Kautta ihmiskunnan historian tuota on ollut.

Vierailija
7/11 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen voi olla ujo. Saakin olla. Ehkä välillä rohkaistuu johonkin?

Vierailija
8/11 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi olla.

Pakko kiinnittää huomiota myös siihen, että puhut ujoudesta myös ikään kuin se olisi huono ominaisuus, josta pitäisi "kasvaa ulos". Se onkin hyvin tavallinen tapa katsella ujoutta juurikin siitä itse kärsineenä. Ujo usein toivoo olevansa vähemmän ujo. Sen myötä herkästi ajattelee, että ujous on ainoastaan huono asia.

Sen sijaan ulkopuolinen ei näe sitä välttämättä yhtä negatiivisesti. Ujo = harkitsevainen, tilaa antava, epäitsekäs.

Vierailija
9/11 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko aikuinen olla tyhmä?

Itse olin todella tyhmä lapsi, mutta tyhmyydestä karisi ihan itsellään suurin osa lukioikäisenä ja kaksikymppisenä loput. Nyt aikuisena en ole enää millään tavalla tyhmä, en jännitä edes satapäiselle yleisölle puhumista. Mutta voiko aikuinen (yli kolmikymppinen) olla tyhmä? Siis silleen kovasti tyhmä (pientä tyhmyyttä ei lasketa). Vai lähteekö kaikilla tyhmyys pois kun tulee aikuiseksi?

Vierailija
10/11 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristö muovaa temperamenttia johonkin suuntaan koko ajan. Ujo aikuinen käyttäytyy eri tavalla kuin ujo lapsi. Ujosta aikuisesta ujoutta ei välttämättä voi päätellä lainkaan ellei hän itse paljasta olevansa ujo.

Vierailija
11/11 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla eikä siinä ole mitään hävettävää.Itse olin aikoinaan ujo melko pitkälle aikuisuuteen,sitten se vaan jotenkin katosi.Nykyään uskallan sanoa,puhua periaatteessa kenelle vaan.