Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojan kaveri menehtyi. Itse en kunnolla perhettä tuntenut, mutta poika tunsi heidät hyvin. Riittääkö tässä tapauksessa adressi?

Vierailija
26.09.2021 |

Tämä on koskettanut meitä kaikkia kovasti. Poika on ihan rikki. Mulla on jotenkin riittämätön olo. Haluaisin auttaa, mutta en tungetella. Mietin, onko törkeää kirjoittaa vain adressi kun poika oli pojan paras ja läheisin ystävä vai kehdataanko käydä viemässä kukkiakin? Kokisitteko te sen tungettelevana? Toki ihmiset kokee asiat eri tavalla, mutta silti. Poika ei itse pysty menemään. En tiedä ovatko muut kaverit käyneet ja odottaako perhe pojan käyvän siellä. Oli kuitenkin kuin veli, viettivät paljon aikaa yhdessä. Järkyttävää miettiä tällaista 15-vuotiaan pojan äitinä. En olisi koskaan halunnut edes ajatella, että tällaiseen tilanteeseen voisi joutua.

Kommentit (178)

Vierailija
1/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy henkilökohtaisesti viemässä kukkia. Eikö poikasi ole menossa hautajaisiin?

Vierailija
2/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotto pojalle ❤️ kyllä kävisin oman lapseni tukena viemässä kukkia. Ja jos jotain noin kamalaa tapahtuisi, kaikki läheiset olisi meille tervetulleita milloin vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poikani ja kaverinsa veivät yhteisen adressin menehtyneen vanhemmille. Arvostivat kovasti.

Vierailija
4/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin kukkia ehdottomasti. Jos eivät jaksa tavata niin eivät avaa ovea. Jätä sitten ovelle kukat.

Vierailija
5/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin kukkia yhdessä lapseni kanssa❤️

Vierailija
6/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte yhdessä viemässä kukkia. Vaikka et itse tuntenutkaan vanhempia kunnolla, poikasi tarvitsee tukea tässä tilanteessa.

Vierailija
7/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse haluaisit sinua kohtaan toimittavan samassa tilanteessa. Haluaisitko avata kotisi oven yhä uudelleen lähes tuntemattomille ihmisille, jotka itkien valittelisivat suruanne. Joutuisit lohduttelemaan vieraita ihmisiä. Adressi on hyvä.

Vierailija
8/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten itse haluaisit sinua kohtaan toimittavan samassa tilanteessa. Haluaisitko avata kotisi oven yhä uudelleen lähes tuntemattomille ihmisille, jotka itkien valittelisivat suruanne. Joutuisit lohduttelemaan vieraita ihmisiä. Adressi on hyvä.

Kyseessä on vainajan paras kaveri eli perheelle hyvin tuttu henkilö!

Vierailija
9/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kauheaa! Adressi on ihan riittävä! Ystävyys ja rakkaus osoitetaan elinaikana!

Vierailija
10/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luokkakaveri kuoli onnettomuudessa, niin läheisimmät kaverit meni hautajaisiin. Meille myös järjestettiin seurakunnalta keskusteluapua.

Vierailija
11/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin kukat ja surunvalittelut kukkakaupan lähetin viemänä.

Vierailija
12/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan oikeasti tiedä pystyykö menemään. Ei halua mennä ilman mua edes tuonne kaverin kotiin kun eilen kysyin. Minusta kukat olisi vähintä, mitä me voidaan tehdä, mutta koska mä en juurikaan tunne perhettä, jotenkin tuntuu pahalta niitä mennä viemään. Mua ahdistaisi enkä tiedä miten tuossa tilanteessa kestäisin katsoa toista äitiä oman poikansa kanssa ja kuunnella heidän osanottoja, vaikka tietäisin, että ei ne tiedä murto-osaakaan siitä mitä itse tunnen. Eri asia, jos lapseni kaveri tulisi itse. Mutta kuten jo sanoin, poika ei pysty sitä tekemään. Ap

Vierailija
13/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimisit, jos oma läheinen ystäväsi olisi kuollut? Veisitkö henkilökohtaisesti kukkia vai lähettäisitkö vain adressin?

Vierailija
14/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan oikeasti tiedä pystyykö menemään. Ei halua mennä ilman mua edes tuonne kaverin kotiin kun eilen kysyin. Minusta kukat olisi vähintä, mitä me voidaan tehdä, mutta koska mä en juurikaan tunne perhettä, jotenkin tuntuu pahalta niitä mennä viemään. Mua ahdistaisi enkä tiedä miten tuossa tilanteessa kestäisin katsoa toista äitiä oman poikansa kanssa ja kuunnella heidän osanottoja, vaikka tietäisin, että ei ne tiedä murto-osaakaan siitä mitä itse tunnen. Eri asia, jos lapseni kaveri tulisi itse. Mutta kuten jo sanoin, poika ei pysty sitä tekemään. Ap

Pitää pystyä menemään hautajaisiin. Siitä et neuvottele. Vai miltä sinusta tuntuisi, jos oma lapsesi olisi menehtynyt ja kukaan hänen ystävä ei tulisi saattamaan häntä viimeiselle matkalle oman pelkuruuden takia?

Vierailija
15/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa perheelle lähes tuntematon äiti on viemässä kukkia poikansa puolesta. Eli ei todellakaan hyvin tuttu.

Vierailija
16/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita sitten kukkalähetti, mutta adressi ei ole riittävä.

Vierailija
17/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surunvalittelukäynti olisi kyllä hyvä. Eivät ne niin kauheita ole kuin kuvitellaan, molemmat osapuolet saavat puhua asiasta ja yhteinen suru on jaettu suru. Ei se haittaa, jos itkettää. Voi ainakin ostaa kukkia ja viedä ne henkilökohtaisesti, surevat vanhemmat kutsuvat sisälle tai ottavat kukat vastaan ja kiittävät ovelta.

Vierailija
18/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kukat ja adressi lähettipalvelun kautta ja henkilökohainen tekstiviesti, missä kerrot, että poika on surun murtama eikä pysty osallistumaan hautajaisiin. Näin perheen ei tarvitse kannatella teidän suruanne mutta tietävät kuitenkin, että välitätte.

Vierailija
19/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimisit, jos oma läheinen ystäväsi olisi kuollut? Veisitkö henkilökohtaisesti kukkia vai lähettäisitkö vain adressin?

Antakaa nyt vähän armoa sille teinillekin.

Vierailija
20/178 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 15- vuotiaan hautajaisissa. Siellä oli paljon nuoria, kuolleen kavereita. Myöhemmin äiti sanoi, että oli ihanaa kun tulivat paikalle ja että hänen lapsellaan oli niin paljon niin ihania kavereita.