Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri saikulla tunturivaelluksella.

Vierailija
25.09.2021 |

Saiken syynä kipeä kyynärpää. Meillä töissä se ei rasitu millään lailla; enimmäkseen istutaan paikallaan. Kävelyä on jonkun verran päivässä. Muuten saa liikkua tai olla paikallaan oman mielen mukaan.

Tuo kyynärpää on hänellä kipuillut jo vuosia. Siitä erikoinen vaiva, että paranee aina sunnuntaivuoron ajaksi. Maanantaina on taas liian kipeä töissä istumiseen.

Kyllä, ottaa pannuun. Ja ei, ei ole minun bisnekseni. Kyllä, siitä huolimatta moinen loislusmuilu syö omaa työmotivaatiota.

Laiskurit pois duunista. Pitäisi tehdä joku kansalaisaloite.

Kommentit (548)

Vierailija
161/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme, jos työnantaja ei puutu runsaisiin sairauspoissaoloihin millään tavalla.

Meillä oli töissä iso organisaatiouudistus, jossa siirryttiin uusiin tiloihin ja työskentelämään paljon isommin kuin aikaisemmin.

Suurin osa vanhan työpaikkani entisistä työntekijöistä jatkoi uudessa. Joitakin mm. runsaasti sairauslomilla olevia siirtyi muualle.

Nyt runsaisiin sairausloman puututaan. Jos on poissa enemmän kuin 30 päivää vuodessa, tulee keskustelu.

Aika herkästi myös mahdollinen siirto muihin tehtäviin ja osa-aikainen työaika.

Jos työpaikalla on yksi saikuttaja (olettaen että työntekijöitä on n. 10) kyse on todennäköisesti henkilökohtaisista syistä. Voi kyse olla työmotivaatiostakin. Ap kertoo useammasta saikuttajasta potkut saaneesta ja tumturivaelluksella olijasta. Itse kyllä siinä tapauksessa miettisin niitä muitakin kuin henkilökohtaisia motivaatio-ongelmia runsaisiin poissaoloihin.

Voihan niitä miettiä. Uskallan kyllä väittää että jos bailaaminen menee työnteon ohi aina pääsääntöisesti loppu- ja alkuviikosta, vika ei ole työpaikassa vaan siinä bilettäjässä.

Ap

Oletuksia ei kannata tehdä koskaan ennen kuin asia on oikeasti selvitetty. Sinulla tuskin on mitään mahdollisuuksia siihen selvittämiseen joten ihan turhaan teet asian suhteen yhtään mitään.

En tehnytkään. Esimies hoiti homman kotiin.

Ap

Sitä paremmalla syyllä unohda koko juttu ja keskity itseesi ja työhösi.

En minä sitä mitenkään aktiivisesti kelailekaan. Tuntuu vaan harmilliselta, että tämä nykyinenkin saikuttelija saisi vanhoilla kriteereillä kenkää mutta uusi esimies ei tee asialle mitään. En tiedä miksi edellinen ei tehnyt, tosin tämä tapaus ei saikuttanut silloin läheskään niin usein kuin nykyään.

Ap

Ei ole mitään uusia ja vanhoja kriteerejä, laki määrää irtisanomisperusteet.

Ei, mutta esimiehissä on eroa siinä, miten hanakasti epäkohtiin puututaan vai puututaanko ollenkaan.

Ap

Esimiehesi ei tanssi sinun tai alaisesi pillin mukaan. vaan ohjeet tulee johdolta.

Jätä tuo huseeraaminen ja korppi kotkana haaskalla olo ja keskity työtehtäviin mitä sinulle on annettu. Ja jätä työkaverit rauhaa. Kuulostat ärsyttävältä ja pilaat käytökselläsi työilmapiirin.

Vierailija
162/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jos kärsii pahoista menkoista (=kivut, runsas vuoto ja väsymys ja päänsärky) niin pitäisi saada saikkua. Burana voi auttaa kipuun osittain mutta vuoto on häiritsevää henkisesti ja fyysisesti. Terveyssiteen vaihto työpaikalla monta kertaa työpäivän aikana monesti ei joka työssä onnistu.

Kyllä meillä kuukautiskivut kuuluvat omailmoituksella kuitattaviin vaivoihin. Eikä mikään ihme, ei minulla ainakaan lääkäriltäkään saadut lääkkeet vie kipuja niin paljon pois että töihin pystyisi silloin kun kunnolla kramppaa. (ei ole kuitenkaan tarvinnut itse saikuttaa tämän takia puoleen vuoteen kun sattunut aina vapaa-ajalle pahimmat kivut)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei enää suositella käden immobilisaatiota, sen takia kantosidettä ei usein suositella ja sen käyttö pitää olla mahdollisimman lyhyttä esim leikkauksen jälkeen. Et voi tietää mikä siellä kyynärpäässä on, onko hermopinne tai vaurio, tenniskyynärpää vai onko jännetulehdus tai repeämä. Jokatapauksessa kuntoutus ja käden asteittainen rasituksen nosto on välttämätöntä. Hänellä on kaksi toimivaa jalkaa, vuodelepo ei ole suositeltavaa.

Älä ole kateellinen kaverisi vaivoista.

Minä tiedän aivan tasan tarkkaan mikä sitä kättä vaivaa. :D Tulen kuulemaan siitä vielä monesti yksityiskohtaisia selityksiä vasten tahtoani siihen asti että pääsen vaihtamaan työpaikkaa.

Ja on ihan totta, kuten olen jo sanonut, että saikkea voi saada monesta syystä eivätkä kaikki vaivat vaadi vuodelepoa. Vuosien kokemuksella voin kuitenkin sanoa, että tämä työkaveri saikuttaa koska vuosilomat eivät hänelle riitä.

Ap

No jos näinkin on, niin silloin sairausloma tukee työkaverisi jaksamista.

Me olemme kaikki erilaisia ihmisiä. Vaikka sinä näet kollegasi lusmuna, hänelläkin on tehtävänsä ja osansa. Tärkeintä olisi ettet itseäsi liikaa vaivaa ärsytyksellä, johon et voi vaikuttaa.

Kaiken lisäksi käsivamma ei estä vaeltamista - etkä sinä varmaan tarkkaan tiedä kaikkea vaelluksestakaan. Olet nähnyt yhden kuvan jossain sosiaalisessa mediassa. Käden vuoksi hän ei välttämättä voi kantaa omia varusteitaan, joutuu syömään kipulääkkeitä jne. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia.

Vierailija
164/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän harmisi, mutta katkeruus ei auta sinua yhtään.

Ei autakaan. Siksi lopetan työt vuoden lopussa. 15 vuotta riitti valtion suojatyöpaikassa. Pelkään että itsestäni tulee lopulta samanlainen hyödytön nuljaska. Pakenen kun vielä voin.

Ap

Lähdet siis just kun pärähtäisi täydet vuosilomat tiskiin? 

Vierailija
165/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri on sairaslomaa määrännyt, niin sitten työkaverilla on täysi oikeus olla sairaslomalla. Se mitä hän sairaslomalla tekee, on sitten hänestä kiinni, sitä ei voi lääkäri, ap, esimies tai poliisilaitos valvoa.

Vierailija
166/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettet tiedä hänen todennäköistä sairausloman syytä. Olin neljä kuukautta sairauslomalla, mutta en koskaan kertonut sitä todellista syytä enkä myöskään kertonut, että olin osan sairauslomasta ulkomailla. 

Vierailija
167/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmuja toki on, mutta tuollaista eläkeikää jo kolkuttelevaa yleensä katsotaan inhimillisistä syistä läpi sormien. On aika ymmärrettävää, ettei motivaatio ole enää huipussaan, varsinkaan noin joutavanpäiväisessä aivottomassa työssä kuin ap kuvailee.

Ja siitä riippumatta, että lusmuja on, niin lusmuksi leimaaminen asiaa hyvin tietämättä on hyvin huono juttu. Viittaan tällä ap:n arveluun siitä, että tulevassakin työpaikassa luultavasti on lusmuja. Sinä ap et voi tietää toisten vaivoista ja syistä, miksi ovat milloinkin poissa, eikä se sinulle kuulukaan.

Melkeinpä toivon, että lusmuksi leimaajat saisivat jonkun toivottoman hankalan migreenin, suolisairauden tai fibromyalgian, niin tulisivat itse leimatuksi saikuttelijoiksi ja lusmuksi. Eivät he muuten tunnu tajuavan.

Vierailija
168/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseltä murtui pikkurilli aikanaan. Olen sairaanhoitaja ja työssäni annan injektioita, laitan tippoja ja sellaista. No en voinut olla töissä. Koska kyseessä oli kuitenkin pelkkä pikkurilli, niin en viitsinyt kotonanikaan maata, vaan kävin elokuvissa ym.

Jees, saikke ei tarkoita sitä ettei voi tehdä mitään muuta kuin maata sängyssä.

Mutta meidän duunissa kyynärpääsaikke tarkoittaa sitä, että jos se kyynärpää ei kestä duunia, se ei kestä myöskään tunturivaelluksia. Tai kestä paremmin niitä vuoroja joista saa tuplapalkan.

V ttu että korpeaa ihan suomeksi sanottuna.

Ap

Miksi se ei kestäisi tunturivaellusta? Sinäkö sen päätät mitä se kestää?

En tiedä kuka sen päättää, mutta työnkuvan tuntevana voin sanoa että jos pystyt vaeltamaan, pystyt myös tekemään tätä kyseistä duunia.

Ap

Valitettavasti se ei ole sinun päätettävissä pystyykö tekemään sitä duunia vai ei. Lääkäreille on annettu se päätösvalta. Sairaslomalla saa tehdä mitä lystää.

Tuskin ap lääkärin roolia on ottamassakaan, mutta hän näyttää vahvasti epäilevän ja olevan käytännössä varma siitä, että se kyynärpääkipuilija huijaa lääkäreitä ja työpaikkaa / tiimiä esittämällä kipeämpää näiden suuntaan usein jos saikulla voi saada saman korvauksen kuin töissä, kokien ihmeparantumisen niihin työvuoroihin, joista ei saikulla saisi samaa korvausta (sunnuntai, muut pyhäpäivät). Hyvä jos lusmu jää kiinni ja saa kenkää, ja tilalle joku ahkera ja tunnollinen.

Vierailija
169/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jos kärsii pahoista menkoista (=kivut, runsas vuoto ja väsymys ja päänsärky) niin pitäisi saada saikkua. Burana voi auttaa kipuun osittain mutta vuoto on häiritsevää henkisesti ja fyysisesti. Terveyssiteen vaihto työpaikalla monta kertaa työpäivän aikana monesti ei joka työssä onnistu.

Sitten mennään lääkäriin hakemaan apua jos kuukautiset aiheuttavat työkyvyttömyyden. Ei todellakaan pitäisi saikkua saada. Tämän on pakko olla trolli.

Itse olet typerys. On oikeasti olemassa sellaisia kuukautisia, että vuoto on niin runsasta, että aiheuttaa kaikenlaisia oireita, joista yksi työn tekoa estävä oire on huimaus ja heikotus. Ota asioista selvää, ennen kuin tulet typeryyksiä huutelemaan. Ja ennen kuin huutelet siellä, että e-pilleri pelastaa kaikki naiset, niin ei todellakaan tee. Kaikki naiset eivät niitä voi edes käyttää. Ja jos ne kuukautiset olisivat miehillä, olisi jo kehitetty e-pilleriä turvallisempia lääkkeitä kuukautisoireisiin.

Kuukautisoireisiin on olemassa muitakin hoitoja kuin e-pillerit. Menkää oikeasti sinne lääkäriin hakemaan apua! Kyllä se on avuttomuutta jos jäät kuukautisten takia saikulle ja vuodat kotona kuiviin. Yhden tai pari kertaa sen ymmärtää, mutta sen jälkeen pitäisi potkia pihalle jos jää saikulle kuukautisten takia.

No tottakai, niihin haetaan apua. Tuskin kukaan aikuinen ja teinitytön vanhempi jättää hakematta apua. Mutta kaikkiin oireisiin ei vain löydy niin hyvää apua, että se ratkaisi kaiken. Olet ehkä mies tai erittäin empatiakyvytön nainen. Maailmassa on maita, joissa naisten ensimmäinen kuukautisvuotopäivä on aina vapaapäivä ja sairaslomaa kuukautisoireisiin annetaan helposti. Jossain päin maailmaa on ymmärretään, että osa naisista oireilee kuukautisten aikana rankastikin.

Vierailija
170/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan sairaslomamalla olevien ei pidä tehdä alkeellisia virheitä. Jos on joku liikkumista rajoittava syy niin ei pidä laittaa faceen tai muualle kuvia ja postauksia liikunnallisista jutuista. Herättää negatiivisia reaktioita helposti.

Mulla on esimerkiksi yksi fyysinen krooninen vaiva jonka vuoksi saa aina saikkua. Se miten vaiva rajoittaa on mun subjektiivinen kokemus, millään tutkimuksilla ei voida osoittaa onko mulla kipuja vai ei. Sairaslomaa tulee siis aina kun haluan. Matalaa profiilia pidän sairaslomalla ja olen usein tuolloin mökillä. Kukaan ei näe mitä siellä teen. Oon kaupungin palveluksessa eikä tähämn päivään mennessä kukaan ole kyseenalaistanut mitään ja miksi olisi? Työni on aika kevyttä.

Tästä voi päätellä etten mitenkään ole kovin kiintynyt työhöni, en olekaan. Olen ihan koulutettu ihminen mutta työ on yksitoikkoista. En jaksa vaihtaa duunia, palkka ok vaikkei kovin iso. Menee se näinkin.

Vierailija
171/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseltä murtui pikkurilli aikanaan. Olen sairaanhoitaja ja työssäni annan injektioita, laitan tippoja ja sellaista. No en voinut olla töissä. Koska kyseessä oli kuitenkin pelkkä pikkurilli, niin en viitsinyt kotonanikaan maata, vaan kävin elokuvissa ym.

Jees, saikke ei tarkoita sitä ettei voi tehdä mitään muuta kuin maata sängyssä.

Mutta meidän duunissa kyynärpääsaikke tarkoittaa sitä, että jos se kyynärpää ei kestä duunia, se ei kestä myöskään tunturivaelluksia. Tai kestä paremmin niitä vuoroja joista saa tuplapalkan.

V ttu että korpeaa ihan suomeksi sanottuna.

Ap

Miksi se ei kestäisi tunturivaellusta? Sinäkö sen päätät mitä se kestää?

En tiedä kuka sen päättää, mutta työnkuvan tuntevana voin sanoa että jos pystyt vaeltamaan, pystyt myös tekemään tätä kyseistä duunia.

Ap

Valitettavasti se ei ole sinun päätettävissä pystyykö tekemään sitä duunia vai ei. Lääkäreille on annettu se päätösvalta. Sairaslomalla saa tehdä mitä lystää.

Ei saa. Saikke on perusteeton mikäli voit suorittaa työtä vastaavia hommia vapaa-ajalla. Ja esimies voi näihin puuttua, tosin meillä ei puutu.

Ap

Taitaa olla lähinnä julkisen sektorin ja joidenkin isojen firmojen ongelma, joissa seuranta ei ole niin tarkkaa, ja jossa se saikutus ja kaikki siitä aiheutuva kulu ja vaiva eivät ole esimieheltä itseltään pois, toisin kuin pienissä perhe- ym. yrityksissä.

Vierailija
172/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten mennään lääkäriin hakemaan apua jos kuukautiset aiheuttavat työkyvyttömyyden. Ei todellakaan pitäisi saikkua saada. Tämän on pakko olla trolli.

Itse olet typerys. On oikeasti olemassa sellaisia kuukautisia, että vuoto on niin runsasta, että aiheuttaa kaikenlaisia oireita, joista yksi työn tekoa estävä oire on huimaus ja heikotus. Ota asioista selvää, ennen kuin tulet typeryyksiä huutelemaan. Ja ennen kuin huutelet siellä, että e-pilleri pelastaa kaikki naiset, niin ei todellakaan tee. Kaikki naiset eivät niitä voi edes käyttää. Ja jos ne kuukautiset olisivat miehillä, olisi jo kehitetty e-pilleriä turvallisempia lääkkeitä kuukautisoireisiin.

Kuukautisoireisiin on olemassa muitakin hoitoja kuin e-pillerit. Menkää oikeasti sinne lääkäriin hakemaan apua! Kyllä se on avuttomuutta jos jäät kuukautisten takia saikulle ja vuodat kotona kuiviin. Yhden tai pari kertaa sen ymmärtää, mutta sen jälkeen pitäisi potkia pihalle jos jää saikulle kuukautisten takia.

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että eräät pitävät todella vaikeita kuukautisia normaaleina ja asiaankuuluvina. Siis ikään kuin raamatussa sanotaan jotain "kivulla sinun pitää synnyttämän".  Jos olisi pomona kuukautisten vuoksi saikuttavalle, passittaisin työterveyteen hankkimaan asianmukaista hoitoa.

Eikö tosiaan ole pienessä päässä käynyt ajatusta, että jotain on pahasti vialla, jos joka kuukausi pitää kärsiä? Moni kuukautisongelma olisi korjattavissa muulla kuin e-pillereillä, josta tavallisin lienee endometrioosi. Itseltäni ratkottiin kiinnikkeitä jo parikymppisenä. 

Vierailija
173/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt tajuta, sairaslomat ei kuulu työkavereille, vaan niistä voidaan sopia yritysjohdon kanssa, vaikka ei itsellä olisikaan konkreettista sairautta. Siihen riittää puolison vakava sairaus, vanhempien tai lapsen sairaus, perheväkivalta, onnettomuus, mielenterv. tai vaikea avioero jne. Ja nämä asiat ovat salassapidettäviä johtoryhmälle, eikä tippaakaan kuulu työkavereille.

Vierailija
174/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vuoden sairaslomalla ja en todellakaan istunut neljän seinän sisällä.

Vierailija
175/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme, jos työnantaja ei puutu runsaisiin sairauspoissaoloihin millään tavalla.

Meillä oli töissä iso organisaatiouudistus, jossa siirryttiin uusiin tiloihin ja työskentelämään paljon isommin kuin aikaisemmin.

Suurin osa vanhan työpaikkani entisistä työntekijöistä jatkoi uudessa. Joitakin mm. runsaasti sairauslomilla olevia siirtyi muualle.

Nyt runsaisiin sairausloman puututaan. Jos on poissa enemmän kuin 30 päivää vuodessa, tulee keskustelu.

Aika herkästi myös mahdollinen siirto muihin tehtäviin ja osa-aikainen työaika.

Jos työpaikalla on yksi saikuttaja (olettaen että työntekijöitä on n. 10) kyse on todennäköisesti henkilökohtaisista syistä. Voi kyse olla työmotivaatiostakin. Ap kertoo useammasta saikuttajasta potkut saaneesta ja tumturivaelluksella olijasta. Itse kyllä siinä tapauksessa miettisin niitä muitakin kuin henkilökohtaisia motivaatio-ongelmia runsaisiin poissaoloihin.

Voihan niitä miettiä. Uskallan kyllä väittää että jos bailaaminen menee työnteon ohi aina pääsääntöisesti loppu- ja alkuviikosta, vika ei ole työpaikassa vaan siinä bilettäjässä.

Ap

Oletuksia ei kannata tehdä koskaan ennen kuin asia on oikeasti selvitetty. Sinulla tuskin on mitään mahdollisuuksia siihen selvittämiseen joten ihan turhaan teet asian suhteen yhtään mitään.

En tehnytkään. Esimies hoiti homman kotiin.

Ap

Sitä paremmalla syyllä unohda koko juttu ja keskity itseesi ja työhösi.

En minä sitä mitenkään aktiivisesti kelailekaan. Tuntuu vaan harmilliselta, että tämä nykyinenkin saikuttelija saisi vanhoilla kriteereillä kenkää mutta uusi esimies ei tee asialle mitään. En tiedä miksi edellinen ei tehnyt, tosin tämä tapaus ei saikuttanut silloin läheskään niin usein kuin nykyään.

Ap

Ei ole mitään uusia ja vanhoja kriteerejä, laki määrää irtisanomisperusteet.

Ei, mutta esimiehissä on eroa siinä, miten hanakasti epäkohtiin puututaan vai puututaanko ollenkaan.

Ap

Oletko puhunut esimiehelle, että SINULLA on liikaa töitä? Ei esimies voi puuttua jos et ota asiaa esiin. Netissä kirjoittelu ei auta.

Ei minulla ole liikaa töitä. En tiedä mistä moista keksit.

Ap

No sinähän juuri kirjoitit, että sinua ärsyttää kun saikuttelijan työt kuormittavat sinua?

Voitko laittaa lainauksen tästä?

Ap

Vierailija
176/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottakai, niihin haetaan apua. Tuskin kukaan aikuinen ja teinitytön vanhempi jättää hakematta apua. Mutta kaikkiin oireisiin ei vain löydy niin hyvää apua, että se ratkaisi kaiken. Olet ehkä mies tai erittäin empatiakyvytön nainen. Maailmassa on maita, joissa naisten ensimmäinen kuukautisvuotopäivä on aina vapaapäivä ja sairaslomaa kuukautisoireisiin annetaan helposti. Jossain päin maailmaa on ymmärretään, että osa naisista oireilee kuukautisten aikana rankastikin.

Jossain päin ymmärretään, että rankkoihin oireisiin voi olla joku lääketieteellinen syy. Se tutkitaan ensin ja hoito määräytyy diagnoosin perusteella. Ei siis pidetä itsestään selvänä, että lisääntymisikäisten naisten työpanos on pienempi ja sen vuoksi ei kannata ottaa naisia töihin, jos vaan on mahdollista saada mies.

177/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks tuli kerran tuomaan töihin saikkulappua, kun jalka oli kipeä. Käveli työpaikalle korkkareissa 😂

Tuo voi näyttä pahalta, mutta ei kerro kaikkea. Minä menin tekonivelleikkauksen  infotilaisuuteen ennen leikkaustani korkkareissa, ihan ortopedin  kuvaama jalka ja nivel oli niin huono, että vääristi sekä lonkan että polven kulmaa. Oli helpompi kävellä korkkareissa

Vierailija
178/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen useaan sairauteen yhdeksi hoitokeinoksi suositeltiin raikasta vuoristoilmaa.

Vierailija
179/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei enää suositella käden immobilisaatiota, sen takia kantosidettä ei usein suositella ja sen käyttö pitää olla mahdollisimman lyhyttä esim leikkauksen jälkeen. Et voi tietää mikä siellä kyynärpäässä on, onko hermopinne tai vaurio, tenniskyynärpää vai onko jännetulehdus tai repeämä. Jokatapauksessa kuntoutus ja käden asteittainen rasituksen nosto on välttämätöntä. Hänellä on kaksi toimivaa jalkaa, vuodelepo ei ole suositeltavaa.

Älä ole kateellinen kaverisi vaivoista.

Minä tiedän aivan tasan tarkkaan mikä sitä kättä vaivaa. :D Tulen kuulemaan siitä vielä monesti yksityiskohtaisia selityksiä vasten tahtoani siihen asti että pääsen vaihtamaan työpaikkaa.

Ja on ihan totta, kuten olen jo sanonut, että saikkea voi saada monesta syystä eivätkä kaikki vaivat vaadi vuodelepoa. Vuosien kokemuksella voin kuitenkin sanoa, että tämä työkaveri saikuttaa koska vuosilomat eivät hänelle riitä.

Ap

No jos näinkin on, niin silloin sairausloma tukee työkaverisi jaksamista.

Me olemme kaikki erilaisia ihmisiä. Vaikka sinä näet kollegasi lusmuna, hänelläkin on tehtävänsä ja osansa. Tärkeintä olisi ettet itseäsi liikaa vaivaa ärsytyksellä, johon et voi vaikuttaa.

Kaiken lisäksi käsivamma ei estä vaeltamista - etkä sinä varmaan tarkkaan tiedä kaikkea vaelluksestakaan. Olet nähnyt yhden kuvan jossain sosiaalisessa mediassa. Käden vuoksi hän ei välttämättä voi kantaa omia varusteitaan, joutuu syömään kipulääkkeitä jne. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia.

Tukisihan se muidenkin jaksamista että olisi vuodessa useampi viikko lisää lomaa. Me muut kuitenkin kannamme kortemme kekoon ja hoidamme työmme kuten kuuluukin. Se mahdollistaakin itsekkään lusmun oman lomailun. Jos kaikki toimisivat kuten hän, homma lässähtäisi käsiin.

Ja ei, en ole nähnyt yhtä kuvaa. :D Kollega tuuttaa useamman kerran päivässä someen juttua tästä vaelluksestaan.

Ap

Vierailija
180/548 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä nyt tajuta, sairaslomat ei kuulu työkavereille, vaan niistä voidaan sopia yritysjohdon kanssa, vaikka ei itsellä olisikaan konkreettista sairautta. Siihen riittää puolison vakava sairaus, vanhempien tai lapsen sairaus, perheväkivalta, onnettomuus, mielenterv. tai vaikea avioero jne. Ja nämä asiat ovat salassapidettäviä johtoryhmälle, eikä tippaakaan kuulu työkavereille.

Eihän PUOLISON tai muun läheisen vakavan sairauden vuoksi voi itselle saada sairauslomaa. Ei vaan se on "pakottava perhesyy" ja yleensä palkaton, mutta joskus voi saada Kelalta jotain korvausta. Onnettomuus, mielenterveys ja sitä horjuttava avioero ovat asiallisia sairausloman syitä, kun lääkäri voi antaa jonkun ICD-diagnoosin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän