Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KISSAIHMISET APUA! Kissa sai pennun

Vierailija
13.11.2014 |

Meidän pieni kissaneiti synnytti tänään pennun joskus 12 aikaan. Punnitsin sen viiden aikoihin, pentu painaa vain 48g!! Olen auttanut sitä tissille ainakin kerran tunnissa, pentu kyllä tomerasti yrittää itse tissille, mutta ei meinaa löytää karvojen seasta. Imee kyllä hyvin. Maidontulosta en ole varma, en saanut puristettua yhtään. Pentu ei kuitenkaan kitise tai muuten vaikuta nälkäiseltä.
Voiko näin pientä pentua hoitaa niinkuin normaalia noin 100 gramman painoista pentua, vai pitäisikö antaa vastiketta? Sitä ei ilmeisesti saisi antaa varmuuden vuoksi.

Kommentit (247)

Vierailija
161/247 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirrikullat ♡♥

Vierailija
162/247 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisikos kuvia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/247 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania pikkuisia, laitahan ap kisujen kuulumisia myös jatkossa <3

Vierailija
164/247 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin unohtanut jo koko kisut. Jostain tuli mieleen tämä keskustelu.. Ilokseni huomasin että perheenlisäytä tullut, ihmettelinkin sitä jo keskustelun toisella sivulla.. Että yhdenkö vauvan se vaan saa, eikä mahassa tunnu lisää.. Niin olihan sielä! Ja hyvä että se kissa-vauvat voi hyvin. :)

En tiedä onko ap antanut pennuille nimiä.. Mutta ekalla pennulle antaisin nimen "Yllätys" (koska emon raskaus ollut yllätys, ja pentu tuli ylläyksenä) ja toinen pentu olis sit "Sankari tai Sissi" koska selvityi, vaikka emon omistajat oletti.. Ettei emolla ole kun yksi pentu, vaikeasta alusta selvityi kun sankarit.. kaikista vaikeista tilanteista. ;)

Toivottavasti koko perhe voi hyvin. <3 

Vierailija
165/247 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vauvoja <3

Vierailija
166/247 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun jaksat päivittää :)

Vierailija
167/247 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos kuulumisista taas ja ihania kuvia. Pieni kissaperhe voi nähtävästi hyvin.

Pitää käydä kurkkiamassa aina ketjua :)

Vierailija
168/247 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ne kasvaneet! Ihania! Mun mummilla on vaaleamman pennun kanssa samanvärinen (sinikilpikonna vai mikäs tämän värin nimi onkaan), ja voin sanoa että pienemmästäkin pennusta tulee varmasti kaunotar :)

Vierailija
169/247 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:47"]

Oli yllätyspentu, kissan maha ei ollut kovin iso. Valvoin emää koko synnytyksen ajan ja sen jälkeen se rauhoittui pesään imettämään. Ei vaikuta kipeältä, pitää vielä varmistella. Käsittääkseni yksi pentu on ihan yleistä kissoilla? Lähetin miehen apteekkiin hakemaan maidonvastiketta, toivottavasti sitä löytyy sieltä. /ap

[/quote] EI ole ihan yleistä yksi pentu kissalla, pikemminkin viisi , yleensä 3-5. Näitkö pennun syntymisen jälkeen tuliko istukka ulos? 

Vierailija
170/247 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 09:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:47"]

Oli yllätyspentu, kissan maha ei ollut kovin iso. Valvoin emää koko synnytyksen ajan ja sen jälkeen se rauhoittui pesään imettämään. Ei vaikuta kipeältä, pitää vielä varmistella. Käsittääkseni yksi pentu on ihan yleistä kissoilla? Lähetin miehen apteekkiin hakemaan maidonvastiketta, toivottavasti sitä löytyy sieltä. /ap

[/quote] EI ole ihan yleistä yksi pentu kissalla, pikemminkin viisi , yleensä 3-5. Näitkö pennun syntymisen jälkeen tuliko istukka ulos? 

[/quote] anteeksi. olisi pitänyt lukea koko ketju ennen kuin kirjoittaa. Kaikki siis teillä hyvin :) 

Vierailija
171/247 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
172/247 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!!

Vierailija
173/247 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko uusia kuvia karvapalloista? :)

Vierailija
174/247 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdomme kuvia :33

Vierailija
175/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:58"]

Leikkauttakaa hyvät ihmiset kissanne, jos kyseessä ei ole jalostuseläin.

[/quote]

Itse asiassa narttukissan on hyvä saada yhdet pennut ennen leikkausta. Näin ainakin minä olen oppinut, ettei kissasta tule "mielenvikainen". 

[/quote]

Voi hyvä luoja, uskooko joku 2000-luvulla vielä tällaiseen tuubaan? Ja sitten ihmetellään hylättyjen ja kodittomien kissojen valtavaa määrää.

[/quote]

Joo näköjään.. 2 vuotta sitten olin Keniassa vapaaehtoistöissä. Ihmettelin sielä että miksi paikallisilta koirilta oli silvottu korvat.. (leikattu ihan juuresta asti todella ruman näköiseksi) Niin perustelu oli tälle: "Jos omistaja leikkaa koiralta korvat, ja koira pysyy tästä huolimatta omistajan luona. On koira uskollinen omistajalle ja hyvä vaahtikoira" Yleensä nälkä toi koiran takaisin. Mutta oli paljon myös paljon ns. katukoiria mitä ihmiset heitti kivillä jne. koska pelkäsi että näillä on tarttuvia tauteja. 

Oli myös muita "myyttejä" niin eläinten että ihmisten hoidosta.. Kyllä pisti veren kiuhumaan useaan otteeseen.. :(

Vierailija
176/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni söpö kissanpentu ketju piloille. :((( Hyi mitä juttuja.. Ei onneksi suomessa olla ihan noin idiootteja. :(

Vierailija
177/247 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 11:31"]Kyllä kissaemo huolehtii pennusta/pennuistaan niin hyvin, ettei siihen ihmisen tarvitse puuttua. Anna emon hoitaa pentuaan rauhassa. Jos nyt näyttää siltä, että pentu on väsähtänyt, ei ime kunnolla, niin ensin soitto eläinlääkärille ja sieltä kuuntele hoito-ohjeet.  Äläkä luovuta pentua uuteen kotiin  ennenkuin se täyttää 12 viikkoa. Usein pennut luovutetaan jo 8 viikkoisina ja se on aivan liian varhain. Kissaemolla on vielä paljon opetettavaa jälkikasvulleen. Tsemppiä uuden kisun hoidossa!
[/quote]
Nämä pennut eivät olisi selvinneet, jos emme olisi niitä vähän avittaneet. Ja emo selvästi pyysi apua parina ekana päivänä. :) nyt molemmat pennut ovat löytäneet itse tissille, joten ovat saaneet olla rauhassa. Kissanpennun luovutusikä olikin jo tiedossa. Kiitos tsempeistä! :)
/ap

Vierailija
178/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itse asiassa narttukissan on hyvä saada yhdet pennut ennen leikkausta. Näin ainakin minä olen oppinut, ettei kissasta tule "mielenvikainen". 

[/quote]

Voi hyvä luoja, uskooko joku 2000-luvulla vielä tällaiseen tuubaan? Ja sitten ihmetellään hylättyjen ja kodittomien kissojen valtavaa määrää.

[/quote]

Kissanpennut menee kyllä tos nopsasti kaupaksi. Omaakin kissaamme saimme kysellä monesta paikasta, kun pentueet oli ehditty myydä. Ja kyse on tavallisesta maatiaiskissasta. Viimein saimme 10 viikkoisen pennun kuuden sarjasta, josta 5 oli myyty kahdessa päivässä, kun oli ilmoitus tori.fi.ssä

Vierailija
179/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi, nyt meni ketju kirjanmerkkeihin! Miten mahtavaa, että pentu voi nyt paremmin ja hienoa ap, että hoidat noin uutterasti ja hyvin, hyvä! Kiitos ihanasta kuvasta, todella ihanat karvaiset eläimet kyllä siinä. Menetin oman kissaherrani viime kuussa FIPille ja kissaikävä on koba, senkin takia luen silmät kyynelissä tätä ketjua. Olisi ihana, jos voisit jatkossakin tulla välillä päivittelemään, miten emolla ja pennulla menee. Täällä ainakin on yksi lukija myös jatkossa.

Vierailija
180/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kissanpennut menee kyllä tos nopsasti kaupaksi. Omaakin kissaamme saimme kysellä monesta paikasta, kun pentueet oli ehditty myydä. Ja kyse on tavallisesta maatiaiskissasta. Viimein saimme 10 viikkoisen pennun kuuden sarjasta, josta 5 oli myyty kahdessa päivässä, kun oli ilmoitus tori.fi.ssä

[/quote]

Menee varmasti kaupaksi, mutta minkälaisiin koteihin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme