Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KISSAIHMISET APUA! Kissa sai pennun

Vierailija
13.11.2014 |

Meidän pieni kissaneiti synnytti tänään pennun joskus 12 aikaan. Punnitsin sen viiden aikoihin, pentu painaa vain 48g!! Olen auttanut sitä tissille ainakin kerran tunnissa, pentu kyllä tomerasti yrittää itse tissille, mutta ei meinaa löytää karvojen seasta. Imee kyllä hyvin. Maidontulosta en ole varma, en saanut puristettua yhtään. Pentu ei kuitenkaan kitise tai muuten vaikuta nälkäiseltä.
Voiko näin pientä pentua hoitaa niinkuin normaalia noin 100 gramman painoista pentua, vai pitäisikö antaa vastiketta? Sitä ei ilmeisesti saisi antaa varmuuden vuoksi.

Kommentit (247)

Vierailija
181/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana emo ja ihana ap. Kerrothan myöhemminkin kisujen kuulumisia. 

Vierailija
182/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille, ihanaa kun täällä on näin positiivisia ihmisiä! :) Tulen jatkossakin tänne päivittelemään kissojen kuulumisia. Ilmeisesti nämä kolme ensimmäistä päivää ovat ne kriittisimmät, pitäkää peukkuja kissavauvalle!
/ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:34"]Kiitoksia kaikille, ihanaa kun täällä on näin positiivisia ihmisiä! :) Tulen jatkossakin tänne päivittelemään kissojen kuulumisia. Ilmeisesti nämä kolme ensimmäistä päivää ovat ne kriittisimmät, pitäkää peukkuja kissavauvalle!
/ap
[/quote]

Aivan varmasti pidetään!!

Vierailija
184/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:58"]

Leikkauttakaa hyvät ihmiset kissanne, jos kyseessä ei ole jalostuseläin.

[/quote]

Itse asiassa narttukissan on hyvä saada yhdet pennut ennen leikkausta. Näin ainakin minä olen oppinut, ettei kissasta tule "mielenvikainen". 

[/quote]

Voi hyvä luoja, uskooko joku 2000-luvulla vielä tällaiseen tuubaan? Ja sitten ihmetellään hylättyjen ja kodittomien kissojen valtavaa määrää.

[/quote]

Kissanpennut menee kyllä tos nopsasti kaupaksi. Omaakin kissaamme saimme kysellä monesta paikasta, kun pentueet oli ehditty myydä. Ja kyse on tavallisesta maatiaiskissasta. Viimein saimme 10 viikkoisen pennun kuuden sarjasta, josta 5 oli myyty kahdessa päivässä, kun oli ilmoitus tori.fi.ssä

[/quote]

Menee varmasti kaupaksi, mutta minkälaisiin koteihin...

[/quote]

En tunne yhtään huonosti kohdeltua kissaa, joten ainakin täällä kissat ovat menneet hyviin koteihin. Yhden oman pennun tiedän kadonneen emännältään mökkireissulla. Soitti meille jälkeen päin ja kertoi, että epäilee jonkun eläimen tappaneen pennun. Muuten ainakin omat pentumme ovat löytäneet hyvän kodin ja olemme monesti niitä nähneet isoinakin.

Vierailija
185/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap meinaatko pitää vauvan? :)

Vierailija
186/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:52"]Ap meinaatko pitää vauvan? :)
[/quote]
Todennäköisesti, mutta jos ei pidetä, pennulle on jo tiedossa hyvä koti. :) Katsotaan.
/ap

Vierailija
187/247 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvia!!! :)

Vierailija
188/247 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva uudesta tulokkaasta pliiis ❤❤

Vierailija
189/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö vai poika pentu? Lisää kuvia saa laittaa tänne! <3 Ja onko tietoa isästä.. Että onko neiti käynyt kaukaakin katselemassa isäehdokasta.. :D

Vierailija
190/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kaunis äiti-kisu on. Varmaan tulee pennustakin todella söpö kun tuosta kasvaa :)

Eikä kori ole ahdas niinkuin joku valitti. Kissat tykkää luonnostaan tunkea itseään ahtaisiin paikkoihin, tuntevat olevansa turvassa. Meillä emo ja 4 pentua asusteli pyykkikorissa. Yritin siirtää niitä vähän tilavampaan paikkaan, mutta emo kantoi pentunsa takaisin koriin.

Kissanpentuja ei nykyisin noin vain saakkaan. Itse olen yrittänyt pentua etsiä jo pari kuukautta, mutta kaikki järkevän ajomatkan päässä olevat menevät aina tosi nopeasti. Nykyisin ihmiset leikkauttavat kissojaan paljon enemmän, joten vahinkopentueita ei satu niin paljon. Meillä pennut meni kaikki ihan heti, tutuille kaikki.

Vierailija
191/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://aijaa.com/5dU9Oo
On hälle kasvanut hieno pallomaha, kuvassa tänään päivällä ja parin minuutin ikäisenä. :)
Veikkaisin että pentu on tyttö, mutta en ole niin tarkkaa tiiraillut että voisin varmaksi sanoa.
/ap

Vierailija
192/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihana ketju! Paljon onnea pikkukisun syntymän johdosta :D Onko pentu tyttö vai poika? :)

Pakko lisätä kirjanmerkkeihin ja jäädä seurailemaan ;)

Vierailija
193/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanat :33

Vierailija
194/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vastasitkin jo sukupuolikysymykseen :D Ihana pentu! <3    

T: 101

Vierailija
195/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä pikku rääpäle.. <3 :') 

Vierailija
196/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hirveästi nyt koske pentua tai nostele pois emon luonta. Ettei emo vaan hylkää pikkuista. Kun emo lähtee syömään tms. pois pennun luonta niin sitten voit punnita tai katsoa kuntoa. Parin viikon päästä tilanne on jo ihan toinen. Ihana pentu ja emo :)

Vierailija
197/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tyttö kun on monivärinen. Vain tyttökissa voi olla kolme värinen. Kolli todella harvoin jos koskaan. KYllä on söpö, mutta niin pieni. Voimia pienelle kissalle. Kasva suureksi ja voimakkaaksi:D

Vierailija
198/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan ap! Nyt katselen koko loppu illan kissavauva videoita. <3 (saa nähdä meneekö koneella koko ilta.. Yleensä en osaa katsoa vain yhtävideota ja sitten lopetta.. :D)

Little kittens meowing and talking - Cute cat compilation

ps. Miten pennun imetys on mennyt, oletko lisäruokkinut pullolla?

Vierailija
199/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:40"]Älä hirveästi nyt koske pentua tai nostele pois emon luonta. Ettei emo vaan hylkää pikkuista. Kun emo lähtee syömään tms. pois pennun luonta niin sitten voit punnita tai katsoa kuntoa. Parin viikon päästä tilanne on jo ihan toinen. Ihana pentu ja emo :)
[/quote]
Näin olen tehnytkin. :)

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:47"]Kiitos vaan ap! Nyt katselen koko loppu illan kissavauva videoita. <3 (saa nähdä meneekö koneella koko ilta.. Yleensä en osaa katsoa vain yhtävideota ja sitten lopetta.. :D)

Little kittens meowing and talking - Cute cat compilation
ps. Miten pennun imetys on mennyt, oletko lisäruokkinut pullolla?
[/quote]
Imetys on mennyt ihan hyvin, pentu on alkanut itse löytää tissille. Olen kerran kokeillut antaa pullosta varovasti maitoa tippa kerrallaan, mutta se ei oikein onnistunut. Pari tippaa taisi mennä. Pennun pissa oli aika tummaa, siksi halusin antaa lisämaitoa. Mutta kokeneempi tuttava kertoi, että aluksi on ihan normaalia että pissa on tummempaa.

Vierailija
200/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, meni lainaukset sekaisin. Edellinen viesti oli siis ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi