KISSAIHMISET APUA! Kissa sai pennun
Meidän pieni kissaneiti synnytti tänään pennun joskus 12 aikaan. Punnitsin sen viiden aikoihin, pentu painaa vain 48g!! Olen auttanut sitä tissille ainakin kerran tunnissa, pentu kyllä tomerasti yrittää itse tissille, mutta ei meinaa löytää karvojen seasta. Imee kyllä hyvin. Maidontulosta en ole varma, en saanut puristettua yhtään. Pentu ei kuitenkaan kitise tai muuten vaikuta nälkäiseltä.
Voiko näin pientä pentua hoitaa niinkuin normaalia noin 100 gramman painoista pentua, vai pitäisikö antaa vastiketta? Sitä ei ilmeisesti saisi antaa varmuuden vuoksi.
Kommentit (247)
Jos annat vastiketta, niin se kannattaa antaa pipetillä tai ruiskulla varovasti tosi pieni määrä kerrallaan. Ja pipetti/ruisku kannattaa työntää kissan suuhun sivusta suupielestä ja myös pitää siinä asennossa, eli ei edestäpäin. Toivottavasti pikkupörrö voi hyvin ♥
Päivitä jatkossakin miten menee <3
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 19:47"]
Oli yllätyspentu, kissan maha ei ollut kovin iso. Valvoin emää koko synnytyksen ajan ja sen jälkeen se rauhoittui pesään imettämään. Ei vaikuta kipeältä, pitää vielä varmistella. Käsittääkseni yksi pentu on ihan yleistä kissoilla? Lähetin miehen apteekkiin hakemaan maidonvastiketta, toivottavasti sitä löytyy sieltä. /ap
[/quote] Keskim 6 pentua. En ole koskaan kuullut kissasta joka synnyttää vain yhden pennun.
[/quote]
Minä olen. Kasvatan rotukissoja, ja on ollut ehkä kolme yhden pennun poikuetta
Niin ja minäkin tiedän yhden kissan, joka sai vain yhden pennun. Ilmeisesti yhtä yleistä kuin isommatkin pentueet.
/ap
Ihana emä kun käy pyytämässä apua. Niin ihmistenkin pitäisi tehdä ilman häpeää ja juuri niin avunpyyntöön pitäisi suhtautuakin. Onnea teille "perheenlisäyksestä"!
Kaikki ohittaneet aika merkittävän kysymyksen tässä... Minkäväriset polkuanturat on emolla ja minkäväriset pennulla, mallia musta vai vaaleanpunainen (onko muita)?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 00:11"]
Kaikki ohittaneet aika merkittävän kysymyksen tässä... Minkäväriset polkuanturat on emolla ja minkäväriset pennulla, mallia musta vai vaaleanpunainen (onko muita)?
[/quote]Miksi se on merkittävää?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 00:21"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 00:11"]
[/quote]Miksi se on merkittävää?
[/quote]
Kunhan vitsaillaan.
Nyyh, ihana ketju :') Pakko se on käydä nukkumaan, ni jaksaa tuota omaa 3kk poikaa yöllä syöttää <3 :) kaikkea hyvää teidän kisulle, ja pennulle <3
Voi ei, tuli kissakuume!