Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KISSAIHMISET APUA! Kissa sai pennun

Vierailija
13.11.2014 |

Meidän pieni kissaneiti synnytti tänään pennun joskus 12 aikaan. Punnitsin sen viiden aikoihin, pentu painaa vain 48g!! Olen auttanut sitä tissille ainakin kerran tunnissa, pentu kyllä tomerasti yrittää itse tissille, mutta ei meinaa löytää karvojen seasta. Imee kyllä hyvin. Maidontulosta en ole varma, en saanut puristettua yhtään. Pentu ei kuitenkaan kitise tai muuten vaikuta nälkäiseltä.
Voiko näin pientä pentua hoitaa niinkuin normaalia noin 100 gramman painoista pentua, vai pitäisikö antaa vastiketta? Sitä ei ilmeisesti saisi antaa varmuuden vuoksi.

Kommentit (247)

Vierailija
201/247 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:58"]

Leikkauttakaa hyvät ihmiset kissanne, jos kyseessä ei ole jalostuseläin.

[/quote]

Itse asiassa narttukissan on hyvä saada yhdet pennut ennen leikkausta. Näin ainakin minä olen oppinut, ettei kissasta tule "mielenvikainen". 

[/quote]

Voi hyvä luoja, uskooko joku 2000-luvulla vielä tällaiseen tuubaan? Ja sitten ihmetellään hylättyjen ja kodittomien kissojen valtavaa määrää.

[/quote]

Kissanpennut menee kyllä tos nopsasti kaupaksi. Omaakin kissaamme saimme kysellä monesta paikasta, kun pentueet oli ehditty myydä. Ja kyse on tavallisesta maatiaiskissasta. Viimein saimme 10 viikkoisen pennun kuuden sarjasta, josta 5 oli myyty kahdessa päivässä, kun oli ilmoitus tori.fi.ssä

[/quote]

Menee varmasti kaupaksi, mutta minkälaisiin koteihin...

[/quote]

Ja kuinka pitkäksi aikaa... Kummasti löytöeläintarhoille päätyvistä kissoista valtaosa joudutaan lopettamaan, kun vanhaa eikä uutta kotia löydy tarpeeksi nopeaa. Ihmiset siis ilmeisesti hankkivat söpön pennun ja hylkäävät sen omiin oloihinsa sen kasvettua aikuiseksi ja sitten hankkivat uuden söpön pennun... Todella vastuullista.

Vierailija
202/247 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kiitollinen, jos tekisitte uuden ketjun mikäli haluatte jatkaa väittelyänne. :)
Tämän aamun kuulumisia: yö meni hyvin, heräsimme taas mieheni kanssa tunnin-parin välein varmistamaan, että pentu pääsee tissille. Emä kävi meitä taas herättelemässä. :) Minulla kyllä meinasi mennä hermo, kun emä päätti pestä itseään ja pentua melkein puoli tuntia ja minä makasin lattialla ja odottelin että pentu pääsisi syömään :D Aamulla pääsin taas punnitsemaan, paino oli noussut 56 grammaan, eli 3 grammaa yön aikana ja 5 grammaa vuorokaudessa! :) Saisikohan sitä huomenna jo vähän huokaista helpotuksesta...
/ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/247 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 00:23"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:58"]

Leikkauttakaa hyvät ihmiset kissanne, jos kyseessä ei ole jalostuseläin.

[/quote]

Itse asiassa narttukissan on hyvä saada yhdet pennut ennen leikkausta. Näin ainakin minä olen oppinut, ettei kissasta tule "mielenvikainen". 

[/quote]

Voi hyvä luoja, uskooko joku 2000-luvulla vielä tällaiseen tuubaan? Ja sitten ihmetellään hylättyjen ja kodittomien kissojen valtavaa määrää.

[/quote]

Kissanpennut menee kyllä tos nopsasti kaupaksi. Omaakin kissaamme saimme kysellä monesta paikasta, kun pentueet oli ehditty myydä. Ja kyse on tavallisesta maatiaiskissasta. Viimein saimme 10 viikkoisen pennun kuuden sarjasta, josta 5 oli myyty kahdessa päivässä, kun oli ilmoitus tori.fi.ssä

[/quote]

Menee varmasti kaupaksi, mutta minkälaisiin koteihin...

[/quote]

Ja kuinka pitkäksi aikaa... Kummasti löytöeläintarhoille päätyvistä kissoista valtaosa joudutaan lopettamaan, kun vanhaa eikä uutta kotia löydy tarpeeksi nopeaa. Ihmiset siis ilmeisesti hankkivat söpön pennun ja hylkäävät sen omiin oloihinsa sen kasvettua aikuiseksi ja sitten hankkivat uuden söpön pennun... Todella vastuullista.

[/quote]

TÄMÄ. Aina näitä maatiaisia leikkaamattomina pitävät ja näin ollen vastuuttomasti pennuttavat perustelevat käytöstään sillä, että "kyllä niille pennuille kysyntää on". Silti pelkästään pääkaupunkiseudun löytöeläin kodin sivuilla lukee, että "Meillä käy vuosittain noin 700 kissaa, joista suurin osa jää etsimään kauttamme uuttaa kotia. Pieni osa niistä on huostaanotettuja. ". Siis yksin pk-seudulla hylätään vähintään 700 kissaa vuodessa omiin oloihinsa! Luultavasti enemmänkin, sillä kaikki eivät varmasti päädy löytöeläintalolle.

Jos kaikki nämä maatiaisilla pennutetut pennut päätyy hyviin koteihin, niin miten tämä on mahdollista? Ja vaikka ne pennut päätyisikin hyviin koteihin, niin miksi niitä pitää teettää lisää, kun maan löytöeläintarhat ja eläinsuojeluyhdistykset on täynnä kotia etsisiä kissoja? En vain voi ymmärtää...

t. eräs omat kissansa HESYltä ottanut.

[/quote]

Onneksi jotkut antavat maatiaiskissojen tehdä pentuja. Meillä on jo kolmas maatiaskissa. Jos kukaan ei antaisi pentuja tehdä, emme olisi saaneet näitä ihania kissoja itsellemme.

Ihmisten kohdalla voisi paremmin toimia, että pakkosterolointi sellaisille, joista voidaan olettaa, että jälkeläiset joutuvat huostaan. Joka vuosi otetaan huostaan lapsia, joista ei kukaan pidä huolta ja heitä kohdellaan kaltoin.Lisäksi kaupungilla näkee joka viikonloppu teinejä, joista ei kukaan välitä, kun kännäävät.

Vierailija
204/247 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:15"]

Hei taas! Kissoille kuuluu hyvää, pulskistuvat oikein silmissä. :) pienempi vähän hitaammin, mutta hyvin kuitenkin. Painoa oli aamulla 94g ja 148g! Kuvia voin laittaa myöhemmin molemmista. :) /ap

[/quote]

Oho, onpas siitä isommasta tulossa oikein rontti ;))
[/quote]
Kyllä, oikea mörssäri! :D

Vierailija
205/247 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ehdottomasti ihanin ketju. Ap, kiitos, että pidät meitä tilanteen tasalla ja vieläpä kuvien kera:)

Vierailija
206/247 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 02:50"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 01:00"]Nirri pois ja niskat nurin. Niin emältä kuin pennultakin. Tulee heti kivan rauhallista ja ei tatvi huolehtia pennusta.
M21
[/quote]
Painu vittuun, läski
[/quote]
Saannen kysyä mistä tiedät millainen olen vartaloltani? Esitin vain ap:lle ehotuksen joka helpottaa elämää. Eläimistä kun on lähinnä haittaa.
M21
[/quote]

Minulle lemmikkini ovat perheenjäseniä, eikä niistä ole "haittaa". Jos olisin halunnut päästä kissoista eroon niin tuskin olisin ostanut kissaa alun alkaenkaan. Joten kiitos vain "neuvostasi".
/ap

Vierailija
207/247 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 02:50"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 01:00"]Nirri pois ja niskat nurin. Niin emältä kuin pennultakin. Tulee heti kivan rauhallista ja ei tatvi huolehtia pennusta.
M21
[/quote]
Painu vittuun, läski
[/quote]
Saannen kysyä mistä tiedät millainen olen vartaloltani? Esitin vain ap:lle ehotuksen joka helpottaa elämää. Eläimistä kun on lähinnä haittaa.
M21
[/quote]

Minulle lemmikkini ovat perheenjäseniä, eikä niistä ole "haittaa". Jos olisin halunnut päästä kissoista eroon niin tuskin olisin ostanut kissaa alun alkaenkaan. Joten kiitos vain "neuvostasi".
/ap
[/quote]
Kaikenlaisia elämäänsä vittuuntuneita ihmisiä sitä löytyykin. Toivottavasti ikä tuo kypsyyttä eikä lisää katkeruutta. Lemmikit ovat monelle kuin perheenjäseniä ja vaikka aiheuttavat joskus huolta, ne antavat silti enemmän kuin ottavat :)

Vierailija
208/247 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP! Miten kissaperhe jaksaa?

Vierailija
209/247 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kissa nyt tiineenä ja maaliskuun puolessa välissä synnytys. Ihan suunniteltuja rotukissan pentuja tulossa. Emo syö paljon ja haluaa hellyyttä paljon. Ihana kokemus kuitenkin ja pennut on aivan suloisia ja emo se vasta ihana onkin.

Onnittelut ihanista pennuista ja kummatkin saa hyvän kodin!

Vierailija
210/247 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten niistä on tullut jo isoja :) Onnea vaan kirjavalle uuteen kotiin. Tuo harmaa on oikea sydänten murskaaja!

Vierailija
211/247 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 08:06"]Pakko oli tulla kertomaan kun näin viime yönä jatkoa tälle ketjulle, kissa synnytti pikku hiljaa 15 pentua ja olivat suloisia. Sitten kello soi... Hyvää päivää ap:n kisuille!
[/quote]
Voi että! Tämä olisi minulle painajainen! :D itse näin viime yönä unta että heräsin ja katsoin pesään, jossa köllötteli kolme pentua! :)
/ap

Vierailija
212/247 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko jakaa teille tämä kuva! Katsokaa nyt, miten onnellinen pieni kissaperhe<3
http://aijaa.com/xBZOSI
Kissoille kuuluu oikein hyvää. Emo on tyytyväinen uuteen pesään ja pennut kasvavat. Aamulla harmaa painoi 78g ja tumma 102g, vähän päälle 12 tunnissa paino noussut 8g ja 10g! Huimaa vauhtia siis. :)
Olen niin iloinen! Kummankin pennun kanssa on alku ollut huono, toinen oli niin pieni ja toinen oli syntyessään eloton. Onneksi nyt on kaikki paljon paremmin. <3
Ihanaa, kun kissat ovat niin monen ajatuksissa! Kiitos teille! Tänne on mukava kirjoitella kuulumisia. :)

Vierailija
213/247 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että kisut voivat hyvin!

Vierailija
214/247 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sujuu kisseillä?

Vierailija
215/247 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun tää ketju nousi taas etusivulle, oonkin miettinyt miten kisuilla menee kun hukkasin tämän jossain vaiheessa :)

Vierailija
216/247 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari teistä kaipasi vielä kuvaa, tässä olisi:
http://aijaa.com/gK9mmS
Tumma pentu lähtee tänään uuteen kotiin. :)
/ap

Vierailija
217/247 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANIA!!!

Vierailija
218/247 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aww <3 Tietääköhän he olevansa av-julkkiksia? ;D

Vierailija
219/247 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 14:22"]Aww <3 Tietääköhän he olevansa av-julkkiksia? ;D
[/quote]

Tottakai, ja ovat hyvin ylpeitä asiasta ;)
/ap

Vierailija
220/247 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten söpöjä <3<3<3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi