Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä katkeruudesta ex-miestä kohtaan?

Vierailija
12.11.2014 |

Meillä oli hyvin pitkä suhde, joka päättyi siten, että mies petti, mutta syyttikin mua pettämisestä sen sijaan.

Mies lähti sitten tämän naisen matkaan, jonka kanssa oli pettänyt minua jo vuosikaudet. Olen vihainen siitä, että teki tämänkin vielä kaiken muun lisäksi. Onnellinenhan mun pitäisi olla, kun pääsin siitä eroon, mutta kannan kaunaa, miksi ja miten yli siitä?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita jokin uusi "hullu" harrastus, vaikka seinäkiipeily! Saat muuta ajateltavaa, kunto kasvaa ja saatat löytää uusia ihania ihmisiä ympärillesi. Jatka eteenpäin, laajenna kaveripiiriäsi. Tulevaan voit itse vaikuttaa menneeseen et enää. Hammasta purren kohti parempaa elämää.

Vierailija
42/43 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää olisi ymmärtää, että nainen on ihan kokonainen ihminen ilman miestäkin ja sinulla on oma elämä. Eikä vaan elämä miehen ja lasten kautta. Tämä on monelta aikuiseltakin naiselta jäänyt oppimatta. Olisit(te) kiitollisia, että saitte jonkun, ilmeisesti joskus kiinnostavan, miehen avulla kokea perhe-elämän ja saada lapset. No, nyt tilanne on muuttunut ja molemmilla uusi elämänvaihe edessä. Mutta lapsille ikäryhmän mukaan, kannattaa olla rehellinen eron syistä. Esim. tuo yksi, joka ei voi kertoa lapsilleen, että isällä on uusi nainen ja oli jo yhdessä olon aikana, tekee karhunpalveluksen lapsilleen ja itselleen. Hyvin voi sanoa, että isä valitsi olla toisen naisen kanssa, eikä äiti halunnut suostua olemaan 3 hengen suhteessa (nimiä ei kannata sanoa, jos kyseessä siis varattu). Tämä pitää kertoa ainakin siinä vaiheessa kun lapset on teinejä/esiteinejä, jolloin ymmärtävät ihmissuhteita paremmin kuin taaperot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:25"]

Taisin olla nro 10, joka tähän ketjuun kirjoitti. Mä olen miettinyt, että eikö oikeesti kukaan tiennyt pettämisestä? Ja miksi kukaan ei kertonut mulle? Olinko niin huono ja hirveä, että ansaitsin tällaisen "salaisuuden"?

[/quote]

Minäkin kuulin jälkeenpäin, että miehen paras kaveri oli tiennyt. Alkuun olin hänelle tosi vihainen, mutta olisinko minä itse kertonut hänen sijassaan? Todennäköisesti en, koska en olisi halunnut tuhota välejä kaveriini. Ja toki miehen työkaverit tiesivät työpaikkaromanssista, mutta miksi minulle tuntemattomat ihmiset olisivat juorunneet?

Ei kukaan ihminen "ansaitse" huonoa kohtelua tai salaisuuksia tai kiusaamista. En minä etkä sinä. Mutta ongelma ei olekaan minun eikä sinun - ongelma on näiden miehien pään sisällä. Useinmiten uskottomuus johtuu siitä, että pettäjällä on henkilökohtainen kriisi, eikä hän osaa sitä muulla tavalla ratkaista. Eli kyse on miesten pään sisäisestä ongelmasta.

Kieltäydy ottamasta exäsi ongelmaa itsellesi. Jos otat itsellesi syyllisyyden, imet hänen ongelmasi itsellesi ja kannat vastuun siitä, mikä ei sinulle kuulu. Taistele syyllisyyttä vastaan hyväksymällä, että näin pahalta sinusta tuntuu tällä hetkellä, mutta palauta syyllisyys oikeaan osoitteeseen. Varo katkeruutta kuitenkin tässä vaiheessa, yritä ajatella asiaa miehen ongelmana. ESim. vastahan jossain oli tutkimus, että näitä meidän miehiä yhdistää kolme yhteistä piirrettä: itsepäisyys, narsismi ja mikä-se-kolmas-olikaan.

Lisäksi muistettakoon, että me emme voi kontrolloida muita ihmisiä. Toiset tekevät mitä haluavat. Vaikka oolisit ollut täydellisimmistä täydellisin, epäinhimmillinen, olisi mies omasta kriisitään johtuen tehnyt omat juttunsa.