Ihmisiä ei voi pakottaa töihin tai koulutukseen
Jos ei kiinnosta muu kun maata kotona yhteiskunnan rahoilla niin ainoa funktio mitä aktivointitoimenpiteillä voi olla on lähinnä kiusanteko. Motivaation on tultava ihmisestä itsestä, eikä ketään voi rahojen menettämisen uhalla pakottaa mihinkään.
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:14"]Mä en myöskään ymmärrä, miksi pidemmän päälle yhteiskunnan tulisi maksaa jokaisen ihmisen eläminen. Pidemmän päälle sellainen ei voi toimia ainakaan lama-aikoina. Ehkä yhteiskunta voisi vuokrata suuria auntoloita tai pystyttää telttoja, joissa majoitettaisiin työttömiä ja tarjottaisiin soppaa talkoita vastaan. Tällöin yhteiskunta olisi kantanut vastuunsa, mutta ihmisille realisoituisi myös, ettei se raha millä he elävät tule tyhjästä. [/quote] Samaan mestaan lapsiperheet joilla omat rahat ei riitä lasten elatukseen?
[/quote]
No kyllähän siitäkin pitää kantaa vastuuta, jos hankkii lapsia. Jos elämäntilanne on epävarma, ei lapsia pidä hankkia.
[/quote]
No moniko pystyy ennustamaan vaikka 10 vuotta eteenpäin että onko silloin varaa elättää niitä lapsia?
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:14"]Mä en myöskään ymmärrä, miksi pidemmän päälle yhteiskunnan tulisi maksaa jokaisen ihmisen eläminen. Pidemmän päälle sellainen ei voi toimia ainakaan lama-aikoina. Ehkä yhteiskunta voisi vuokrata suuria auntoloita tai pystyttää telttoja, joissa majoitettaisiin työttömiä ja tarjottaisiin soppaa talkoita vastaan. Tällöin yhteiskunta olisi kantanut vastuunsa, mutta ihmisille realisoituisi myös, ettei se raha millä he elävät tule tyhjästä. [/quote] Samaan mestaan lapsiperheet joilla omat rahat ei riitä lasten elatukseen?
[/quote]
No kyllähän siitäkin pitää kantaa vastuuta, jos hankkii lapsia. Jos elämäntilanne on epävarma, ei lapsia pidä hankkia.
[/quote]Ja tilanteethan eivät voi muuttua sen jälkeen kun lapset oavt olemassa? Tää paranee vaan, vain rikkailla on oikeus tehdä lapsia, köyhillä ei..
En kyllä ymmärrä yhtään tuota ajatusta perustulosta. Ihanko pitäisi yhteiskunnan maksaa siitä, että on syntynyt tähän maailmaan? Oikeasti, Waaaat?
Kyllä tukien kuuluu olla tarveharkintaisia ja niitä saavan oltava nöyränä niiden edessä ja tehtävä, mitä heiltä oletetaan. Nykyisin törmää aivan uskomattomaan tulonsiirtojen varassa elävien ylimielisyyteen veronmaksajia kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:32"]
Pakkoruotsin hinta jotain 4 miljardia
Kreikan ja muiden sikamaiden tukemisen vastuut jotakin 10 miljardia
byrokratia pirun monta miljardia kun lasketaan kaikki kulut.
kehitysapu miljardi
Mamu bisnes 2 miljardia jne...
Miksi juurikin perusturva on se josta pitäisi leikata.
[/quote]Siksi että tämän ketjun tiettyjen kommentoijien kaltaiset voisivat päteä ja kyykyttää.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:14"]
Mä en myöskään ymmärrä, miksi pidemmän päälle yhteiskunnan tulisi maksaa jokaisen ihmisen eläminen. Pidemmän päälle sellainen ei voi toimia ainakaan lama-aikoina. Ehkä yhteiskunta voisi vuokrata suuria auntoloita tai pystyttää telttoja, joissa majoitettaisiin työttömiä ja tarjottaisiin soppaa talkoita vastaan. Tällöin yhteiskunta olisi kantanut vastuunsa, mutta ihmisille realisoituisi myös, ettei se raha millä he elävät tule tyhjästä.
[/quote]Sivistysvaltiot ovat sellaisia. Yhteiskunta on juuri niin hyvä ja moraalinen kuinka se suhtautuu heikoimpiin ja avuntarvitsijoihin.
[/quote]
Miten tämä liittyy siihen että nuoret ja terveet ihmsiet loisivat kotona muiden rahoilla?
Kun ei se "paskaduuni" kelpaa koska "minut on luotu parempaan" jne...
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:21"]
[/quote]
[/quote]Ja tilanteethan eivät voi muuttua sen jälkeen kun lapset oavt olemassa? Tää paranee vaan, vain rikkailla on oikeus tehdä lapsia, köyhillä ei..
[/quote]
No vois ne rikkaatkin joskus niitä lapsia tehdä, kas kun huono-osaiset lisääntyvät eniten ja nopeiten, mikä ei oikein ole edullista kenenkään kannalta nykyisessä taloudellisessa tilanteessa.
Kyllä tämä touhu on tullut tiensä päähän. Rahaa ei riitä siihen, että toinen puoli elättää toista. Ihmiset ovat tottuneet liian korkeaan kulutus- ja elintasoon.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:34"]
En kyllä ymmärrä yhtään tuota ajatusta perustulosta. Ihanko pitäisi yhteiskunnan maksaa siitä, että on syntynyt tähän maailmaan? Oikeasti, Waaaat?
Kyllä tukien kuuluu olla tarveharkintaisia ja niitä saavan oltava nöyränä niiden edessä ja tehtävä, mitä heiltä oletetaan. Nykyisin törmää aivan uskomattomaan tulonsiirtojen varassa elävien ylimielisyyteen veronmaksajia kohtaan.
[/quote]Ei. Hyvinvointikelkasta pudonneet voisi lopettaa. Vaikka niillä kokoelmaleireillä, anteeksi, kommuuneissa. Kaikki kerralla vaikka suihkussa käytäessä. Nopea ratkaisu.Vai oliko se lopullinen?
Kyllä se vankilavuorokausi on huomattavasti kalliimpi kuin mikään työttömyyskorvaus ja/tai toimeentulotuki.
Onko työtön sama kuin sossupummi? Minä olen nyt työtön, yli 40-vuotias enkä koskaan ole saanut (enkä hakenut) sossusta mitään tukea.
Hienoa lukea olevansa pohjasakkaa ja alla kaiken ihmisarvon kun ei halua mennä mihinkään tukityöhön nöyryytettäväksi. Vankalla ammattitaidolla ja koulutuksella varustettuna.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:02"]
Houh. Yhäkin kukaan ei näemmä ymmärrä mt-ongelmia. Kyse ei ole laiskuudesta, mutta ehkä haluttomuudesta. Miksi haluaisin olla osa yhteiskuntaa joka ei siedä nähdä minua heikkona vaan väkisin haluaa minulta jotain työpanosta, vaikka pään sisällä on traumoja jotka vievät paljon energiaa jokapäväisestä elämisesta. Sanoisitko sinä juuri raiskatulle naiselle että jos et mene töihin saat vain yhden ateria päivässä ja kaikki muut epäinhimillisyydet mitä olet heikoille varannut. Tai sanoisitko häntä laiskaksi koska hän ei ohita raiskausta olan kohautuksella.
[/quote]
Lässyn lässyn.
Siellä kotona makaamalla ja asioita päässä pyörittämälläkö sun elämänlaatusi paranee? Niinpä. Teikäläisiä on nähty ihan tarpeeksi. Ikinä muuta kun käsi ojossa, kun on nyyh nyyh niin vaikeaa... paitsi tietty perjantaina kun pääsee baariin...
Tekisi hyvää näille ongelmanratkaisijoille joutua itse niihin palkkatukipaikkoihin ja ilmaisiin työkokeiluihin yms, ihan rahan ja kohtelun takia niin voisivat olla melkoisen suu supussa kommuuneistaan ja kyykytyssysteemeistään sen jälkeen. Ylimielisyys ja ymmärtämättömyys voisi ihmeesti karista..
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:05"]
Voi herranisä... Jos et halua siitä rakkaasta kodistasi pois, niin sinä teet asialle jotain. Jos ei kiinnosta hakea töitä/opiskelupaikkaa, niin saat asua kommuunissa. Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa sinun kotona makoilu? Tästähän on kyse, eikä mistään muusta.
[/quote]Luetun ymmärtäminen.
Olen vakavasti mielenterveysongelmainen ja voin vakuuttaa, että ihan kaikki tahot yrittävät jatkuvasti aktivoida minua; painostetaan ("kannustetaan") opiskelemaan uusi ammatti jne. vaikka samaan aikaan on todettu, etten missään nimessä ole työkykyinen. Milläköhän logiikalla minulla riittävät voimavarat sitten opiskeluun..?
t. 4 diagnoosia, traumatausta jne. ja aina vaan myllytys jatkuu
Tulee pelottavasti mieleen alkuvuosi 1918 tästä ketjusta..
Nämä työssäkäyvät työttömien vihaajatko eivät sitten ole vaarassa jäädä joskus itse työttömäksi? Haluatteko itsellenne sitä mitä nyt niin kärkkäästi olette tarjoamassa muille?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:07"]
Nämä työssäkäyvät työttömien vihaajatko eivät sitten ole vaarassa jäädä joskus itse työttömäksi? Haluatteko itsellenne sitä mitä nyt niin kärkkäästi olette tarjoamassa muille?
[/quote]
Nää on trolleja. Palstalla joku tai jotkut trollailee aina näitä ketjuja hengiltä.
Työttömät on nykyajan juutalaisia Suomessa. Heitä saa solvata ja heitä voi leimata ja puhua mitä paskaa hyvänsä, työttömillä ei ole ihmisarvoa.
Mikäli se olisi joistakin näistä ihmisvihaajista kiinni, niin työttömät poltettaisiin uuneissa.
Kuka ei töitä tee, sen ei syömänkään pidä
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 21:20"]
Jos ei kiinnosta muu kun maata kotona yhteiskunnan rahoilla niin ainoa funktio mitä aktivointitoimenpiteillä voi olla on lähinnä kiusanteko. Motivaation on tultava ihmisestä itsestä, eikä ketään voi rahojen menettämisen uhalla pakottaa mihinkään.
[/quote]
Totta kai voi.
Jos haluaa rahaa yhteiskunnalta niin silloin on tehtävä jotain sen eteen. Aivan sama jos se merkitsee heräämistä ruususen unesta...
Omalla kustannuksella saatte pilata elämänne IHAN vapaasti -ei kiinnosta tippaakaan. Mutta minun kustannuksellani ette sitä tee.
[/quote]
Ja milläs estät? Hähäh.
Pakkoruotsin hinta jotain 4 miljardia
Kreikan ja muiden sikamaiden tukemisen vastuut jotakin 10 miljardia
byrokratia pirun monta miljardia kun lasketaan kaikki kulut.
kehitysapu miljardi
Mamu bisnes 2 miljardia jne...
Miksi juurikin perusturva on se josta pitäisi leikata.