Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaakkois-Aasian tsunamissa läheisensä menettäneitä?

Vierailija
12.05.2026 |

Onko täällä vertaistukea?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle? Sinä kun et taatusti menettänyt ketään, pelkkä länkyttäjä olet. 

Vierailija
2/22 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle? Sinä kun et taatusti menettänyt ketään, pelkkä länkyttäjä olet. 

Onpas vastaus, onko sinulla jotenkin vaikeaa? Menetin aikoinaan kaksi läheistäni siellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei ootko se sama, joka oli sitä mieltä, että joulua ei voi juhlia eikä joulu ole iloinen, kun läheisiä kuoli yli 20 vuotta sitten tsunamissa just joulun aikaan. Jos olet, niin toivottavasti sulla on hoitokontakti ja keskusteluapua saatavilla <3

Vierailija
4/22 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Aki Sirkesalo kuoli tsunamissa. Ikävä häntä. 

Vierailija
5/22 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei ootko se sama, joka oli sitä mieltä, että joulua ei voi juhlia eikä joulu ole iloinen, kun läheisiä kuoli yli 20 vuotta sitten tsunamissa just joulun aikaan. Jos olet, niin toivottavasti sulla on hoitokontakti ja keskusteluapua saatavilla <3

Ilmeisesti en, koska meillä on aina juhlittu joulua tsunamin jälkeenkin.

Vierailija
6/22 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika nuori ja menetin isäni. Elämä jatkui kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan, ei silloin ollut vertaistukea meille jotka emme siellä olleet. Vasta myöhemmin olen alkanut ymmärtää miten paljon se on vaikuttanut koko elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistuki saattaa olla hyvä juttu, tai sitten se ei toimi kaikille, riippuu ihan siitä että minkälaista se sattuu olemaan. Koska kaikki kokemukset on subjektiivisia niin ne kokemukset voi olla hyvinkin erilaisia ja se taas saattaa aiheuttaa sen että syntyy kaikenlaisia näkemyseroja. Parhaimmillaan toki vertaistuki voi olla yhdistäviä kokemuksia mitkä auttaa käsittelemään asiaa. Mutta niitä toisenlaisiakin kokemuksia on. Tutustuin aikoinaan yhteen tsunamissa läheisiään menettäneeseen nuoreen ja huomasin ettei meidän maailmat oikein kohtaa.

Itse menetin Kaakkois-Aasian tsunamissa kolme läheistäni samasta perheestä, parasta vertaistukea oli omat sisarukset. Ei me oikeastaan koskaan ole vartavasten siitä puhuttu vaan ne jutut tuli puheeksi ihan satunnaisesti ja arkisissa tilanteissa.

Vierailija
8/22 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle? Sinä kun et taatusti menettänyt ketään, pelkkä länkyttäjä olet. 

Miksi kirjoittaa noin ilkeästi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei ootko se sama, joka oli sitä mieltä, että joulua ei voi juhlia eikä joulu ole iloinen, kun läheisiä kuoli yli 20 vuotta sitten tsunamissa just joulun aikaan. Jos olet, niin toivottavasti sulla on hoitokontakti ja keskusteluapua saatavilla <3

Toisaalta ihan ymmärrettävää jos joulu on vaikea

Vierailija
10/22 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle? Sinä kun et taatusti menettänyt ketään, pelkkä länkyttäjä olet. 

Miksi kirjoittaa noin ilkeästi?

Kunhan uhoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menettänyt läheisiä, koulukaverin perheen vaan

Vierailija
12/22 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle? Sinä kun et taatusti menettänyt ketään, pelkkä länkyttäjä olet. 

Onpas vastaus, onko sinulla jotenkin vaikeaa? Menetin aikoinaan kaksi läheistäni siellä. 

Eikö olisi jo aika päästä yli tuosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle? Sinä kun et taatusti menettänyt ketään, pelkkä länkyttäjä olet. 

Onpas vastaus, onko sinulla jotenkin vaikeaa? Menetin aikoinaan kaksi läheistäni siellä. 

Eikö olisi jo aika päästä yli tuosta?

Kai sitä asiasta voi puhua vaikka olisi niin sanotusti päässytkin yli. Ylipääseminen ei tarkoita sitä että asia on lopullisesti käsitelty ja sitten sitä ei ole enää olemassa.

Vierailija
14/22 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei ootko se sama, joka oli sitä mieltä, että joulua ei voi juhlia eikä joulu ole iloinen, kun läheisiä kuoli yli 20 vuotta sitten tsunamissa just joulun aikaan. Jos olet, niin toivottavasti sulla on hoitokontakti ja keskusteluapua saatavilla <3

En ole tuo, jolle vastaat mutta ihmettelen mistä ilkeytesi johtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta vertaistuesta ja avusta, tiedän että vaikka silloin aikoinaan tarjottiinkin vertaistukea niille joita asia oli koskettanut niin joukossa oli väliinputoajia, joille ei ollut omaa suunnattua ryhmää.

Vierailija
16/22 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle? Sinä kun et taatusti menettänyt ketään, pelkkä länkyttäjä olet. 

Onpas vastaus, onko sinulla jotenkin vaikeaa? Menetin aikoinaan kaksi läheistäni siellä. 

Eikö olisi jo aika päästä yli tuosta?

Kai sitä asiasta voi puhua vaikka olisi niin sanotusti päässytkin yli. Ylipääseminen ei tarkoita sitä että asia on lopullisesti käsitelty ja sitten sitä ei ole enää olemassa.

Onhan edelleen sotaorpoyhdistyksiäkin

Vierailija
17/22 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aika nuori ja menetin isäni. Elämä jatkui kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan, ei silloin ollut vertaistukea meille jotka emme siellä olleet. Vasta myöhemmin olen alkanut ymmärtää miten paljon se on vaikuttanut koko elämään.

Joo ihan niin varmaan

Vierailija
18/22 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaistuki saattaa olla hyvä juttu, tai sitten se ei toimi kaikille, riippuu ihan siitä että minkälaista se sattuu olemaan. Koska kaikki kokemukset on subjektiivisia niin ne kokemukset voi olla hyvinkin erilaisia ja se taas saattaa aiheuttaa sen että syntyy kaikenlaisia näkemyseroja. Parhaimmillaan toki vertaistuki voi olla yhdistäviä kokemuksia mitkä auttaa käsittelemään asiaa. Mutta niitä toisenlaisiakin kokemuksia on. Tutustuin aikoinaan yhteen tsunamissa läheisiään menettäneeseen nuoreen ja huomasin ettei meidän maailmat oikein kohtaa.

Itse menetin Kaakkois-Aasian tsunamissa kolme läheistäni samasta perheestä, parasta vertaistukea oli omat sisarukset. Ei me oikeastaan koskaan ole vartavasten siitä puhuttu vaan ne jutut tuli puheeksi ihan satunnaisesti ja arkisissa tilanteissa.

Kaikki uskoo 

Paitsi että Thaimaan tsunamissa ei edes ollut tuollaista perhettä.

Vierailija
19/22 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut valehtelee olleensa tsunamissa vaikkeivät oikeasti olleet?

Vierailija
20/22 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaistuki saattaa olla hyvä juttu, tai sitten se ei toimi kaikille, riippuu ihan siitä että minkälaista se sattuu olemaan. Koska kaikki kokemukset on subjektiivisia niin ne kokemukset voi olla hyvinkin erilaisia ja se taas saattaa aiheuttaa sen että syntyy kaikenlaisia näkemyseroja. Parhaimmillaan toki vertaistuki voi olla yhdistäviä kokemuksia mitkä auttaa käsittelemään asiaa. Mutta niitä toisenlaisiakin kokemuksia on. Tutustuin aikoinaan yhteen tsunamissa läheisiään menettäneeseen nuoreen ja huomasin ettei meidän maailmat oikein kohtaa.

Itse menetin Kaakkois-Aasian tsunamissa kolme läheistäni samasta perheestä, parasta vertaistukea oli omat sisarukset. Ei me oikeastaan koskaan ole vartavasten siitä puhuttu vaan ne jutut tuli puheeksi ihan satunnaisesti ja arkisissa tilanteissa.

Kaikki uskoo 

Paitsi että Thaimaan tsunamissa ei edes ollut tuollaista perhettä.

Ai meidän perhettä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän