Mitkä silmätipat on hyvät kutiaviin silmiin (siitepölyallergia?)
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Bepanthen eye. Hae myös kestine antihistamiinia apteekista.
Tosiasia on se että mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella. Itse joudun vaihtamaan muutaman vuoden välein lääkkeitä allergioihin.
kiitos. ap
Zaditen on hyvä, sitä apteekissa suosittelivat allergialääkkeen lisäksi. Toimii.
Mulle toimii Livostin (allergiatippa) + Hylo Gel (kostutustippa) -yhdistelmä. Se kostutustippa lähinnä huuhtelee silmää, ja Livostin hoitaa allergiaoireita.
Allergialääkkeet pitää aloittaa jo ennen allergiakautta. Turhiahan ne on kumminkin. Rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle toimii Livostin (allergiatippa) + Hylo Gel (kostutustippa) -yhdistelmä. Se kostutustippa lähinnä huuhtelee silmää, ja Livostin hoitaa allergiaoireita.
Lumelääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumelääke.
kumpi?
Lomudal 40, kestine ja sit lisäksi joku kosteuttava tippa.
Eihän ne kokonaan oireita vie pois, mutta auttaa sen verran ettei silmät paisu kokonaan umpeen.
Ocutifex on paras reseptittömistä. Samalla kannattaa ottaa kortisonisuihke nenää varten, esim. Flixonase (saa ilman reseptiä), koska jos nenän sivuontelot on ärtyneet allergiasta, se vaikuttaa silmiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumelääke.
kumpi?
Voisin näin lääkärinä sanoa, että molemmat.
Etikka, Tabasco tai sitruunamehu, ei kutia enää !
Lumelääkkeet (plasebo) ovat vaikuttavaa ainetta sisältämättömiä valmisteita, jotka voivat lievittää oireita potilaan uskoessa saavansa tehokasta hoitoa. Plasebovaikutus perustuu ihmismielen kykyyn muokata fyysistä kokemusta.
Mulla on käytössä desloratadiini-tabletti (tarvittaessa useampi päivässä), Dymestan rinnakkaislääke (en muista sen nimeä ikinä) nenäsuihke ja nuo ap:n mainitsemat Lomudal-tipat, ja pitkäaikaissairauden takia käytän myös kosteutustippoja silmissä. Sitten vielä kortisonivoidetta ihon kutinaan, silmien ympärille en sitä uskalla laittaa, mutta kaulalle kyllä. Nämä kaikki yhdessä on kyllä parantanut oloa huomattavasti.
Zaditen on paras, taitaa olla ainoa silmätippa, joka sisältää antihistamiinia (ketotifeeni).
Vierailija kirjoitti:
Etikka, Tabasco tai sitruunamehu, ei kutia enää !
Mukava, että on näitä huumori-immeisiä joka ketjussa.
Silmiin on reseptillä Lecrolyniä, allergiaoireisiin yleisesti Benadryliä. Vanha lääke, mutta toimii minulla.
Silmät ei välttämättä kutise allergian vuoksi vaan voivat olla vain kuivat. Silloin kannattaa käyttää kostutustippoja (ampulleissa, niin ei tule säilöntäaineita silmiin). Allergiaan tarkoitetut tipat vain kuivattaa lisää. Noille säilöntäaineillekin voi allergisoitua joten tippapullot veks ja ampullit tilalle. Säilyvätkin pitempään.
Käytän kostutustippoja huuhtomaan allergeenit silmistä kuivalla ilmalla, mutta en käytä allergiatippoja vaan suun kautta menee allergialääke. Käytössä on myös nenäsumute, ja sekin vähentää silmien ongelmia, kun poskiontelot eivät ole kipeät ja heijastele kipua myös silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Silmät ei välttämättä kutise allergian vuoksi vaan voivat olla vain kuivat. Silloin kannattaa käyttää kostutustippoja (ampulleissa, niin ei tule säilöntäaineita silmiin). Allergiaan tarkoitetut tipat vain kuivattaa lisää. Noille säilöntäaineillekin voi allergisoitua joten tippapullot veks ja ampullit tilalle. Säilyvätkin pitempään.
Huomattavasti hygienisempiä myös.
Zaditen. Ja lisäksi käytän kosteuttavaa suihketta silmiin Bevita tai Tears again. Ne huuhtoo vähän silmää ja sitten hetken kuluttua Zaditen.
Bepanthen eye. Hae myös kestine antihistamiinia apteekista.
Tosiasia on se että mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella. Itse joudun vaihtamaan muutaman vuoden välein lääkkeitä allergioihin.