Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: "Suomi on naisille Euroopan väkivaltaisimpia maita"

Vierailija
24.09.2021 |

Lähde: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008265201.html

Tämä on kyllä meiltä aikamoinen saavutus, kun vertailukohtana on mm. Valko-Venäjä, Romania, Bulgaria, Latvia, Serbia, Albania...

Kommentit (867)

Vierailija
521/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa mennä pikkuhiljaa jo yli tämä naisten hyyssääminen. Miehet kokee paljon enemmän väkivaltaa ja myös lähisuhde väkivaltaa. Silti kukaan ei puhu siitä yhtään mitään. Tuntuu ette miespuolisena ihmisenä Suomessa ole mitään oikeuksia. 

Miksi te miehet ette sitten puhu ja etsi ongelmaan ratkaisua? Miehet itse kärsivät miesten tekemästä väkivallasta, ja miehet voivat asian selvittää.

Ihmiset itse kärsivät ihmisten tekemästä väkivallasta, ja ihmiset voivat asian selvittää.

Lapset itse kärsviät lasten tekemästä kiusaamisesta koulussa, ja lapset voivat asian selvittää.

Työntekijät itse kärsivät työntekijöiden tekemästä työpaikkakiusaamisesta, ja työntekijät voivat asian selvittää.

Vierailija
522/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tämä tilasto vääristää räikeästi sen takia, että Suomessa nimen omaan ilmoitetaan asiasta viranomaisille huomattavasti useammin kun muissa maissa. Esim. Venäjällä kulttuurin suorastaan kuuluu, että vaimo saa päivittäin pataan niin että tukka lähtee, mutta eihän tätä nyt eteenpäin viedä. Ja jos viedään niin patriarkaattisen maan miespoliisit vain nauravat.

Suomi ei todellakaan ole pahimmasta päästä senkään takia, että täällä pahoinpitelystä ilmoittaminen otetaan vakavasti ja kirjataan ylös.

Esim. Keski- ja Etelä-Euroopan maissa on tuiki tavallista läpsiä puolisoa ympäri korvia. Kuuluu sikäläiseen parisuhde-kulttuuriin.

Ei niitä edes pidetä minään väkivaltana, eikä kirjata tilastoihin.

Lapsiakin saa kurittaa, vaikka se laissa onkin ”kiellettyä”.

Olen keskieurooppalaisen kanssa naimisissa ollut yli 20 vuotta. Puolison läpsiminen ei todellakaan kuulu kulttuuriin. Ei millään tavalla, se on eron paikka siinä vaiheessa. Me olemme asuneet useassa Euroopan maassa. Mitä näkee paljon on että vanhemmat halailevat ja pussailevat toisiaan sekä myös lapsiaan julkisestikin. Myöskään lapsia ei saa rankaista fyysisesti. Ehkä jossain itäblokin maissa se on sallittua. En ole myöskään ranskalaisten nähnyt läpsivän lapsiaan vaikka joku suomalainen toimittaja kertoi että näin tehdään. Meidän ystäväpiiriin kuuluu useita ranskisperheitä. Yksi kosovolaisnainen joskus sanoi että vanhemmat saavat tehdä lapsille mitä haluavat. Siellä naisen henki on myös miehen armoilla. Suomessa vieraillessamme kauhistun joka kerta sitä kuinka suomalaiset lapset eivät kaihda toisten lasten tönimistä, repimistä ja läpsintää. Jostakin sen ovat oppineet että noin saa tehdä. Suomessa ollaan myös todella agressiivisia lapsia kohtaan ja naisetkin lyövät julkisesti puolisoitaan kännissä. Eivät pelkästään miehet. Suomessa sellainen töniminen ja repiminen tuntuu olevan ihan arkipäivää joillekin. Ja sylkeminen:/ En yhtään epäile etteikö naiset saisi turpaansa Suomessa useammin kuin muualla. 

Joo, tästä naamalle sylkemisestä minäkin olen kuullut useammalta naiselta. Oma kantis mies sylkee naamalle toistuvasti. Ihan käsittämätöntä. En katselisi tuollaisia hetkeäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen lähisuhdeväkivallan yleisyyttä harva uskoo, koska päälle päin se ei meillä juuri näy.

Ulospäin saatetaan esittää onnellista keskiluokkaista omakotitalossa asuvaa perhettä, jonka vanhemmat käyvät hyväpalkkaisissa töissä ja someen tietenkin postaillaan vain onnellisia kuvia kivoilta lomamatkoilta.

Samaa vikaa on tosin paljon myös suomalaisessa alkoholismissa. Suurin osa juo piilossa neljän seinän sisällä ja viimeinen asia (viinan lisäksi), mistä moni alkoholisti luopuu on töissä käyminen. Ehkä työssä käynnin avulla alkoholisti saa perusteltua itselleen tarpeen "rentoutua raskaan raadannan jälkeen" ja toki myös ne tärkeät ulkoiset kulissit pysyvät näin pystyssä.

Vierailija
524/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suomalaiset miehet ovat liian väkivaltaisia, niin pitäisikö tänne haalia talibaneja?

Suomalaiset naiset suosivat nykyisin ruotsalaisia, englantilaisia, amerikkalaisia ja turkkilaisia miehiä. Nämä myös eivät karta perheen perustamista, vaan alkavat ihan vapaaehtoisesti isiksi ja ovat valmiita elättämään perheensä. Suomalaisen heikosti koulutettu mies ei opi lukemaan, ei osaa olla hakkaamatta naisia ja ei saa edes lapsia siitettyä saati elätettyä.

Itseasiassa suomalaiset naiset suosivat nykyään irakilaisia miehiä. Toivottavasti et tuhlaa suomimiespoliisien resursseja kun otat siltä irakilaiselta mieheltäsi turpaan. Isismammoillekin tuli Al-holissa suomimiestä ikävä kun heidät piti tänne lentokoneella hakea.

-eri

Vierailija
525/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tähän soppaan otetaan mukaan seksuaalirikokset niin olemme vielä karumman kuvan edessä:

Tilastokeskuksen rikos- ja pakkokeinotilaston mukaan vuonna 2019 poliisin tietoon tulleista yli 1 300 raiskausrikoksen uhrista naisia oli 96 prosenttia ja miehiä 4 prosenttia. Poliisin tietoon tulleita seksuaalisen ahdistelun uhreja oli 515, joista 95 prosenttia oli naisia.

Sitä en ymmärrä, miksi miehillä on niin hirvittävä tarve vähätellä tätä joidenkin miesten perseilyä. Se antaa teistä kaikkinensa todella omituisen kuvan. 

Vierailija
526/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tämä tilasto vääristää räikeästi sen takia, että Suomessa nimen omaan ilmoitetaan asiasta viranomaisille huomattavasti useammin kun muissa maissa. Esim. Venäjällä kulttuurin suorastaan kuuluu, että vaimo saa päivittäin pataan niin että tukka lähtee, mutta eihän tätä nyt eteenpäin viedä. Ja jos viedään niin patriarkaattisen maan miespoliisit vain nauravat.

Suomi ei todellakaan ole pahimmasta päästä senkään takia, että täällä pahoinpitelystä ilmoittaminen otetaan vakavasti ja kirjataan ylös.

Esim. Keski- ja Etelä-Euroopan maissa on tuiki tavallista läpsiä puolisoa ympäri korvia. Kuuluu sikäläiseen parisuhde-kulttuuriin.

Olen keskieurooppalaisen kanssa naimisissa ollut yli 20 vuotta. Puolison läpsiminen ei todellakaan kuulu kulttuuriin. Ei millään tavalla, se on eron paikka siinä vaiheessa. Me olemme asuneet useassa Euroopan maassa. Mitä näkee paljon on että vanhemmat halailevat ja pussailevat toisiaan sekä myös lapsiaan julkisestikin. Myöskään lapsia ei saa rankaista fyysisesti. Ehkä jossain itäblokin maissa se on sallittua. En ole myöskään ranskalaisten nähnyt läpsivän lapsiaan vaikka joku suomalainen toimittaja kertoi että näin tehdään. Meidän ystäväpiiriin kuuluu useita ranskisperheitä. Yksi kosovolaisnainen joskus sanoi että vanhemmat saavat tehdä lapsille mitä haluavat. Siellä naisen henki on myös miehen armoilla. Suomessa vieraillessamme kauhistun joka kerta sitä kuinka suomalaiset lapset eivät kaihda toisten lasten tönimistä, repimistä ja läpsintää. Jostakin sen ovat oppineet että noin saa tehdä. Suomessa ollaan myös todella agressiivisia lapsia kohtaan ja naisetkin lyövät julkisesti puolisoitaan kännissä. Eivät pelkästään miehet. Suomessa sellainen töniminen ja repiminen tuntuu olevan ihan arkipäivää joillekin. Ja sylkeminen:/ En yhtään epäile etteikö naiset saisi turpaansa Suomessa useammin kuin muualla. 

Sinun anekdoottisi ovat aivan helvetin turhia eivätkä merkitse mitään. Minäkin voin tähän sanoa, että en ole koskaan nähnyt ketään ranskalaista joka ei olisi hakannut.  Tanska, Suomi ja Ruotsi ovat väkivaltaisimpia koska väkivallasta ilmoitetaan täällä helposti. Jännä kun naisille ei nyt kelpaakaan ilmoitusargumentti vaikka itse sitä jauhavat joka paikassa eri aiheissa.

Vierailija
527/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun anekdoottisi ovat aivan helvetin turhia eivätkä merkitse mitään. Minäkin voin tähän sanoa, että en ole koskaan nähnyt ketään ranskalaista joka ei olisi hakannut.  Tanska, Suomi ja Ruotsi ovat väkivaltaisimpia koska väkivallasta ilmoitetaan täällä helposti. Jännä kun naisille ei nyt kelpaakaan ilmoitusargumentti vaikka itse sitä jauhavat joka paikassa eri aiheissa.

Aika harva pääsee näkemään vieraan maan köyhemmän kansanosan eloa. Paremmissa piireissä perheväkivalta on missä vain etenkin jatkuvana piilossa, mitä nyt joskus on saattanut törmätä ovenkarmiin tai kompastua portaissa.

Vierailija
528/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ihme, että väkivallasta ei voi puhua asiallisesti. Se, että kantasuomalainen mies tekee väkivaltaa kantasuomalaisia naisia kohtaan on ongelma. Se ei tarkoita, että sellainen mies, joka ei ole väkivaltainen joutuisi toisten tekemisiä pyytämään anteeksi. Mistä ihmeestä moinen idioottimainen idea? Se ei tarkoita myöskään sitä, että olisi ok olla suomalainen mies ja olla tuomitsematta väkivaltaisten miesten teot. Lähtökohtaisesti laittomat teot ovat tuomittavia ja sitä väkivaltakin on. Itse haluaisin keskustella siitä miksi suomalaisissa miehissä on enemmän väkivaltaisia miehiä kuin monien muiden kulttuurien miehissä? Onko se kasvatus, onko väkivalta joissain piireissä hyväksytympää, ovatko tuomiot jotenkin liian lepsut jne?

Siinäpä on hyvä kysymys. Miksi Pohjoismaat (Tanska Suomi, Ruotsi, (Norjaa ei ole näissä tilastoissa)) ovat väkivaltaisimpia? Puola turvallisin.

LÄHDE: https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/naiset-joutuvat-useimmin-vakiv…

Pohjoismainen mies reagoi kaunaisesti nähdessään ympärillään upeita, vahvoja, menestyviä naisia ja etenkin naisjohtajia. En ollenkaan epäile noita lukuja. Kannattaa katsoa "Miehet jotka vihaavat naisia".

Jossainhan oli tutkimusta siitä, että naisten riski joutua kumppaninsa pahoinpitelemäksi kasvoi, jos naisen sosioekonominen status oli korkeampi kuin miehen. Näin alkaa olla jo aika monessa suomalaisessa parisuhteessa. Voi sitten miettiä, että mistä kummasta se johtuu...

Vierailija
529/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ihme, että väkivallasta ei voi puhua asiallisesti. Se, että kantasuomalainen mies tekee väkivaltaa kantasuomalaisia naisia kohtaan on ongelma. Se ei tarkoita, että sellainen mies, joka ei ole väkivaltainen joutuisi toisten tekemisiä pyytämään anteeksi. Mistä ihmeestä moinen idioottimainen idea? Se ei tarkoita myöskään sitä, että olisi ok olla suomalainen mies ja olla tuomitsematta väkivaltaisten miesten teot. Lähtökohtaisesti laittomat teot ovat tuomittavia ja sitä väkivaltakin on. Itse haluaisin keskustella siitä miksi suomalaisissa miehissä on enemmän väkivaltaisia miehiä kuin monien muiden kulttuurien miehissä? Onko se kasvatus, onko väkivalta joissain piireissä hyväksytympää, ovatko tuomiot jotenkin liian lepsut jne?

Kyllä se on tuo kasvatus suomalaismiehille ominaisen naisten hakkaamisen taustalla. Suomalainen koulujärjestelmä, politiikka ja kyllä usein mediakin huokuu toksista maskuliinisuutta, pehmeiden ja feminististen arvojen sijaan. Tämän on muututtava!

Varhaiskasvattajat ja naisopettajat ovat siis toksisia. Vaadimme muutosta!

Vierailija
530/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä on hyvä kysymys. Miksi Pohjoismaat (Tanska Suomi, Ruotsi, (Norjaa ei ole näissä tilastoissa)) ovat väkivaltaisimpia? Puola turvallisin.

Pohjoismainen mies reagoi kaunaisesti nähdessään ympärillään upeita, vahvoja, menestyviä naisia ja etenkin naisjohtajia. En ollenkaan epäile noita lukuja. Kannattaa katsoa "Miehet jotka vihaavat naisia".

Korkeakoulutettujen naisten määrä on Puolassa 57%

Miksi tämä teoriasi ei päde siellä sitten ollenkaan?

Vierailija
531/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tätiä pahoinpideltiin sen suhteessa (2 eri miestä)

Mun setä löi sen vaimoa

Mun eno löi sen vaimoa

Mun toinen eno löi sen vaimoa

Mun isä löi mun äitiä

Mun serkku löi sen vaimoa

Mun kaverin isä löi sen äitiä

Mun toisen kaverin isä löi sen äitiä

Kaikki kantiksia.

Itse en ole ukkoa halunnut. Eivät vaikuta kovin mukavilta.

Ja mitään vikaa teiän suvun naisissa ei oo ollu ja kaikki pahoinpitelyt on tullu provosoimatta?

Mun kaverin äiti oli konttaamassa vatsataudissa vessaan oksentamaan kun kaverin isä löi sitä. Kerro ihmeessä mitä äiti teki väärin.

Meidän isä kaatoi ruokapöydän nurin kun ruoka ei miellyttänyt. Lie ollut liian paljon tai lian vähän suolaa, en muista kumminko. Me lapset sitä kumminkiin syötiin, ei siinä ollut mitään vikaa.

Vain pahoinpitelijä vääntää asiat toisen syyksi. Jokainen pahoinpitely on pahoinpitelijän itsensä syy.

Vierailija
532/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suomalaiset miehet ovat liian väkivaltaisia, niin pitäisikö tänne haalia talibaneja?

Suomalaiset naiset suosivat nykyisin ruotsalaisia, englantilaisia, amerikkalaisia ja turkkilaisia miehiä.

Kantaruotsalaiset, -britit ja valkoset amerikkalaiset miehet ei oo kiinnostuneita suomalaisesta naisesta vakavassa mielessä.

Turkkilaismiehessä suomalaisnainen saa mitä tilaa.

Vierailija
533/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset suosivat nykyisin ruotsalaisia, englantilaisia, amerikkalaisia ja turkkilaisia miehiä.

Kantaruotsalaiset, -britit ja valkoset amerikkalaiset miehet ei oo kiinnostuneita suomalaisesta naisesta vakavassa mielessä.

Perjantaipizza järjestyy käden käänteessä ja mies tulee siideripatteri kainalossa kotiin.

Vierailija
534/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi ne on kuitenkin ne kansallisuudet, jotka suominaisten kanssa useimmin avioituvat. Mutta kyllähän sä tämänkin tietysti tiedät paremmin.

Vierailija
535/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi ne on kuitenkin ne kansallisuudet, jotka suominaisten kanssa useimmin avioituvat. Mutta kyllähän sä tämänkin tietysti tiedät paremmin.

Afroamerikkalaisen, Malmössä syntyneen somalin ja itä-Lontoossa syntyneen pakistanilaisen kanssa saa mitä tilaa.

Vierailija
536/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossainhan oli tutkimusta siitä, että naisten riski joutua kumppaninsa pahoinpitelemäksi kasvoi, jos naisen sosioekonominen status oli korkeampi kuin miehen. Näin alkaa olla jo aika monessa suomalaisessa parisuhteessa. Voi sitten miettiä, että mistä kummasta se johtuu...

Saisiko linkkiä tähän tutkimukseen? Ei se nyt kyllä mikään uutinen ole, että matalammin koulutettu mies on todennäköisesti väkivaltaisempi kuin korkeammin koulutettu mies ja korkeammin koulutettu nainen ilmoittaa väkivallasta useammin kuin matalammin koulutettu nainen.

Vierailija
537/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Afroamerikkalaisen, Malmössä syntyneen somalin ja itä-Lontoossa syntyneen pakistanilaisen kanssa saa mitä tilaa.

Juuuuust...

Vierailija
538/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassakin suvussa on yksi ruotsalaisvävy, turkkilaisvävy ja itselläni on brittimies. Se mikä näissä vielä suomalaisiin erilaista väkivallattomuuden lisäksi on kyky elättää perheensä.

Vierailija
539/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa mennä pikkuhiljaa jo yli tämä naisten hyyssääminen. Miehet kokee paljon enemmän väkivaltaa ja myös lähisuhde väkivaltaa. Silti kukaan ei puhu siitä yhtään mitään. Tuntuu ette miespuolisena ihmisenä Suomessa ole mitään oikeuksia. 

Miehiin kohdistuvat väkivaltarikokset ovat pääosin miesten tekemiä. Naisiin kohdistuvat väkivaltarikokset ovat pääosin miesten tekemiä.

Tässä on jokin tietty yhdistävä tekijä.

Naiset ovat fyysisesti ja tyypillisimpien rikosten luonteen vuoksi (miehillä tappelut, naisilla kotiväkivalta) huomattavasti puolustuskyvyttömämmässä asemassa. Saattaa liittyä tähän "hyysäämiseen".

Vierailija
540/867 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko linkkiä tähän tutkimukseen? Ei se nyt kyllä mikään uutinen ole, että matalammin koulutettu mies on todennäköisesti väkivaltaisempi kuin korkeammin koulutettu mies ja korkeammin koulutettu nainen ilmoittaa väkivallasta useammin kuin matalammin koulutettu nainen.

Ericsson 2020:  Backlash: Female Economic Empowerment and Domestic Violence?