HS: "Suomi on naisille Euroopan väkivaltaisimpia maita"
Lähde: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008265201.html
Tämä on kyllä meiltä aikamoinen saavutus, kun vertailukohtana on mm. Valko-Venäjä, Romania, Bulgaria, Latvia, Serbia, Albania...
Kommentit (867)
Ton ymmärtää koska suolilaiset on sotien takia sukua n4sse1lle sekä leninille molemmille
Mina ollla puskarakastaja.
Mina rakastaa sinua silla tavoin.
Kyllä muissa maissa naisia kohtaan on väkivaltaisempaa, sitä ei vaan kerrota tai tilastoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tämä tilasto vääristää räikeästi sen takia, että Suomessa nimen omaan ilmoitetaan asiasta viranomaisille huomattavasti useammin kun muissa maissa. Esim. Venäjällä kulttuurin suorastaan kuuluu, että vaimo saa päivittäin pataan niin että tukka lähtee, mutta eihän tätä nyt eteenpäin viedä. Ja jos viedään niin patriarkaattisen maan miespoliisit vain nauravat.
Suomi ei todellakaan ole pahimmasta päästä senkään takia, että täällä pahoinpitelystä ilmoittaminen otetaan vakavasti ja kirjataan ylös.
Esim. Keski- ja Etelä-Euroopan maissa on tuiki tavallista läpsiä puolisoa ympäri korvia. Kuuluu sikäläiseen parisuhde-kulttuuriin.
Ei niitä edes pidetä minään väkivaltana, eikä kirjata tilastoihin.
Lapsiakin saa kurittaa, vaikka se laissa onkin kiellettyä.
Kun mä Ranskassa asuessani sanoin jotakin, mikä ei miellyttänyt miespuolista kaveriani (olen nainen, kaveri oli ihan vain kaveri), hän nosti kätensä ylös kuin läimäyttääkseen ja sanoi ärtyisällä, kovalla äänensävyllä "lyön sua!" Ei hän lyönyt, mutta käytös yllätti. En ole ikinä kohdannut vastaavaa suomalaisilta kavereiltani, vaikka varmasti olen sanonut sellaista, josta he eivät ole pitäneet.
Eli joo, siellä väkivaltaa pidetään normaalina osana ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muissa maissa naisia kohtaan on väkivaltaisempaa, sitä ei vaan kerrota tai tilastoida.
Ei Suomessakaan naiset kerro eikä viranomaiset onneksi kysy mitään.
Viranomaisia ei oikein edes näe Suomessa.
Mksi kapplejako häipyy kun painat julkaisu näppiä