Olen töissä nolla tunti sopparilla eräässä kaupassa jossa teen verkko kauppa keräilyä
Kiitos koronan töitä on todellakin riittänyt, joskus jopa enemmän kuin mitä itse asiassa edes jaksaisi tehdä, kyse on kumminkin fyysisestä työstä jossa kertyy käveltyjä kilo metrejä ja painojakin tulee siinä sivussa nosteltua koska esim. kassillinen maitoa painaa aika helvetisti. Nyt tosin on hiukan hiljentynyt kun korona tilanne parempi. Luulisi siis että olen onnellinen kun kerran saan työtä tehdä koko ajan vai mitä?
No siis, periaatteessa joo. On kiva kun on työ ja meillä vielä tehdään työ listat pari viikkoa eteenpäin joista voi sitten katsoa että minä päivinä on duunia ja koska ei. Mutta.
1. Nämä sovitut päivät voi koska vain muuttua, esim tällä viikolla piti olla töitä kolmena päivänä, onkin kuutena, toisella viikolla piti olla viisi päivää mutta olikin sitten vain kaksi jne. Eli ikinä ei voi suunnitella mitään menoja kun todennäköisesti kumminkin sitten saa kutsun töihin.
2. Henkilöstö on vedetty minimiin, ennen tätä samaa hommaa teki 10+ henkilöä, nyt meitä on kiireisimpinä päivinä 5 paikalla, 6 jos tilaukset ovat oikein super isoja ja joku ylimääräinen on saatu hälytettyä paikalle. Eli teen 2-3 ihmisen duuniin mutta saan palkan vain yhden ihmisen mukaan.
3. Vaikka työ päiviä saattaa olla jopa kuusi viikossa ne harvoin ovat kokonaisia, esim. Tänään tulin aamulla kuuteen ja lähdin kotiin jo ennen kymmentä koska kaikki työt oli jo tehty, eikä ole mitenkään harvinainen tilanne. Tosi kiva maksaa bussi matkat ees taas (vähän päälle 5€ yhteensä) ja eväät (myös noin 5€) eli kun tunti palkkani on 11€ niin yhden tunnin paikkaa menee melkein kokonaan siihen että kuljen töihin ja syön jotain tauolla etten pyörry siellä. Sitten käteen jää se 33€ päivästä niin ei paljon töissä huvittaisi saati kannattaisi käydä. Toki ajoittain on pidempiäkin päiviä jolloin töissä käynti on kannattavaa, mutta usein lähtiessä miettii vaan että tämän takiako vaivauduin paikalle?
Olisi kiva kun olisi vakituinen työ, vakituiset tunnit ja yli päätään varmuus mistään. Mutta näillä mennään nyt ainakin toistaiseksi, luulenpa että kenkää tulee pian kuitenkin kun pahin korona paniikki alkaa olla kaikin puolin ohitse.
Kommentit (47)
Totta. Tällaisia töitä ei jaksa tehdä kovin kauaa. Itsellä sama. Sain kahden viikon tuurauksen ja se oli Ok. Pe sanottiin mihin menen ma mutta maanantaina ilmoitettiin ihan eri paikka…yms yms
Tosi rankkaa. Nyt onneksi vakituinen osa-aikainen työ - kahtena pv täydet tunnit.
No eikö palkan kuulu tulla kuitenkin listaan merkityistä tunneista.
Teet itsellesi palveluksen kun hommaat itsesi jollekin alakoulutason äidinkielen kertauskurssille niin saat edes yhdyssanat haltuun.
Kyllä tää sun kirjoitusasu nyt kuulostaa puhtaasti vittuilulta AV:n kielipoliiseille 😀😀😀😀 Ootko ikinä kuullut yhdyssanoista? Ei muuta kommentoitavaa..... Oma pomo soittaa joskus 23:25 että tuutko seiskaan duuniin. Kivaa...
En voinut lukea, teksti oli liikaa kielioppisuvaitsevaisuudelleni. Tulin kuitenkin kommentoimaan.
Kai tiedät, että nollatuntisoppari roimii molempiin suuntiin? Sinä voit kieltäytyä suunnitelluista tunneista. Tosin jos tarpeeksi paljon peruuttelee niin kohta ei enää tarjota tunteja.
Kyllä minä ainakin ymmärsin mitä Ap tarkoitti tekstillään.
Sisältö lienee se tärkein. Eikä ne yhdyssanat. Jätetään pilkunviilaus.
Miten työmäärä voi vähentyä? Onko normaali pari vuoroa viikossa ja sitten jos joku suostuu, määrä voi vähentyä viidestä alaspäin? Muuten ymmärrän, että työvuoroja voi tulla lisää. Kurjaa, jos muut eivät pääse tai peruvat töihin tuloa.
Voitko pyytää, ettei vuoroja peruta?
Vierailija kirjoitti:
En voinut lukea, teksti oli liikaa kielioppisuvaitsevaisuudelleni. Tulin kuitenkin kommentoimaan.
Sama täällä. En palkkaisi sinua tuota vaativampaan hommaan, yhdyssanavirheet ovat yleisiä mutta kappalejaon puuttuminen vie hakemuksen paperikoriin.
Onpas täällä ilkeitä kommentoijia!
"Eli teen 2-3 ihmisen duuniin mutta saan palkan vain yhden ihmisen mukaan."
Miten tämä käytännössä tapahtuu? Onko yliluonnolliset kyvyt liikkua koko ajan 3 kertaa nopeammin kuin muut?
Oon pettynyt. Luulin otsikon perusteella, että tää on huumoriketju, mutta ap taitaakin olla tosissaan.
Miksi lukihäiriöstä saa pilkata, mutta muista sairauksista/vammoista/ominaisuuksista ei saa?
Miksi et hae soviteltua päivärahaa?
Vierailija kirjoitti:
Teet itsellesi palveluksen kun hommaat itsesi jollekin alakoulutason äidinkielen kertauskurssille niin saat edes yhdyssanat haltuun.
Ja välimerkkien käytön
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin ymmärsin mitä Ap tarkoitti tekstillään.
Sisältö lienee se tärkein. Eikä ne yhdyssanat. Jätetään pilkunviilaus.
Pilkutkin puuttui. Ei voi viilata!
Eväät töihin maksaa, juu, mutta olisitko sitten kotona sen ajan syömättä?
Vierailija kirjoitti:
Miten työmäärä voi vähentyä? Onko normaali pari vuoroa viikossa ja sitten jos joku suostuu, määrä voi vähentyä viidestä alaspäin? Muuten ymmärrän, että työvuoroja voi tulla lisää. Kurjaa, jos muut eivät pääse tai peruvat töihin tuloa.
Voitko pyytää, ettei vuoroja peruta?
Tietysti työmäärä voi vähentyä tai lisääntyä sen mukaan paljonko asiakkaat tekevät tilauksia.
Ei ap
Harjoittelisit yhdyssanoja, niin ehkä löytäisit paremman työn.