Olen töissä nolla tunti sopparilla eräässä kaupassa jossa teen verkko kauppa keräilyä
Kiitos koronan töitä on todellakin riittänyt, joskus jopa enemmän kuin mitä itse asiassa edes jaksaisi tehdä, kyse on kumminkin fyysisestä työstä jossa kertyy käveltyjä kilo metrejä ja painojakin tulee siinä sivussa nosteltua koska esim. kassillinen maitoa painaa aika helvetisti. Nyt tosin on hiukan hiljentynyt kun korona tilanne parempi. Luulisi siis että olen onnellinen kun kerran saan työtä tehdä koko ajan vai mitä?
No siis, periaatteessa joo. On kiva kun on työ ja meillä vielä tehdään työ listat pari viikkoa eteenpäin joista voi sitten katsoa että minä päivinä on duunia ja koska ei. Mutta.
1. Nämä sovitut päivät voi koska vain muuttua, esim tällä viikolla piti olla töitä kolmena päivänä, onkin kuutena, toisella viikolla piti olla viisi päivää mutta olikin sitten vain kaksi jne. Eli ikinä ei voi suunnitella mitään menoja kun todennäköisesti kumminkin sitten saa kutsun töihin.
2. Henkilöstö on vedetty minimiin, ennen tätä samaa hommaa teki 10+ henkilöä, nyt meitä on kiireisimpinä päivinä 5 paikalla, 6 jos tilaukset ovat oikein super isoja ja joku ylimääräinen on saatu hälytettyä paikalle. Eli teen 2-3 ihmisen duuniin mutta saan palkan vain yhden ihmisen mukaan.
3. Vaikka työ päiviä saattaa olla jopa kuusi viikossa ne harvoin ovat kokonaisia, esim. Tänään tulin aamulla kuuteen ja lähdin kotiin jo ennen kymmentä koska kaikki työt oli jo tehty, eikä ole mitenkään harvinainen tilanne. Tosi kiva maksaa bussi matkat ees taas (vähän päälle 5€ yhteensä) ja eväät (myös noin 5€) eli kun tunti palkkani on 11€ niin yhden tunnin paikkaa menee melkein kokonaan siihen että kuljen töihin ja syön jotain tauolla etten pyörry siellä. Sitten käteen jää se 33€ päivästä niin ei paljon töissä huvittaisi saati kannattaisi käydä. Toki ajoittain on pidempiäkin päiviä jolloin töissä käynti on kannattavaa, mutta usein lähtiessä miettii vaan että tämän takiako vaivauduin paikalle?
Olisi kiva kun olisi vakituinen työ, vakituiset tunnit ja yli päätään varmuus mistään. Mutta näillä mennään nyt ainakin toistaiseksi, luulenpa että kenkää tulee pian kuitenkin kun pahin korona paniikki alkaa olla kaikin puolin ohitse.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää sun kirjoitusasu nyt kuulostaa puhtaasti vittuilulta AV:n kielipoliiseille 😀😀😀😀 Ootko ikinä kuullut yhdyssanoista? Ei muuta kommentoitavaa..... Oma pomo soittaa joskus 23:25 että tuutko seiskaan duuniin. Kivaa...
Oma moka kun vastaat pomolle 23:25.
Eikö ap:lle makseta tehdyistä tunneista, vai miten hän kokee tulevansa huijatuksi/hyväksikäytetyksi? Ei se työnantaja sanele kenenkään elämää, vaan ehdottaa tunteja, ja jos ei kelpaa niin sinulla lienee oikeus kieltäytyä?
Ota ihan aluksi yhdys sanat hal tuun
Up