Eikö veronpalautuksilla leveilijät ymmärrä
että se lähinnä kertoo omasta tyhmyydestä jos saa useita tonneja palautusta? Esim. tuossa yhdessä joulusäästöketjussa moni sanoo saavansa tonneja palautuksia. Eikö olisi fiksumpaa hieman miettiä niitä veroasioita ajoissa?
Vähennykset ovat tietenkin eri asia.
T. ihmettelenpä vaan kun ei oo muutakaan ihmeteltävää
Kommentit (98)
Eipä ne ymmärrä. Kuvittelevat vielä tehneensä suuren palveluksen.
Joka joulunalus sama itku palstalla. Nyyh. Onko se sulta pois jos joku nyt niitä palautuksia saa?
Ei :D Jotkut vielä luulevat, että isot palautukset tarkoittavat sitä että on isotuloinen :)
Suurin osa ihmisistä "jännittää" että tuleeko palautuksia vai mätkyjä, ne katsos siellä verotoimistossa ihan vaan päättävät että joudutko maksamaan lisää vai saatko takaisin ;)
Hupaisaa, kun jotkut ei vaan tajua, että ne on ihan niitä omia rahoja joita sieltä tulee palautuksina.
Musta on ainakin mahtavaa, että tulee palautuksia. Opiskelijana pidin aina veroprosentin "korkeana" eli 16-20 kesätöiden aikaan, että jouluna olisi varaa ostaa edes pari lahjaa. Tavallaan säästin sillä tavalla, kun muuten säästöt hupenee ihan normaaliin elämiseen
Minusta ihmiset ei yleensä asialla leveile, yleensä ihmisitä vain on kiva saada kerralla "ylimääräistä" rahaa. En ole koskaan tavannut ketään kuka olisi luullut sen rahan tulevan vaan jostain ylimääräisenä, kyllä kaikki on tiedostanut että se on palautuksia liikaa maksetuista veroista.
Itseni on ainakin hankala maksaa ennakkoveroja, jos tulot ei ole säännölliset. Saan palautuksia n.1500e siinä kyllä osa on vähennyksiä.
Ihan tarkoituksella teen siten, että saan palautuksia. Joku satanen per kuukausi nyt ei tunnu missään, mutta onhan se kiva saada joulukuussa pari tonnia palautuksia. Mielummin näin päin.
Ei voi muuta sanoa kuin että onpa saatanan tyhmää porukkaa.
Kun joku iloitsee saadessaan takaisin liikaa perittyjä veroja, suon sen ilon hänelle mielelläni. En tunne tarvetta esittää suurta finanssiasiantuntijaa ja selittää, että kyseisen henkilön verosuunnittelu ei ole onnistunut. Antaa ihmisten olla tyytyväisiä!
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:24"]Ei voi muuta sanoa kuin että onpa saatanan tyhmää porukkaa.
[/quote]
Voi sua pientä. Ymmärrän, että sua harmittaa. Muutapa kuule vaikka kuuhun, niin saat olla siellä ihan omassa älykkäässä yksinäisyydessäs.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:24"]
Ihan tarkoituksella teen siten, että saan palautuksia. Joku satanen per kuukausi nyt ei tunnu missään, mutta onhan se kiva saada joulukuussa pari tonnia palautuksia. Mielummin näin päin.
[/quote]
No mikset laske veroprosenttiasi oikein ja laita sitä satasta paria säästötilille? Silloin saisit siihen pankista korkoa... ja voit sitten nostaa ne sieltä jouluna tai aiemmin jos on tarvetta. Kun laskee veroprosenttinsa oikein niin ei tule mätkyjä eikä palautuksia!
Paljon ap sai mätkyjä? :D Aiai, kyllä kohta kelpaa kun tulee palautukset tilille!
Mä en luottaisi siihen, että verotoimisto palauttaa joka ainoan liikaa maksetun sentin.
Mä an jaksa kesken vuoden muutella veroprosenttiani. Ja alkuvuodesta ei voi vielä tietää, mitä kaikkea vähennyskelpoista vuoden aikana tulee tapahtumaan. Viime vuonna en ollut alkuvuodesta edes suunnitellut, että alkaisin tekemään kylppäri- ja keittiöremonttia.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:19"]
Typeryyttä on mielestäni se, että saa tonnien edestä mätkyjä.
[/quote]
Tai sitten ei. Rahasta vähääkään ymmärtävä tietää, että mätkyt ovat käytännössä ilmaista lainaa, pelkällä inflaatiokorolla.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:24"]
[/quote]
No mikset laske veroprosenttiasi oikein ja laita sitä satasta paria säästötilille? Silloin saisit siihen pankista korkoa... ja voit sitten nostaa ne sieltä jouluna tai aiemmin jos on tarvetta. Kun laskee veroprosenttinsa oikein niin ei tule mätkyjä eikä palautuksia!
[/quote]
Miksi pitäisi?
Mulla tulot vaihtelee paljon. Joten pelaan varman päälle ja maksan hieman korkeampaa veroprossaa. Mielummin otan joulukuussa takaisin, kun maksan jälkiveroja. Mut en mä sillä leveile jos tulee takaisin.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 11:19"]
[/quote]
Tai sitten ei. Rahasta vähääkään ymmärtävä tietää, että mätkyt ovat käytännössä ilmaista lainaa, pelkällä inflaatiokorolla.
[/quote]
Surukseni olen huomannut, että tällä palstalla enemmistö ei ymmärrä rahasta paljoakaan. Selittänee paljolti mammojen huonoa taloustilannetta.
Yhtenä vuonna sain isot mätkyt, kun vaihdoin työpaikkaa ja sain kertyneet lomat rahana sekä hyvän bonukset sekä vanhasta että uudesta työpaikasta.
Jotenkin olin enemmänkin vittuuntunut kuin olisin pomppinut riemusta, että olin saanut lähes ilmaista lainaa valtiolta kuukauden nettopalkan verran.
Suon koko sydämestäni mätkyjen maksamisen ilon kaikille osaaville verosuunnittelijoille, minä nautin mieluummin muutaman satasen palautuksesta.
Huvittaa eniten se, että kuvitellaan sen olevan ylimääräistä rahaa!