IL Sanna Ukkolan kolumni: Rakastelu ei ole hyväntekeväisyyttä – tästä syystä miljonääri pokaa missin
Kommentit (513)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Enkä voisi tuntea vetoa liian kilttiin mieheen. Miehessä pitää olla tiettyä arroganssia tai itsevarmuutta, haastetta."
Vielä palstan naiset yrittävät kieltää sen, että naiset eivät pidä kilteistä miehistä ja viehättyvät jän niksistä?
Minua yhdistää Ukkolaan vain sukupuoli, ei mikään muu. Ja olen naimisissa ihanan kiltin ja huomaavaisen ja vaatimattoman, itsestään meteliä pitämättömän miehen kanssa. Juuri siksi, koska hän on kaikkea tuota.
Minä taas tahtoisin juuri sellaisen miehen jos onnistuisin jostain löytämään ja tahtoisi minut. Minusta on vielä typerämpi tuo kolumni missä "pilkataan" kilttejä miehiä, kun itsellekin oikeastaan sopisi vaan sellainen vaan sellaisen kanssa voisin ajatella, että pystyisin parisuhteeseen. Itsellä aika ikävä menneisyys ja ihmiset aiheuttaneet paljon pahaa. Jos siis joutuisin vielä miehen puolelta kestämään jotain vääryyksiä ja toisen ikävää käytöstä niin se saisi paljon pahaa aikaan. Tuota haastetta ja arroganssia ( piti sana googlettaa) on ollutkin jo tarpeeksi elämässä isäni puolesta. En kestäisi sellaista miestä kuin hän enää puolisona, kun en jo saanut lapsesta asti katsella tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan on niin, että ne parhaat (mies)palat katoavat jo alle kaksvitosina markkinoilta. Mietti viiskymppinen Sanna mitä tahansa tästä.
Samoin kuin naiset. Omassa kuplassani kaikki läheiset löysivät parinsa opiskeluaikana. Mentiin naimisiin parikymppisenä. Lapset hieman alle kolmekymppisten ja kaikki olemme yhdessä vielä alkuperäisen kumppanin kanssa 35 v myöhemminkin. Yhdessä on rakennettu myös ne elämä puitteet ja lapset kasvatettu aikuisiksi.
Te elätte jossain keskiluokkaisessa kuplassa, jossa ei vaan erota vaikka syytä jollakin olisikin. Siellä ne on pinnan alla mustasukkaisuus, peliongelmat, alkoholismi, sivusuhteet, haluttomuus, rakastuminen toiseen…
Kun itse jossain vaiheessa putkahtaa ulos sieltä kuplasta, huomaa miten falskia se on hyvin monella muullakin.
Ei kannata yleistää. Itse olen elämäni aikana ollut pitkään kristillisessä yhteisössä, jossa ei noita "syitä eroon" juuri esiinny, ja avioliitot ovat lähes kaikilla elämänmittaisia liittoja, ja tällaisia ihmisiä on kuitenkin melko paljon.
-EriErot liittyvät aika vahvasti yhteiskuntaluokkiin. Esim. omassa perheessäni ja suvussani en tiedä yhtäkään lasten saannin jälkeen eronnutta pariskuntaa. Kai se liittyy osin myös älykkyyteen (parinvalinnassa), ympäristön odotuksiin, ja ihan omaan resilienssiin. Lienee selvä, että w t -piireissä juuri nämä asiat loistavat poissaolollaan. Ympäristö saattaa jopa painostaa eroamaan.
Pettämistä katsotaan läpi sormien, koska
nautitaan ennemmin hyvästä elintasosta
työpaikat on saatu suvulta suhteilla
mitä useimmin äijä on poissa silmistä ..sitä parempi
jää aikaa kylpylään, skumppaan, kauneushoitoon ja pitkiin lounaisiin...aaahh
En tiedä yhtään pettämistapausta suvussamme. Emme myöskään ole mitenkään kovin rikkaita, enkä todellakaan vietä aikaani kylpylöissä tai kauneushoidoissa. Mutta olemme ns. sivistynyttä väkeä, kolmella neljästä isovanhemmastani (10- ja 20-luvulla syntyneitä) oli akateeminen loppututkinto. Yhteiskuntaluokka ei ole sama asia kuin raha. Joku Ranta-aho saattaa olla rikas, mutta ei todellakaan yläluokkainen.
Helvi Hämäläinen kirjoitti Säädyllisen murhenäytelmän juurikin tällaisesta akateemisesta perheestä, jossa pettäminen ei mitenkään ollut mahdollista.
Huojuva talo on toinen hyvä aihetta käsittelevä kirja.
Kyllä. Ja molemmissa kirjoissa tähän keskusteluun sopivasti nuori palvelustyttö päätyy suhteeseen talon isännän kanssa.
Jokainen voi lukea molemmat kirjat ja miettiä, todistavatko ne oikeaksi Ukkolan teesin, että naisia kiinnostaa raha ja valta, vai kertovatko ne ennemminkin siitä, että groomaus on helppoa kun toinen osapuoli on nuori ja köyhä ja riippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa aina seksistä. Tavalla tai toisella.
Typerää yleistystä. On paljon miehiä, jotka saavat ylöspidon, taloudenhoidon JA seksiä parisuhteessaan. Näin on meilläkin. En näe, mitä mies tässä maksaa ja kenelle.
Minä syrjin lihavia, huumorintajuttomia ja huonon yleissivistyksen omaavia. 2 noista on korjattavissa, mutta tosikon on vaikea muuttua.
Mä en rikkaana hokijätkänä mitää suomalaismissiä ottas. Ne on kaikki samanlaisia, blondit hiukset ja isot valkoset hampaat.... Onpa eksoottista. Jenkkikiekkoilijoilla ja brittifutareilla on paljon parempia naisia 😁
Vierailija kirjoitti:
Mä en rikkaana hokijätkänä mitää suomalaismissiä ottas. Ne on kaikki samanlaisia, blondit hiukset ja isot valkoset hampaat.... Onpa eksoottista. Jenkkikiekkoilijoilla ja brittifutareilla on paljon parempia naisia 😁
Hanki sinäkin samanlainen. Mikä estää? Toisaalta tarviiko sen naisen olla elävä, real dollit ovat tosi kauniita ja oikeen näköisiä nykyisin, eikä ne nalkuta eikä vanhene.
Vierailija kirjoitti:
Luonnon ja biologian faktaa sanottuna ääneen jonka jokainen ei woke ihminen tietää. Mies viehättyy naisen ulkonäöstä ja nainen rahasta ja vallasta. Raakaa biologista evoluution luomaa faktaa.
M38
Miten joku voi kuvitella tietävänsä kaikkien ajatukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missi saa rahaa rakastelustaan, eli maailman vanhin ammatti. Hyvä esimerkki esim. edesmennyt rouva Dahlman-Räikkönen.
Edesmennyt!? Ei kai 🥺
Yllätys taas että naista sheimataan. Kimin omaisuus ei kuitenkaan ollut juuri mitään siihen aikaan kun solmivat avioliiton.
Katsotaanpa Wikipediasta timeline:
Kimi sai sopimuksen F1-talli Sauberilla vuonna 2001
Kimi pääsi isompaan Mclaren-talliin vuonna 2002
Kimi sai huomattavat palkankorotukset vuosina 2003-2004
Kimi ja Jenni tapasivat 2001
Kimi ja Jenni menivät kihloihin 2002
Kimi ja Jenni menivät naimisiin 2004
Kaikki on tietysti sattumaa. Eikä vain?
Joku mainitsi että ylemmissä yhteiskuntaluokissa koulutuksella mitattuna erotaan vähemmän.
No totta kai sivistyneemmät ihmiset osaavat paremmin tulla toimeen keskenään.
Raha vaikuttaa siten että miehen tulojen kasvu vähentää eroamisen todennäköisyyttä, kun tas naisen tulojen kasvu lisää sitä. Sama pätee pariutumiseen: suurituloisissa miehissä on vähiten sinkkuja, kun taas suurituloisissa naisissa on eniten.
Tämä kertoo jotain naisten motiiveista. Tai siis hyvin paljon.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missi saa rahaa rakastelustaan, eli maailman vanhin ammatti. Hyvä esimerkki esim. edesmennyt rouva Dahlman-Räikkönen.
Edesmennyt!? Ei kai 🥺
Yllätys taas että naista sheimataan. Kimin omaisuus ei kuitenkaan ollut juuri mitään siihen aikaan kun solmivat avioliiton.
Katsotaanpa Wikipediasta timeline:
Kimi sai sopimuksen F1-talli Sauberilla vuonna 2001
Kimi pääsi isompaan Mclaren-talliin vuonna 2002
Kimi sai huomattavat palkankorotukset vuosina 2003-2004Kimi ja Jenni tapasivat 2001
Kimi ja Jenni menivät kihloihin 2002
Kimi ja Jenni menivät naimisiin 2004Kaikki on tietysti sattumaa. Eikä vain?
Ja mikähän esti Kimiä valitsemasta varakasta pallinaamaa missukan asemesta? Pyyteetön rakkaus, puhdas epäitsekäs tunteen palo?
121212 kirjoitti:
Joku mainitsi että ylemmissä yhteiskuntaluokissa koulutuksella mitattuna erotaan vähemmän.
No totta kai sivistyneemmät ihmiset osaavat paremmin tulla toimeen keskenään.
Raha vaikuttaa siten että miehen tulojen kasvu vähentää eroamisen todennäköisyyttä, kun tas naisen tulojen kasvu lisää sitä. Sama pätee pariutumiseen: suurituloisissa miehissä on vähiten sinkkuja, kun taas suurituloisissa naisissa on eniten.
Tämä kertoo jotain naisten motiiveista. Tai siis hyvin paljon.
Kertoo paljon myös siitä, miten hyvin mies sietää sitä että nainen on hänen tontillaan, perheen elättäjä ja se, joka määrää koska ”tuo leivän taloon”. Ja siitä, että nainen kyllä tyytyy olemaan kodin hengetär jos mies elättää, mutta edes elättimies ei helposti suostu hoitamaan kotitalouden ikäviä, palkattomia töitä, ei edes omaa osuuttaan saati kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mies viehättyy naisen ulkonäöstä ja nainen rahasta ja vallasta. Raakaa biologista evoluution luomaa faktaa."
Ihan Bachelorette-ohjelamat vahvistavat tämän. Mutta nykyisessä woke-ilmapiirissä tätä kivikovaa faktaa ei saisi sanoa ääneen. Toisaalta: totuus ei pala tulessakaan.
Lähinnähän tämän kieltävät palstan i n c e l i t, jotka eivät voi käsittää miksei itse voi saada hikikomeroonsa toimitettuna jotain instamissiä. Ja tästä ulistaan ja syyllistetään naisia kun eivät jaa plluaan jokaiselle halukkaille.
Tuossa olit käsittänyt pari asiaa väärin. Nämä miehet jotka ei saa naista, eivät saa naista vaikka eivät olisikaan pimeissä hikisissä yksiöissä internetissä pelaamassa. Toiseksi, nuo miehet, meemikulttuurin sankarit, he tietävät kyllä millä tavoin ja mistä naiset kiinnostuvat. Tämän lisäksi kun asenne tai mieli on maassa jos ei ole vuosiin tai jopa koskaan saanut naista niin eikös se itse kutakin harmittaisi :)?
Kolmanneksi, kritiikki ei ole niinkään naisiin kohdistuva vaan ristiriitaiseen kulttuuriin, jossa ilmiötä ei tunnusteta ja nuoret miehet halutaan pitää ns. valkoritareina. Kaikki parisuhdevinkit ja ohjelmat joissa aihetta millään tavoin käsitellään kiertävät biologiaa kuin kissa kuumaa puuroa.
Mutta Ukkolalta vaihteeksi ihan onnistunut kirjoitus, linja on ollut niin hemmetin haalea ja suorastaan populistinen jo pidemmän aikaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hesari kirjoittaa lihavien painosyrjinnästä parisuhdemarkkinoilla. En voisi ikinä ihastua mieheen, joka ei olisi älykäs. Harrastanko siis tyhmyyssyrjintää?"
Ero peruttu - rakkaus voitti! Sanna Ukkola ja Matias Turkkila palasivat yhteen
"Matias Turkkilaa on julkisuudessa tituleerattu Perussuomalaisten ”aivoiksi”. Viralliselta ammatiltaan hän on Perussuomalaisten puoluelehden Suomen Uutisten päätoimittaja."
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/9e72119d-f794-4abe-9e27-e47858…
Itse en esimerkiksi voisi ihastua mieheen, joka ei olisi älykäs; aivot ovat minulle tärkein sukupuolielin. En voisi kiinnostua miehestä, joka ei olisi hauska. Enkä voisi tuntea vetoa liian kilttiin mieheen. Miehessä pitää olla tiettyä arroganssia tai itsevarmuutta, haastetta.
Olen jättänyt menemättä treffeille, jos mies ei osaa yhdyssanoja. Olen dumpannut miehen, kun näin hänen liian kalliin ja täysin mauttoman sporttiautonsa: se kertoo huonosta itsetunnosta. Olen kyllästynyt puolikuoliaaksi miehen kanssa, joka palvoo maata jalkojeni alla ja toteuttaa mukisematta jokaisen toiveeni.
Ei minun tarvitse poliittisen korrektiuden takia rakastua tyhmään ja kilttiin mieheen, minulla saa olla omat kriteerini parinvalinnalle.
Nykyiseen mieheeni tutustuin Facebookissa, jonne kirjoitin älykkyyspähkinän ja sanoin, että menen naimisiin miehen kanssa, joka osaa sen ratkaista. Tämä mies osasi. Toisilla treffeillä hän vei minut Roskapankkiin (!) ja sai minut nauramaan – olin heti täysin hullaantunut. Pari vuotta myöhemmin olimme naimisissa.
"Miehessä pitää olla tiettyä arroganssia tai itsevarmuutta, haastetta."
Sitten samalla periaatteella naiset eroavat miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hesari kirjoittaa lihavien painosyrjinnästä parisuhdemarkkinoilla. En voisi ikinä ihastua mieheen, joka ei olisi älykäs. Harrastanko siis tyhmyyssyrjintää?"
"Matias Turkkilaa on julkisuudessa tituleerattu Perussuomalaisten ”aivoiksi”. Viralliselta ammatiltaan hän on Perussuomalaisten puoluelehden Suomen Uutisten päätoimittaja."
Itse en esimerkiksi voisi ihastua mieheen, joka ei olisi älykäs; aivot ovat minulle tärkein sukupuolielin. En voisi kiinnostua miehestä, joka ei olisi hauska. Enkä voisi tuntea vetoa liian kilttiin mieheen. Miehessä pitää olla tiettyä arroganssia tai itsevarmuutta, haastetta.
Olen jättänyt menemättä treffeille, jos mies ei osaa yhdyssanoja. Olen dumpannut miehen, kun näin hänen liian kalliin ja täysin mauttoman sporttiautonsa: se kertoo huonosta itsetunnosta. Olen kyllästynyt puolikuoliaaksi miehen kanssa, joka palvoo maata jalkojeni alla ja toteuttaa mukisematta jokaisen toiveeni.
Ei minun tarvitse poliittisen korrektiuden takia rakastua tyhmään ja kilttiin mieheen, minulla saa olla omat kriteerini parinvalinnalle.
Nykyiseen mieheeni tutustuin Facebookissa, jonne kirjoitin älykkyyspähkinän ja sanoin, että menen naimisiin miehen kanssa, joka osaa sen ratkaista. Tämä mies osasi. Toisilla treffeillä hän vei minut Roskapankkiin (!) ja sai minut nauramaan – olin heti täysin hullaantunut. Pari vuotta myöhemmin olimme naimisissa.
Ketkä naiset? Sinun vaimosi? Äitisi? Siskosi? Naapurisi? Serkkusi? Tätisi? Lastesi opettaja? Vaiko jälleen tuo outo, määrittelemätön kollektiivinen joukko nimeltä ”naiset”?
Sanna Ukkolan ajatusmaailmalla EI IKINÄ luoda elämän kestävää liittoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä naiset? Sinun vaimosi? Äitisi? Siskosi? Naapurisi? Serkkusi? Tätisi? Lastesi opettaja? Vaiko jälleen tuo outo, määrittelemätön kollektiivinen joukko nimeltä ”naiset”?
Kaikki naiset!
Naiset hakevat yli 80% avioeroista.
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa aina seksistä. Tavalla tai toisella.
Tottakai koska mies on se joka haluaa seksiä, tietysti vain nuorelta ja kauniilta naiselta. Keski-ikäinen raakki joutuu maksamaan miehille päin, puliukollekkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset!
Naiset hakevat yli 80% avioeroista.
Tämä = kaikki naiset? Nekin, jotka eivät a) eroa b) hae eroa c) ole parisuhteessa?
Miehet eivät lähtökohtaisesti hae eroa, koska avioliitto on heille hyvä diili: täysi palvelu, kulut puolitettu, ja usemmiten säännöllistä seksiäkin. Miksi he hakisivat eroa, kun voivat källistellä lapsena lasten joukossa täysihoitoa vaatien?
Vierailija kirjoitti:
kuka se kehopositiivinen oli joka kirjoitti aiheesta ettei lihavat kelpaa miehille tms? Varmasti löytyy yhtä tukevia miehiä joille kaltaisensa kelpaa. Vai haluaako se kehopositiivinen hoikan, trimmatun kenttäjuoksijan?
Ei. ole väärässä. Ei se tukeva mies halua punkeroa naista vaan missin kuten Akseli Herlevikin. Mihin perustuu se harha, että ruma ja/tai lihava mies haluaisi kaltaisensa naisen?
Huojuva talo on toinen hyvä aihetta käsittelevä kirja.