IL Sanna Ukkolan kolumni: Rakastelu ei ole hyväntekeväisyyttä – tästä syystä miljonääri pokaa missin
Kommentit (513)
Tasa-arvon vaaliminen parisuhdemarkkinoilla on yksi absurdeimmista jutuista jonka olen kuullut.
Suostuisiko HS:n artikkelin "lihava" itse panemaan...vaikka nyt aivan hirvittävän rumaa miestä, johon hän ei itse tunne minkäänlaista vetovoimaa...ihan vaan tasa-arvon nimissä?!
huutonaurua.
Kuinka moni suostuu, siis ihan itse, seurustelemaan henkilön kanssa johon ei tunne minkäänlaista kiintymystä/halua tutustua/vetovoimaa?
Ei hyvääpäivää näitä juttuja. tasa-arvoa yritetään tunkea ihan kaikkialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hesari kirjoittaa lihavien painosyrjinnästä parisuhdemarkkinoilla. En voisi ikinä ihastua mieheen, joka ei olisi älykäs. Harrastanko siis tyhmyyssyrjintää?"
Ero peruttu - rakkaus voitti! Sanna Ukkola ja Matias Turkkila palasivat yhteen
"Matias Turkkilaa on julkisuudessa tituleerattu Perussuomalaisten ”aivoiksi”. Viralliselta ammatiltaan hän on Perussuomalaisten puoluelehden Suomen Uutisten päätoimittaja."
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/9e72119d-f794-4abe-9e27-e47858…
Olen dumpannut miehen, kun näin hänen liian kalliin ja täysin mauttoman sporttiautonsa: se kertoo huonosta itsetunnosta.
Niin. Se kallis ja "mauton" sporttiauto on tietenkin miehellä olemassa vain ja ainoastaan naisten pokaamista varten. Ei tietenkään esim. kiinnostuksesta sellaisia autoja kohtaan ylipäänsä tai esim. autoharrastuksesta/autojen keräilystä johtuen.
Niin, se oli sulle naiselle liian kallis, koska kymppitonnin kotterollakin pääsee eteenpäin (kunhan on mies joka korjaa :) ). Sille miehelle se ei ehkä ollutkaan liian kallis.
Mauton urheiluauto? Ööö... Porsche? Ei - Klassikko. Corvette? Ei - Best bang for the buck... Ferrari: Ei - Legenda. Nissan GTR ehkä? Ei kunnioita perinteisiä kauneusihanteita. Toyota Celica/Ford Mustang? Koska ei ole oikea urheiluauto. Itse mauttomasti pilalle tuunattu? Jep!
Itse tykkään kyllä nopeista autoista, mutta en ostaisi sellaista pelkäksi näyttelyesineeksi, jolla saa körötellä Suomessa satasta ja nauttia jousituksesta hidastetöyssyissä. Aika harva raaskii lähteä ajamaan silmäterällään alle 9 minuutin aikaa Ringille ja voi olla, ettei vakuutusyhtiökään ideasta tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan on niin, että ne parhaat (mies)palat katoavat jo alle kaksvitosina markkinoilta. Mietti viiskymppinen Sanna mitä tahansa tästä.
Samoin kuin naiset. Omassa kuplassani kaikki läheiset löysivät parinsa opiskeluaikana. Mentiin naimisiin parikymppisenä. Lapset hieman alle kolmekymppisten ja kaikki olemme yhdessä vielä alkuperäisen kumppanin kanssa 35 v myöhemminkin. Yhdessä on rakennettu myös ne elämä puitteet ja lapset kasvatettu aikuisiksi.
Te elätte jossain keskiluokkaisessa kuplassa, jossa ei vaan erota vaikka syytä jollakin olisikin. Siellä ne on pinnan alla mustasukkaisuus, peliongelmat, alkoholismi, sivusuhteet, haluttomuus, rakastuminen toiseen…
Kun itse jossain vaiheessa putkahtaa ulos sieltä kuplasta, huomaa miten falskia se on hyvin monella muullakin.
Ei kannata yleistää. Itse olen elämäni aikana ollut pitkään kristillisessä yhteisössä, jossa ei noita "syitä eroon" juuri esiinny, ja avioliitot ovat lähes kaikilla elämänmittaisia liittoja, ja tällaisia ihmisiä on kuitenkin melko paljon.
-EriErot liittyvät aika vahvasti yhteiskuntaluokkiin. Esim. omassa perheessäni ja suvussani en tiedä yhtäkään lasten saannin jälkeen eronnutta pariskuntaa. Kai se liittyy osin myös älykkyyteen (parinvalinnassa), ympäristön odotuksiin, ja ihan omaan resilienssiin. Lienee selvä, että w t -piireissä juuri nämä asiat loistavat poissaolollaan. Ympäristö saattaa jopa painostaa eroamaan.
Pettämistä katsotaan läpi sormien, koska
nautitaan ennemmin hyvästä elintasosta
työpaikat on saatu suvulta suhteilla
mitä useimmin äijä on poissa silmistä ..sitä parempi
jää aikaa kylpylään, skumppaan, kauneushoitoon ja pitkiin lounaisiin...aaahh
En tiedä yhtään pettämistapausta suvussamme. Emme myöskään ole mitenkään kovin rikkaita, enkä todellakaan vietä aikaani kylpylöissä tai kauneushoidoissa. Mutta olemme ns. sivistynyttä väkeä, kolmella neljästä isovanhemmastani (10- ja 20-luvulla syntyneitä) oli akateeminen loppututkinto. Yhteiskuntaluokka ei ole sama asia kuin raha. Joku Ranta-aho saattaa olla rikas, mutta ei todellakaan yläluokkainen.
Helvi Hämäläinen kirjoitti Säädyllisen murhenäytelmän juurikin tällaisesta akateemisesta perheestä, jossa pettäminen ei mitenkään ollut mahdollista.
Huojuva talo on toinen hyvä aihetta käsittelevä kirja.
Nämä molemmat kirjat ovat romaaneja. Eivät siis mitään tosielämän kuvauksia.
Kumpikin kyllä pohjautuu tosielämään.
Totta. Toisaalta kun sivistyneistöä edustavan miehen sivusuhteesta palvelijattaren kanssa tuli valtakunnallisen tason skandaali (Hämäläisen innoittajana ollut tapaus), sekin osoittaa ettei tuollainen nyt ihan jokapäiväistä ole.
Et ole tainnut lukea kirjaa? Ei se sivusuhde siinä ollenkaan skandaalimaisinta ollut. Itse asiassa se on kuvattu varsin kauniisti verrattuna Olavi Paavolaisen tunnistettavaan hahmoon.
Siis se tapaus jota kirja kuvaa, oli aikanaan iso kohujuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missi saa rahaa rakastelustaan, eli maailman vanhin ammatti. Hyvä esimerkki esim. edesmennyt rouva Dahlman-Räikkönen.
Edesmennyt!? Ei kai 🥺
Yllätys taas että naista sheimataan. Kimin omaisuus ei kuitenkaan ollut juuri mitään siihen aikaan kun solmivat avioliiton.
Vaan kolme vuotta ajanut formulaa siinä kohtaa.
Ja McLaren osti ensimmäisen formulakauden jälkeen Räikkösen (sopimuksen) ulos Sauberilta saadakseen Kimin ajamaan autoaan Mika Häkkisen tilalle. Tuskin Kimi joutui rattia kääntelemään 4.500 euroa/kk palkalla, autoedulla, lounasedulla ja liikunta- ja kulttuuriseteli-edulla.
Ukkola on aivan oikeassa. Rahalla saa lihareikää, joko tuntiveloituksella tai hyvissä naimisissa. Ja niin se kuuluu ollakin.
Ajatelkaa. Pelkästään perussuomalaisten päätoimittajaa tiluuretaan yhdeksi Suomen viisaimmista miehistä. Siinä kalpenee professoritkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missi saa rahaa rakastelustaan, eli maailman vanhin ammatti. Hyvä esimerkki esim. edesmennyt rouva Dahlman-Räikkönen.
Edesmennyt!? Ei kai 🥺
Yllätys taas että naista sheimataan. Kimin omaisuus ei kuitenkaan ollut juuri mitään siihen aikaan kun solmivat avioliiton.
Ai vuonna 2004 jolloin hän oli ajanut jo kolme kautta McClarenilla? Kyllä oli rahaa enemmän kun kellään muulla suomalaisella urheilijalla. Moninkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan on niin, että ne parhaat (mies)palat katoavat jo alle kaksvitosina markkinoilta. Mietti viiskymppinen Sanna mitä tahansa tästä.
Samoin kuin naiset. Omassa kuplassani kaikki läheiset löysivät parinsa opiskeluaikana. Mentiin naimisiin parikymppisenä. Lapset hieman alle kolmekymppisten ja kaikki olemme yhdessä vielä alkuperäisen kumppanin kanssa 35 v myöhemminkin. Yhdessä on rakennettu myös ne elämä puitteet ja lapset kasvatettu aikuisiksi.
Te elätte jossain keskiluokkaisessa kuplassa, jossa ei vaan erota vaikka syytä jollakin olisikin. Siellä ne on pinnan alla mustasukkaisuus, peliongelmat, alkoholismi, sivusuhteet, haluttomuus, rakastuminen toiseen…
Kun itse jossain vaiheessa putkahtaa ulos sieltä kuplasta, huomaa miten falskia se on hyvin monella muullakin.
Ei kannata yleistää. Itse olen elämäni aikana ollut pitkään kristillisessä yhteisössä, jossa ei noita "syitä eroon" juuri esiinny, ja avioliitot ovat lähes kaikilla elämänmittaisia liittoja, ja tällaisia ihmisiä on kuitenkin melko paljon.
-EriErot liittyvät aika vahvasti yhteiskuntaluokkiin. Esim. omassa perheessäni ja suvussani en tiedä yhtäkään lasten saannin jälkeen eronnutta pariskuntaa. Kai se liittyy osin myös älykkyyteen (parinvalinnassa), ympäristön odotuksiin, ja ihan omaan resilienssiin. Lienee selvä, että w t -piireissä juuri nämä asiat loistavat poissaolollaan. Ympäristö saattaa jopa painostaa eroamaan.
Pettämistä katsotaan läpi sormien, koska
nautitaan ennemmin hyvästä elintasosta
työpaikat on saatu suvulta suhteilla
mitä useimmin äijä on poissa silmistä ..sitä parempi
jää aikaa kylpylään, skumppaan, kauneushoitoon ja pitkiin lounaisiin...aaahh
En tiedä yhtään pettämistapausta suvussamme. Emme myöskään ole mitenkään kovin rikkaita, enkä todellakaan vietä aikaani kylpylöissä tai kauneushoidoissa. Mutta olemme ns. sivistynyttä väkeä, kolmella neljästä isovanhemmastani (10- ja 20-luvulla syntyneitä) oli akateeminen loppututkinto. Yhteiskuntaluokka ei ole sama asia kuin raha. Joku Ranta-aho saattaa olla rikas, mutta ei todellakaan yläluokkainen.
Helvi Hämäläinen kirjoitti Säädyllisen murhenäytelmän juurikin tällaisesta akateemisesta perheestä, jossa pettäminen ei mitenkään ollut mahdollista.
Huojuva talo on toinen hyvä aihetta käsittelevä kirja.
Nämä molemmat kirjat ovat romaaneja. Eivät siis mitään tosielämän kuvauksia.
Kumpikin kyllä pohjautuu tosielämään.
Totta. Toisaalta kun sivistyneistöä edustavan miehen sivusuhteesta palvelijattaren kanssa tuli valtakunnallisen tason skandaali (Hämäläisen innoittajana ollut tapaus), sekin osoittaa ettei tuollainen nyt ihan jokapäiväistä ole.
Et ole tainnut lukea kirjaa? Ei se sivusuhde siinä ollenkaan skandaalimaisinta ollut. Itse asiassa se on kuvattu varsin kauniisti verrattuna Olavi Paavolaisen tunnistettavaan hahmoon.
Siis se tapaus jota kirja kuvaa, oli aikanaan iso kohujuttu.
Siis mikä tapaus? Kirjan juonihan on tuon ”tapauksen” osalta kirjailijan mielikuvitusta.
Varakkailla miehillä on myös tavallisen näköisiä vaimoja, kunhan ovat sopivista piireistä esim. Beatrice ja italialainen miljonääri, samoin Pippa Middleton ja miljonäärimies.