Ei hitto noita anopin lahjoja!
Ja tulkoon heti selväksi että olen sanonut moneen kertaan, että minulle ei tarvitse ostaa lahjoja, ei jouluna eikä syntymäpäivänä. Oli taas ostanut syntymäpäivälahjan. Paistinpannun!! Eikö se jumalauta tajua, että jos minä, 45-vuotias nainen olen paistinpannua vailla, niin ostan se ihan itse kaupasta. Kun ei se lahjaksi saatu nyt tällä(kään) kertaa ollut sellainen josta pidän, tai jota suostun käyttämään tai jolle olisi mitään käyttöä meidän keittiössä. Kirpparille menee myyntiin pilkkahinnalla.
Eikä se jäänyt paistinpannuun, paketissa oli mukana sellasia leipomisaineksia muffinseihin. Ei se nainen ole ilmeisesti huomannut tässä 22 vuoden aikana, että en leivo muffinseja, enkä tod. mistään valmispakkauksista.
V****ttaa. Olis ollut ostamatta mitään. Nyt se odottaa taas suurta kiitollisuutta ja kilvankehua lahjoistaan. Mitään en sano, muuta kuin että ÄLÄ OSTA.
Kommentit (72)
Tän palstan mentaliteetin mukaan aina pitää olla kiitollinen vaikka saisi kilon paskaa paketissa. Sen kun voi laittaa vaikka kukille.
Koskaan ei ajatella että voisi kunnioittaa sitä päivänsankarin toivetta ja olla antamatta muuta kuin onnittelut. Sen voi kuulkaa mammat tosiaan tehdä jos niin on pyydetty. Aito, sydämestä annettu onnittelu on paljon parempi lahja kuin roina jolla ei tee mitään.
Sait anopilta lahjan? Voi ei! Nyt herneet nenään ja äkkiä!! Mikä siinä on niin vaikeata sanoa kohteliaasti kiitos muistamisesta, ja laittaa pannu kiertoon? Ihan ihme jutuista sinäkin suutut
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:26"]
Ainoa outo asia tässä on se, miten sulla ap voi olla puoliso? Kuka sunlaisesi kanssa haluaa elää?
[/quote]
Miksi ei olisi puolisoa? En minäkään ostele anopille lahjoja joita se ei tarvitse, en vie leivänpaahdinta, salaattiottimia, paistinpannua, muffinsiaineksia, servettejä yms. yhtä älytöntä vain siksi että anopille kuuluu viedä lahja. Jos jotain vien, vien kukkia, je nekin ostaa mieheni. En ole ikinä ymmärtänyt väkinäistä aikuisten lahjomista.
ap
Mulla on samanlainen äiti. Lahjaksi tulee kaikkea ihan ihmeellistä tavaraa, jota en halua ja jolla en tee mitään. Olen itsekin jo siinä asemassa elämää, että ihan mikä tahansa käyttötavara ei ole tervetullut lahja, vaan valitsen tavarat niiden ominaisuuksien perusteella.
Minulle on myös hyvin tarkasti opetettu, että lahjahevosen suuhun ei sovi katsoa ja lahjoja ei saa heittää pois, joten nuo kaikki lahjat aiheuttavat minulle vain ja ainoastaan pahaa mieltä.
2000-luvulla on tärkeintä, että lahjan antaja saa hyvän mielen, saajasta viis.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:24"]
Ikävä kyllä, aloittajan kirjoitus kertoo enemmän aloittajasta itsestään kuin hänen anopistaan.
[/quote]
Niin, mulla on ennestään kaapissa 5 paistinpannua, juuri sellaisia joista pidän tai tykkään käyttää. Mihin tarvitsen 10kg:n valurautamötikkää joka ei edes mahdu kaappiin?
ap
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:30"]
Paistinpannu on käytännöllinen lahja, itse arvostan sellaisia. T. Opiskelija
[/quote]
Niin. Mutta nyt on kyseessä yli 40-vuotias perheellinen ihminen jolla on varaa ostaa ihan omat paistinpannunsa.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:28"]
Aika ankeaa. Mua ottais kans päähän. Sano sille ens kerralla että tuo kukkia, se ois paras lahja kun kaikkea muuta on jo yllin kyllin.
[/quote]
Ei auta, aina sanon en tarvitse mitään, älä osta. Ja taas tulel uusi vuosi ja synttärit ja on krääsää nurkissa.
ap
Sääliksi käy anoppia,minkälaisen miniän sai!Olet aika kiittämätön! Moni sinun tilallasi olisi kiitollisia.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:34"]
Mulla on samanlainen äiti. Lahjaksi tulee kaikkea ihan ihmeellistä tavaraa, jota en halua ja jolla en tee mitään. Olen itsekin jo siinä asemassa elämää, että ihan mikä tahansa käyttötavara ei ole tervetullut lahja, vaan valitsen tavarat niiden ominaisuuksien perusteella.
Minulle on myös hyvin tarkasti opetettu, että lahjahevosen suuhun ei sovi katsoa ja lahjoja ei saa heittää pois, joten nuo kaikki lahjat aiheuttavat minulle vain ja ainoastaan pahaa mieltä.
2000-luvulla on tärkeintä, että lahjan antaja saa hyvän mielen, saajasta viis.
[/quote]
Näin se taitaa mennä. Ja ihmettelen, eikä anoppi tajua, että niitä sen ostamia ei meillä ikinä näy käytössä. Ei ole seinällä hankkimiaan tauluja, ei lattialla mattoa jonka sain tms. Kun emme niitä tarvitse, osaamme ostaa itse sellaisen josta pidämme. Pääasia, että hän on tyytyväinen.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:36"]
Sääliksi käy anoppia,minkälaisen miniän sai!Olet aika kiittämätön! Moni sinun tilallasi olisi kiitollisia.
[/quote]
Kiitollinen mistä?
ap
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:30"]
[/quote]
Odota vaan kun olet ollut joitakin vuosia töissä. Olet silloin ensinnäkin vanhempi (=monta synttäriä ja joulua on ehtinyt olla) ja sinulla on enemmän rahaa käytettävissä. Silloin sinäkin voit tulla tuonne tavaranvähennysketjuun ihmettelemään miten teillä on kaapit täynnä tavaraa, jolle ei ole käyttöä. Ja sitten sinulle neuvotaan, että valitse kaikista tavaroista parhaimmat ja pistä huonoimmat kierrätykseen. Sinne lähtee parittomat lakanat ja pyyhkeet, halvat astiat (kun sulla on kuitenkin jo jotain parempaa), ylimääräiset kattilat ja paistinpannut...
Minun anoppini on samanlainen ja pahinta on, että se myös vahtaa, että lahjat ovat esillä ja tallessa. Ei siis ole mahdollisuutta heittää niitä pois tai laittaa kiertoon. Pahin tapaus on anopin Hobby Hallista tilaama seinäkello, jollaisia ehkä käytettiin joskus 1970-luvulla ja joka ehkä on anopille jonkinlainen varakkuuden korkeimman muodon osoitus, mutta oikeasti ihan kamala ja vielä kovaääninen. Koska kello oli vähällä aiheuttaa katastrofaalisen sukuriidan, olemme päätyneet toimimaan seuraavasti välikohtauksia välttääksemme: kello siirtyy meillä eteisen seinälle, kun appi ja anoppi tulevat vierailulle, muuna aikana samalla paikalla asustaa eräs taulu. Appi ja anoppi asuvat onneksi pitkän matkan päässä, joten noin vain eivät tänne laittaudu. Tosin meidän perhe on joka revetä pidätetystä naurusta, kun anoppi meille tullessaan asettuu kellon eteen ja alkaa siunailla, miten komia on tuo heidän antamansa lahja tuolla paikalla.
Ei lahjoja tarvi arvostella. Pidät paketissa ja annat sen lahjana eteenpäin. Jollekkin nuorelle, juuri omilleen muuttaneelle tuo olisi ihan mieleinen lahja.
Vähän nutturaa lösemmälle, kiitos.
Eihän sinulle kelpaa muu kuin itse valittu ja ostettu design-pannu, kyllä tuollaiset tavalliset kaupasta ostetut krääsäpannut suoraan roskikseen kuuluvat. Ja vielä muffinsiaineita, niin wt-leivonnaisia että en tee.....eikun hetkinen voisithan vaikka leipaista ne muffinsit ja viedä tuliaisina sinne anoppilaan. Mutta et viitsi koska anoppi on nyt syvästi loukannut sinua kun kehtaa ostaa jopa synttärilahjan.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:36"]
[/quote]
No en minäkään olisi kiitollinen lahjasta jolla en tee mitään, mutta en kyllä olisi siitä myöskään yhtään pahollani. Just soppeli kierrätyslahja, sen voi viedä vaikka tuliasena jonku kesämökillä käydessään :)
Meillä myös! Ja lahjat todellakin on valittu anopin maun mukaan, oli se sitten kirja, yöpaita tai koru. Joka vuosi on tullut kalliitakin lahjoja, joita en tarvitse, enkä halua käyttää. Joka vuosi on myös sanottu, ettei meille aikuisille sitten osteta lahjoja. Onneksi anopilla on nykyään monta lasten lasta, joille lahjoja ostelee. Nekin tosin menee niin, että anoppi kysyy mitä lapset toivoo, mutta paketeissa on aina jotain ihan muuta - jotain anopin mielestä kivaa.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:32"]
Tän palstan mentaliteetin mukaan aina pitää olla kiitollinen vaikka saisi kilon paskaa paketissa. Sen kun voi laittaa vaikka kukille.
Koskaan ei ajatella että voisi kunnioittaa sitä päivänsankarin toivetta ja olla antamatta muuta kuin onnittelut. Sen voi kuulkaa mammat tosiaan tehdä jos niin on pyydetty. Aito, sydämestä annettu onnittelu on paljon parempi lahja kuin roina jolla ei tee mitään.
[/quote]
Tätä minäkin toivon! Jos sanotaan "ei, kiitos minulle lahjoja tänä vuonna", sillä myös tarkoitetaan sitä!
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:41"]
Eihän sinulle kelpaa muu kuin itse valittu ja ostettu design-pannu, kyllä tuollaiset tavalliset kaupasta ostetut krääsäpannut suoraan roskikseen kuuluvat. Ja vielä muffinsiaineita, niin wt-leivonnaisia että en tee.....eikun hetkinen voisithan vaikka leipaista ne muffinsit ja viedä tuliaisina sinne anoppilaan. Mutta et viitsi koska anoppi on nyt syvästi loukannut sinua kun kehtaa ostaa jopa synttärilahjan.
[/quote]
Parhaat pannuni olen ostanut Ikeasta, sen kummempaa en tarvitse, lähinnä halkaisija ja reunan korkeus ovat määrittelevät ostokriteerini. Joo, on se kauheaa, että tykkään leipoa alusta alkaen, kokeilla eri reseptejä, ja tehdä hyviä leivonnaisia. Kyllä niille muffinsiaineksille löytyy paikkansa, älä huolehdi, mutta se mikä tässä ketuttaa on tarpeettomat ja turhat lahjat jotka ei kyllä aiheuttaneet minkäänlaista mielihyvää saajassaan.
ap
Ikävä kyllä, aloittajan kirjoitus kertoo enemmän aloittajasta itsestään kuin hänen anopistaan.
Niin, mulla on ennestään kaapissa 5 paistinpannua, juuri sellaisia joista pidän tai tykkään käyttää. Mihin tarvitsen 10kg:n valurautamötikkää joka ei edes mahdu kaappiin?
ap
Minä olisin onnellinen, jos saisin tuollaisen valurautamötikän. Ovat kalliita ja ihan parhaita, samoin kuin valurautapadat. Viimeksi mainittu mulla on, pannu puuttuu. Voit lähettää mulle.