Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei hitto noita anopin lahjoja!

Vierailija
09.11.2014 |

Ja tulkoon heti selväksi että olen sanonut moneen kertaan, että minulle ei tarvitse ostaa lahjoja, ei jouluna eikä syntymäpäivänä. Oli taas ostanut syntymäpäivälahjan. Paistinpannun!! Eikö se jumalauta tajua, että jos minä, 45-vuotias nainen olen paistinpannua vailla, niin ostan se ihan itse kaupasta. Kun ei se lahjaksi saatu nyt tällä(kään) kertaa ollut sellainen josta pidän, tai jota suostun käyttämään tai jolle olisi mitään käyttöä meidän keittiössä. Kirpparille menee myyntiin pilkkahinnalla. 

Eikä se jäänyt paistinpannuun, paketissa oli mukana sellasia leipomisaineksia muffinseihin. Ei se nainen ole ilmeisesti huomannut tässä 22 vuoden aikana, että en leivo muffinseja, enkä tod. mistään valmispakkauksista. 

V****ttaa. Olis ollut ostamatta mitään. Nyt se odottaa taas suurta kiitollisuutta ja kilvankehua lahjoistaan. Mitään en sano, muuta kuin että ÄLÄ OSTA.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:41"]

Eihän sinulle kelpaa muu kuin itse valittu ja ostettu design-pannu, kyllä tuollaiset tavalliset kaupasta ostetut krääsäpannut suoraan roskikseen kuuluvat. Ja vielä muffinsiaineita, niin wt-leivonnaisia että en tee.....eikun hetkinen voisithan vaikka leipaista ne muffinsit ja viedä tuliaisina sinne anoppilaan. Mutta et viitsi koska anoppi on nyt syvästi loukannut sinua kun kehtaa ostaa jopa synttärilahjan.

[/quote]

Parhaat pannuni olen ostanut Ikeasta, sen kummempaa en tarvitse, lähinnä halkaisija ja reunan korkeus ovat määrittelevät ostokriteerini. Joo, on se kauheaa, että tykkään leipoa alusta alkaen, kokeilla eri reseptejä, ja tehdä hyviä leivonnaisia. Kyllä niille muffinsiaineksille löytyy paikkansa, älä huolehdi, mutta se mikä tässä ketuttaa on tarpeettomat ja turhat lahjat jotka ei kyllä aiheuttaneet minkäänlaista mielihyvää saajassaan. 

ap
[/quote]

Anoppisi tuoma 10 kg painava valurautapannu kuulostaa kyllä tosi hyvältä lahjalta, jos sulla on kaikki pannut ikealaisia.. Mutta juu, turhaa tavaraa ei enää nykyään arvosta kukaan nuorempi ihminen. Vanhuksilla on vielä pula-aika muistissa ja erilainen suhde tavaraan.

Vierailija
62/72 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saadaan lähinnä miehen siskolta ja joskus myös anopilta ihan älyttömiä lahjoja. Yleensä alennuksesta tai ilmaiseksi saatuja koriste-esineitä tai tekstiilejä, jotka eivät tyylillisesti ole lähelläkään sisustustamme. Olen surutta lahjoittanut ne eteenpäin. Itse viemme aina hedelmiä, kahvia tms jolle on käyttöä. Emme osta lahjoja koskaan kuin lapsille ja aina joulun jälkeen muistutamme, että seuraavana vuonna meille ei tarvitse antaa mitään. Lahjoista näkee, että ei ole ajatuksella hankittu, vaan mahdollisimman halvalla. Kyllä siitä enemmän paha mieli tulee, jos annetaan ihan mitä vaan paskaa budjetilla 5€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap sä vaikutat taas sellaselta kamalalta ihmiskunnan saastapaskalta että huh hhu !! :D

Vierailija
64/72 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa oikein kamala olo kun tuli pyörähtään täällä... Sä oot ap kyllä inhottava ihminen kaikin puolin! Ruma luonne ja täydellinen kyvyttömyys ymmärtää kenenkään muun näkökulmaa kuin itsensä.

Vierailija
65/72 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 13:11"]

Niin, näitä synttäreitäni ei koskaan vietetä esim. kahvittelun merkeissä, nytkään ei vietetty mitenkään. Miksi siis esittäsin lahjatoiveita tai laittaisin tilinumeroa? Jos joskus olen jotain toivonyt tyyliin punaisia ruusuja, tulee sieltä valkoisia neilikoita. Luovutin tältä osin. Miehen kanssa olemme sopineet, että emme osta synttärilahjoja puolin ja toisin. Tosin joskus yllätämme toisemme kun kohdale osuu jotain josta varmasti toivon toisen pitävän, mutta ei se kyllä ole paistinpannu tai leivänpaahdin.

Itse toivoisin, että lahjan hankkija menis myös itseensä, ja miettisi onko sille lahjalle oikeasti tarvetta, niin usein riittää kun onnittelee eikä muuta.

ap

[/quote]

No olisiko ehkä aika alkaa kutsumaan anoppi kahville syntymäpäivien kunniaksi??? Jos hän kerran joka vuosi toistaa tuon kaavan, miten et ole vieläkään ymmärtänyt sitä? Hän tulee taas ensi vuonna, joten hyväksy tosiasiat, varaudu keittämään kahvit (muffinssiaineksethan sinulla jo onkin) ja mieti joku asia jonka suostut vastaanottamaan lahjana. Ja tattadaa - ongelma on ratkaistu!

Ihan sama mitä sinä ja miehesi olette päättäneet, ymmärrä että anoppisi on eri ikäpolvea ja tahtoo noudattaa hyviä tapoja ja olla kohtelias. Sen sijaan että ärsyynnyt, opettele ohjailemaan ihmisiä myötäilemällä. Valitse taistelusi! Onko tämä ihan oikeasti sellainen asia, jonka takia kannattaa suuttua tai pahoittaa oma tai toisen mieli?

Vierailija
66/72 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 13:02"]

On se elämä vaikeaa, kun valitsee oikean asenteen! On todella vaikea kuvitella ihminen, joka on 45-vuotias, onnitunut työelämässä ja parisuhteessa, mutta joka ei kykene järjestämään vuosittain samaan aikaan toistuvia merkkipäiviä itseään tyydyttävällä tavalla.

Vika ei ole muissa ihmisissä tai krääsässä, vaan sinun asenteessasi. Olet päättänyt, että anoppi pilaa jokaisen joulun ja syntymäpäivän ja näin myös tapahtuu. On ihan turha hokea "älä osta mitään", koska tuon sanomisen jälkeen 50% ihmisistä loukkaantuu jos jotain ostaa ja loput 50% loukkaantuu jos ei osta ja tämä myös vaihtelee vuodesta toiseen yksilöidenkin kesken. Kukaan ei voi tietää kumpaan ryhmään sinä kuulut milloinkin. Tarpeettoman tavaran voi antaa eteenpäin, Suomessa on paljon vähävaraisia jotka arvostavat sinun lahjojasi ja kaupan päälle saat hyvän mielen! Vie tarpeettomat diakonissalle tai kysy sosiaalitoimistosta, he jakavat ne tarvitseville.

Jos joskus päätät kasvaa myös henkisesti vastaamaan elämäntilannettasi, tässä pari vinkkiä: (toki varmasti sinun asenteellasi keksit kaikkiin helposti negatiivisen vastikkeen, taito sekin)

- esitä selkeä lahjatoive (Tahtoisin joululahjaksi teräksisen puolipyöreän X-merkkisen vedenkeittimen.)

- esitä selkeä kukkatoive (Jos tuotte jotain syntymäpäivilleni, niin tuokaa kimppu punaisia ruusuja tai jukkapalmu.)

- lähetä synttäreille kutsu, ja kirjoita siihen hyväntekeväisyystoive (Mahdolliset muistamiset toivoisin Luonnonsuojelijat ry:n tilille 00000-00000.)

- kerro että haaveilette matkasta ja toivotte lahjat matkakassaan (Olemme lähdössä Mauritiukselle ja toivomme joululahjaksi matkarahaa.)

- kerro miehellesi mitä toivot lahjaksi ja pyydä häntä välittämään viesti äidilleen (Jos äitisi aikoo ostaa minulle synttärilahjan, niin kerro hänelle että kirja X on minun toivelistallani.)

- kerro miehellesi mitä toivot lahjaksi ja pyydä häntä ostamaan kimppalahja äitinsä kanssa (Pirkko on ihaillut näitä timanttikorvakoruja ja ajattelin yllättää hänet niillä jouluna, tahtoisitko osallistua lahjakimppaan?)

Ja niin edelleen, enemmän puhetta ja ymmärrystä, vähemmän tuomitsemista ja mielensä pahoittamista. Mutta toki tällä tavalla joutuu hyväksymään, että vastuu omasta onnellisuudesta on itsellä, eikä pääse haukkumaan anoppia tai muita ajattelemattomia törppöjä.

Hyvää syntymäpäivää ja iloista joulun aikaa!

[/quote]

Ihmiset, joilla on aina paha olo ja syytävät sen muiden syyksi, keksivät näistä ehdottamistasikin keinoista jotain valitettavaa. 

Joudun anopille sanomaan, mitä haluan lahjaksi. Se pilaa jouluni ja mielialani

Anoppi pani liian vähän matkakassaan rahaa, se aiheuttaa minulle pahaa oloa ja pilaa jouluni

Anoppi ei antanut mitään, vaan laittoi lahjan pojan tilille ja se ahdistaa minusta, vittumainen anoppi

Eli ihmiset, joilla on aina paha olo, eivät edes kaipaa neuvoja, koska se vie pohjan pois heidän elämäntavaltaan eli jatkuvalta valittamiselta ja angstilta.

Vierailija
67/72 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristin käteni ja kiitän Luojaa, ettei minusta tule koskaan miniää naispuoliselle henkilölle. Minulla on tyttö, joka ehkä tuo vävyn. Vävyt eivät ole tiukkapipoisia, ilkeitä, omanapaisia ääliöitä. Kiitos!

Vierailija
68/72 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:41"] Eihän sinulle kelpaa muu kuin itse valittu ja ostettu design-pannu, kyllä tuollaiset tavalliset kaupasta ostetut krääsäpannut suoraan roskikseen kuuluvat. Ja vielä muffinsiaineita, niin wt-leivonnaisia että en tee.....eikun hetkinen voisithan vaikka leipaista ne muffinsit ja viedä tuliaisina sinne anoppilaan. Mutta et viitsi koska anoppi on nyt syvästi loukannut sinua kun kehtaa ostaa jopa synttärilahjan. [/quote] Parhaat pannuni olen ostanut Ikeasta, sen kummempaa en tarvitse, lähinnä halkaisija ja reunan korkeus ovat määrittelevät ostokriteerini. Joo, on se kauheaa, että tykkään leipoa alusta alkaen, kokeilla eri reseptejä, ja tehdä hyviä leivonnaisia. Kyllä niille muffinsiaineksille löytyy paikkansa, älä huolehdi, mutta se mikä tässä ketuttaa on tarpeettomat ja turhat lahjat jotka ei kyllä aiheuttaneet minkäänlaista mielihyvää saajassaan.  ap [/quote] Anoppisi tuoma 10 kg painava valurautapannu kuulostaa kyllä tosi hyvältä lahjalta, jos sulla on kaikki pannut ikealaisia.. Mutta juu, turhaa tavaraa ei enää nykyään arvosta kukaan nuorempi ihminen. Vanhuksilla on vielä pula-aika muistissa ja erilainen suhde tavaraan.

[/quote]

Just äsken muuten mietin, että pitäisi ostaa valurautapannu. Minulla on valurautapata, missä haudutan maailman parhaat uuniruoat. Mutta pannu puuttuu, mutta en raski sitä ostaa, koska ovat niin kalliita. Minun paistinpannut ovat myös ikean halpispannuja ja eivät vedä vertoja valurautapannulle. Niistä ei voi puhua edes samana päivänä.

Hassu yhteensattuma. Ap, jos sinulla on pannu vielä nurkissa, laita s.posti ja lähetä minulle.

Vierailija
69/72 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. asia pihvi. Leivot ja paistinpannuja on monta. En vain ihan täysillä ymmärrä tuota kamalaa kiukkuamista mielestäsi huonoille lahjoille. Kun tiedät, että sellaisen joka tapauksessa saat, niin asennoidu positiivisesti eli ota lahja vastaan ja hymähdä itseksesi. Ei siitä tarvitse kiukustua, pahoitat vain turhaan omankin mielesi. Kierrätät sitten lahjan eteenpäin, niin kuin joku jo sanoikin. En itse ainakaan osaa kiukustua lahjoista, vaikka olen saanut mm. ilmaislahjarihkamakoruja anopilta. So what? En niitä käytä, tyttärelleni lahjoittanut eteenpäin. Turha tollaisesta kohkata. Ja entäs ne miehen lahjat? Et vastannut.

Vierailija
70/72 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 13:11"]

Niin, näitä synttäreitäni ei koskaan vietetä esim. kahvittelun merkeissä, nytkään ei vietetty mitenkään. Miksi siis esittäsin lahjatoiveita tai laittaisin tilinumeroa? Jos joskus olen jotain toivonyt tyyliin punaisia ruusuja, tulee sieltä valkoisia neilikoita. Luovutin tältä osin. Miehen kanssa olemme sopineet, että emme osta synttärilahjoja puolin ja toisin. Tosin joskus yllätämme toisemme kun kohdale osuu jotain josta varmasti toivon toisen pitävän, mutta ei se kyllä ole paistinpannu tai leivänpaahdin.

Itse toivoisin, että lahjan hankkija menis myös itseensä, ja miettisi onko sille lahjalle oikeasti tarvetta, niin usein riittää kun onnittelee eikä muuta.

ap

[/quote]

No olisiko ehkä aika alkaa kutsumaan anoppi kahville syntymäpäivien kunniaksi??? Jos hän kerran joka vuosi toistaa tuon kaavan, miten et ole vieläkään ymmärtänyt sitä? Hän tulee taas ensi vuonna, joten hyväksy tosiasiat, varaudu keittämään kahvit (muffinssiaineksethan sinulla jo onkin) ja mieti joku asia jonka suostut vastaanottamaan lahjana. Ja tattadaa - ongelma on ratkaistu!

Ihan sama mitä sinä ja miehesi olette päättäneet, ymmärrä että anoppisi on eri ikäpolvea ja tahtoo noudattaa hyviä tapoja ja olla kohtelias. Sen sijaan että ärsyynnyt, opettele ohjailemaan ihmisiä myötäilemällä. Valitse taistelusi! Onko tämä ihan oikeasti sellainen asia, jonka takia kannattaa suuttua tai pahoittaa oma tai toisen mieli?

[/quote]

Älä viitti. Että nyt mun pitäisi alkaa järjestää syntymäpäiväkahvitus vain sen takia, että anoppi tulee kahvitettua ja voin olla kiitollinen lahjastaan. Valitettavasti tätä tautia en viitsi ruokkia sillä siitähän se lahjanantointo vain kasvaisi. Anoppini ei omaa hyviä tapoja eikä ole kohtelias, jos näin olisi ottaisi hän huomioon toiveeni lahjattomuudesta. Ei tässä nyt ole kenenkään mieltä pahoitettu, mutta ärsyttää turha roina nurkissa.

ap

Vierailija
71/72 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:30"]

Paistinpannu on käytännöllinen lahja, itse arvostan sellaisia. T. Opiskelija

[/quote]

Opiskelija sellaista ehkä arvostaa, mutta kyllä perheellinen nainen osaa itse ostaa pannunsa, jos sellaista tarvii. Itsekään en kaipaa lahjoja, kun ne on aina jotain erikoista, jolle ei oikeasti ole käyttöä.

Vierailija
72/72 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:41"] Eihän sinulle kelpaa muu kuin itse valittu ja ostettu design-pannu, kyllä tuollaiset tavalliset kaupasta ostetut krääsäpannut suoraan roskikseen kuuluvat. Ja vielä muffinsiaineita, niin wt-leivonnaisia että en tee.....eikun hetkinen voisithan vaikka leipaista ne muffinsit ja viedä tuliaisina sinne anoppilaan. Mutta et viitsi koska anoppi on nyt syvästi loukannut sinua kun kehtaa ostaa jopa synttärilahjan. [/quote] Parhaat pannuni olen ostanut Ikeasta, sen kummempaa en tarvitse, lähinnä halkaisija ja reunan korkeus ovat määrittelevät ostokriteerini. Joo, on se kauheaa, että tykkään leipoa alusta alkaen, kokeilla eri reseptejä, ja tehdä hyviä leivonnaisia. Kyllä niille muffinsiaineksille löytyy paikkansa, älä huolehdi, mutta se mikä tässä ketuttaa on tarpeettomat ja turhat lahjat jotka ei kyllä aiheuttaneet minkäänlaista mielihyvää saajassaan.  ap [/quote] Anoppisi tuoma 10 kg painava valurautapannu kuulostaa kyllä tosi hyvältä lahjalta, jos sulla on kaikki pannut ikealaisia.. Mutta juu, turhaa tavaraa ei enää nykyään arvosta kukaan nuorempi ihminen. Vanhuksilla on vielä pula-aika muistissa ja erilainen suhde tavaraan.

[/quote]

Just äsken muuten mietin, että pitäisi ostaa valurautapannu. Minulla on valurautapata, missä haudutan maailman parhaat uuniruoat. Mutta pannu puuttuu, mutta en raski sitä ostaa, koska ovat niin kalliita. Minun paistinpannut ovat myös ikean halpispannuja ja eivät vedä vertoja valurautapannulle. Niistä ei voi puhua edes samana päivänä.

Hassu yhteensattuma. Ap, jos sinulla on pannu vielä nurkissa, laita s.posti ja lähetä minulle.

[/quote]

Keksi paremman idean, annan pannun anopille joululahjaksi. Saapa kerrankin jotain minulta. 

ap