Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosotto myi asuntomme

Vierailija
22.09.2021 |

Siltikään kaikki velat eivät tulleet katetuiksi, ei lähellekään. Nyt asumiskuluihin menee enemmän rahaa kuin ennen joten jää vähemmän rahaa lyhentää velkoja.

Älkää ikinä velkaantuko!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta ilman kämpän myyntiä ei olisi tullut edes sitä osaa veloista maksettua. Kertyypähän jatkossa myös vähemmän korkoja, kun on vähemmän sitä velkaa.

Vierailija
2/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian helposti saa jokaine lainanpyytäjä velkaa pankista ja sitoudutta överihintaisen asunnonmaksuun. Ei mitään tolkkua. 

Monasti tekemättä jättäminen olisi parempi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa pskasammiossa olen minäkin, terve! 2000 bruttotuloilla sain otettua kulutusluottoja 60 000 euron edestä. Sairasta. Vaan eipä kukaan pakottanut ottamaan, tiedän että vastuu viime kädessä on itselläni. Joku tolkku tossa pitäisi silti olla.

Vierailija
4/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani otti minun nimiin velkaa satoja tuhansia markkoja. 25 v maksoin. Eli velkaantua voi tahtomattaankin.

Vierailija
5/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa pskasammiossa olen minäkin, terve! 2000 bruttotuloilla sain otettua kulutusluottoja 60 000 euron edestä. Sairasta. Vaan eipä kukaan pakottanut ottamaan, tiedän että vastuu viime kädessä on itselläni. Joku tolkku tossa pitäisi silti olla.

Saanko kysyä mikä sai sinut ottamaan nämä lainat ja mihin käytit rahat?

En yritä syyllistää vaan ymmärtää ongelman juuria.

Vierailija
6/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kävi myös meille, että ulosotto myi asuntomme. Saatiin kaikki velat kuitattua ja vielä rahaa jäikin uuden asunnon ostoon. Asunnon menettäminen ulosotolle oli miehelleni kuitenkin niin iso shokki, ettei tästä koskaan toipunut, vaan tappoi itsensä. Muutamien kymppitonnien takia menetin siis sekä silloisen kotini, että myös mieheni...

Vierailija
7/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla puuttuu omanelämän hallinta ja se voi kadota hetkeksi sitäkin useammilta. Tätä markkinarakoa hyväksikäyttää pankit tyrkyttäessään velkasitoumusta ja ylihintaisia asuntoja kaupittelevat välittäjät.

Kyllä. Ihminen tarvitsee asunnon, katon pään päälle. Ei. Ihmisen ei tarvitse omistaa asuntoa, varsinkaan jos duunia on huonosti tarjolla ja samaan aikaan asuntojen hinnat on kuplassa. 

Kyllä oman asunnon voi hankkia, nyt on vaan tois epäsuotuisa tilanne tavallisen kuluttajan kannalta. Vaikka sen lainan saa helposti sen hoito vuosikymmenien ajan voi olla monella täysin mahdotonta, eikä sitä ole helppo kaikille ymmärtää. Varsinkin kun ympäristö painostaa velanottoon.

Vierailija
8/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peliriippuvuus. Tästä on vuosia aikaa ja olen onneksi saanut apua ja kuntoutunut. Mutta velat on ja pysyy vielä vuosikaudet.

Vierailija
9/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit, urpo

Vierailija
10/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vittusaatanaperkele ja helevetin kuustoista

Vierailija
11/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta ilman kämpän myyntiä ei olisi tullut edes sitä osaa veloista maksettua. Kertyypähän jatkossa myös vähemmän korkoja, kun on vähemmän sitä velkaa.

.

No ulosottomieheltä voi vaatia vahingonkorvauksia ja hän maksaa vuokran omasta pussista .

Vierailija
12/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kävi myös meille, että ulosotto myi asuntomme. Saatiin kaikki velat kuitattua ja vielä rahaa jäikin uuden asunnon ostoon. Asunnon menettäminen ulosotolle oli miehelleni kuitenkin niin iso shokki, ettei tästä koskaan toipunut, vaan tappoi itsensä. Muutamien kymppitonnien takia menetin siis sekä silloisen kotini, että myös mieheni...

Tämmöisten tarinoiden takia en ikinä pystyisi ostamaan ulosoton myymää taloa. Liikaa huonoa karmaa ja liikaa surullisia ihmiskohtaloita

Vierailija
13/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peliriippuvuus. Tästä on vuosia aikaa ja olen onneksi saanut apua ja kuntoutunut. Mutta velat on ja pysyy vielä vuosikaudet.

Kiitos kun kerroit, voimia ja onnea jatkoon. Saitko mitään lääkehoitoa tuohon vai jouduitko vain kovimman kautta kouluttamaan itsesi pois pelaamisesta? Riippuvuuksiinhan on lääkehoitokin, mutta en tiedä onko sillä myyntilupaa muihin kuin päihderiippuvuuksiin. Naltreksoni tjsp.

-Eri

Vierailija
14/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

No ulosottomieheltä voi vaatia vahingonkorvauksia ja hän maksaa vuokran omasta pussista .

Höpö höpö. Ulosottohuutokaupassa saadaan se mitä saadaan ja sillä hyvä. Turha luulo, että käytetty asunto aina kallistuisi vanhetessaan.

Nyt kiinnostaa, miksi kävi näin. Oliko alunperinkin liikaa velkaa, tuliko työttömyyttä, sairautta, mitä?

Näillä stooreilla voisi olla merkitystä, jos avaisitte syitä.

Vierailija
15/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika. Fiksu myy asunnon itse ja saa siitä paremman hinnan, kun huomaa että ei pysty maksamaan lainaansa. Hinnat on nousussa kiitos koronan, miksi maailmassa ei myy ajoissa itse?

Vierailija
16/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin näitä tapauksia ihan riittävästi 1990-luvun alussa kun valvoin firman saatavia konkursseissa.

Silloin oli yleensä otettu firmalle valuuttalainaa henkilöyhtiössä tai taattu tuttavan/perheenjäsenen lainoja. Usein velallinen oli yrittäjän kuolinpesä 😥

Se oli kohtuutonta aikaa, kun allekirjoitusta vaille valmiita lainahakemuksia jaettiin postiluukusta.

Olisi kiinnostava tietää, mikä on lainanhoito-ongelmien syy nyt, jos joku viitsisi kertoa. Korot kuitenkin olemattomat verrattuna tuon ajan korkoihin. Tuttavalta meni kämppä kun lyhyt markkinakorko nousi yli kahteenkymmeneen prosenttiin. Mun ensiasuntolainani korko oli "kohtuullinen" 13,6 %. Kuvitelkaa.

Vierailija
17/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutokaupat.com tuolta voi käydä kattelemassa niitä ulosmitattuja kämppiä. On kyllä siivottoman näköisiä. Ja halvalla menee.

Vierailija
18/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vika. Fiksu myy asunnon itse ja saa siitä paremman hinnan, kun huomaa että ei pysty maksamaan lainaansa. Hinnat on nousussa kiitos koronan, miksi maailmassa ei myy ajoissa itse?

Ootko ikinä katsonut kuvia ulotosoton myymistä taloista? Harva asunto on siinä kunnossa millaisia olet tottunut näkemään etuoven kautta. Monesta asunnosta näkee vakavia elämänhallinnan ongelmia ja siinä tilanteessa asunnon myyminen on viimeisenä mielessä

Vierailija
19/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla puuttuu omanelämän hallinta ja se voi kadota hetkeksi sitäkin useammilta. Tätä markkinarakoa hyväksikäyttää pankit tyrkyttäessään velkasitoumusta ja ylihintaisia asuntoja kaupittelevat välittäjät.

Kyllä. Ihminen tarvitsee asunnon, katon pään päälle. Ei. Ihmisen ei tarvitse omistaa asuntoa, varsinkaan jos duunia on huonosti tarjolla ja samaan aikaan asuntojen hinnat on kuplassa. 

Kyllä oman asunnon voi hankkia, nyt on vaan tois epäsuotuisa tilanne tavallisen kuluttajan kannalta. Vaikka sen lainan saa helposti sen hoito vuosikymmenien ajan voi olla monella täysin mahdotonta, eikä sitä ole helppo kaikille ymmärtää. Varsinkin kun ympäristö painostaa velanottoon.

Nyt jos koskaan on helppo hoitaa lainaa kun korot on olemattomat. Silloin lyhennetään lainaa niin paljon kuin sielu ikinä sietää.

Mutta vähän väliä täälläkin joku ääliö neuvoo päin honkia, eli odottamaan koron nousua. Miten syvällä pyllyssä tuollaisenkin neuvojan pää mahtaa olla?

Vierailija
20/37 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne "elämänhallinnan ongelmat" oikein on? En pysty käsittämään, että mitä niillä niinku käytännössä tarkoitetaan? Alkoholismia? Huumeita? Vai mitä? Jos sitten jotain näistä, niin miksei puhuta suoraan oikeilla nimillä: "hänellä on elämänhallinan ongelmia" vs. "hänellä on alkoholiongelma".